Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 6029
Jeg får plutselig ikke til å koble min Galaxy S4 til Wi-Fi. Når jeg trykker på Wi-Fi-tegnet så lyser det grønt i et par sekunder, og så blir det grått igjen.

http://www.digitaltrends.com/wp-content/uploads/2013/04/samsung-galaxy-s4-full-hd-super-amoled-screen-macro21.jpg

Når jeg går inn på innstillinger og trykker "Wi-Fi" så får jeg følgende melding:

For å se tilgjengelige nettverk slår du på Wi-Fi.

Men det får jeg altså ikke til. Noen som kan hjelpe?
Prøv å restarte telefonen først. Dernest routeren om ikke det fungerte.
Tusenbein's Avatar
Trådstarter
39 2
Jeg har forsøkt begge deler, men det hjelper ikke.
Har du prøvd å resette telefonen til fabrikkinnstillinger?
Sjekke om det fungerer. Hvis ikke så kan du alltids sende den på rep. Regner med at resett til fabrikkinnstillinger fungerer.
Tusenbein's Avatar
Trådstarter
39 2
Sitat av Nikon01 Vis innlegg
Har du prøvd å resette telefonen til fabrikkinnstillinger?
Sjekke om det fungerer. Hvis ikke så kan du alltids sende den på rep. Regner med at resett til fabrikkinnstillinger fungerer.
Vis hele sitatet...
Har ikke prøvd det. Hvordan gjør man det?

Skal vel få gratis rep siden det bare er 8 måneder siden den ble kjøpt? Har ikke kvitteringen, men det er kanskje bare å ta den med til en hvilken som helst butikk hvor de selger Samsung-telefoner?
Sitat av Tusenbein Vis innlegg
Har ikke prøvd det. Hvordan gjør man det?

Skal vel få gratis rep siden det bare er 8 måneder siden den ble kjøpt? Har ikke kvitteringen, men det er kanskje bare å ta den med til en hvilken som helst butikk hvor de selger Samsung-telefoner?
Vis hele sitatet...
Skal og skal - man kan sjeldent garantere at noe vil gå innenfor garantibestemmelsene før verkstedet har fått gjennomgått enheten og sjekket telefonen i henhold til bestemmelsene. Samsung leverer uansett telefoner med 2 års garanti (til kontrast fra Apple som bare gir 1 år (operatører/forhandlere gir det siste året), så tidsaspektet trenger du ikke bekymre deg for.

Det er vanlig praksis å kreve kvittering på kjøp av telefon før disse sendes inn til reparasjon - uavhengig av enhet. Vet du hvor du har kjøpt telefonen, så krever deg ikke mer av deg enn en kjapp telefonsamtale til aktuell butikk for å be om kvittering oversendt per e-post. Print den ut og ta den med til plassen du har valgt for å sende inn telefonen.
Sitat av Tusenbein Vis innlegg
Har ikke prøvd det. Hvordan gjør man det?

Skal vel få gratis rep siden det bare er 8 måneder siden den ble kjøpt? Har ikke kvitteringen, men det er kanskje bare å ta den med til en hvilken som helst butikk hvor de selger Samsung-telefoner?
Vis hele sitatet...

Her kan du se hvordan man tilbakestiller telefonen.

Det er ikke BARE BARE å levere inn til hvilken som helst butikk.
Kjøpte du den på Elkjøp, expert, lefdal etc så ligger kvittering i systemet der og da er det bare å si navnet til den personen som kjøpte teleonen, så finner de kvitteringen.

Man får ikke alltid gratis rep. Alt avhenger av hva verkstedet finner. Finner de ut at telefonen ikke er behandlet pent og at skader etc på telefonen kan være grunnen til dette, så får du det ikke på garanti.

Men prøv å still tilbake telefonen og se hva som skjer da.
Tusenbein's Avatar
Trådstarter
39 2
Jeg ble tipset om å prøve følgende:

1. Root telefonen
2. Last ned og installer Root Explorer
3. Naviger til /data/misc/wifi
4. Slett wpa_supplicant.conf
5. Restart
5. Voilla!

Men det funket ikke

Skal prøve å gjenopprette fabrikkinnstillingene nå.

Fulgte denne oppskriften, men problemet er der fortsatt.

Settings > ACCOUNTS > Back Up and Reset > Factory Data Reset > Reset Device > Delete All/Erase Everything.
Sist endret av Tusenbein; 20. august 2014 kl. 00:14. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Asosial introvert
Duckie's Avatar
Når du sletter ting du ikke vet hva er - ta backup. Tenk om det var efs-folderen din! Ikke slett efs-folderen. Den inneholder informasjon om ditt unike IMEI-nr osv. Dette kan du ikke erstatte.
Tusenbein's Avatar
Trådstarter
39 2
Så da er det bare å ta den med til en Samsung-forhandler?
Ta den med dit du kjøpte den.
Tusenbein's Avatar
Trådstarter
39 2
Den ble kjøpt i utlandet, men jeg vet ikke hvor. Det var en gave.