Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  110 21252
Jeg drev og fant mange slike Blåtann programmer på nett og innstallerte de på min mobil med OSet Symbian S60 v3. Innstallerte rundt 6-7 stk, og jeg tror at iallefall et av de ikke var helt bra for mobilen, den begynte å klikke, og restarte av seg selv og lignende. Jeg avinnstallerte alle Blåtann programmene og den er tilbake til normalt. Poenget mitt er du kanskje bør stole litt på siden du finner det før du innstallerer...
Finnes det ingen mobil-programmer som kan force seg inn på andres mobiler, tvinge dem til å slå seg av etc. uten at offeret må godta BT-tilkobling fra min ende? Tenker på noe litt mindre avansert enn linux. Helst ser jeg at jeg slipper å bruke PC i det hele tatt ftp_bt_106.jar funker fett, men offeret må godta å la mobilen bruke det som modem, sende en fil etc. Det er litt kjipt!
Sitat av cromoglic
Finnes det ingen mobil-programmer som kan force seg inn på andres mobiler, tvinge dem til å slå seg av etc. uten at offeret må godta BT-tilkobling fra min ende? Tenker på noe litt mindre avansert enn linux. Helst ser jeg at jeg slipper å bruke PC i det hele tatt ftp_bt_106.jar funker fett, men offeret må godta å la mobilen bruke det som modem, sende en fil etc. Det er litt kjipt!
Vis hele sitatet...

Bloover II
Har dette liggende på telefonen men har ikke fått testet det ut mot noen sårbare mobiler enda.
Ser interessant ut takk! har noen andre eksempler, si ifra Leste en plass om et program som "Pinget ut" mobilen man angriper. Finnes dette, og fungerer det? Det var et BT-program til mobil som på et eller annet vis sendte for mye packets elns, så mobilen slo seg av. SKulle også være sånn at man ikke trenger at offer godtar tilkobling.
▼ ... noen uker senere ... ▼
jeg prøver å legge det inn på tlf men det går ikke. har lagt det inn på pc så til mob men vil ikke åpne.
Kan jeg ha bluejack på min SE k810i?
Hva bør jeg bruke til N80?
▼ ... over en måned senere ... ▼
Lurer på en ting, har en nokia 6300 og bruker programmet ftp_BT men må drive å taste inn kode n'stuff for at offeret skal godta angrepet. Er det noen som vet hva jeg kan gjøre for å sleppe dette eller om det er noen andre programmer som fungerer bedre?
Sitat av Scr0tum
Lurer på en ting, har en nokia 6300 og bruker programmet ftp_BT men må drive å taste inn kode n'stuff for at offeret skal godta angrepet. Er det noen som vet hva jeg kan gjøre for å sleppe dette eller om det er noen andre programmer som fungerer bedre?
Vis hele sitatet...
Har programmet selv, ganske artig, men som du sier - at de må godta er et minus.
Her har vi problemstillingen : Hvilke telefon lar andre browse filer/ringe etc, via bluetoth - uten at du trenger og godta?

Jeg skal ikke påstå at det ikke finnes, men jeg vil tru at det kan være vanskelig med endel telefoner. Dog, eldre telefoner har dårligere sikkerhet.

Når noen telefoner sender bluetoth filer, t.d. fra en kammerat; Så kan ikke jeg godta, jeg får den bare i innboksen min. Mulig man kan lage noen smutthull/autoaccept greier her.

Ellers har jeg ikke så veldig mye greie på bluetoth hacking unntatt logisk sans
...Hvis noen klarer det, let me know.
Sist endret av Restyle; 1. mars 2008 kl. 15:44.
Fant ut at du man slepper den kjedelige godtakelsen hvis du allerede har gjort dette en gang, da kan du bare velge from list.
▼ ... over en uke senere ... ▼
En kammerat av meg hadde et slikt program for noen måneder siden, på han sitt program så kunne han "attacke" hvem som helst, uten at de måtte godta. Så jeg spurte han istad om han viste hva den het, men det gjorde han ikke. Så jeg vet at det finnes et slikt program et sted, men hvor?