Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  19 2484
Jeg føler meg euforisk hver gang jeg er forkjøla.

Jeg har det selvfølgelig ganske kjipt med tanke på snørr i både nese og hals, men jeg får også en følelse av velvære over meg. som om kroppen min kompenserer for at jeg har det kjipt med forkjølelse.

Er det noen gla-stoffer i hjernen som produseres når man er syk for at man skal føle seg bra, eller er det bare jeg som er så heldig?
gleden over å slippe jobb/skole den dagen?
Nå har jeg dusjet håret, åpnet begge vinduene og byttet ut dyna med et laken. Kommer med triprapport i morgen!
Sitat av Chiisai Vis innlegg
Nå har jeg dusjet håret, åpnet begge vinduene og byttet ut dyna med et laken. Kommer med triprapport i morgen!
Vis hele sitatet...
Om...Forkjølelse?
Mer sannsynelig lungebetennelse
Jeg tror det er følelsen av avslapning som kommer over meg de få gangene jeg er syk.
Slår av telefonen, ingen på fra jobb som maser, ingen forventer at jeg skal utføre noe og jeg kan tillate meg å slappe av for jeg er jo syk.. Det gir faktisk en velvære som ikke kommer så ofte lenger.
Sitat av mortalf Vis innlegg
gleden over å slippe jobb/skole den dagen?
Vis hele sitatet...
Jeg er uføretrygdet så, nei

Sitat av Chiisai Vis innlegg
Nå har jeg dusjet håret, åpnet begge vinduene og byttet ut dyna med et laken. Kommer med triprapport i morgen!
Vis hele sitatet...
Umm, jeg håper du vet hva du gjør :/

Sitat av Leiha Vis innlegg
Jeg tror det er følelsen av avslapning som kommer over meg de få gangene jeg er syk.
Slår av telefonen, ingen på fra jobb som maser, ingen forventer at jeg skal utføre noe og jeg kan tillate meg å slappe av for jeg er jo syk.. Det gir faktisk en velvære som ikke kommer så ofte lenger.
Vis hele sitatet...
For meg er det en ting i hjernen som kommer, tror jeg... noen ganger i bølger kan det kjennes som...
Det eneste jeg kan tenke meg gir en god følelse under forkjølelse vil være endorfiner, altså kroppens eget smertestillende. Men kan aldri si jeg har opplevd forkjølelse som noe spesielt hyggelig. Holder en knapp på at det er psykisk, og at du har opplevd forkjølelse som noe positivt før, og dermed forbinder forkjølelse med en positiv opplevelse som igjen gjør at du blir i bedre humør av sykdommen.
Jeg liker sånne småsykdommer jeg og. Digger å være fyllesyk feks
Vet ikke om jeg får noen "rus" ut av det, men jeg liker å vandre inn i min egen verden. Stenge alt ute og bare synes synd på meg selv. Og ikke fordi jeg tar fri fra jobb/skole. Har jobbet 16timers dager med heftig influensa.
Når du har feber økes produksjonen av forskjellige hormoner, noe som kan gi eufori aktige følelser. Generell muskelsvakhet, høyere kroppstempratur osv kan vel også virke noe beroligende. I tillegg holder jeg en knapp på at antistressfølelsen spiller en større rolle.

EDIT: Men ærlig talt, forkjølelse som et legal high?
Sist endret av Totskalle; 1. september 2010 kl. 20:03.
Sær som enhver
Bangfish's Avatar
Æsj nå har jeg vært forkjøla med tung hodepine i 3 dager.
Ikke gøy med skole da.
Hvordan kan noen like å være syk?
Sitat av Bangfish Vis innlegg
Æsj nå har jeg vært forkjøla med tung hodepine i 3 dager.
Ikke gøy med skole da.
Hvordan kan noen like å være syk?
Vis hele sitatet...
Det er litt deilig å slippe hverdagen om man får noe utbytte av febernedsettende medisiner og hvile. Hvis man er veldig syk blir det ikke fullt så morsomt. Morsomt er det vel ikke uansett, men litt avslappende er det jo. Jeg ville heller vært syk med feber noen dager enn å gå uke etter uke med vondt og slim i halsen etc som jeg har gjort nå NAF har akkurat kommet med en ny "familie" hostemiksturer igjen, Eukalyptushonning er å anbefale. De har også tatt tilbake Bergensk brystbalsam, men nå bare med 9% etanol (ikke 40).
Jeg liker ikke å være syk, men jeg liker det som følger med når man er syk.
Sitat av Chiisai Vis innlegg
Nå har jeg dusjet håret, åpnet begge vinduene og byttet ut dyna med et laken. Kommer med triprapport i morgen!
Vis hele sitatet...
Hehe, gleder meg til den triprapporten
Sitat av Bayne666 Vis innlegg
Jeg føler meg euforisk hver gang jeg er forkjøla.

Jeg har det selvfølgelig ganske kjipt med tanke på snørr i både nese og hals, men jeg får også en følelse av velvære over meg. som om kroppen min kompenserer for at jeg har det kjipt med forkjølelse.

Er det noen gla-stoffer i hjernen som produseres når man er syk for at man skal føle seg bra, eller er det bare jeg som er så heldig?
Vis hele sitatet...
Jeg kan skrive under på det samme. Under en forkjølelse kan kroppen og sinnet føles annerledes. På meg virker det som om det kan boble opp litt av hvert fra underbevisstheten i en slik tilstand. Minner og følelser som man sjeldent har følt på. Og det kan føles som en slags rus.


Hva dette skyldes vet jeg ikke. Noen sier jo at når man er syk - er man egentlig på vei til å bli helbredet. Det er før "sykdommen" slo inn at man egentlig var syk. Når lett feber osv settes inn så er man på vei til å bli frisk. Kanskje dette kan hende sammen med eufori følelsen? Ikke vet jeg..
Sitat av Bayne666 Vis innlegg
Jeg er uføretrygdet så, nei
Vis hele sitatet...
OT: Er virkelig ALLE på nff ufør/annen slags NAV-klient, eller virker det bare sånn?
Sitat av Spesiellgnom Vis innlegg
OT: Er virkelig ALLE på nff ufør/annen slags NAV-klient, eller virker det bare sånn?
Vis hele sitatet...
Mener å ha lest en tråd hvor man fortalte hva man jobbet som, var en god del der ihvertfall som var i jobb
Er selv student, vet ikke om det bidrar negativ eller positivt til statistikken din
Sitat av Bearass Vis innlegg
Jeg kan skrive under på det samme. Under en forkjølelse kan kroppen og sinnet føles annerledes. På meg virker det som om det kan boble opp litt av hvert fra underbevisstheten i en slik tilstand. Minner og følelser som man sjeldent har følt på. Og det kan føles som en slags rus.


Hva dette skyldes vet jeg ikke. Noen sier jo at når man er syk - er man egentlig på vei til å bli helbredet. Det er før "sykdommen" slo inn at man egentlig var syk. Når lett feber osv settes inn så er man på vei til å bli frisk. Kanskje dette kan hende sammen med eufori følelsen? Ikke vet jeg..
Vis hele sitatet...

Godt å høre at noen andre også har det sånn

det er den følelsen som gjør at jeg noen ganger tenker "nå gleder jeg meg til jeg blir syk" :P er rart med det :P

men det er jo ikke fullstendig gøy da, suger jo å være forkjøla, men hvis jeg får lov til å bare være syk og slipper ansvar med husarbeid og ungen er det deilig å kjenne den eufori-følelsen.

er meget mulig at det har med hormoner å gjøre som ble nevnt tidligere.


begynner selv å bli nysgjerrig på den tripprapporten :P

edit: Chiisai: hvis du har vanskelig for å pådra deg forkjølelse, bare finn en venninne som er forkjøla og spør om å kline litt :P
Sist endret av Bayne666; 2. september 2010 kl. 08:57.
Faen, nå er jeg syk.. Og fy faen, tempen var på 42 inatt. Vurderte nesten å dra på legevakta, men lot det være, ettersom jeg ikke orket å flytte en finger engang, og det hadde mest sannsynlig bare blitt jævla vondt å få sprøyter i armen og sånt. Dere vet, når man har feber, får man ekstra vondt av alt, også når noe kaldt legger seg på deg..

Heldigvis har jeg en søt jente, som kjæreste, som virkelig gidder å behandle meg ekstra pent i perioden jeg er syk
Sitat av Hybelkanin1 Vis innlegg
Faen, nå er jeg syk.. Og fy faen, tempen var på 42 inatt. Vurderte nesten å dra på legevakta, men lot det være, ettersom jeg ikke orket å flytte en finger engang, og det hadde mest sannsynlig bare blitt jævla vondt å få sprøyter i armen og sånt. Dere vet, når man har feber, får man ekstra vondt av alt, også når noe kaldt legger seg på deg..

Heldigvis har jeg en søt jente, som kjæreste, som virkelig gidder å behandle meg ekstra pent i perioden jeg er syk
Vis hele sitatet...
men har du også en følelse av velvære?