Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  30 27843
Skal ha ny mobil nu og har lenge vurdert mellom disse 2 kandidatene:

- HTC One x

- Iphone 4s


Har tidligere brukt iphone 3GS, deretter HTC Desire og HTC Sensation(bruker den idag). Føler at det er på tide å skifte ut Sensation med noe nytt. Mobilen som jeg bruker nå skal jeg selge den til lillebroren min slik at han har backup telefon itilfelle noe går galt med hans Iphone 4s(han studere i utlandet så fint med ekstra telefon).

Har brukt hele dagen på å søke rundt på nettet om disse to telefonene. Ser at de alller fleste topicene der de nevner at HTC One x slår Iphone 4s, og noen andre sier det motsatte. Jeg er ennå usikker på hvem av disse to jeg skal ha

Har fått testa og brukt Iphone 4s av lillebroren min og storesøsteren min sitt, da de kom hjem til jula i fjor. Designet er utrolig flott og funksjonen ser jeg at det er damn good oppgradert siden sist mobil iphone jeg hadde(3GS). Det frister noe jævlig å kjøpe Iphone 4s nu, men jeg vet ennå ikke helt gå for den siden andre nevner at HTC One x er bedre... Har sjekke videoklipper av HTC'en på youtube, og ser at mobilen går så "smooth" noe som også frister til å kjøpe dette Så jeg har ikkje peiling hva jeg skal velge, lol. Idag så bruker jeg HTC Sensation og er ennå fornøyd Ble ikke noe uvant å gå fra Iphone til Android telefon. Så begge telefonene Iphone og HTC funker fint for meg.

Prisklassen mellom disse to telefonene er ganske likt:

Ipone 4S(16GB) og HTC One X (32GB)- 5000kr+++

Mens Iphone 4S(32GB) - 6000kr+++


Er det noe STORE fordeler/ulemper mellom disse to mobilene hvis vi skal sammenligne nøye?


Skal jeg bare fortsette med HTC serien? Eller gå for noe som jeg har brukt tidligere(Iphone)? Hva ville dere ha valgt?
Sist endret av Gulingen; 10. april 2012 kl. 17:51.
Har selv sensation nå, men har testet One X på jobben, og jeg må si den skal kjøpes. De som diskuterer på nettet om at 4S er "BESTE TELEFONEN EVER" er for det meste, iFags (No offence, men One X er uten tvil den beste telefonen på markedet ATM).

Den største forskjellen som du vil merke, er klart operativsystemet. iPhone har et UI som er ekstremt lett å bruke, men kan ikke endres så veldig mye på.
HTC'n sitt UI er ekstremt flott etter min mening, man kan hive alt man vil på det. Jeg brukte selv iPhone 4 tidligere, og var helt fornøyd, men etter jeg gikk over til Sensation, så går jeg ikke tilbake til iOs for det første.
Ville ventet på Samsung Galaxy S3
En av hovedgrunnene til at jeg har iPhone er fordi jeg rett og slett hater android, vet ikke helt hvorfor, men det er bare ett eller annet med det.

Synst også iPhone er utrolig brukervennlig og lett og bruke.

Men nå har ikke jeg prøvd HTC One x, så er litt vanskelig for meg og si hva du bør kjøpe

Vist du kjøper iPhone, for all del kjøp 32 eller 64 GB, du bruker utrolig fort opp plassen du har
Sitat av cookiesRGood Vis innlegg
Vist du kjøper iPhone, for all del kjøp 32 eller 64 GB, du bruker utrolig fort opp plassen du har
Vis hele sitatet...
Yes, det skal gjøre


Hmm tror jeg må teste ut HTC One x og se hvordan den er. Hittil så er det bare Iphone 4s som jeg har fått testa, så det blir litt vanskelig å sammenligne.
ArbeidsledigProletar
Sitat av cookiesRGood Vis innlegg
En av hovedgrunnene til at jeg har iPhone er fordi jeg rett og slett hater android, vet ikke helt hvorfor, men det er bare ett eller annet med det.

Synst også iPhone er utrolig brukervennlig og lett og bruke.

Men nå har ikke jeg prøvd HTC One x, så er litt vanskelig for meg og si hva du bør kjøpe

Vist du kjøper iPhone, for all del kjøp 32 eller 64 GB, du bruker utrolig fort opp plassen du har
Vis hele sitatet...
Hjelp, du kan ikke fortelle meg at "hater android" er et argument, når du selv ikke engang vet hvorfor?!

Alle argumenter må underbygges i en debatt, kan du ikke det har det ingenting for seg å poste. Spesielt når du ikke har peil på hva det diskuteres om.

Har prøvd begge, HTC one vil jeg si du får mest for pengene og er du "knowhow" så vil jeg si at den er det beste valget. Subjektivt sett så føler jeg meg så begrenset på en iPhone, det kan jo fikses til en viss grad ved jailbreaking. Samme med rooting av HTC'en. Så om frihet er målet er jo HTC'en det beste valget da den gir best hardware for pengene.

Design? Vel iPhone er og forblir godt designerprodukt. Jeg for min del ser ikke HELT det som et kjøpsargument, men jeg på en annen side prioriterer alltid pris over design og dermed så er jeg kanskje ikke rett person til å rådgi på det området.
<?php echo 'VIF'; ?>
datagutten's Avatar
Begge er trolig meget gode telefoner. Har selv iPhone 4, og en Sony Ericsson xperia pro, og synes brukervennligheten på iPhone er bedre enn android, men jeg har prøvd andre HTC telefoner tidligere, og liker veldig godt HTC Sense.
Her en test jeg fant av HTC One X: http://www.amobil.no/artikler/htc-one-x/108069

I likhet med iPhone har den ingen deksler, noe som etter min mening gir en bedre følelse.
blir vel som og sammenligne toppmodellen til rolls royce med en formel 1 bil rollsn bare funker og ser bra ut og du kanke justere så mye da alt fikser seg selv, og f1 kan jo tweakes herfra til helvette.


oneX fikk vel tyn for dårlig batterikapasitet?
iphone er jo rå på batterikapasitet kontra min GS2 hvertfall. har iphone 4 og GS2 og når jeg tar de av ladern samtidig og prøver og bruke til tillsvarende mye utgjennom dagen, så må gs2 lades og iphone har vel ca 70% igjen

så jeg skal nok ikke ha noe strømsluk som neste tlf, ihpone 4s blir neste mobil, om ikke iphone5 eller hva de kommer til og kalle den rekker og komme ut før jeg skal ha ny
Ettersom du har Android-telefon selv og har testet Iphone, vet du forskjellen på operativsystemene.
HTC One-serien kjører Sense 4, som er en del bedre enn versjon 3 (som din telefon har?).

Du må huske at størrelsen på disse to er veldig stor. Iphone har en 3.5" skjerm mot HTC One X sin 4.7" (de veier ca. like mye).
Kjøpt selv One X for ikke så lenge siden, og syns den er nesten litt for stor,
så angrer nesten litt på at jeg ikke gikk for One S (litt bedre batteri, 4.2" skjerm med dårligere oppløsning).
Sitat av Batabusa Vis innlegg
Hjelp, du kan ikke fortelle meg at "hater android" er et argument, når du selv ikke engang vet hvorfor?!

Alle argumenter må underbygges i en debatt, kan du ikke det har det ingenting for seg å poste. Spesielt når du ikke har peil på hva det diskuteres om.

Har prøvd begge, HTC one vil jeg si du får mest for pengene og er du "knowhow" så vil jeg si at den er det beste valget. Subjektivt sett så føler jeg meg så begrenset på en iPhone, det kan jo fikses til en viss grad ved jailbreaking. Samme med rooting av HTC'en. Så om frihet er målet er jo HTC'en det beste valget da den gir best hardware for pengene.

Design? Vel iPhone er og forblir godt designerprodukt. Jeg for min del ser ikke HELT det som et kjøpsargument, men jeg på en annen side prioriterer alltid pris over design og dermed så er jeg kanskje ikke rett person til å rådgi på det området.
Vis hele sitatet...
Jeg sa da ikke at android er dårlig eller noe så jeg ser ikke helt hva som er problemet ditt, sa bare at jeg personlig foretrekker iphone istedenfor.

Kan godt hende det har noe med brukervennlighet og gjør.
Sio
Preussisk Noakitt
Sio's Avatar
Jeg sitter selv med en iPhone 4s. Den er utrolig lett å bruke, og du nyter godt av "alt" er laget for telefonen din. Apps, spesielt, og annet "kopi utstyr" fra Kina. Det jeg derimot savner, er følelsen av at telefonen ikke er påkledd en tvangstrøye. Ikke kan jeg bytte meldingslyd, ikke kan jeg skifte tema og flere slike småting. Mange bekker små, blir til en stor å. Derimot så er faktum at den fungerer feilfritt, og ikke har noen problemer i det hele tatt, også litt befriende på sin side.
Ordenens Seglbevarer
Ond^Sofa's Avatar
HTC One X er jo en helt ny telefon med en vanvittig skjerm. iPhone 4s er jo en gammel telefon med en to år gammel skjerm. Spesifikasjonsmessig så har jo ikke iPhone4 sjans til å henge med, så synes det er en litt snodig sammenligning.

Med mindre du er en hengiven og apple-only fan så ser jeg ingen spesiell grunn til å velge iPhonen. Isåfall er vel iPhone5 forventet å komme i Q2?
ArbeidsledigProletar
Sitat av cookiesRGood Vis innlegg
Jeg sa da ikke at android er dårlig eller noe så jeg ser ikke helt hva som er problemet ditt, sa bare at jeg personlig foretrekker iphone istedenfor.

Kan godt hende det har noe med brukervennlighet og gjør.
Vis hele sitatet...
Problemet mitt er at du bruker argumententet "FORDI DET BARE ER SÅNN". Du sa du ikke veit hvorfor du misliker android. FORDI DET BARE ER SÅNN. Det er ikke argument. Så hvis du allerede "1hateeeeer android" så er du ikke mye til hjelp for TS når du anbefaler en iPhone.

Hvis du derimot hadde underbygd argumentet ditt: Jeg hater android fordi <sett inn en gyldig grunn> og DERFOR anbefaler jeg iPhone. DA hadde du gjort noe nyttig, sånn som posten din er nå hjelper du ikke TS i det hele tatt.

EDIT:
FORSÅVIDT, denne posten burde faen meg vært unødvendig på et diskusjonsforum. Du burde tenkt så langt før du posta i det hele tatt. Om du ikke forstår dette etter at jeg har skrevet TO poster til deg for å forklare så kan du vel begynne å spørre deg selv hva du gjør på et forum.
Sist endret av Batabusa; 10. april 2012 kl. 19:43.
Sitat av Batabusa Vis innlegg
Problemet mitt er at du bruker argumententet "FORDI DET BARE ER SÅNN". Du sa du ikke veit hvorfor du misliker android. FORDI DET BARE ER SÅNN. Det er ikke argument. Så hvis du allerede "1hateeeeer android" så er du ikke mye til hjelp for TS når du anbefaler en iPhone.

Hvis du derimot hadde underbygd argumentet ditt: Jeg hater android fordi <sett inn en gyldig grunn> og DERFOR anbefaler jeg iPhone. DA hadde du gjort noe nyttig, sånn som posten din er nå hjelper du ikke TS i det hele tatt.

EDIT:
FORSÅVIDT, denne posten burde faen meg vært unødvendig på et diskusjonsforum. Du burde tenkt så langt før du posta i det hele tatt. Om du ikke forstår dette etter at jeg har skrevet TO poster til deg for å forklare så kan du vel begynne å spørre deg selv hva du gjør på et forum.
Vis hele sitatet...
Beklager på det sterkeste og håper ikke jeg ødela dagen din helt.
ArbeidsledigProletar
Sitat av cookiesRGood Vis innlegg
Beklager på det sterkeste og håper ikke jeg ødela dagen din helt.
Vis hele sitatet...
Er du dum? Ta det på PM om du har problemer med å bli lært hvordan en DISKUSJON fungerer.
Sitat av Sio Vis innlegg
Jeg sitter selv med en iPhone 4s. Den er utrolig lett å bruke, og du nyter godt av "alt" er laget for telefonen din. Apps, spesielt, og annet "kopi utstyr" fra Kina. Det jeg derimot savner, er følelsen av at telefonen ikke er påkledd en tvangstrøye. Ikke kan jeg bytte meldingslyd, ikke kan jeg skifte tema og flere slike småting. Mange bekker små, blir til en stor å. Derimot så er faktum at den fungerer feilfritt, og ikke har noen problemer i det hele tatt, også litt befriende på sin side.
Vis hele sitatet...
At du ikke kan bytte meldingslyd er vel stengt tatt ikke apple sin feil.

Innstillinger -> Lyder -> SMS-Tone.

Vil du ha flere, så laster du ned, og syncer.
Sist endret av Yorke; 10. april 2012 kl. 20:04. Grunn: skrivefeil
Sio
Preussisk Noakitt
Sio's Avatar
Sitat av Yorke Vis innlegg
At du ikke kan bytte meldingslyd er vel stengt tatt ikke apple sin feil.

Innstillinger -> Lyder -> SMS-Tone.

Vil du ha flere, så laster du ned, og syncer.
Vis hele sitatet...
Jeg har prøvd. Jeg kan kun velge mellom Apple sine meldingslyder, og dem de tilbyr på iTunes. Jeg har laget meldingslyden min selv, har den i hvilket som helst format jeg vil. Det hjelper ikke, jeg er fremdeles i kledd den tvangstrøyen. Det er strengt tatt Apple sin feil, det er neppe noen andre som har tvunget dem til dette.
Sitat av Sio Vis innlegg
Jeg har prøvd. Jeg kan kun velge mellom Apple sine meldingslyder, og dem de tilbyr på iTunes. Jeg har laget meldingslyden min selv, har den i hvilket som helst format jeg vil. Det hjelper ikke, jeg er fremdeles i kledd den tvangstrøyen. Det er strengt tatt Apple sin feil, det er neppe noen andre som har tvunget dem til dette.
Vis hele sitatet...
Da tror jeg du gjør noe feil. Jeg har laga og lagt til meldingslyder i m4r-format i iTunes og kan dra-og-slippe dem på telefonen. Etter dette kan jeg velge disse både som ringe- og meldings- og alarmlyder.
Sitat av Sio Vis innlegg
Jeg har prøvd. Jeg kan kun velge mellom Apple sine meldingslyder, og dem de tilbyr på iTunes. Jeg har laget meldingslyden min selv, har den i hvilket som helst format jeg vil. Det hjelper ikke, jeg er fremdeles i kledd den tvangstrøyen. Det er strengt tatt Apple sin feil, det er neppe noen andre som har tvunget dem til dette.
Vis hele sitatet...
Ja, og da kan du jo skifte meldingslyd?

Jeg har også lagt til egne, på samme måte som Don.
Tok en tur ut med søpla nettopp nu og så kom naboen bortover og sa at han hadde kjøpt ny mobil i påskeferien i utlandet. Tok frem HTC One x xD lol Stod ute og sammenligna litt med min sensation. Damn mobilen var litt større enn Sensation. Steike så "smooth" den var da jeg rørte den for første gang. Så klart og tydelig at den var raskere, god kamera og super skjerm!

Så ikke noe galt med denne mobilen enn at den var litt svær. Puttet den i bukselomma, den var litt stor O.o Nessh jeg får bare tenke litt videre på dette. Hittil så er HTC One x høyest på lista mi siden den ga meg best inntrykk :P
Sio
Preussisk Noakitt
Sio's Avatar
Sitat av DonTomaso Vis innlegg
Works for me!
Vis hele sitatet...
Sitat av Yorke Vis innlegg
Works for me!
Vis hele sitatet...
Huh, besynderlig. Dette må jeg prøve igjen i kveld.
Med tanke på operativsystem ville jeg alltid valgt android over iOS av den enkle grunn at man er fri til å gjøre hva man vil med telefonen. Er du fornøyd med det som kommer ut av boksen så er iphone "bedre" siden folk flest vil se på den som mer brukervennlig. HTC-one serien kommer med ICS for de som ikke gidder å root'e og installere custom rom.

Designmessig liker jeg iphone, men som mange iphonebrukere så knuses ikke bare skjermen, men hele baksiden siden den er av glass. HTC-one tror jeg har alu på baksiden (veldig stilig og mye sterkere). Har såvidt holdt i telefonen, og av det jeg fikk se så virket alt veldig smooth og raskt.

Ang. batterilevetid så tror jeg ikke det er stor forskjell. Siden begge har en tokjernet prosessor så drar i alle fall de ca. likt på batteriet. På android (root'et tlf) kan man enkelt underklokke prosessoren for å spare batteriet, vet ikke helt hvordan det gjøres på iPhone. Men større skjerm bruker ofte mer batteri. Men sant skal sies at det er ofte ikke skjermen som tapper batteriet mest. Ofte er det "antenna" som bruker mest batteri. Med det mener jeg om telefonen har god antenne slik at den bruker mindre batteri på å søke etter (turbo) 3G. Jeg har erfart at iPhone ofte har god dekning og dermed bruker telefonen mindre batteri. Kan dog skifte RIL (radio inteface layer) på en android!
Sitat av Chipper1 Vis innlegg
Med tanke på operativsystem ville jeg alltid valgt android over iOS av den enkle grunn at man er fri til å gjøre hva man vil med telefonen. Er du fornøyd med det som kommer ut av boksen så er iphone "bedre" siden folk flest vil se på den som mer brukervennlig. HTC-one serien kommer med ICS for de som ikke gidder å root'e og installere custom rom.

Designmessig liker jeg iphone, men som mange iphonebrukere så knuses ikke bare skjermen, men hele baksiden siden den er av glass. HTC-one tror jeg har alu på baksiden (veldig stilig og mye sterkere). Har såvidt holdt i telefonen, og av det jeg fikk se så virket alt veldig smooth og raskt.

Ang. batterilevetid så tror jeg ikke det er stor forskjell. Siden begge har en tokjernet prosessor så drar i alle fall de ca. likt på batteriet. På android (root'et tlf) kan man enkelt underklokke prosessoren for å spare batteriet, vet ikke helt hvordan det gjøres på iPhone. Men større skjerm bruker ofte mer batteri. Men sant skal sies at det er ofte ikke skjermen som tapper batteriet mest. Ofte er det "antenna" som bruker mest batteri. Med det mener jeg om telefonen har god antenne slik at den bruker mindre batteri på å søke etter (turbo) 3G. Jeg har erfart at iPhone ofte har god dekning og dermed bruker telefonen mindre batteri. Kan dog skifte RIL (radio inteface layer) på en android!
Vis hele sitatet...
Telefonen har firekjerneprosessor.Telefonen har også en hjelpeprosessor som tar seg av operasjoner som kan løses med mindre prosessorkraft
Ah ok. Burde kanskje ha gjort leksene mine før jeg uttalte meg. Hvis løsningen med en hjelpeprosessor fungerer så vil jeg tro at den likevel sparer batteri i forhold til en iphone.
Ordenens Seglbevarer
Ond^Sofa's Avatar
En firekjernes prossessor vil også kunne operere på lavere hastighet enn en tokjerners ved samme oppgave, og dermed bruke mindre strøm.
Sitat av Batabusa Vis innlegg
Problemet mitt er at du bruker argumententet "FORDI DET BARE ER SÅNN". Du sa du ikke veit hvorfor du misliker android. FORDI DET BARE ER SÅNN. Det er ikke argument. Så hvis du allerede "1hateeeeer android" så er du ikke mye til hjelp for TS når du anbefaler en iPhone.

Hvis du derimot hadde underbygd argumentet ditt: Jeg hater android fordi <sett inn en gyldig grunn> og DERFOR anbefaler jeg iPhone. DA hadde du gjort noe nyttig, sånn som posten din er nå hjelper du ikke TS i det hele tatt.

EDIT:
FORSÅVIDT, denne posten burde faen meg vært unødvendig på et diskusjonsforum. Du burde tenkt så langt før du posta i det hele tatt. Om du ikke forstår dette etter at jeg har skrevet TO poster til deg for å forklare så kan du vel begynne å spørre deg selv hva du gjør på et forum.
Vis hele sitatet...
Tenkte det samme som deg når jeg leste det, men ble du virkelig så provosert? Hvorfor bryr du deg så mye? Jeg prøver å se for meg at du forteller det der til en person i virkeligheten med samme ordbruk og shiftknappen på plass, med samme entusiasmen, klarer ikke la være å le? Hmm..
ArbeidsledigProletar
Sitat av robz1 Vis innlegg
Tenkte det samme som deg når jeg leste det, men ble du virkelig så provosert? Hvorfor bryr du deg så mye? Jeg prøver å se for meg at du forteller det der til en person i virkeligheten med samme ordbruk og shiftknappen på plass, med samme entusiasmen, klarer ikke la være å le? Hmm..
Vis hele sitatet...
Det er jo love å håpe at standarden på forumet kan øke litt om man får folk til å forstå at man må BEGRUNNE ting i en diskusjon? Det er så mye meningsløse poster fra mennesker som ikke vet hva de prater om og de gir RÅD til folk og hjelper dem til å ta avgjørelser. Jeg virker antagelig mye krassere enn det som er ment, er jo ikke faktisk sint eller irritert.

Om man ikke har noe annet å bidra med i tråden enn "JEG LIKER HTC/iPHONE FORDI JEG VET IKKE" så kan man jo like greit la vær å poste.
Sist endret av Batabusa; 11. april 2012 kl. 23:07.
Jeg ville nok valgt iPhone 4s. Dette er på grunn av OS og design.

OS:
Jeg synes at iOS er herlig i bruk, og all funksjonalitet jeg ønsker i min mobilhverdag er lett tilgjengelig. Jeg trenger ikke å tweake noe for å få ting til å virke, det bare virker out of the box.
Jeg merker ikke noe til den "tvangstrøya" som noen klager over, da jeg nesten aldri har bruk for funksjonalitet utover det iOS gir meg, og de tangere jeg trenger mer funksjonalitet har jeg ofte MacBooken i nærheten.

Design:
Jeg synes at glass foran og bak, med en ramme i rustfritt stål rundt, er veldig pent å se på, noe som er viktig for meg når det kommer til valg av mobil. I tillegg har den noen detaljer, som noe jeg synes er den beste SIMkort-løsningen på markedet, samt en HW-switch for lydløs modus.
Også føles mobilen solid, både på grunn av materialvslget, og på grunn av tyngden.

Dette er kun mine meninger. Valget av mobil er jo veldig subjektivt. Har du lyst til å tweake mobilen din for å få den nøyaktig slik du vil? Eller vil du heller ha god pris fremfor utseende og kvalitetsmaterialer? Eller vil du heller ha en lett plastmobil som tåler noen støt mot bakken grunnet den lave vekten? Da er nok ikke en iPhone 4s for deg. For meg derimot, er iPhone perfekt.
Sitat av Batabusa Vis innlegg
Det er jo love å håpe at standarden på forumet kan øke litt om man får folk til å forstå at man må BEGRUNNE ting i en diskusjon? Det er så mye meningsløse poster fra mennesker som ikke vet hva de prater om og de gir RÅD til folk og hjelper dem til å ta avgjørelser. Jeg virker antagelig mye krassere enn det som er ment, er jo ikke faktisk sint eller irritert.

Om man ikke har noe annet å bidra med i tråden enn "JEG LIKER HTC/iPHONE FORDI JEG VET IKKE" så kan man jo like greit la vær å poste.
Vis hele sitatet...
Tror standarden hadde økt litt hadde det ikke vert fullt av meningsløse utbrudd på andre også.

Nå har jeg sagt mitt, kos deg videre.
Sitat av cookiesRGood Vis innlegg
En av hovedgrunnene til at jeg har iPhone er fordi jeg rett og slett hater android, vet ikke helt hvorfor, men det er bare ett eller annet med det.

Synst også iPhone er utrolig brukervennlig og lett og bruke.

Men nå har ikke jeg prøvd HTC One x, så er litt vanskelig for meg og si hva du bør kjøpe

Vist du kjøper iPhone, for all del kjøp 32 eller 64 GB, du bruker utrolig fort opp plassen du har
Vis hele sitatet...
enig med deg men ikke det med at du skal kjøpe så mye minne på den
det spørs hva du bruker den til hva er det du har på iphonen din som bruker så mye plasss?
Sitat av Malerstuen1 Vis innlegg
enig med deg men ikke det med at du skal kjøpe så mye minne på den
det spørs hva du bruker den til hva er det du har på iphonen din som bruker så mye plasss?
Vis hele sitatet...
Har ett par hundre sanger, fullt av flere minutter lange videoer, bilder og en del apps.

Blir fort fylt opp når du bare har 16 gb