Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 2660
Hei.

Mistet lappen idag i 6 måneder og en saftig bot. Hadde prikker fra før og det var derfor jeg mast lappen. Det var en politi i bilen. Spurte om betenkningstid til å godta beslaget. Han sa han brukte den "røffe" gjennomsnittsmålingen, men hvis han hadde gått og sett på bildene fra tilmen trodde han at det ville bli høyere fart, ergo høyere bot. Han sa hvis jeg tok betenkningstid ville kanskje sjefen hans be han om å se på bildene. Det jeg vurderer er å trekke tilbake samtykket om førerkortinndragning i håp om at dem ikke lagrer videobevis og målinger, som igjen vil føre til at saken blir henlagt. Har hørt at noen har gjort det før.

Noen som vet om de lagrer filmene og eventuelt hvor lenge de lagrer dem? Vil de kunne dømme mHva er å anbefale?
Aldri stol på politiet når de sier sånne ting til deg.
Du skulle ha vurdert ut i fra ditt eget skjønn om du skulle godta eller avslå beslaget.

.... Og som alltid; Man burde avslå, slik at politiet får en frist til å få saken inn for retten. Rekker de ikke det før fristen, får du kortet tilbake uten problemer.

Det er det jeg har lest gjennom åra på Freak altså, så ikke ta det jeg skriver for god fisk før noen andre bekrefter.
Sist endret av Rusmisbrukeren; 5. november 2014 kl. 04:04. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
De rekker alltid fristen for å ta saken for retten.
De vinner som oftest saken, og alt blir bare dyrere for deg da du må betale omkostninger i tillegg.

De lagrer filmene
Sist endret av Jonta; 5. november 2014 kl. 09:52. Grunn: Fjernet dobbelt innhold
Har ett litt lignende spørsmål. Jeg ble tatt på samme måten men med 2 politifolk. Da tok de meg inn i bilen deres så jeg fikk se filmen de hadde av meg og de forklarte hvordan målingen fungerte osv. Da måtte jeg bare akseptere og fikk da 6 prikker. Hadde 4 fra før så de tok fra meg førerkortet. Skulle da gå 6 måneder til jeg kunne ta lappen på ny. Etter noen dager fikk jeg brev der jeg igjen måtte skrive under på noe. Etter jeg gjorde det så kom det plutseligt et brev der førerkortet mitt var i. Og på en lapp stod det "her er førerkortert ditt, etter oppfordring fra politiet". Gikk tilbake på den første lappen jeg skrev under på (fikk 2 stk fordi en var på bokmål og en på nynorsk). Og da jeg leste gjennom der stod det at jeg får 2 prikker istede for 6. Har ikke turt å ringe til politiet i frykt om at de finner ut en feil som fører til at jeg må gi lappen fra meg igjen. Veldig rart at jeg PLUTSELIG skulle få 2 prikker istede for 6. Jeg kjørte 79 i 60 sone og er i prøvetiden og da skal jeg jo få 6 prikker. Hvertfall etter det som står på internett. Er det noen som vet hva som kan ha skjedd?
Fikk forresten boten på 4200 noen dager etterpå også.
Spør alltid om å få se bevis hvis de sier de har gjennomsnittsmålt deg.
Han ville vise meg filmen men jeg hadde dårlig tid. Han sa jeg kunne komme inn på stasjonen for å få se filmen på et senere tidspunkt. Noen som vet om det er mulig å få en kopi og eventuelt finne feil i filmen?
Hvorfor gidde å lage så mye problemer ut av det? Du har kjørt for fort, og må ta konsekvensene av det. Ja, det er kjedelig å miste lappen, men tror ærlig talt ikke at politiet har noen som helst grunn til å kjøre rundt og stoppe tilfeldige personer og si de har kjørt for fort for å dra inn penger til julebordet/nyttårsfesten eller lignende. Selvfølgelig lagrer de bevis, en fartsovertredelse er veldig rett frem.

Ja, du kan trekke tilbake samtykke til førerkortbeslag, noe som vil føre til at du må vente tre nye uker på at de skal få mulighet til å ta saken din for retten, noe de vil gjøre. Om du skulle vært så heldig at de ikke har sendt saken din til retten ila de tre ukene, kan du ha lappen en dag, uke, kanskje en måned før du mest sannsynlig må levere den fra deg igjen.

Ta straffen som en mann/kvinne, og vær glad for at du kun mister den i seks måneder, du slipper iallefall å ta oppkjøring på nytt