Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  81 4801
kjedelig streiting
Sitat av slashdot Vis innlegg
Så vi skal altså ikkje prøve å påverke om vi har mogelegheit? Skal vi blindt godta ting fordi folk vil det? Kva om eit fleirtal i Irak støtter steining av valdtekne kvinner? Skal vi blindt godta det, og utlevere personer til det?
Vis hele sitatet...
Så lenge de får en rettferdig rettsak, så har vi lite med å blande oss opp i andres lover ja. Dog så er jo steining en ganske barbarisk metode, og jeg tviler på at det er så mange ikke hjernevaska individer som støtter den der nede.

Men hvis så var. La oss si at en Norsk jente som har vært utro i Norge drar dit på ferie. Er det da greit at dem steiner henne til døde? Siden de vil "påvirke" Norge til og innføre sharialover? Eller om de kutter av en Norsk person på ferie der nede hånda ettersom han stjal ett eple på rema1000 før han dro, og at de kanskje synes han fikk for mild straff?
Sitat av legalize_it Vis innlegg
Så du ser ikke forskjellen på å bli straffet for å håne en statsleder, og det å drepe en person? Altså du mangler evnen til å se hvor alvorlig forskjellige forbrytelser er. Da blir det litt vanskelig å diskutere slike ting med deg...

Og ja justismord er justismord samme hvor det skjer, og derfor bør vi avskaffe dødstraff. Dog så kan ikke vi bestemme for befolkninga i USA at dødstraffen skal avskaffes. Det må de selv få bestemme. Heldigvis så ser det ut som fler og fler av dem skjønner det.



Ja vi bør prøve å påvirke dem, dog så har vi ikke noe med å blande oss opp i deres justispolitikk som netopp har blitt stemt frem av velgerne dems.
Vis hele sitatet...
Det er ikke alvorligheten av forbrytelsen det kommer an på her, men at du kan bli drept av staten. Punktum. Ikke noe pisspreik om hvor alvorlig forbrytelsen er, dødsstraff er dødsstraff. Selv om du (og jeg forsåvidt) kunne ønske pedofile barnemordere død, så mener jeg (med staten) at dødsstraff ikke skal kunne forekomme for å med ren samvittighet kunne utlevere noen.

Og jo, vi har noe med deres justispolitikk å gjøre. Vi har lov til å si ifra om at vi ikke aksepterer dødsstraff. Det er jo nettopp det vi gjør ved ikke å utlevere dem.
kjedelig streiting
Sitat av pinnsvinet Vis innlegg
Og jo, vi har noe med deres justispolitikk å gjøre. Vi har lov til å si ifra om at vi ikke aksepterer dødsstraff. Det er jo nettopp det vi gjør ved ikke å utlevere dem.
Vis hele sitatet...
Så med det mener du at at det landet som har muligheten, og vil bestemme over ett annet land kan gjøre det? Er det også greit at feks Israelse folk bosetter seg i palestina da dem mener dem har rett til det, å vil påvirke hamas til å gi fra seg territoriet?

Eller om du blir arrestert neste gang du er i ett Arabisk land da de vil påvirke oss vestlige til å forby alkohol?
Sist endret av legalize_it; 22. mai 2009 kl. 21:32.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av legalize_it Vis innlegg
Så med det mener du at at det landet som har muligheten, og vil bestemme over ett annet land kan gjøre det? Er det også greit at feks Israelse folk bosetter seg i palestina da dem mener dem har rett til det, å vil påvirke hamas til å gi fra seg territoriet?
Vis hele sitatet...
Kven i helvete har sagt det? Les en gang til.

Det som har vorte sagt er at vi har inga plikt til å utlevere personer til dødsstraff. Då bør vi heller ikkje gjere det. Det er ikkje samanliknbart med å fordrive eit folk. Det er å sei at vi ikkje vil støtte dødsstraff indirekte.

Kan du ta inn over deg våre argumenter, og ikkje argumentere mot alle mogelege stråmenn du ser i horisonten, og heller argumentere mot våre påstander? Det ville bidra vesentleg til saklegheita her. For ting har blitt gjentatt et utall ganger for deg.
kjedelig streiting
Sitat av slashdot Vis innlegg
Kven i helvete har sagt det? Les en gang til.
Det som har vorte sagt er at vi har inga plikt til å utlevere personer til dødsstraff. Då bør vi heller ikkje gjere det. Det er ikkje samanliknbart med å fordrive eit folk. Det er å sei at vi ikkje vil støtte dødsstraff indirekte.
Vis hele sitatet...
Det du sier et jo netopp at så lenge et folk kan og vil så kan vi blande oss inn i andre sine lands annliggender. Hva med de statene som er for dødstraff og har en befolkning som er imot lave straffer. Er det også ok at de blander seg inn i våres annligender? Og straffer folk som har gjort noe kriminelt i Norge etter hva de mener er "ok"? Eller er det kun hva vi mener som er rett, og feks ikke de som stemmer i USA?
Sist endret av legalize_it; 22. mai 2009 kl. 21:44.
Sitat av legalize_it Vis innlegg
Det du sier et jo netopp at så lenge et folk kan og vil så kan vi blande oss inn i andre sine lands annliggender. Hva med de statene som er for dødstraff og har en befolkning som er imot lave straffer. Er det også ok at de blander seg inn i våres annligender? Og straffer folk som har gjort noe kriminelt i Norge etter hva de mener er "ok"? Eller er det kun hva vi mener som er rett, og feks ikke de som stemmer i USA?
Vis hele sitatet...
Her kan du se en henrettelse og bestemme selv hvor humant det er. Jeg forstår ikke at verdenssamfunnet tolerer slik oppførsel i en sivilisert nasjon som USA. På etisk grunnlag synes jeg vi i Norge burde gjøre alt vi kan for å stoppe henrettelser. Det finnes da bedre, siviliserte måter å straffe folk på?
kjedelig streiting
Sitat av zenzen0 Vis innlegg
Her kan du se en henrettelse og bestemme selv hvor humant det er. Jeg forstår ikke at verdenssamfunnet tolerer slik oppførsel i en sivilisert nasjon som USA. På etisk grunnlag synes jeg vi i Norge burde gjøre alt vi kan for å stoppe henrettelser. Det finnes da bedre, siviliserte måter å straffe folk på?
Vis hele sitatet...
Som sagt, jeg er ikke på noen måte for dødstraff. Det er en barbarisk straff, som tilhører steinaldern. Dog så mener jeg at vi ikke skal blande oss borti andre demokratiske land sine lover. Netopp fordi det er velgerne som har bestemt dem.
Sitat av FN
Artikkel 5.
Ingen må utsettes for tortur eller grusom, umenneskelig eller nedverdigende behandling eller straff.
Vis hele sitatet...
Når en nasjon, uansett hvilken, bryter med FNs menneskerettighetserklæring burde resten av verden få lov til å protestere. Så lenge det er passende, det er vel ikke helt en upassende sanksjon å nekte USA(eller hvilket som helst annet land for den saks skyld) og drepe.
Sist endret av zenzen0; 22. mai 2009 kl. 23:07.
Vi boltrer oss rundt i verden som om det skulle vært vår slagmark.
La oss minne alle på at vi er kommet en god del skritt lengre enn de muslimske landene. I utvikling av industri, men også mentalitet.

Helt ærlig lever de det samme livet som vi gjorde i middelalderen, iht kvinnesyn, tvangsekteskap, utdanning av menn og religionsoppfatning. Det eneste som skurrer i deres utvikling og mulighet til å ha sin naturlige utvikling, er en fæl kvise som går under navnet vesten.
De bryter seg inn i land med en gigantisk hær og dreper sivile med agenda for å forandre lover og regler.
Hva ville vi tro om vi hadde levd i middelalderen og om mennesker som kom inn til oss med store coca cola-reklameplakater og med tvang til å følge deres form å leve livet og samfunnet på. Selvfølgelig blir det reaksjoner!

Det at Afghanistan henretter kvinner, er i samme tønne som henrettelsene i forvridde amerikanske stater.. Det skaper krig.

Klart vestens arroganse blir spyttet på av muslimene. Jeg har stor forståelse for det.
La de kjøre sitt løp, ha sin naturlige utvikling slik som vi hadde fra middelalderen frem til i dag.
Sitat av Clr Vis innlegg
Selv om dødstraffen er demokratisk valgt så er INGEN mennesker egnet til å bestemme om et menneske skal leve eller dø.
Vis hele sitatet...
Det blir et veldig sosialistisk perspektiv. Det er vel strengt tatt heller ingen mennesker som er egnet til å bestemme over et annet menneskes frihet heller. Jeg ser på fengsling av enkelte individer som en nødvnedig konsekvens av deres handlinger. Dette gjøres både for at samfunnet skal kunne fungere og for å sikre friheten til andre individer. Dermed blir det å fjerne enkelte fra gatene en nødvendighet, men det å henrette de er aldri det. Man bør aldri ha en konsekvens større enn absolutt nødvendig.

Når man med sikkerhet kan anslå at en person vil bli henrettet hvis man sender den tilbake til hjemlandet sitt, og sender han eller hun tilbake trass det, så er den staten også ansvarsberettiget, da man er en indirekte årsak til henrettelsen.

"Hey, jeg bare kastet han på bålet, det var ikke jeg som brente han!" Men jeg antar at ignoranse frmedeles er "bliss", som det så fint heter.
Sist endret av adiabatic; 23. mai 2009 kl. 00:20.
kjedelig streiting
Sitat av adiabatic Vis innlegg
Når man med sikkerhet kan anslå at en person vil bli henrettet hvis man sender den tilbake til hjemlandet sitt, og sender han eller hun tilbake trass det, så er den staten også ansvarsberettiget, da man er en indirekte årsak til henrettelsen.
Vis hele sitatet...
Så du mener det er bedre å la disse folka fri? Kanskje så feks krekar får planglagt en terroraksjon nede i Irak til? Det er folket disse personene har skadet som må få dømme dem!

Slik jeg ser det er Norge i andre enden i denne saken. Mens land som USA har en så steinalders straff som dødstraff, har Norge så milde straffer at det nærmest hånder ofrene. Hvis andre land synes straffene våre er for lave, er det da ok at de bestemmer seg for å dømme norske forbrytere etter sine straffer?

Vi kan si vi ikke aksepterer dødstraff, vi kan også straffe land som fremdeles har det økonomist, dog så har vi ingenting med å heve oss over folket i ett demokratisk land. Det finnes mange som ikke liker det vi Norge driver med også. Er det feks ok at hvis Norske sel/hvalfangere blir fengslet og straffet i andre land, da de ikke liker hva de driver med?
Sitat av legalize_it Vis innlegg
Så du mener det er bedre å la disse folka fri? Kanskje så feks krekar får planglagt en terroraksjon nede i Irak til? Det er folket disse personene har skadet som må få dømme dem!
Vis hele sitatet...
Jeg ber deg henvise til én setning hvor jeg gir uttrykk for dette eller som gir grunnlag for at denne antagelsen skal være basert på en elle annen form for logikk. Jeg visste ikke at jeg sto oppimot et ultimatum: "Drep de eller la de gå fri."
kjedelig streiting
Sitat av adiabatic Vis innlegg
Jeg ber deg henvise til én setning hvor jeg gir uttrykk for dette eller som gir grunnlag for at denne antagelsen skal være basert på en elle annen form for logikk. Jeg visste ikke at jeg sto oppimot et ultimatum: "Drep de eller la de gå fri."
Vis hele sitatet...
Sier ikke du har sagt det. Men det er slik situasjonen er idag. Vi kan jo prøve å få dømt krekar her istedet for i Irak noe jeg gjerne støtter. Dog tror du myndighetene i Irak vil hjelpe til med en slik sak, når de helst vil dømme han der nede og straffe han etter deres regler?
Sitat av legalize_it Vis innlegg
Så du mener det er bedre å la disse folka fri? Kanskje så feks krekar får planglagt en terroraksjon nede i Irak til? Det er folket disse personene har skadet som må få dømme dem!
Vis hele sitatet...
Jeg ville nå sagt at en jury i landet kunne få dømt han, uten at det nødvendigvis er ofrene som har følelsesmessig innblanding som dømmer han. Synd han kan få dødsstraff. Jeg mener at hvis de har nok beviser til å fengsle han for terror, så burde vi gjøre det her til lands. Men nei, jeg vil ikke sende han i døden i Irak.

Slik jeg ser det er Norge i andre enden i denne saken. Mens land som USA har en så steinalders straff som dødstraff, har Norge så milde straffer at det nærmest hånder ofrene. Hvis andre land synes straffene våre er for lave, er det da ok at de bestemmer seg for å dømme norske forbrytere etter sine straffer?
Vis hele sitatet...
Du er for strengere straffer. Flott. Strengere straffer hjelper lite, kriminalitet skjer fremdeles. En helt annen debatt egentlig.

Newsflash på underlinjet tekst: De gjør. Du blir dømt om du gjør noe ulovlig i utlandet, i det landet. Får vi deg utlevert til Norge, og det du gjorde ikke er ulovlig her, så blir du ikke dømt her. Mest sannsynlig vil du heller ikke bli i utlevert heller om det du gjorde der ikke er ulovlig her. Er det ulovlig her også, så vil du bli dømt til å sitte i fengsel her til lands.

Vi kan si vi ikke aksepterer dødstraff, vi kan også straffe land som fremdeles har det økonomist, dog så har vi ingenting med å heve oss over folket i ett demokratisk land. Det finnes mange som ikke liker det vi Norge driver med også. Er det feks ok at hvis Norske sel/hvalfangere blir fengslet og straffet i andre land, da de ikke liker hva de driver med?
Vis hele sitatet...
Vi kan absolutt heve oss over dødsstraff. Demokratisk eller ikke. Vi har noe med det å gjøre, for det er snakk om mennesker. Vi er også mennesker.

Om en selfanger blir tatt i et land hvor selfangst er ulovlig, så ja, da er det greit at de sitter i fengsel der. Jeg var imot å utleveringen Norge prøvde å få istand med Kina for å få utlevert noen misjonærer som visste godt at misjonering var ulovlig i Kina. De idiotene gjorde noe ulovlig i det landet, de får sitte tiden ut der de gjorde det. Deres egen skyld at de ikke sjekket det var ulovlig. I dette spesifikke tilfellet, så visste de det. (Skulle gitt dem darwin awards hele gjengen, selv om de ikke døde)

Tenk deg, om et land ikke har straff for mordbrann, men noen statsborgere fra det landet er i Norge og utfører mordbrann. Vi vil da dømme dem etter norske lover. Det er greit. "When in Rome, do like the Romans".

Akkurat som om hvis noen i våre "feriekolonier" i Spania gjør noe ulovlig der, så blir du dømt etter spanske lover.
Har det noensinne vært terrorangrep i Norge? Nei, det nærmeste vi kommer var rettsaken mot Bhatti. Han og hans to medtiltalte ble frifunnet på alle punkter. Hadde vi hatt terrorangrep her hvis Krekar hadde blitt sendt ut? Det er jeg ganske sikker på. Allierer vi oss med mektige mennesker som Krekar, er vi trygge. Det er selvfølgelig ikke riktig at folk som har vært høyt oppe i terrorsystemer skal få nyte våre penger, men har de først kommet hit kan vi ikke sende de hjem til dødsdom. Da kommer deres allierte tilbake med bomber og granater. Feigt kan du gjerne kalle det, men terror har hvertfall ennå ikke forekommet i Norge *bankibordet*. Å dra fram Spania som et eksempel er tullete, der er det ikke snakk om innvandrere men baskere som også er "spanjoler", men som vil ha et eget land.
I like turtles
Skyfex's Avatar
Sitat av murloc Vis innlegg
Så hva mener dere, er vi for snille i Norge?
Vis hele sitatet...
Nei, overhodet ikke.

Du og andre som ikke orker å lære mer enn det VG forteller dem tror tilsynelatende at innvandrere bare kan vandre fritt inn i landet vårt. Realiteten er noe helt annet. Prosessen for å komme inn i landet her er helt jævlig, og hvis du ikke kan svare på navnet til han karen som jobbet fra 8-14 i fiskemarkedet på andre siden av stedet du vokste opp i (Okey, noe overdrevet. Men UDI har skremmende mye informasjon om steder folk kommer fra), så blir du sendt rett ut igjen. Hvis du er så heldig at du faktisk kommer inn, så blir du sendt ut igjen for noe så lite som en trafikkbot.

Det finnes selvfølgelig unntak og ekstreme tilfeller. Men generelt sett er det allerede veldig streng innvandringspolitikk.
Sist endret av Skyfex; 23. mai 2009 kl. 23:28.
I like turtles
Skyfex's Avatar
Sitat av Marken Vis innlegg
Og ville Osama blitt sendt ut? Tvilsomt. Det er alt for lett å misbruke det norske systemet for å forhindre å bli deportert. Favoritten er "jeg blir drept om jeg blir sendt tilbake". Instant opphold!
Vis hele sitatet...
Hvor har du det fra?

Det som noen ganger skjer dessverre, hvis man ikke kan deportere noen men heller ikke kan gi dem oppholdstillatelse, er at de ender opp med å bli værende her i landet uten oppholdstillatelse. Det høres kanskje ut som om de har lurt systemet. Men du må huske på at de har ingen rettigheter, og offentlig sett eksisterer de heller ikke. Mange ender da gjerne opp med å selge hasj el. likn. for å få en inntekt (ingen oppholdstillatelse, ingen jobb), eller ty til annen kriminalitet. Skulle man sendt dem ut igjen? Vel, det er gjerne en grunn til at de ikke ble sendt ut.. i mange tilfeller betyr det faktisk døden å bli sendt tilbake. Hvis UDI hadde hatt noe som helst grunn til å tvile på påstanden deres hadde de lett blitt deportert. Og hva om de hadde fått oppholdstillatelse? Ville det vært en tragedie om de faktisk kunne få seg en ærlig jobb?

Grunnen til at jeg vet disse tingene er at jeg har familie som jobber i UDI. Men det er fritt etter hukommelsen, så jeg må beklage om det er noe feil i detaljene.
Sist endret av Skyfex; 23. mai 2009 kl. 23:47.
Sitat av legalize_it Vis innlegg
Det er folket disse personene har skadet som må få dømme dem!
Vis hele sitatet...
Jeg vil minne deg på at verken i Norge eller i noen annen sivilisert stat er det offeret som dømmer. Fru Justisia er blind.
En som nevnte at vi må ha Krekar i landet for å slippe terror aksjoner mot norske mål. Hva for en tankegang er det? At vi må ha krekar i landet eller så blir norge angrepet av terrorister? Det er noe av det mest tafatte og feigeste jeg har lest!!! Skam deg! INGEN terrorist skal ha grunn til å leve fritt i norge!

Hvis det smeller en bombe f.eks midt i oslo og en muslimsk terrorist organisasjon tar på seg skylden kommer det til å bli tilnærmet rasekrig.

Muslimer i norge er kanskje den minoriteten befolkningen har mest i mot. Leste et sted at innvandrer befolkningen generellt opplever mye minde rasisme og hat, med unntak av muslimer. Aldri har hatet mot muslimer vært så stort som nå, og større vil det bli... SPESIELT hvis muslimske terrorister utfører aksjoner i kongeriket norge.

Hvis muslimske ungdommer hadde gjennomført en demonstrasjon som viser avsky mot omskjæring, taliban, kvinnediskriminering, isteden for å knuse ruter og få norske skattebetalere til å punge ut millioner til å reparere skadene.. Da hadde de gjort et bra inntrykk! Fortsetter de som i dag vil hatet bare vokse og vokse, flere høyreekstreme og livet vil bli jævlig surt for de tusen muslimer som er i norge.
kjedelig streiting
Sitat av voids Vis innlegg
Hvis muslimske ungdommer hadde gjennomført en demonstrasjon som viser avsky mot omskjæring, taliban, kvinnediskriminering, isteden for å knuse ruter og få norske skattebetalere til å punge ut millioner til å reparere skadene.. Da hadde de gjort et bra inntrykk! Fortsetter de som i dag vil hatet bare vokse og vokse, flere høyreekstreme og livet vil bli jævlig surt for de tusen muslimer som er i norge.
Vis hele sitatet...
De er kanskje litt lei av å måtte gå rundt å "unnskylde" andres handlinger? Skal vi kristne også demonstrere mot alt det tullete diverse sekter holder på med? Greit nok det med ruteknusinga var ganske kritikkverdig, og det virker som en del har litt lett for å ta til vold, men det var da en god del Norske yrkesdemonstranter med på dette og.
Sitat av murloc Vis innlegg
Dette er egentlig enormt vanskelig. Kan vi egentlig straffeforfølge noen i norsk rettsvesen for noe de gjorde i et annet land? Og hvis vi ikke kan det så har vi ikke noe valg annet en å la dem gå fri her? For jeg er også imot utlevering på grunnlag av at jeg mener det igrunn ikke er gode argumenter for det. Men hva skal man gjøre da? For jeg synes det sender HELT feil signaler til de som er rammet av terror at de får gå fri her i Norge.
Vis hele sitatet...
I Norge kan man straffeforfølge personer som har brutt straffelovens kapittel 16 også i utlandet. Mye av problemet er at paragraf 102 og 103 som dekker "Forbrytelse mot menneskeheten" og "Krigsforbrytelse mot person" ikke tredde i kraft før i fjor, og som du sikkert vet har ikke norske lover tilbakevirkende kraft.

Her er et eksempel på en person som ble dømt for krigsforbrytelser i 1992 i Bosnia: http://www.dagbladet.no/2008/12/02/n...osnia/3898188/.

Vi kan også utlevere krigsforbrytere til Haag eller andre domstoler og land som ikke praktiserer dødsstraffer.
Men generelt sett er det allerede veldig streng innvandringspolitikk.
Vis hele sitatet...
vet du hva det første Irakeren på jobben min fikk spørsmål om da han ankom Norge? (Etter å ha RØMT landet sitt til fots å mer eller mindre vært blindpassasjer gjennom hele Europa)




Norsk Politimann: "Vil du ha en kopp kaffe?"
Sist endret av jassågitt; 27. mai 2009 kl. 07:32.
Sitat av jassågitt Vis innlegg
vet du hva det første Irakeren på jobben min fikk spørsmål om da han ankom Norge? (Etter å ha RØMT landet sitt til fots å mer eller mindre vært blindpassasjer gjennom hele Europa)

Norsk Politimann: "Vil du ha en kopp kaffe?"
Vis hele sitatet...
Og poenget ditt er? Asylsøkere bør ikke få hyggelig behandling?
Sitat av Myhre Vis innlegg
Og poenget ditt er? Asylsøkere bør ikke få hyggelig behandling?
Vis hele sitatet...
Han ler av det selv, å synes nordmenn er dumsnille

pointe var vel at han kom hit ulovlig.. etter 10 år har han fortsatt ikke norsk statsborgerskap
Ville det ikke vært smart av Al Qaida å gi fra seg bin laden?
Jeg mener om de (ekstrem-Islamistene) er så sykt sucidale og tar så lett på livet osv, så burde de jo gi fra seg Bin Laden og dermed tjene 25.000k $ som de kan bruke på våpen etc. og dermed støtte en god sak (I følge deres syn) ?
Bin Laden ville jo på denne måten matet Al Qaida med midler nok til ganske mye?

Han kan da ikke være til stor hjelp, og egentlig bare være en person som trekker ned Al Qaida?
▼ ... over en uke senere ... ▼
Sitat av Skyfex Vis innlegg
Hvis du er så heldig at du faktisk kommer inn, så blir du sendt ut igjen for noe så lite som en trafikkbot.
Vis hele sitatet...
Er du høy nå? Eller var det bare en tilfelighet at 3 afganistanere ikke engang ble avhørt når de forgrep seg på en yngre gutt og i ettertid skrøt av dette til alle på skolen?
Sitat av Muradi Vis innlegg
Er du høy nå? Eller var det bare en tilfelighet at 3 afganistanere ikke engang ble avhørt når de forgrep seg på en yngre gutt og i ettertid skrøt av dette til alle på skolen?
Vis hele sitatet...
Hvor har du lest dette? Det heter forøvrig afghanere.
Sitat av DonTomaso Vis innlegg
Hvor har du lest dette? Det heter forøvrig afghanere.
Vis hele sitatet...
Lest? Det var min kusine's sønn som ble utsatt for dette. Det de fikk til svar fra politiet, var at DE måtte flytte fra området.
Sist endret av Mexxy; 5. juni 2009 kl. 22:01.
Sitat av Muradi Vis innlegg
Lest? Det var min kusine's sønn som ble utsatt for dette. Det de fikk til svar fra politiet, var at DE måtte flytte fra området.
Vis hele sitatet...
Det er temmelig vanskelig for oss å ta stilling til denne historien siden det bare er spredd innenfor din familie. Jeg tror alikevel ikke at den norske staten har en politikk som automatisk frikjenner afghanske overgripere.
Sist endret av DonTomaso; 5. juni 2009 kl. 22:03.
Sitat av DonTomaso Vis innlegg
Det er temmelig vanskelig for oss å ta stilling til denne historien siden det bare er spredd innenfor din familie. Jeg tror alikevel ikke at den norske staten har en politikk som automatisk frikjenner afghanske overgripere.
Vis hele sitatet...
Hadde jeg sagt hvor dette skjedde, så er det sikkert noen her som kunne ha støttet historien min. Men dessverre så vil jeg ikke det, og jeg tror at de fleste skjønner hvorfor.

Dette er en av grunnene til at jeg er skeptisk til innvandring. Kanskje det bare var en tilfeldighet og ikke pga deres innvandrerbakgrunn, men jeg synes alikevel det er merkverdig, siden disse 3 gikk til andre elever og skrøt av det de gjorde. Bare det skulle ha vært nok til å sette igang en etterforskning.
Sist endret av Mexxy; 5. juni 2009 kl. 22:08.
Synd at vi ikke tar ordet til en holocaust benekter for god fisk.
Det skal rimelig mye til at en anmeldelse for gruppeovergrep mot en mindreårig, der dere tydeligvis vet navnet på overgriperne, ikke blir prioritert hos politiet.
Skaff oss noen avisoppslag.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Muradi Vis innlegg
Dette er en av grunnene til at jeg er skeptisk til innvandring. Kanskje det bare var en tilfeldighet og ikke pga deres innvandrerbakgrunn, men jeg synes alikevel det er merkverdig, siden disse 3 gikk til andre elever og skrøt av det de gjorde. Bare det skulle ha vært nok til å sette igang en etterforskning.
Vis hele sitatet...
Problemet er generelt. Alt for mange slike saker blir henlagt, delvis fordi politiet prioriterer det lavt, og delvis fordi det er fordømt vanskeleg å få nokon dømt for slikt, sidan det blir ord mot ord. I Noreg er faktisk ikkje tilståelse nok til å få nokon dømt - heldigvis. For at en kan bli dømt må det vere heva over tvil at en har gjort noko...

Dessuten er anekdoter totalt uinteressant i ein debatt. Eg kan finne ein haug liknande anekdoter om nordmenn om eg vil. Uten at det beviser noko som helst, anna enn at det finst kriminelle.

Eg finn meg ikkje i at slike som du skal leggje premissane for innanvdringsdebatten. Vi treng ein debatt, men det blir feil å ta debatten ved å stigmatisere grupper. Dessuten ser du ikkje ut til å interessere deg for grunnlaget bak handlinger...