Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 3851
Skjønner ingenting. Men jeg har en tv som fader meg aldri tar kvelden😂🙈 Den er 15 år gammel flatskjerm, tror dere dette er hovedårsaken? Den står på døgnet rundt pga selskap til bikkja når jeg er borte. Har også lyspærer med fargelys+app. Tar dette ekstra strøm? Hva har dere strømregninger på denne mnd? Vet det er dyr strøm nå, men fy fader!!
du kan enkelt regne ut dette.

om TV'n bruker 360watt så bruker den 0.36kwh. eller 8,64kwh pr døgn om den står på døgnet rundt.

om strømmen koster 2,- pr kwh (ink alle påslag) så koster det da 17,- pr døgn på kun TV.


gang opp 17 med antall dager i måneden så får du jo da 510,- (30dg)..

dog varierer jo strømprisen vilt, så det vil variere, men 950,- er ikke alt for galt i dag. husk at du kjøleskap, du lager mat. vasker klær. ikke minst varme


du før trøste deg med at det BLIR værre iløpet av vinteren
Flatskjerm av type plasma kan vel dra en del strøm.
Kjøp deg Watt måler på biltema for 300 spenn ellerno.. Da får du oversikten
Trådstarter
19 4
Tusen takk for utregningen!☺️ Ikke så ille? Syns det høres kriminelt ut for 30 kvm. Nettleien er på 280,- da. Jeg skal ta noen grep før vintern skjønner jeg.. god grunn til å kjøpe seg ny tv! Det er ikke plasma.. den var svin dyr for 15 år siden, har bare gått å venta på å kjøpe ny�� Radio til bikkja nå framover!

https://www.biltema.no/bygg/elektro/...ler-2000037639 Takk! �� er det denne du mener? Det skal jeg investere i!
Sist endret av Risz; 18. oktober 2021 kl. 07:49. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Hadde jeg fått strømregning på under 1000kr, så hadde jeg grått av glede
Ta å se bak på TVen. Der skal det stå et skilt med hvor mye strøm den kan trekke maksimalt. Det gir deg en pekepinn. Og gammelt utstyr bruker oftest mer strøm enn nytt.
Sitat av Risz Vis innlegg
Tusen takk for utregningen!☺️ Ikke så ille? Syns det høres kriminelt ut for 30 kvm. Nettleien er på 280,- da. Jeg skal ta noen grep før vintern skjønner jeg.. god grunn til å kjøpe seg ny tv! Det er ikke plasma.. den var svin dyr for 15 år siden, har bare gått å venta på å kjøpe ny�� Radio til bikkja nå framover!

https://www.biltema.no/bygg/elektro/...ler-2000037639 Takk! �� er det denne du mener? Det skal jeg investere i!
Vis hele sitatet...
ja den er kjekk den
Sist endret av Paranoid83; 18. oktober 2021 kl. 09:32.
Det er oppvarming som tar desidert mest strøm, så det er nok neppe tv som gir det store utslaget, men oppvarming kombinert med at det nå blir kaldere, pluss at strømprisene, i hvert fall i Sør-norge er usedvanlige høye fortiden. En dusj på 10 min koster deg rundt 7kr når kilowattprisen er rundt 1kr til 1.30kr.
Sist endret av Hans Høyhet; 18. oktober 2021 kl. 12:40.
Oppvarming tar klart størst del av kaka/regningen.

Heldigvis bor jeg i et relativt ny bolig. Boligen er på ca 104 kvm og strømregningen min denne mnd ble ca 1700 kr.

Lyspærer, og småting utgjør en relativt liten forskjell på totalen.
Jeg har fyring i husleia, og strømregninga for 46 kvm er litt over 200 kr. Dette inkluderer matlaging og klesvask.
Sitat av Hans Høyhet Vis innlegg
Det er oppvarming som tar desidert mest strøm, så det er nok neppe tv som gir det store utslaget, men oppvarming kombinert med at det nå blir kaldere, pluss at strømprisene, i hvert fall i Sør-norge er usedvanlige høye fortiden. En dusj på 10 min koster deg rundt 7kr når kilowattprisen er rundt 1kr til 1.30kr.
Vis hele sitatet...

Så en forskjell på strømregninga (riktig nok på sommeren) når jeg oppgraderte til OLED skjerm. Men såklart varme er jo den største uansett men TV kan utgjøre en forskjell men kommer ann på paneltypen
Bruker TVen din 360W så er dette til syvende og sist 360 Watt med varme du ikke trenger å anskaffe fra andre mer elementære energikilder.. Hvis du først skal varme opp uten varmeutveksler (som varmepumpe) så gjør det ikke noe om den (varme)effekten kommer ifra en TV eller cryptominer..