Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 2072
Jeg fant, jeg fant
AlbertEinstein's Avatar
Hei, freaks.

Det er helt tydelig at det stadig dukker opp tråder der mennesker trenger råd og å få luftet sine tanker rundt sin avhengighet og problematikk rundt bruk av rusmidler her på forumet. Jeg har selv tidligere vært innom NA sin chatroom-tjeneste i perioder jeg har prøvd å holde meg nykter, men de tillater selvsagt ikke at man deler mens man er påvirket. Derfor tenkte jeg at det kunne vært en idè å hatt et chatroom (eller annen løsning) hvor man kunne snakket, fått råd, støtte og delt tanker med andre i samme situasjon. I hovedsak ment for freaks, men der hvem som helst selvfølgelig er velkommen.

Er dette noe dere tror det kunne være interesse for og at noen kunne hadde hatt nytte av? Åpen for både ris og ros rundt idèen.

- AlbertEinstein
Sist endret av AlbertEinstein; 30. mars 2019 kl. 14:03.
Sitat av AlbertEinstein Vis innlegg
Hei, freaks.

Det er helt tydelig at det stadig dukker opp tråder der mennesker trenger råd og å få luftet sine tanker rundt sin avhengighet og problematikk rundt bruk av rusmidler her på forumet. Jeg har selv tidligere vært innom NA sin chatroom-tjeneste i perioder jeg har prøvd å holde meg nykter, men de tillater selvsagt ikke at man deler mens man er påvirket. Derfor tenkte jeg at det kunne vært en idè å hatt et chatroom (eller annen løsning) hvor man kunne snakket, fått råd, støtte og delt tanker med andre i samme situasjon. I hovedsak ment for freaks, men der hvem som helst selvfølgelig er velkommen.

Er dette noe dere tror det kunne være interesse for og at noen kunne hadde hatt nytte av? Åpen for både ris og ros rundt idèen.

- AlbertEinstein
Vis hele sitatet...
NFF har allerede en irc kanal og en discord server. Det er ikke akkurat veldig mye aktivitet på verken av de. Det blir naturligvis mindre aktivitet dersom vi deler opp chattene i enda mindre grupper.

Fin ide, men jeg tviler på om det vil bli noe særlig aktivitet. Personlig syntes jeg det fine med NFF er variasjonen av temaene på trådene. Blir veldig ensformig om vi skal skille alle kanalene fra hverandre. Då kunne vi jo like godt brukt reddit.
Sist endret av ThinkpadX200; 30. mars 2019 kl. 15:22.
Anonym bruker
"Opptatt Drage"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Thinkpad har du linkene til de forum og chattrommene ?
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Thinkpad har du linkene til de forum og chattrommene ?
Vis hele sitatet...
For å koble deg til irc kanalen trenger du en irc klient og en konto på freenode nettverket. Kanalen heter ##freak.

Her er en liten guide:
https://freak.no/forum/showthread.ph...ight=irc+freak

Discord lenken:
https://discord.gg/VsHdsxe
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Dr gonzo har vel fått opp en Tor basert irc kanal eller hva det var jeg hørte. For dem som skjønner hva jeg mener.
Jeg synes det høres ut som som en god ide er jo ikke rart det er så lite aktivitet på denne irc kanalen når man må gjennom en guide for å kunne bruke den..