Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  100 13741
Heia!

Lå nesten akuratt å tok en lur... fant ut etter litt at jeg holdte på å komme inn i ''lucid mode'' kom lenger og lenger inn i den ehm følsen i hodet, vet ikke ossen jeg skal forklare det. Meeeen... så gikk det, fant ut at jeg kunne ha øynene åpne mens den følsen i hodet blei sterkere og sterke og kroppen blei mer og mer paralysert. Resultatet? Jeg ga meg selv en søvn paralyse... jeg lå med hodet mot vinduet ( det regner og er mørkt akuratt nå) så ser jeg en skikkelse i vinduet som hvisker ''ditt skitne skitne blod.... jeg skal suge det ut av deg..... skitne skitne blod...'' at that point så kom jeg meg ut av det (aldri klart å komme meg ut av det med vilje før?)

Dette var jo bare sykt haha! Noen andre som har klart og gi seg selv en søvn paralyse?? Lure også på en annen ting, altså når jeg kommer inn i den følsen i hodet, som om jeg holder på å falle og det kiler på en måte i hjernen, så trekker jeg meg alltid ut, jeg freaker ut hver gang. Har holdt ut lenger og lenger ettersom jeg har blitt ''modigere'', men følsen blir så sinnsyk intenst, så jeg backer ut. Nesten som en orgasme i hjernen. Hva skjer hvis jeg blir i den følsen? Opplever jeg full lucid dreaming da? Hittil har jeg bare klart noen små ''klipp' av lucid og andre ganger mens jeg har allerede sovi og drømt vanlig for så å kommet meg inn i det.


Hilsen en som akuratt har hatt et what the fudge moment, spøkelser??!!? men egentlig en søvn paralyse
Den fallefølelsen er helt jævlig, skjer av og til med meg, og jeg lurer også på noe annet;
Noen ganger jeg sover, føles det ut som jeg landet hardt i senga etter et fall, hva kan dette kategoriseres som?
Sist endret av Deadlock Radium; 3. november 2009 kl. 18:35.
Det at du lander hardt i senga har jeg hørt betyr at du snart sovner. Men hvis du allerede sover så aner jeg ikke
Sitat av Catchy Vis innlegg
Det at du lander hardt i senga har jeg hørt betyr at du snart sovner. Men hvis du allerede sover så aner jeg ikke
Vis hele sitatet...

Det du beskriver her, er et slags rykk i kroppen som mange får før de sovner.
Man får ofte et slikt rykk fordi kroppen sovner fortere en hjernen.(hjernen er altså fortsatt våken selv om ben og armer og resten av kroppen har sovnet og hjernen sender derfor ut et signal som tilsier ett rykk)
Sist endret av noobpower; 3. november 2009 kl. 18:49.
Garg, blir like irritert hver gang når jeg leser sånne tråder som denne.. Hvorfor skjer dette ALDRI med meg!? :P Hehe Vet man kan gå igjennom lucid-programmer osv men hadde vært kjekt hvis det hadde skjedd ihvertfall 1 gang uten masse stress først :P Sikkert skummelt og sånt men vil så gjerne oppleve det
Jeg har lest om Lucid Dreaming, men aldri helt trodd på det eller forstått det. Hvordan fungerer det der egentlig?
Uten å anbefale noen rusmidler/psykedelika, men jeg fikk min første voksne LD erfaring dagen etter bruk av en mindre førstegangsdose fleinsopp.

Har vært opptat av Lucid Dreaming siden jeg opplevde dette for første gang som barn og trodde jeg var unormal intill internett kom og jeg skjønte dette var noe som het Lucid Dreaming og var noe man kunne trene seg opp til.

Det du beskriver er egentlig ett luksus problem når du har lært og takle frykten, Veien til Lucid Dreaming eller Astral Projektion skal vist være meget lett å oppnå i fra den tilstanden.
Anse deg som heldig

Sitat av Morgul Vis innlegg
Garg, blir like irritert hver gang når jeg leser sånne tråder som denne.. Hvorfor skjer dette ALDRI med meg!? :P Hehe Vet man kan gå igjennom lucid-programmer osv men hadde vært kjekt hvis det hadde skjedd ihvertfall 1 gang uten masse stress først :P Sikkert skummelt og sånt men vil så gjerne oppleve det
Vis hele sitatet...
Du har sikkert hørt det før, men drømmedagbok er svaret om du vil oppnå dette.
Det er en grunn til at du glemmer drømmene dine, men dette kan du unngå om du begynner skrive ned drømmene dine i en dagbok.
Du vil trene opp ditt drømme minne og kansje du alerede har LD men husker dem rett og slett ikke
Husket opp til 6-10 drømmer når jeg holdt på med dette.
Men ett helvetes ork og sette seg ned om morgenen trøtt som faen og begynne jobbe deg bakover med drømmene dine og få det ned på papir eller txt fil.
Selv bare stikkord , farger, følelse, etc fra hver drøm hjelper.
Lykke til da =)

Sitat av McRad Vis innlegg
Jeg har lest om Lucid Dreaming, men aldri helt trodd på det eller forstått det. Hvordan fungerer det der egentlig?
Vis hele sitatet...
Enkelt forklart, du forstår i drømmen at dette faktisk er en drøm.
Da åpner det seg uendelige muligheter ettersom fysiske lover ikke gjelder lenger, din egen fantasi er eneste begrensning.
Har opplevd lucid dreaming et par ganger, men ikke slik du beskriver det. Jeg kunne hoppe og sveve rundt om kring. Sinnsykt spennende, men sist jeg opplevde det feila jeg miserabelt. Jeg befant meg inni en grotte og ble hersa med av en medusa-skapning ikke ulik den Angelina Jolie representerer i den halvanimerte vikingfilmen som jeg ikke husker navnet på, men som hvertfall var en stor skuffelse. Hun veiva rundt med tentaklene sine og dro meg ned i vannet, men jeg kom meg til slutt på land. Da skjønte jeg at det var en drøm, og tenkte at jeg i bunn og grunn kunne gjøre hva jeg ville, så jeg bestemmer meg for å hoppe ut i vannet igjen, og lade opp og utløse en ekstrem mengde energi. Jeg konsentrerte meg alt jeg kunne og ladet opp masse energi, men når jeg skulle slippe den løs så skjedde det ingen verdens ting.. Husker ikke helt konkret hva som skjedde, men tror jeg fikk rimlig mye juling. Merklig nok har jeg ikke opplevd lucid dreams siden. Forbanna medusa dritt..
Begynte å få det etter jeg leste mye om det, når jeg iblant drømmer så skjønner jeg at det er en drøm på grunn av logiske brister, som at jeg ikke klarer å løpe fra noe eller andre ting som det.
Men synes selv det er mye mer kjedelig en de vanlige drømmene jeg husker, siden jeg faktisk da tror på det som skjer uansett hvor absurd det er, dessuten er det så mye mer sært og rart enn det jeg finner på under lucid dreaming som oftest er å fly rundt.
Det er vanlig og falle inn i lucid dreaming når du innser at du drømmer. Enkelte bruker og innøve dette med og alltid ha en lapp i lomma som det står ett ord på. Denne tar de opp flere ganger iløpet av dagen. Gjør du dette flere ganger daglig vil du en gang gjøre dette i din drøm, og lappen vil kanskje ha endret farge eller det vil stå ett annet ord på lappen. Da vil du innse at du drømmer. Then the lucid dreaming is starting. Når du drømmer lucid kan du selv styre din drøm, med full kontroll. Som barn hadde jeg veldig ofte lucid dreams, og nå senere i mitt liv har det kommet tilbake. Jeg elsker lucid dreaming.

Søk Lucid dreaming, eller Astral Projection på google for mer informasjon. Du finner både opplevelser og teknikker.

Det er også vanlig og få lucid dreaming når man opplever ett mareritt. Drømmen er så fryktelig skummel at man sier til seg selv "la dette være en drøm, jeg drømmer, dette er bare en drøm, etc". Du vil da innse at du er i en drøm, marerittet vil forsvinne å du kan styre din fantastiske lucid dreaming. Det er mange som opplever at de kan fly i denne tilstanden.

Dette er ett meget spennende fenomen dere alle burde utforske. The human mind can do all sort of mystical things.
Sist endret av Quetzalcoatl; 3. november 2009 kl. 19:49.
Takk for tips. Skal skrive drømmedagbok, og ha en slik lapp du nevnte. Lucid Dreaming høres herlig ut.

Hva med å skrive spørsmålet; "Er dette en drøm?" på lappen, eller hvil det være bedre med bare ett ord?
Sitat av McRad Vis innlegg
Takk for tips. Skal skrive drømmedagbok, og ha en slik lapp du nevnte. Lucid Dreaming høres herlig ut.

Hva med å skrive spørsmålet; "Er dette en drøm?" på lappen, eller hvil det være bedre med bare ett ord?
Vis hele sitatet...
Det burde være ett ord du lett kan huske igjen, en setning kan nok gå det også. Du vil huske igjen måten bokstavene er skrevet på, og ett eller annet med lappen vil mest sannsynligvis være forandret. Jeg har aldri brukt dette lapp-trikset, så har ikke egne erfaringer og komme med. Hva med ordet "fantastisk"?

Drømmedagbok er en fin ting for og huske sine drømmer. Alle vet jo at drømmer husker du når du akkurat står opp, men når du skal fortelle din familie og/eller venner om hva du opplevde har alt falt vekk. Skriver du ned drømmene dine i en notisblokk på nattbordet hver morgen, så vil du tilslutt få større kontroll over dine drømmer. Jeg gjorde dette en periode for noen år siden. Spennende! Anbefales!
Du finner mye svar på dette forumet http://www.ld4all.com/
Grunnen til at mange har problemer med å få til LD er etter min mening at den logiske delen av hjernen er koblet totalt ut under søvn.
Har selv drømt mange ganger at jeg har 15fingre fks, stikker fingeren gjennom hånden , svever osv , men siden logikken er fraverende reagerer jeg liksom ikke på det og blir ikke klar over at det er en drøm, men tror at når logikk senteret i hjernen ikke er helt slått av at du kan få en impuls og forstå at det er en drøm så vil du reagere på nevnte eksempler og få en Aha opplevelse, og da begynner morroa så lenge du klarer og holde på det .utrolig intressant og morsomt , og kan være lærerikt på mange måter.
Har hatt lucid drømmer mange ganger, men bare tilfeldig. Som f eks når jeg har feber og våkner og ligger å halv sover en stund etter på og glir in og ut av søvnen. Merkelig nok tho har jeg aldri klart å fly, bare hoppe veldig høyt og slenge meg i lijaner uten trær i sikte :P

Men mitt spm er, når man kommer inn i den intense følsen i hodet, skal man bare forsette, og hvis jeg gjør det, kommer jeg virkelig til å gi meg selv en ordentlig lucid drøm? If so, kommer jeg til å lucid drømme hver dag
Har lagt merke til at når jeg får den følsen blir kroppen helt stiv og paralysert hver gang ( når jeg går ut av den tar det kanskje et eller to sekunder før krøppen hører skikkelig alt ettersom hvor lenge jeg gikk inn i følsen ). Prøvde akuratt å holde øynene åpne igjen, og der fikk jeg en faens søvn paralyse igjen gitt, bikkja mi så ut som en demon hahah.. men forskjellen er at jeg klarer å vekke meg selv noe jeg ikke har klart når den har kommet naturlig.

Anyone got sum answers?!
Jeg har våknet med han her sittende på magen min en dag:
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/a/a2/Moai_Rano_raraku.jpg/450px-Moai_Rano_raraku.jpg
Ganske moro, bare synd jeg ikke klarte å kjenne på teksturen fordi armene mine satt fast
Jeg tror jeg bare pleier å våkne hvis det er noe alvorlig logisk feil i drømmene mine!
Rottegift,

Spennende! En gang jeg var på en lsd-tripp så jeg slike ansikter, ansiktene til personene jeg var med ble omformet. Ansiktene ble som statue-hoder, og hvert ansikt representerte en hver person(lighet). Min ene venn fikk ett slikt ansikt, som i min verden representerte dyp indre ro, visdom og tålmodighet. En annen venn fikk ett ansikt av dyp sorg, forvirrelse og frykt. De andre ansikts-maskene jeg så vet jeg at jeg har sett før en plass, men klarer bare ikke og finne fram til de. Du vet de høye tre-stammene indianerne brukte å ha i sin camp, med masse forskjellige innhugget hoder opp igjennom stammen? Hva heter en slik en? Skulle gjerne likt og søkt etter bilder på google for og se om jeg finner tilbake til mitt gamle minne.

Det var Crazy, I tell ya!
Sitat av puffman Vis innlegg
Rottegift,

Spennende! En gang jeg var på en lsd-tripp så jeg slike ansikter, ansiktene til personene jeg var med ble omformet. Ansiktene ble som statue-hoder, og hvert ansikt representerte en hver person(lighet). Min ene venn fikk ett slikt ansikt, som i min verden representerte dyp indre ro, visdom og tålmodighet. En annen venn fikk ett ansikt av dyp sorg, forvirrelse og frykt. De andre ansikts-maskene jeg så vet jeg at jeg har sett før en plass, men klarer bare ikke og finne fram til de. Du vet de høye tre-stammene indianerne brukte å ha i sin camp, med masse forskjellige innhugget hoder opp igjennom stammen? Hva heter en slik en? Skulle gjerne likt og søkt etter bilder på google for og se om jeg finner tilbake til mitt gamle minne.

Det var Crazy, I tell ya!
Vis hele sitatet...

Totempæl? (titegn)
Sitat av puffman Vis innlegg
Rottegift,

Spennende! En gang jeg var på en lsd-tripp så jeg slike ansikter, ansiktene til personene jeg var med ble omformet. Ansiktene ble som statue-hoder, og hvert ansikt representerte en hver person(lighet). Min ene venn fikk ett slikt ansikt, som i min verden representerte dyp indre ro, visdom og tålmodighet. En annen venn fikk ett ansikt av dyp sorg, forvirrelse og frykt. De andre ansikts-maskene jeg så vet jeg at jeg har sett før en plass, men klarer bare ikke og finne fram til de. Du vet de høye tre-stammene indianerne brukte å ha i sin camp, med masse forskjellige innhugget hoder opp igjennom stammen? Hva heter en slik en? Skulle gjerne likt og søkt etter bilder på google for og se om jeg finner tilbake til mitt gamle minne.

Det var Crazy, I tell ya!
Vis hele sitatet...
Snakker du om ansiktene som er på totempåler?

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/1/10/Ketchican_totem_pole_1.jpg/250px-Ketchican_totem_pole_1.jpg
Sist endret av jeppfi; 4. november 2009 kl. 12:51.
Opplever en mareritt er det teknikker for å "endre" setting i en drøm. Den mest brukte består i å se ned i bakken og spinne rundt seg selv, og dermed kan en befinne seg i en helt ny setting. Dette skal visstnok virke for alle.
Funket for meg - og er sikkert greit å vite så en slipper ekle situasjoner når man først er lucid.
Man får ikke mareritt i lucid drøm ? Hvis ikke man er en syk jævel som liker å oppleve bissare ting da Men noen som har noen svar? Ser ut som alle flyr off topic her
Sist endret av Catchy; 5. november 2009 kl. 00:32.
Men hva skjer hvis du ikke kommer deg ut av LD? La oss si at du treffer bakken når du faller i drømmen. Blir det en påkjenning for hjernen? Interessant tema=)
Har opplevd Lucid Dreaming flere ganger. Sist løp jeg. Jeg løp på alle fire, helt latterlig fort, og det føltes ut som om det var 100% naturlig for meg å løpe på denne måten. Jeg vet ikke hvor lenge, med det virket som om jeg løp i en ti minutters tid. I omkring 300km/t.
Brått ble jeg jaget av en hel masse mennesker. Og med farten jeg hadde kunne jeg hoppe langt og høyt.
Det var traumatisk, men ikke feil, egentlig.
Sist endret av Tardenturd; 5. november 2009 kl. 11:32. Grunn: skrivefeil.
▼ ... over en måned senere ... ▼
Søvnparalyse er noe av det kuleste som finnes! Spesielt fallefølelsen, deiligere tilstand skal man leite lenge etter!
▼ ... noen uker senere ... ▼
Hørte på musikk tidligere når jeg skulle sove, var en spesiell sang som inneholder en lyd som høres ut som ei dør som smeller igjen. En gang var det rett før jeg sovnet da jeg hørte denne lyden, når jeg åpnet øyene kom en "grå\hvit skygge" formet som en person. Jeg trodde det var en bekjent av grunner jeg ikke gidder å gå inn på. Skikkelsen snakket lavt, så jeg greide ikke å forstå hva han sa, jeg svarte men husker ikke hva. Denne skikkelsen smålo av og til, til slutt lente den seg over meg sa han noe uforståelig så lo han. Så løste han seg opp til røyk og forsvant. Jeg ble veldig overrasket da det virket så ekte, slengte på lyset i full fart og ingen var det og døra var igjen. Veldig sprøtt. Lo litt, sovnet 5 min etterpå. tror ikke jeg var paralysert, men jeg vet ikke. Ikke opplevd noe lignende før eller etter og var sikker på at jeg kjente denne personen..
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Sitat av noobpower Vis innlegg
Det du beskriver her, er et slags rykk i kroppen som mange får før de sovner.
Man får ofte et slikt rykk fordi kroppen sovner fortere en hjernen.(hjernen er altså fortsatt våken selv om ben og armer og resten av kroppen har sovnet og hjernen sender derfor ut et signal som tilsier ett rykk)
Vis hele sitatet...
"Rykking" i kroppsdeler kalles myokloni, men følelsen av å falle er ikke det samme.
Men har man full kontroll i LD? Kan man kontrollere drømmen eller ihvertfall dine egenskaper helt, eller bare delvis?

Jeg opplever av og til det å skjønne at drømmen er drøm. Når jeg gjør det pleier jeg å fly, eller å legge an på damer:b Vanligvis fungerer begge deler meget bra en liten periode, men så ender det til slutt opp med at jeg ikke lykkes når det gjelder som mest. For eksempel kommer det plutselig et monster som vil ta meg og jeg greier ikke å fly lenger, eller så finner jeg endelig en smashing tier blondine, men hu lapper til meg i stedet for å være villig:O I første tilfelle er det jævlig vanskelig å ikke få panikk - selv om du vet at du ikke virkelig kommer til å bli spist - og i det andre tilfellet er det bare sykt skuffende og litt flaut.

Hvoran kan man få full kontroll?
Jeg hadde lucid i 18 timer strekk en gang, jeg husker bare at det var meg alene når jeg gikk ut, også var det så grått og nesten som det regnet aske, som i den Silent Hill filmen. Jeg gikk så jævlig lenge men plutselig så ser jeg en greie sånn langt borte som beveger seg bra fort...
Den greia var selve luciden... Altså jeg måtte ta igjen den for våkne og det tok sin tida da Jeg husker muttern fortalte at etter jeg hadde sovet i 14-15 timer prøvde hu å vekke meg da klokka var mye utpå dagen, men fikk ikke til. Hu ringte lege og alt sånn Så bare våknet jeg etter jeg hadde fanget den greia og var bare utrolig sliten husker jeg Ganske ålreit egentlig for det var litt koslig samtidig i den drømmen, eneste var at jeg mista hele lørdagen
Sitat av Totskalle Vis innlegg
Jeg hadde lucid i 18 timer strekk en gang, jeg husker bare at det var meg alene når jeg gikk ut, også var det så grått og nesten som det regnet aske, som i den Silent Hill filmen. Jeg gikk så jævlig lenge men plutselig så ser jeg en greie sånn langt borte som beveger seg bra fort...
Den greia var selve luciden... Altså jeg måtte ta igjen den for våkne og det tok sin tida da Jeg husker muttern fortalte at etter jeg hadde sovet i 14-15 timer prøvde hu å vekke meg da klokka var mye utpå dagen, men fikk ikke til. Hu ringte lege og alt sånn Så bare våknet jeg etter jeg hadde fanget den greia og var bare utrolig sliten husker jeg Ganske ålreit egentlig for det var litt koslig samtidig i den drømmen, eneste var at jeg mista hele lørdagen
Vis hele sitatet...
Ikke for å være pessimist, men tviler sterkt på at du drømte 18timer i strekk.

Oppfattelse av tid er en helt annen i drømmene. Om man har full kontroll på en Lucid dream så kan det virke som en hel dag i drømmen, mens det i realiteten kan vare opp til ca 2 timer.
Sitat av Vandringsmann Vis innlegg
Ikke for å være pessimist, men tviler sterkt på at du drømte 18timer i strekk.

Oppfattelse av tid er en helt annen i drømmene. Om man har full kontroll på en Lucid dream så kan det virke som en hel dag i drømmen, mens det i realiteten kan vare opp til ca 2 timer.
Vis hele sitatet...
joda men jeg vet jeg sovnet i 22 tiden... og var ikke våken og kunne se klokka før ca 15 00. Og jeg mener bestemt å ha falt inn i lucid omtrent med en gang og våknet i det jeg greide å ta på den skyggegreia. Og jeg var sikker på at jeg hadde sovet i hvertfall 2 dager mens jeg var i drømmen ja
Sær som enhver
Bangfish's Avatar
Har lest en del om lucid dreams nå, og dette høres helt fantastisk kult ut. Har virkelig lyst til å prøve ut teknikker og drømme-dagbok men det er jo da et problem: Jeg kan aldri huske at jeg drømmer! "Sluttet" å drømme for ca. 1 år siden, og siden det kan jeg aldri huske noen form for drøm i det hele tatt!
Har fantasien min blitt totalt smadret etter et år med xbox, hardt arbeid og skolegang?

For ca. 1 år siden drømte jeg om altmulig klikka ting.
Drømte f.eks at et hav av babyer (
det går ikke å trykke (jeg er smart)
Noen som har drømt at de står på toppen av et stup, tenker at det er drøm og bare hopper, så får man skikkelig sug i magen! Det er digg feeling!
Bruker å ha drømmer at jeg går på jobb og kommer hjem å legger meg og akkurat når jeg legger meg bruker jeg å våkne. Vist ikke at jeg får besøk (sover med døren ulåst) eller at en av naboene bråker eller besøket (Ja, jeg bruker å sove når jeg har besøk).

Men er disse drømmene LD? De virker jævelig ekte og når jeg våkner er man sliten nesten sånn man har gjort alle tingene man drømte.

PS: Jobben min gjør jeg det samme nesten vær dag, lager mat.

Sorry for skrive leif
Sitat av Snørrungen Vis innlegg
Bruker å ha drømmer at jeg går på jobb og kommer hjem å legger meg og akkurat når jeg legger meg bruker jeg å våkne. Vist ikke at jeg får besøk (sover med døren ulåst) eller at en av naboene bråker eller besøket (Ja, jeg bruker å sove når jeg har besøk).

Men er disse drømmene LD? De virker jævelig ekte og når jeg våkner er man sliten nesten sånn man har gjort alle tingene man drømte.

PS: Jobben min gjør jeg det samme nesten vær dag, lager mat.

Sorry for skrive leif
Vis hele sitatet...
Nei dette er ikke LD. Ser det er flere som ikke vet helt hva Lucid Dreaming er.

Lucid Dreaming er når man inne i drømmen er klar over at man drømmer. Dvs at man kobler inn bevisstheten når man drømmer. Som igjen betyr at du vet inne i drømmen at du drømmer. Dette er Lucid Dreaming

Videre kan man altså kontrollere drømmen. Kanskje noe av det heftigste som fins foruten en psykadelisk tripp.

For mer informasjon,forum, programvarer, teknikker o.l så anbefaler jeg www.LD4all.com (Funker best i Internet Explorer)
▼ ... over en uke senere ... ▼
Yea har gjort det flere ganger ;o tenker bare, DOH sup old hag
Jeg hadde en Luci Dream en gang for lenge siden, da jeg var mindre å spill GTA 3.
Da våknet jeg opp rett utenforbi huset vårt "Vi bodde ved Kristiansand sentrum da."
Jeg lurte på hva jeg gjorde her, fordi det siste jeg husket var at jeg sovnet, det var da jeg skjønte det var noe feil her.
For det var lyse dagen, ikke mørkt slik det var når jeg sovnet.
Startet med at jeg fikk nedover gata vår mens jeg tenkte, "er dette drøm eller virkelighet?"
Får å se om det var drøm gjorde jeg det gode gamle, klype meg i hånda opplegget. Jeg våknet ikke, men jeg kjente heller ikke at jeg klyp meg i hånda Q.Q
Det var da jeg innså at jeg drømte, det første jeg gjorde var å knabbe en bil å kjøre som faen rundt omkring i sentrum. Med høy lyd å anlegg "PS: Jeg hadde ALDRi kjørt bil før, men alikavell var jeg istand til å "kjøre"
Så tenkte jeg at jeg skulle ta en tur til kompisen min, Even som han heter. Jeg kjørte henn til han og ringte på døra.
Ingen kom, så jeg ringte en gang til.
Jeg syntes det var litt rart for begge bilene var der.
Jeg bestemte meg for å gi inn å se om det var noen hjemme, ide jeg åpnet døra hørte jeg skriking og det kom en mann I svart frakk mot meg. Jeg løp som bare det, var livredd og ville bare kom meg til helvete ut av drømmen.
Da tok jeg i bruk et "triks" som jeg har brukt mange ganger i mareritt. Jeg knep igjen øynene, telte til 3 å åpnet dem igjen, det neste jeg så da var taket på rommet mitt. Jeg svettet og var sliten i hele kroppen (antageligvis pga anstrengelsene under drømmen) og klarte ikke sove mer resten av den natta.

Det var første gang jeg opplevde Luci Dream, og jeg vil ikke oppleve det igjen, for det var rett å slett jæveli.
Det var gøy helt fram til ting ble alvorlig å jeg fikk panikk
Høres sikkert helt absurd ut, men dette er sant, skrev ned alt som skjedde i den drømmen på skolen dagen etter.
Heh, jeg har opplevd ordentlig lucid dreaming én gang. Da var jeg på en kritthvit strand og så utover havet. Jeg forstod jo at jeg drømte, og prøvde derfor selvsagt å "trylle frem" et par nakne damer (som den pervertn jeg er). Men det eneste jeg klarte å få frem var en slags forestilling om at damene var der, uten at de fysisk var der. Akkurat som du kan gjøre i virkeligheten, du vet, når du sitter i bilen og visualizer en mann som løper ved siden av og dodger hindere. Så våknet jeg, men tenkte brått at "jeg må tilbake igjen!" Så falt jeg i søvn igjen, og stranda kom tilbake stigende opp fra bakken som våpenrommet gjorde i The Matrix Jeg skjønte at dette var en mulighet til å utforske mitt eget sinn, så jeg gikk bortover stranda til jeg kom en liten skog. Der stod laptopen min med en tekst som bakgrunnsbilde som jeg ikke lenger husker hva sa. Det var mange andre detaljer der også, som at flere av vennene mine var der, men jeg husker drømmen kun i grove trekk. Og at det var fantastisk.
Det er alltid spennende å lese om LD - på freak.no er det et stort tema! Etter intense økter med lesing av LD får jeg det selv ^^ Da har jeg brukt endel tips som har kommet opp her (ja jeg husker de faktisk) :O

Det ene jg digga, var å fly opp til skyene, legge seg på en av skyene, og la himmelen spille musikken for deg (tenk på en sang liksom).... Selv om du ikke husker lyrikken, kommer den på et underlig vis opp altså!

Jeg husker ikke hvem som skrev dette, men det med skyegreien er skrevet på freak.no tidligere, og jeg må takke han så dypt jeg bare klarer!

Til alle dere musikkelskere som ikke følger vglista topp 20 - prøv detta!
Credits til fyren som først delte det med oss i nff
Sitat av Totskalle Vis innlegg
joda men jeg vet jeg sovnet i 22 tiden... og var ikke våken og kunne se klokka før ca 15 00. Og jeg mener bestemt å ha falt inn i lucid omtrent med en gang og våknet i det jeg greide å ta på den skyggegreia. Og jeg var sikker på at jeg hadde sovet i hvertfall 2 dager mens jeg var i drømmen ja
Vis hele sitatet...
når jeg våkner om morgenen syns jeg akkurat at jeg sovna... ?
når du sover er hjernen inaktiv(vi kaller det det) og vanligvis autosletter drømmene våres.
så det er vanskelig for deg å beregne tid når du sover, og jeg har ekstremt vanskelig å forstå/godta at du drømte 18 timer?? du sov 18 timer kanskje.
Sist endret av zvxsone; 25. januar 2010 kl. 13:38.
Sitat av zvxsone Vis innlegg
når jeg våkner om morgenen syns jeg akkurat at jeg sovna... ?
når du sover er hjernen inaktiv(vi kaller det det) og vanligvis autosletter drømmene våres.
så det er vanskelig for deg å beregne tid når du sover, og jeg har ekstremt vanskelig å forstå/godta at du drømte 18 timer?? du sov 18 timer kanskje.
Vis hele sitatet...
Det er klart at jeg kanskje ikke drømte så lenge, men jeg sover aldri mer enn 10 timer max ellers så det var litt spessielt. Jeg vet når jeg sovnet, og jeg bare antar at jeg begynte å drømme med en gng nesten. Ettersom det føltes lenge. Selv om man ikke har kjempebegrep på tid og rom i drømmer så vet hvertfall jeg sånn ca hva som skjer med det.
Hva er egentlig lucid dreaming? Er det at drømmen virker sykt realistisk?

Jeg pleier ofte og "sjokkvåkne" når jeg sover.. bare spretter opp og trekker pusten. Noen som vet hva dette kan skyldes?
Lucid dreaming er betegnelsen på at du er klar over at du drømmer. Det vil si at du selv kan manipulere drømmene dine til en viss grad.

Fra den vitenskapelige siden, betyr det at den delen av hjernen som styrer "common sence" beholdes aktivert under søvn.
Det gir deg muligheten til å oppdage "feil" i drømmen som at du kan puste under vann, fly i løse luften osv...



Heigren
Har ikke hørt om Lucid dreaming før jeg leste om det i denne tråden, men for at jeg skal danne meg et bilde av det, kan jeg da: Tenke på dømmeverden som "THE MATRIX"(fra filmen), og lucid dreaming som å være Neo etter at han har svelget den røde pilla (mulig det var den blå, husker ikke helt), for når han etter dette blir koblet til "THE MATRIX" igjen, befinner han seg jo i en tilstand som kanskje best kan beskrives som lucid dreaming?
når jeg finner ut at det er drøm, så er det kun en kort tid til jeg våkner, noen som vet hvordan å fikse deT?
Sitat av methewall Vis innlegg
Har ikke hørt om Lucid dreaming før jeg leste om det i denne tråden, men for at jeg skal danne meg et bilde av det, kan jeg da: Tenke på dømmeverden som "THE MATRIX"(fra filmen), og lucid dreaming som å være Neo etter at han har svelget den røde pilla (mulig det var den blå, husker ikke helt), for når han etter dette blir koblet til "THE MATRIX" igjen, befinner han seg jo i en tilstand som kanskje best kan beskrives som lucid dreaming?
Vis hele sitatet...
ganske riktig vil jeg tørre å påstå...
fin generell forklaring btw, mansge som ikke skjønner dette helt..

dessuten sier mange(på LD sider) at du ikke får den hvilen hjernen trenger når du sover.. vel vel.. prøver å si at du kan bli sliten/ikke få den søvnen, selv om du faktisk sover..
det er ingen god søvn med andre ord.. skjønner?
men for en fantastisk følelse!
Sitat av RydEN Vis innlegg
når jeg finner ut at det er drøm, så er det kun en kort tid til jeg våkner, noen som vet hvordan å fikse deT?
Vis hele sitatet...
Står mange gode tips her
Sitat av zvxsone Vis innlegg
ganske riktig vil jeg tørre å påstå...
fin generell forklaring btw, mansge som ikke skjønner dette helt..

dessuten sier mange(på LD sider) at du ikke får den hvilen hjernen trenger når du sover.. vel vel.. prøver å si at du kan bli sliten/ikke få den søvnen, selv om du faktisk sover..
det er ingen god søvn med andre ord.. skjønner?
men for en fantastisk følelse!
Vis hele sitatet...
Tror jeg har en god formenig, har opplevd dette ved flere anledninger, leeenge siden sist, og ikke noe nevneverdig.
Sist endret av Veggen; 27. januar 2010 kl. 01:32.
Synes det tar av med folk lucid dreaming her på forumet. Hvis jeg i en drøm finner ut at jeg drømmer, så bare våkner jeg. Skjønner ikke hvordan det går an å være bevist i en drøm. Men det hadde vært gøy da!!