Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  17 18182
Hei mista nettopp mobilen min så måtte ta i bruk den gamle som er en samsung med slik telefonpassord for å låse alt av melding, bilder osv.. Er ikke så inne på mobil navn, men under batteriet står det model: sgh-z540 om det har noe å si..

Er det noe jeg kan gjøre for å tilbakestille dette passordet? Sånn som ting er nå så er det veldig viktig at jeg har en telefon så håper det er noen her som kan være til hjelp.. Takker på forhånd
Jepp, det går an å tilbakestille fabrikkinnstillinger, og da vil alt bli slettet. Det er to måter å gjøre dette på som en vanlig forbruker. Nummer en får du ikke til, for da må du inn i menyen på telefonen som du ikke kommer deg inn i. Nummer to er å sende telefonen til reparasjon hos en forhandler som kan flashe hele driten. Tipper du må betale for dette dersom du ikke har noen tråder å trekke i.
Er det på ingen måtte mulig å få plugga telefon i dataen å tilbakestille passordet? er jo helt tåpelig at noe så uviktig som et passord for å lese meldinger og se bilder skal det bli så mye pes.. Er noe annet med telefonlås osv som sikrer mot at folk ringer og bruker penger hvis den blir stjålet..
8888888888

prøv dette passordet.
Sitat av 2fast2Furious
8888888888

prøv dette passordet.
Vis hele sitatet...
er det noen grense for hvor mange forsøk jeg har?
Jeg ville satset på 1111,11111,1234,12345,0000, 0000 eller kanskje du har vært forelsket mens du hadde den telefone, slik at du lagret navnet hennes/hans som kode. Feks Marie = 62743.
Jeg pleier å velge ut helt random nummer til sånt.. Type tryker fire ganger fort på numpaden å bruker resultatet som passord..
Hvis det er et firesifret tall så er det bare å starte -> http://www.positiveatheism.org/crt/pin.htm

( Jeg vet ikke hvor mange ganger man kan trykke feil, men _tror_ man kan trykke så mange man vil / 3-5 forsøk hvert 5 minutt).
Alt gjøres på eget ansvar.
jæda bare å begynne ! Tar 10 om dagen så er detta gjort på to måneder med litt flaks =P
Har du prøvd 8888888888?
Dette er standartpassordet for samsung !
Sitat av dynamite
Jepp, det går an å tilbakestille fabrikkinnstillinger, og da vil alt bli slettet. Det er to måter å gjøre dette på som en vanlig forbruker. Nummer en får du ikke til, for da må du inn i menyen på telefonen som du ikke kommer deg inn i. Nummer to er å sende telefonen til reparasjon hos en forhandler som kan flashe hele driten. Tipper du må betale for dette dersom du ikke har noen tråder å trekke i.
Vis hele sitatet...

BOO. du trenger koden for å få tilbake fabrikk-instillingene

Sitat av Horumflorum
Hvis det er et firesifret tall så er det bare å starte -> http://www.positiveatheism.org/crt/pin.htm

( Jeg vet ikke hvor mange ganger man kan trykke feil, men _tror_ man kan trykke så mange man vil / 3-5 forsøk hvert 5 minutt).
Alt gjøres på eget ansvar.
Vis hele sitatet...
3 forsøk så er det puk
PS genial side
Sist endret av hawken07; 24. september 2008 kl. 20:44.
Sitat av hawken07

3 forsøk så er det puk
Vis hele sitatet...
det er vel ikke pinkode vi prater om her ?
Sitat av hawken07
BOO. du trenger koden for å få tilbake fabrikk-instillingene
Vis hele sitatet...
Hva er BOO?
Sitat av hawken07
3 forsøk så er det puk
PS genial side
Vis hele sitatet...
Nei, det er telefonkode, en selvvalgt type kode som ligger etter oppstart av telefonen.
▼ ... mange måneder senere ... ▼
jeg sliter med samme problemet!!!

men jeg kan gå innpå menyen, og på instillinger og alt det der.
men finner ikke ut av det. for å tilbakestille passordet må jeg først skrive det gamle...

og det er ikke snakk om noe PIN kode. man har så mange forsøk man vil.
og det er ikke 88888888
Det er enkelt og greit ikke noen enkel løsning på dette. Hadde det vært det hadde hele poenget vært borte.

Enten må mobilen til verksted, eller så må du skaffe deg nødvendig utstyr og kompetanse for å utføre samme jobb som verkstedet hadde gjort.
▼ ... flere år senere ... ▼
...har akkurat samme problemet selv, forbanna telefonpassord, skulle aldri brukt det :-z
▼ ... over et år senere ... ▼
En venn av meg har det samme problemet. Hun har liksom prøvd alle koder i hele verden, men det funker ikke :P
Hvis du har tilgang til telefonen (der du taster nummerer), så kan du prøve å taste følgende inn:

Kode

*2767*3855#
Dette skal føre til en hard-reset, noe som vil slette alt av innstillinger, bruker-data o.l. Telefonen vil være som når den kom fra fabrikken etter på.

EDIT: Ved nærmere undersøkelse så skal du ta ut sim-kortet, starte telefonen og når den ber om å sette inn sim-kortet så skal du taste koden.
Sist endret av 0xFF; 5. februar 2014 kl. 19:21.