Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  15 77607
Hallo!

La oss si for ca 2-3 uker siden, når jeg hadde gamle mobilen, kunne jeg ringe med *31*NR.. eller skjult nr.. (akkurat det samme.)

Så kjøpte jeg meg ny mobil, og nå går det ikke. Jeg tror det har noe med bindingen til youngtalk å gjøre.

Noen som vet hvordan jeg kan få ringt med skjult nr igjen? NetCom sier det ikke går ann å ringe med skjult nr, men jeg vil likevell prøve.. Noen som vet?

Takk på forhånd =)
Det går ikke uten å bestille tjenesten. Har prøvd mange metoder, det er stengt inne i sentralen
Sitat av Dice
Det går ikke uten å bestille tjenesten. Har prøvd mange metoder, det er stengt inne i sentralen
Vis hele sitatet...
Er det bindingen sin "skyld" da?
Soldier - Shift Com.
Stickyshift's Avatar
Joda. Er bare å ringe inn til Netcom og si at du vil ha skjult nummer. Så bytter de for deg. Det jeg gjorde...
Hm.. Det jeg tror dette er.. Dem sperrer for *31*nr.. men hvis du velger "Skjul nummer" på mobilen, kan du ringe med skjult.. Rart at det skal være sånn, men likevell.

EDIT: Men over til noe helt annet.. Hvordan kan man få opp "Tid og kostnad"? Og ikke bare hvor mange min. jeg har snakka.. Eller hvor mange meldinger jeg har sendt.. Men hva det koster og.. Muligheter for og fortelle? Står at jeg må taste inn pin2 kode, men det skal jo være like logisk som hvor mange minutter og hvor mange meldinger jeg har sendt/ringt.
Sitat av Phoenix||

La oss si for ca 2-3 uker siden, når jeg hadde gamle mobilen, kunne jeg ringe med *31*NR.. eller skjult nr.. (akkurat det samme.)
Vis hele sitatet...
Det er i så fall #31#. Prøv det.
Sitat av ql1rz
Det er i så fall #31#. Prøv det.
Vis hele sitatet...
hm.. Så det var bare jeg som skrev feil :P Men les den EDITEN jeg skrev over!
Jeg skjønte ikke helt problemstillingen på editen din Phoenix||! At det var lite logisk at den spurte om en PIN 2 kode fordi det bare var å regne ut antall minutter x kostnad?

Jeg har aldri prøvd det, men på noen mobiler kan man nettopp aktivere hvor høy kostnad en mobilbruker kan ha før man ikke for lov til å ringe ut mer, alt definert på telefonene og ikke hos operatørene. Tror det er derfor det kreves en PIN 2 kode, for at f.eks. foreldre kan sette denne grensen selv på barnas telefoner.

PIN 2 koden får man forøvrig ved kontakte mobiltelefonopperatøren.
Altså, jeg mente.. Det står tid og kostnad, jeg lurer på om det er sånn at man ser hvor mye man har ringt for o.l, ikke begrensning!
Er vel bare å gå inn på innstillinger å velge "nei" på "sende anrops ID"
Sitat av Same i Skauen!
Er vel bare å gå inn på innstillinger å velge "nei" på "sende anrops ID"
Vis hele sitatet...
Det har nøyaktig samme effekt som å skrive #31# foran nummeret når man ringer.
skrive #31# forran nummeret funker det! ringte til en psycho dude i timen og han hadde på fylt ringevolum(hadde ikke på lydløs) lærern hørte seff det og konfiskerte mobilen hans! og jeg er gla for at jeg skrev #31# forran nummeret hans
Sitat av Phoenix||
Noen som vet hvordan jeg kan få ringt med skjult nr igjen? NetCom sier det ikke går ann å ringe med skjult nr, men jeg vil likevell prøve.. Noen som vet?
Vis hele sitatet...
BS!
Gå inn i menyen under anropsinnstillinger og finn noe som ligner på "vis id", "skjul egen id" osv...den står sikkert på forvalgt, sett den til at ditt nr ikke skal vises.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av moridin
BS!
Gå inn i menyen under anropsinnstillinger og finn noe som ligner på "vis id", "skjul egen id" osv...den står sikkert på forvalgt, sett den til at ditt nr ikke skal vises.
Vis hele sitatet...
Ikkje BS. Netcom har sperra dette i sitt nett.
Hvis du bruker #31# før telefonnummeret, ringer du anonymt. Har selv NetCom YoungTalk, og dette funker helt topp.
*31* er kun for å ringe anonymt med fasttelefon.

Edit:
Sitat av slashdot
Ikkje BS. Netcom har sperra dette i sitt nett.
Vis hele sitatet...
Nei, NetCom har ikke sperra muligheten for å ringe anonymt. Som sagt, jeg har selv NetCom, og kan velge om jeg vil ringe anonymt eller ikke, nettopp ved å bruke #31#.
(Beklager at jeg repeterer meg selv)
Sist endret av Dolf; 4. juli 2006 kl. 12:44.
For å sjekke hvor mange meldinge (SMS/MMS) du har sendt på en SE K750i, gjør du slikt:
(Det er sikkert noenlunde likt på andre nyere SE modeller.

1) Instillinger (Fra hovedmenyen)
2) Anrop
3) Tid og kostnad
4) Meldingsteller