Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  26 16127
Jeg var ute på byen idag, og jeg glemte pin-koden min. Jeg la mobilen i lommen, og alle tre forsøkene blei prøvd " i lommen min". Så derfor lurer jeg på om jeg kan få tak i PUK koden min uten å få den tilsendt?
Grunnen er at jeg trenger mobilen min i jobbsammeheng (til og med i morgen) , og jeg er i en helt annen kant av landet, ca 2,5 timer med fly.

MVH
Desperat Blazer
Sist endret av Blazer; 15. september 2006 kl. 23:40.
Hvilken operatør? NetCom? Minside på netcom.no, hvis du har brukt det tidligere. Eventuelt kan du også gå til en NetCom-forhandler (Koster da som regel en hundrelapp eller noe sånt).
Sist endret av Benson; 15. september 2006 kl. 23:34.
Alt her i li-hi-vet!
Magisk's Avatar
Ring den teleoperatøren du har og få den opplyst over telefon. Om du står som bruker på den og har ditt personnummer for handa, så kan du få det over telefon. Ingen andre måter, bortsett fra mail da. Så lenge du har en teleoperatør som har åpent lenge. (Telenor,Netcom f.eks.)
Nei, hos NetCom vil du ikke få den over telefon så lenge du har et abonnement (dvs ikke kontant).
Det er Chess. (Extra tegn)
Alt her i li-hi-vet!
Magisk's Avatar
Oh.. Det var jeg ikke klar over. Er bare drillet på telenor rutiner da. Da er det vel som benson sier: mine sider på netcom.no om det er netcom. Hos telenor får du den som skrevet over telefon.
Spør dem for svarte, er ikke det mye smartere.
Hvis ikke det er sånn at du skal på flyet OM 2.5 t?
Magisk, hehe, jobber der:P

Blazer: Ring dem i morgen, åpent 9-16 :P
Alt her i li-hi-vet!
Magisk's Avatar
www.chess.no -> Kundeservice -> Hvordan får jeg tak i min Pin&Puk-kode?
Der står det forklart. De sender tydeligvis bare skriftlig.

Benson: Og jeg på telenor
Sist endret av Magisk; 15. september 2006 kl. 23:42.
Sitat av Benson
Magisk, hehe, jobber der:P

Blazer: Ring dem i morgen, åpent 9-16 :P
Vis hele sitatet...
Er på jobb til 7, men skal prøve å låne en telefon. Er helt avhengig av den, funker ikke uten.
▼ ... over et år senere ... ▼
eh nå gidder ikke jeg lage en ny trå for dette spørsmålet, så jeg bare spør her..
det har seg slik at jeg har en telefon som jeg av ymse grunner ikke har noen papirer på også klarte sølfølgelig jeg (dum som jeg er :P) å taste feil pinkode tre ganger. det jeg lurer på er om det er noen som helst mulighet for få tak i puk-koden til denne mobilen? eller ordne det på noen annen måte?
Sitat av fuckface
eh nå gidder ikke jeg lage en ny trå for dette spørsmålet, så jeg bare spør her..
det har seg slik at jeg har en telefon som jeg av ymse grunner ikke har noen papirer på også klarte sølfølgelig jeg (dum som jeg er :P) å taste feil pinkode tre ganger. det jeg lurer på er om det er noen som helst mulighet for få tak i puk-koden til denne mobilen? eller ordne det på noen annen måte?
Vis hele sitatet...

Ta kontakt med telefonoperatøren, tror de har PUK kodene lagret.
Sitat av fuckface
eh nå gidder ikke jeg lage en ny trå for dette spørsmålet, så jeg bare spør her..
det har seg slik at jeg har en telefon som jeg av ymse grunner ikke har noen papirer på også klarte sølfølgelig jeg (dum som jeg er :P) å taste feil pinkode tre ganger. det jeg lurer på er om det er noen som helst mulighet for få tak i puk-koden til denne mobilen? eller ordne det på noen annen måte?
Vis hele sitatet...
Ringe til operatør, gå på hjemmesiden til operatøren?
Gå til nærmeste forhandler som selger abonement ?

Men hvis det er sånn at den ikke er rettmessing din, så er det vel værre. Regner med at den som har mista en telefon greier å sperre abonementet. (Men på en annen side, finnes det jo de mindre smarte.)

Ved bestilling av abonnement (også kontantkort) må alle registrere seg og vise legitimasjon. Både hos Netcom og Telenor m.fl.

Vet ikke om operatørene bare deler ut PUK-koder i hytt å pine?. De burde ikke gjøre det i alle fall.

Hvis den er din, så er det jo bare å gå inn på hjemmesiden til operatøren, ringe osv.
Men ja... ;) Gå til nærmeste forhandler som selger det abonemente som du har? :)
Du får som sagt fiksa det hos en mobil forhandler, om du er heldig så fikser dem det 4 free også

gl hf!
Sist endret av Cadex; 1. januar 2008 kl. 01:24.
Sitat av Blazer
Det er Chess. (Extra tegn)
Vis hele sitatet...
Prøv kunde service på 06060, å skull itte dem ville levere ut koden, så stikk innom din nermeste Telebutikk, så får dem fikset den til deg, for 100,-

.:CyberMan:.
ring til opratøren. hvis du sier tallene på kortet, og andre detaljer de spør om, tror jeg de skal kunne hjelpe deg. det gikk iallefall for meg. jeg har netcom, men du kan treffe hyggelige folk der også.
Sitat av fuckface
eh nå gidder ikke jeg lage en ny trå for dette spørsmålet, så jeg bare spør her..
det har seg slik at jeg har en telefon som jeg av ymse grunner ikke har noen papirer på også klarte sølfølgelig jeg (dum som jeg er :P) å taste feil pinkode tre ganger. det jeg lurer på er om det er noen som helst mulighet for få tak i puk-koden til denne mobilen? eller ordne det på noen annen måte?
Vis hele sitatet...
Du trenger ikke en puk-kode for å bruke en mobil, kun sim-kortet.

Det du spør om hjelp til er altså å komme deg inn på en annen person sitt sperrede simkort.
Sitat av Rellativ
ring til opratøren. hvis du sier tallene på kortet, og andre detaljer de spør om, tror jeg de skal kunne hjelpe deg. det gikk iallefall for meg. jeg har netcom, men du kan treffe hyggelige folk der også.
Vis hele sitatet...
Sier tallet på kortet? Hehe, Det hjelper nok itte mye, da alle har det tilgjengelig hvis dem har kortet/trenger puk koden...

Saken er at Operatøren skall i utganspunktet ikke gi ut puk koder via tlf, enkelt å greit, fordi at dem ikke kan være 100% sikker i at det er rett person dem snakker med..

(Mens hos en forhandler, så sjekker forhandleren ID kort, å er dermed sikker på at det er rett person..)

Untaken er så klart hvis operatøren er behjelpelig, å du samtidlig klarer å gi nok informasjon om deg selv, som får kundebehandleren sikker på at du, iverkeligheten er du, å dermed kan gi ut puk koden, via tlf..

.:CyberMan:.
ring chess spørr etter puk, så får du får du det
▼ ... over en måned senere ... ▼
Det står vel på papirene der det også sto pin-koden din...
▼ ... noen uker senere ... ▼
ER dånn med netcom oxo...jeg måtte taste puk'en for et par dager siden. Jeg ringte netcom kundeservice og de ba om nummeret mitt...så spurte de litt spørsmål så de skulle vite at det var meg! Hva er mellomnavnet på mora di f.eks.
Alt her i li-hi-vet!
Magisk's Avatar
Sitat av Butcher-Lou
ER dånn med netcom oxo...jeg måtte taste puk'en for et par dager siden. Jeg ringte netcom kundeservice og de ba om nummeret mitt...så spurte de litt spørsmål så de skulle vite at det var meg! Hva er mellomnavnet på mora di f.eks.
Vis hele sitatet...
Mellomnavnet på din mor? Står kanskje ab. registrert på deg også?
Forresten.. Til alle dere andre som vil poste i denne tråden om hvordan man finner PUK, så står det forklart i tidligere poster. Bare les, så får dere all info man trenger.
Sitat av .:CyberMan:.
(Mens hos en forhandler, så sjekker forhandleren ID kort, å er dermed sikker på at det er rett person..)
Vis hele sitatet...
De fleste forhandlere er så slapphente med ID at du kan strengt tatt vise hva du vil - så lenge du ikke er gutt og viser frem en jente sitt ID.
▼ ... over et år senere ... ▼
Hei jeg har glemt puk-koden min den lå hjemme så tasta jeg pin-koden 3 ganger og det hvar feil så lurer jeg på om dere kan hjelpe meg og ikke send svar på mobilen
Operatøren din er, Martio?
Sist endret av VLK; 3. juni 2009 kl. 17:04.
Sitat av .:CyberMan:. Vis innlegg
Sier tallet på kortet? Hehe, Det hjelper nok itte mye, da alle har det tilgjengelig hvis dem har kortet/trenger puk koden...

Saken er at Operatøren skall i utganspunktet ikke gi ut puk koder via tlf, enkelt å greit, fordi at dem ikke kan være 100% sikker i at det er rett person dem snakker med..

(Mens hos en forhandler, så sjekker forhandleren ID kort, å er dermed sikker på at det er rett person..)

Untaken er så klart hvis operatøren er behjelpelig, å du samtidlig klarer å gi nok informasjon om deg selv, som får kundebehandleren sikker på at du, iverkeligheten er du, å dermed kan gi ut puk koden, via tlf..

.:CyberMan:.
Vis hele sitatet...
Alt du trenger for og få utlevert puk koden (med telenor) er : Personummeret til personen som eiger telefonen, og mobiltelefon nummeret til telefonen som trenger puk.
De hiver jo nesten puk'n etter deg
Alt her i li-hi-vet!
Magisk's Avatar
Hva er det med å dra opp gamle poster? Se tidligere poster i denne tråden, så vil dere få svar på hvordan man får tak i PUK.