Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  24 45562
Fant en Iphone i hagen der jeg bor for et par minutter siden, og tenkte jeg skulle forsøke å finne ut hvem som eier den slik at jeg kan få levert den tilbake. Den har nok ikke ligget der lenge, da den var påskrudd og ser ut til å fungere slik den skal til tross for at det har vært en del regn i dag.

Mest sannsynlig tilhører den en av de andre leieboerne her jeg bor, men da det går en sti gjennom hagen som fører til en del andre hus ønsker jeg ikke banke på alle dører for å forsøke å finne ut hvem det er som eier den. Først tenkte jeg at jeg bare kunne ringe egen telefon, sjekke telefonnummeret på telefonkatalogen.no, finne navn på eier og levere tilbake. Greia er at tastaturlåsen også har kode, slik at jeg ikke får gjort noe som helst med den.

Antar egentlig at de som eier den vil prøve å ringe den etter hvert, men da telefonen har lite batteri tenkte jeg kanskje jeg skulle prøve å finne ut av hvem den tilhører før batteriet går tomt. Aner ikke modell eller noe utover at det er en Iphone, at den er hvit bakpå.

Altså: Hvordan finne eier av Iphone når den er låst med kodelås?
Har du kabel til iphone / ipod o.l liggende, så kan du koble den til pc'n, så vil du få opp litt info om den i itunes.

Ellers vil nok det lureste være å levere den inn til politiet, de har bedre mulighet til å finne ut hvem som eier mobilen.

Evt kan du ta ut simkortet og sette det i en annen mobil og håpe på at pinkoden er fjernet.
Hva med å henge opp en lapp med "Telefon funnet"?
Mener det skal gå an å slå inn et nødnummer, og lure seg derifra inn på meldinger eller noe lignende.
Der skal det gå an å skaffe noe informasjon isåfall.
svisj's Avatar
Trådstarter
Sitat av Blackkoz Vis innlegg
Har du kabel til iphone / ipod o.l liggende, så kan du koble den til pc'n, så vil du få opp litt info om den i itunes.

Ellers vil nok det lureste være å levere den inn til politiet, de har bedre mulighet til å finne ut hvem som eier mobilen uten å måtte banke på hos masse folk jeg ikke kjenner.

Evt kan du ta ut simkortet og sette det i en annen mobil og håpe på at pinkoden er fjernet.
Vis hele sitatet...
Eier ingen Apple-gadgets, så jeg har ikke kabel. Kommer til å levere den til politiet etter hvert, men det er lengre å gå dit enn å ikke gå noe sted i det hele tatt

Sitat av ymgve Vis innlegg
Hva med å henge opp en lapp med "Telefon funnet"?
Vis hele sitatet...
På alle husene i hele nabolaget? Skulle den gå tom for strøm uten at jeg finner ut hvem den tilhører, kommer jeg til å banke på dørene til alle som bor i dette huset, men før den tid vil jeg helst finne ut hvem som eier den.

Sitat av OoM Vis innlegg
Mener det skal gå an å slå inn et nødnummer, og lure seg derifra inn på meldinger eller noe lignende.
Der skal det gå an å skaffe noe informasjon isåfall.
Vis hele sitatet...
Kan du utdype?
Sitat av svisj Vis innlegg
Eier ingen Apple-gadgets, så jeg har ikke kabel. Kommer til å levere den til politiet etter hvert, men det er lengre å gå dit enn å ikke gå noe sted i det hele tatt



På alle husene i hele nabolaget? Skulle den gå tom for strøm uten at jeg finner ut hvem den tilhører, kommer jeg til å banke på dørene til alle som bor i dette huset, men før den tid vil jeg helst finne ut hvem som eier den.



Kan du utdype?
Vis hele sitatet...
Dra slideren på lockscreen-->Gå inn på nødnummer via lockscreen-->klikke home button to ganger raskt og du er inne på meldinger. Funker ikke på 3Gen min imo.
Sist endret av Fusjon; 15. oktober 2010 kl. 16:03.
Hvis batteriet blir tumt før noen ringer: ta ut SIM-kortet, ring operatøren og spør om hvem som eier den. De har garantert oversikt over hvilke simkortnummer som tilsvarer det aktuelle telefonnummeret.
Sitat av Restyle Vis innlegg
Hvis batteriet blir tumt før noen ringer: ta ut SIM-kortet, ring operatøren og spør om hvem som eier den. De har garantert oversikt over hvilke simkortnummer som tilsvarer det aktuelle telefonnummeret.
Vis hele sitatet...
Operatøren har ikke lov til og si det. Sorry.
svisj's Avatar
Trådstarter
Sitat av Fusjon Vis innlegg
Dra slideren på lockscreen-->Gå inn på nødnummer via lockscreen-->klikke home button to ganger raskt og du er inne på meldinger. Funker ikke på 3Gen min imo.
Vis hele sitatet...
Dette fungerte nesten. Det vil si, om jeg klikker to ganger på den knappen jeg antar er home-knappen, kommer jeg inn på en meny. Det går dog beklageligvis ikke an å trykke seg videre fra denne menyen

Sitat av Restyle Vis innlegg
Hvis batteriet blir tumt før noen ringer: ta ut SIM-kortet, ring operatøren og spør om hvem som eier den. De har garantert oversikt over hvilke simkortnummer som tilsvarer det aktuelle telefonnummeret.
Vis hele sitatet...
Gir de ut sånn informasjon?
Sitat av -MM- Vis innlegg
Operatøren har ikke lov til og si det. Sorry.
Vis hele sitatet...
Det var jeg ikke klar over. Jeg anser ikke akkurat navn som sensitiv informasjon. Uansett går jeg utifra at de har en rutine for å få den tilbakelevert. Enten om du sender den inn til dem, eller om de får den aktuelle personen til å kontakte deg. Et annet alternativ er jo å levere den inn til politiet. Da er du vel sikret finnerlønn også.

Sitat av Fusjon Vis innlegg
Er ikke verre enn å putte simkortet i en egen telefon og deretter ringe en kompis som kan gi deg nummeret..

Deretter er det videre til gulesider.no..
Vis hele sitatet...
De fleste SIM-kort har vel passord. Så det blir fort problematisk.
Sist endret av Restyle; 15. oktober 2010 kl. 16:11.
Sitat av -MM- Vis innlegg
Operatøren har ikke lov til og si det. Sorry.
Vis hele sitatet...
Er ikke verre enn å putte simkortet i en egen telefon og deretter ringe en kompis som kan gi deg nummeret..

Deretter er det videre til gulesider.no..
da må han jo ha sim kort koden...
Om du holder inn home-knappen i ett par sekunder kommer det opp talekontroll, da kan du feks si RING MAMMA, og da ringer telefonen Mamma... så fremt at personen har lagret en person med navnet mamma da! Men du kan jo teste deg frem, en "normal" person har vel lagret mamma, pappa, hjem.. ellers så får du prøve deg frem med standar-norske navn! :P
Sitat av mipod Vis innlegg
Om du holder inn home-knappen i ett par sekunder kommer det opp talekontroll, da kan du feks si RING MAMMA, og da ringer telefonen Mamma... så fremt at personen har lagret en person med navnet mamma da! Men du kan jo teste deg frem, en "normal" person har vel lagret mamma, pappa, hjem.. ellers så får du prøve deg frem med standar-norske navn! :P
Vis hele sitatet...
Det funker prøvde akuratt på min 3gs
Sitat av mipod Vis innlegg
Om du holder inn home-knappen i ett par sekunder kommer det opp talekontroll, da kan du feks si RING MAMMA, og da ringer telefonen Mamma... så fremt at personen har lagret en person med navnet mamma da! Men du kan jo teste deg frem, en "normal" person har vel lagret mamma, pappa, hjem.. ellers så får du prøve deg frem med standar-norske navn! :P
Vis hele sitatet...
Fungerer på Iphone4 også ^^

Man kan forresten også ringe et tlf nummer.

Det er bare å si f.eks. "ring 123 45 678"

På den måten kan du ringe en kamerat
Sist endret av Chaviz; 15. oktober 2010 kl. 17:31.
Bruk nødanrop fra telefonen og se hvilket hus politiet rykker ut til?
Sist jeg fant en telefon så ringte jeg operatøren og ba dem om å kontakte eieren. Oppga mitt navn og telefonnummer, og 5 minutter senere så ringte eieren meg.
Sitat av mentalmelt Vis innlegg
Sist jeg fant en telefon så ringte jeg operatøren og ba dem om å kontakte eieren. Oppga mitt navn og telefonnummer, og 5 minutter senere så ringte eieren meg.
Vis hele sitatet...
Hvordan klarte de å kontakte en telefonløs eier på 5 minutter?
Noen mennesker bor i samme husstand som andre mennesker. Noen har også fasttelefon =)
Jeg fant en telefonen en gang, jeg tok ut sim-kortet og ringte operatøren det tilhørte og oppga tallene på kortet. Da fikk jeg navn og adr. til eieren
Sitat av kakeflekk Vis innlegg
Jeg fant en telefonen en gang, jeg tok ut sim-kortet og ringte operatøren det tilhørte og oppga tallene på kortet. Da fikk jeg navn og adr. til eieren
Vis hele sitatet...
Jepp. Siden telefonen man kjøper blir linket til operatøren på en så enkel måte, vil dette gå som fot i hose
Fikk du gitt tilbake telefonen eller? :-p
svisj's Avatar
Trådstarter
Sitat av mipod Vis innlegg
Fikk du gitt tilbake telefonen eller? :-p
Vis hele sitatet...
Ja, det fikk jeg. Jeg ringte operatøren, som igjen kontaktet eieren via e-post. Han ringte meg i formiddag og ti minutter senere hadde han fått igjen telefonen sin
Sitat av mentalmelt Vis innlegg
Sist jeg fant en telefon så ringte jeg operatøren og ba dem om å kontakte eieren. Oppga mitt navn og telefonnummer, og 5 minutter senere så ringte eieren meg.
Vis hele sitatet...
This!

Eventuelt kan du også gå inn til en forhandler, få dem til å sjekke med med operatør. Har selv fått innlevert telefoner, ringt telenor og fått kontaktinfo til kunde. Da kan også eieren hente den der.


EDIT: LOL, det var vist en side til der og saken var løst på den måten. WP sir!
Sist endret av Cikey; 18. oktober 2010 kl. 01:27.
Mangen som nevner politiet her... Vel.. Politiet legger den i en eske og venter på at noen skal hente den.