Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  53 5668
VG-Tv holder på med en 10-episoders tegneserie om Fanthomas! Jeg var skeptisk, men jeg synes faktisk at første episode var ganske morsom. Det ligger også ute klipp av intervju der Jan Thomas får se tegneserien for første gang. Jan Thomas tar det hele veldig godt, og er enig i at det ligner ganske godt.

FANTHOMAS!

Hva synes dere? Bra underholdning eller barnslig uthenging?
Så det tidligere i dag og syntes egentlig at det var ganske barnslig. Måten de har fremstillt kjendisene på er virkelig useriøst og uproffesionelt. Humoren var heller ikke noe særlig morsom.
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Liker hverken JT eller det der. Rent skvip, og hvis jeg må velge mellom "Bra underholdning" eller "barnslig uthengig" blir det definitivt #2.
bobbo's Avatar
Trådstarter
Ja, det var ganske lavmål, men jeg lo godt likevel, uten at jeg klarer å forklare hvorfor. Jeg pleier å hate slike greier.
Liker måten de framstiller Christoffer på! En liten drittunge som har mer enn nok med å spille psp å spy!
Syntes det var morsomt nok. I loled.

Også syntes jeg Art Direction og animasjon er ekstremt bra til å være en lavbudsjettsproduksjon.
http://www.vgtv.no/?id=22172

Her ser dere hvordan ha reagerer selv.
bobbo's Avatar
Trådstarter
Ja, jeg er veldig overrasket over kvaliteten. Det er bedre laget enn mye som går på Cartoon Network og lignende. Og for ikke å snakke om PokéMon...
Jeg syntes at det var rett og slett smakløst. Jan Thomas er homo hahaha skikkelig morsomt(sarkastisk). Tror ikke han han hadde fått så mye oppmerksomhet om han hadde vært hetro.
Ser ikke helt humoren i det, beklager.
Don't get me wrong, jeg elsker 'tegneserie-humor', men Fanthomas fikk meg ikke til å le i det heletatt.

Men hvis jeg ser bort i fra den dårlig humoren, kvaliteten er overraskende bra --som nevnt tidligere i tråden.
Sitat av bobbo Vis innlegg
Det er bedre laget enn mye som går på Cartoon Network og lignende. Og for ikke å snakke om PokéMon...
Vis hele sitatet...
Bedre enn pokemon?! Blasfemi på høyeste plan!
Hadde egentlig vært ganske gøy, hadde det bare ikke vært Jan Thomas som var hovedpersonen. Det mennesket der begynner jeg å få ganske godt opp i halsen.
En parodi på Jan Thomas er heller ikke spesielt fascinerende lenger spør du meg, i og med at fyren konstant pariodierer seg selv.
Men det er selvfølgelig ikke VG`s feil.
Synes egentlig det var relativt morsomt, selv om humoren er ganske barnslig så ler jeg godt
Episode 2 var jo utrolig morsomt da.Liker dette og håper de 8 andre episodene vil holde samme standard. Digger hvordan de får Kristoffer til å se ut som den værste guttungen :P
Sist endret av Tortia; 1. mai 2009 kl. 13:38.
Jeg vet ikke med dere, men jeg er ganske lei alt styret rundt å være politisk korrekt til enhver tid. Skal vi kunne le av en type mennesker burde vi kunne le av de alle.

Serien er barnslig, den henger ut Jan-Thomas og hans livsstil. Jeg synes ikke det er hysterisk, men et morsomt konsept vg har snekret sammen.
Sitat av Elemental Vis innlegg
Jeg vet ikke med dere, men jeg er ganske lei alt styret rundt å være politisk korrekt til enhver tid. Skal vi kunne le av en type mennesker burde vi kunne le av de alle.

Serien er barnslig, den henger ut Jan-Thomas og hans livsstil. Jeg synes ikke det er hysterisk, men et morsomt konsept vg har snekret sammen.
Vis hele sitatet...
Enig, selv har jeg ingenting imot homofile, med unntak av de som er Jan Thomas-ish (og verre).
Serien er temmelig teit, men det er visse ting som er såpass satt på spissen og barnslig at det er gøy, jeg blir nok å se de resterende episodene når de kommer ut.
Sitat av Tortia Vis innlegg
Episode 2 var jo utrolig morsomt da.Liker dette og håper de 8 andre episodene vil holde samme standard. Digger hvordan de får Kristoffer til å se ut som den værste guttungen :P
Vis hele sitatet...
Det er nesten så de burde ha holdt seg til to episoder, mens leken enda er god. Synes de har greid å ta Jan Thomas, og spesielt hans forhold til Christopher veldig på kornet hele veien. Spørsmålet er hvor mange episoder det går før vitsene blir middelmådige.
Synes det var morsomt og likte veldig stilen på animasjonen. Noen som vet hva en slik stiltype heter?
Oh my god! Det må jo bare være norges morsomte tegneserie. Det var dråpen som veltet glasset jeg ler meg ihjel
Denne serien var HELT elendig..
blir bare irritert av å se det -.-
Likte den jeg
"jan jan jan jan janjanjan(8)"
Likte den jeg også
Utrolig tragisk at denne motekjendisen skal generere poster om seg på freakforum. Hva har skjedd med oss? HVEM her inne bryr seg om Jan Thomas?

Forøvrig var det god humor, ja :P Spesielt at ektemannen satt i barnesete bak i bilen.
Matthiesen: Jeg vet ikke i hvilken verden du lever i, men etter hva jeg kan se handler ikke denne tråden om Jan Thomas i det hele tatt. Den handler om en animasjonsserie som parodierer mannen.

Jan Thomas har ingenting med å gjøre at dette blir diskutert på siden....

Hva er det som skjer med oss, vi diskuterer tross alt en ny og potensielt kontroversiell animasjonsserie. Ja, det må virkelig gå nedover med FF når man bruker tid på å diskutere noe annet enn RAM og Hasj...
Jeg har blandet meninger om denne serien sålangt. Som flere sier er kvaliteten på animasjonen veldig bra, og humoren er til tider veldig drøy og grenser til mørk humor. Likevel syns jeg de kunne funnet på noe bedre å lagd animasjon utav, når de først lager det så bra som de gjør.. Det må være grenser for hvor mye vi skal måtte høre om denne fyren...
Bigger than Jesus
Sgt. Pepper's Avatar
Fake latter ftw...
Man kan definitivt se likheten med denne figuren og Jan-thomas hvertfall, utseendemessig altså.
Synes at det var veldig morsomt. Lo selv flere ganger. Bedre enn mye annet jeg har sett.
"mannlige "intuisjon xD HAHAHAHA
På en eller annen måte elsker jeg bare stemmen til Fanthomas :/
Jeg lo ganske godt av episode 1, spesielt de delene med Christoffer (Med Ch eller K?), og "Jan jan jan jan jan janjanjanjan".

Men grunnen kan være det at jeg så den etter 32 timer uten søvn

Allikevel var det en del artige deler av serien, får se om de resterende episodene er like bra
Jeg virkelig hater denne formen for humor. Ser ikke at dette kan klassifiseres som humor engang. Halvhjertet dårlig norsk kjendis harselas. Hvem faen er Jan Thomas? Hva har han gjort som fortjener en slik mediadekning? Folk burde drite langt i hva han driver med, hvem han har seg med og hvem som lager vitser om han.
Dette står som ett monument på det som er feil med "avisen" vg.
Det som skal sier er at personen som har alle stemmene er ganske så god til å imitere stemmer. Både Anne Katt, Kristian Valen, Jan Thomas og en haug med andre folk får helt særegne stemmer.
Sitat av Matthiesen Vis innlegg
HVEM her inne bryr seg om Jan Thomas?
Vis hele sitatet...
Ingen her bryr seg om Jan Thomas, de bryr seg om Fanthomas, daaam dam-dam dam-dam daaam!
Jeg syntes det er tørr humor.
Vel tørr humor kan også være morsomt
Sist endret av Tortia; 2. mai 2009 kl. 11:59.
Norsk humor nå til dags, er tørr. Du ser det over alt.
Tørr humor er ganske morsomt det, iallfall mellom kompiser.. Vitsene skal helst være så tørre at de nesten tar fyr. <--- Godt eksempel på en tørr kommentar
Sitat av Blå Gummitenner Vis innlegg
Det som skal sier er at personen som har alle stemmene er ganske så god til å imitere stemmer. Både Anne Katt, Kristian Valen, Jan Thomas og en haug med andre folk får helt særegne stemmer.
Vis hele sitatet...

Det er han ene fra Bye og Rønning... Står i rulleteksten, husker aldri hvem av dem det er..
bobbo's Avatar
Trådstarter
Jeg synes episode 2 var mye dårligere, men det kan være mye med humøret mitt. Det er begrenset hvor lenge det er morsomt å kødde med at Jan Thomas er en smule homo, snakker litt merkelig, og er gift med en guttunge.
Digital nomade
trippy's Avatar
episode 2 var da mye bedre, spesielt med botox-gæveret haha :P
Noen som vet når episode 3 kommer???
Sitat av mariusffih Vis innlegg
Noen som vet når episode 3 kommer???
Vis hele sitatet...
Fredag, og alle fredager fremover.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Tørr, Platt Humor og en temmelig dårlig fremstilling av seriøse skuespilleraktører.
Haha, Fanthomas er helt sjef! Tar jo alt på kornet..
Sitat av k-nut Vis innlegg
Jeg syntes at det var rett og slett smakløst. Jan Thomas er homo hahaha skikkelig morsomt(sarkastisk). Tror ikke han han hadde fått så mye oppmerksomhet om han hadde vært hetro.
Vis hele sitatet...
For ikke å nevne at han signaliserer alt som er galt med verden i dag og burde vært skutt i ballene. Greit nok, han er homo, jeg gir faen. Men, å villig la seg falle inn i en så stereotyp holdning viser han er den laveste form for menneske.

Åja, glemte også og nevne at singelen hans fikk toppkarakter. Til å knuse glass med lydbølger.

Sorry, følte jeg måtte få ut hvor vannvittig mye jeg misliker han. Det er alt for lite tømmerhuggere i media, og alt for mye Jan Thomas.
Sitat av pinnsvinet Vis innlegg
For ikke å nevne at han signaliserer alt som er galt med verden i dag og burde vært skutt i ballene. Greit nok, han er homo, jeg gir faen. Men, å villig la seg falle inn i en så stereotyp holdning viser han er den laveste form for menneske.

Åja, glemte også og nevne at singelen hans fikk toppkarakter. Til å knuse glass med lydbølger.

Sorry, følte jeg måtte få ut hvor vannvittig mye jeg misliker han. Det er alt for lite tømmerhuggere i media, og alt for mye Jan Thomas.
Vis hele sitatet...
Jeg klarer ikke helt å forestille meg at Fantore med øksa kunne blitt en underholdende tegnesere. Da ser jeg heller Fanthomas med Botox-gevær.

Likte ikke Jan Thomas før jeg så tegneserien, men nå må jeg bare le hver gang jeg ser han og "sønnen" på TV.
Sitat av pinnsvinet Vis innlegg
For ikke å nevne at han signaliserer alt som er galt med verden i dag og burde vært skutt i ballene. Greit nok, han er homo, jeg gir faen. Men, å villig la seg falle inn i en så stereotyp holdning viser han er den laveste form for menneske.

Åja, glemte også og nevne at singelen hans fikk toppkarakter. Til å knuse glass med lydbølger.

Sorry, følte jeg måtte få ut hvor vannvittig mye jeg misliker han. Det er alt for lite tømmerhuggere i media, og alt for mye Jan Thomas.
Vis hele sitatet...
I like this guy.

Meget enig!
Virker som om konseptet er utbrent allerede. De burde ha fokusert mer på å gjøre narr av andre kjendiser under veis, men samtidig burde de kanskje ha gjort noe litt mindre cheesy enn Rybak og den russiske gnomen i episode 3 og 4.

Nei, la oss le sammen av episode 1 og 2, og la resten passere i stillhet...
Tja, syns Stordalen-parodien i ep. 5 er fabelaktig jeg da, og syns også de har truffet veldig bra tidiligere. At dette ikke er tiårets serie skal jeg nok være enig i, men jeg mener samtidig at serien er morsom, bra og original nok til å forsvare videre konsum. Tre-fire minutter i uka tar jeg meg gjerne tid til, dette er til tider stor moro!