Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  196 18413
Du er min venn
niigu's Avatar
Hvordan kan du kategorisere det å hjelpe folk som katastrofalt? Personlig syns jeg det å bistå folk i nød er en ære. Vi lever i en velferdsstat som er heldige nok til å funnet alt av ressurser vi trenger for å overleve i lang tid fremover. Vi kan gi av oss selv samtidig som vi kan ta vare på oss selv. Det er det desverre ikke alle som kan. Men, har du lest litt om det å gi, vil du fort finne ut at det å gi ikke er gratis. Selvfølgelig avhenger fondet vårt av politikerne og hvordan de deleger pengene. Nå skal det sies at det er flerfoldige milliarder som er gått tapt pga dårlige investeringer og risker valgt av politikerne selv, uavhengigav hvilket politisk parti de tilhører.

Det er selvfølgelig aldri ønskelig for et land å miste fokus på det innenrikse. Selvfølgelig skal vi som land utvikle oss selv. Men tror du virkelig svaret å stenge grensene og begrense internasjonale utgifter? Det kan være mer ødeleggende enn bra. Hvorfor i alle dager skal Norge isolere seg fra konflikter utenlands og nekte flyktninger asyl? Er det riktig at et land som Sverige, som ikke har sysselsatt seg selv engang, skal ta inn like mange asylsøkere som Norge? Vil du virkelig at andre land skal utsette seg selv enda mer for større arbeidsledighet fordi vi ikke gidder? Tro det eller ei: Det finnes uskyldige mennesker som bestandig har levd i krig og konflikt, noe man mye heller kan kalle katastrofalt.

Jeg har lyst til å henvende deg til udi.no og be deg sette deg litt mer inn i situasjonen verden og Norge er i. Les statistikker og artikler som faktisk kan være en grunnmur for dine neste argumenter. En så lite informert person som du burde overhodet ikke blande deg i politiske debatter som dette. Prøvde du engang å stille deg selv i et objektivt lys da du fisket opp tallene dine? Det finnes også noe som heter etikk og menneskerettigheter - noe jeg regner jeg med du har lest litt om eller faktisk allerede kan litt om (om "asylpolitikk er et emne du brenner for")?

Jeg er enig i at en mer kontrollert tilstrømning og mer fokus på integrering kanskje ville gjort underverker, men det betyr ikke nødvendigvis at vi må ta inn færre enn det vi gjør pr dags dato.

Jeg merker du gjentar deg selv en del og stiller oss retoriske spørsmål som om du skulle prate til en dum og ignorant forsamling, du har en ledende tone og en naiv holdning i måten du presenterer fakta på og du bruker store ord som er dømmende og dramatiske. Og allikevel, etter alle kraftige hjelpemidlene i boka, er hele posten din en eneste stor selvmotsigelse.
Sist endret av niigu; 18. september 2009 kl. 16:57.
Sitat av seven_up Vis innlegg
hehe, seriøs? man kan da ikke mene at grunnen til at norge ikke skal ta inn innvandrere er pga genetiske feiler? da mener man jo seriøst at den ariske rase er overlegen osv, men det finnes jo de som mener dette også.


Det står i linken du sendte at det nå var 35% som var søskenbarn, og i dine tidligere linker 80% som var søskenbarn, presis det jeg sa i stad, i starten er de så få at de blir nødt til det, men nå ser man en klar og tydlig nedgang i dette.

Dekte helseutgifter/legesenter har jeg aldri hørt noen gang som et større problem blandt innvandrere enn normen, men om du finner tall på dette så skal jeg være med, en link fra et seriøst forskningmagasin eller noe, ikke bare at du sier de har 4 x høyere risiko for noe, da må man se om etniske normenn ikke har høyere risiko for noe også, altså de totale heleutgifter blandt normen og innvandrere, finn det gjerne for meg.
Vis hele sitatet...
Det er stor usikkerhet i hvor mange prosent av norsk-pakistanere som gifter seg innenfor familie. 48,3% i 1993, men dette ser ut til å ha økt. Hvor får 80% fra? 80% av norsk-pakistanerne henter partner fra Pakistan. Men her kan det både være familiemedlemmer eller partner uten om familien. Kan du dokumentere at det er en nedgang i denne tendensen? Som det står i artikkelen så er tendensen økende, men her er det stor usikkerhet involvert.
Det er som sagt ikke regnet ut hvor mye de forskjellige etniske gruppene bruker i helseutgifter her i landet. Men jeg mistenker utifra nevnte argumenter at den er høyere enn majoriteten av befolkningen. 4 ganger høyere risiko for diabetes for folk fra midtøsten leste jeg i "Human Genetics" av Robert Song. Husker ikke eksakt hvor i boken dessverre.

Det å regne på visse grupper her i landet er et ømfintlig tema som ingen har lyst til å ta tak i, men noe som jeg synes skal få klarhet i. Men hvis du kommer over noe så send meg gjerne pm.

Sitat av niigu Vis innlegg
Hvordan kan du kategorisere det å hjelpe folk som katastrofalt? Personlig syns jeg det å bistå folk i nød er en ære. Vi lever i en velferdsstat som er heldige nok til å funnet alt av ressurser vi trenger for å overleve i lang tid fremover. Vi kan gi av oss selv samtidig som vi kan ta vare på oss selv. Det er det desverre ikke alle som kan. Men, har du lest litt om det å gi, vil du fort finne ut at det å gi ikke er gratis. Selvfølgelig avhenger fondet vårt av politikerne og hvordan de deleger pengene. Nå skal det sies at det er flerfoldige milliarder som er gått tapt pga dårlige investeringer og risker valgt av politikerne selv, uavhengigav hvilket politisk parti de tilhører.

Det er selvfølgelig aldri ønskelig for et land å miste fokus på det innenrikse. Selvfølgelig skal vi som land utvikle oss selv. Men tror du virkelig svaret å stenge grensene og begrense internasjonale utgifter? Det kan være mer ødeleggende enn bra. Hvorfor i alle dager skal Norge isolere seg fra konflikter utenlands og nekte flyktninger asyl? Er det riktig at et land som Sverige, som ikke har sysselsatt seg selv engang, skal ta inn like mange asylsøkere som Norge? Vil du virkelig at andre land skal utsette seg selv enda mer for større arbeidsledighet fordi vi ikke gidder? Tro det eller ei: Det finnes uskyldige mennesker som bestandig har levd i krig og konflikt, noe man mye heller kan kalle katastrofalt.

Jeg har lyst til å henvende deg til udi.no og be deg sette deg litt mer inn i situasjonen verden og Norge er i. Les statistikker og artikler som faktisk kan være en grunnmur for dine neste argumenter. En så lite informert person som du burde overhodet ikke blande deg i politiske debatter som dette. Prøvde du engang å stille deg selv i et objektivt lys da du fisket opp tallene dine? Det finnes også noe som heter etikk og menneskerettigheter - noe jeg regner jeg med du har lest litt om eller faktisk allerede kan litt om (om "asylpolitikk er et emne du brenner for")?

Jeg er enig i at en mer kontrollert tilstrømning og mer fokus på integrering kanskje ville gjort underverker, men det betyr ikke nødvendigvis at vi må ta inn færre enn det vi gjør pr dags dato.

Jeg merker du gjentar deg selv en del og stiller oss retoriske spørsmål som om du skulle prate til en dum og ignorant forsamling, du har en ledende tone og en naiv holdning i måten du presenterer fakta på og du bruker store ord som er dømmende og dramatiske. Og allikevel, etter alle kraftige hjelpemidlene i boka, er hele posten din en eneste stor selvmotsigelse.
Vis hele sitatet...
Det er vel meg du viser til? Har jeg nevnt at det å hjelpe folk er katastrofalt? Vil ikke si at vi har vært heldig med vår velferd. Det at vi fant ulike naturressurser er tilfeldig, men det å forvalte denne ressursen videre til folket slik at vi kunne danne en velferdsstat er ikke tilfeldig. Mange land i verden som har langt større naturressurser enn oss, men som ikke kan forvalte den til befolkningen. Du må vite at vi lever i en velferdsnasjon som fedrene på 50- og 60-tallet bygde opp og som vi nå drar fordel av. Noen mer enn andre.

Personangrep og demonisering hører ikke hjemme i en debatt. Vær saklig og kom med argumenter.

Sitat av NitroFis Vis innlegg
Jeg mener at det er en vesentlig forskjell på de afro-amerikanske innbyggerne i ghettoer og asylsøkere som kommer til Norge.
Forresten syns jeg det er helt feil å sammenligne Grønland i Oslo med en ghetto.

Deler så og si samme kultur sier du?
Vil du være forferdelig vennlig å beskrive dette nærmere for meg?
Dette utsagnet er jeg veldig uenig i, men dersom du kommer med noen gode argumenter ombestemmer jeg meg kanskje.

Like barn leker kanskje best, men er det alltid den beste løsningen?
Vis hele sitatet...
Hvor har jeg nevnt at Grønland i Oslo er en ghetto?
Vanskelig å svare på kulturspørsmålet. Det avhenger av hva en sammenligner det med.

Eksempelet med ordtaket: Når man skal samarbeide med en annen person så vil man søke en person som er mest mulig lik en selv for mest mulig effektivitet og unngå misforståelser. Hva er det du mener med beste løsning?
Sist endret av Oddish; 18. september 2009 kl. 21:21. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Oddish, ja som du sier så er dette foskning som man ikke "burde utføre osv" så vi er tidvis enige, ikke noe stress omkring det, men det jeg mener er hvor du får tallene fra liksom, hvordan får du det til å stemme i sammenheng? helt greit andre folkeslag, fra f.eks midtøsten har større risiko for diabetes, om dette stemmer. Hva med de fra somaila osv, som du mente brukte mye penger i helsehjelp? som du refererte til i stad, det står da ingenting om midtøsten bladt de innvandrerne som vi ikke tjener på? føler du blander inn det du vil i din hensikt.

Jeg viste somsagt tallene fra ssb, hvor det står om helseugifter ved uføre osv, ser ikke noe problem med å bruke disse tallene om man ikke kan jobbe som somalier eller om man er fra midtøsten å det skylles diabetes? samme utgift, altså med i regnskapet.

Du ber meg finne tall til deg, jeg har jo presis gitt deg en rapport fra ssb, som du bestrider.. da burde det vel egentlig være du som bør finne tall til meg på at jeg har missoppfattet noe? ikke jeg som skal finne nye undersøkelser på at jeg missoppfatter noe?
Sitat av Trakt0r Vis innlegg
Kom til Norge – Alt er gratis.

Asylpolitikk er et av de emnene jeg brenner for, men det er også et av de emnene jeg hater å konversere og/eller diskutere om. Jeg føler at mitt syn på innvandrere og asylsøkere blir sett på som rasistisk, noe jeg stadig får høre når jeg diskuterer dette emnet.

Min mening kan jeg ganske enkelt koke ned til to ord: ”Steng grensen.”
Folk sier at det selvfølgelig ikke er så lett, men det er det. Stans alt som heter asylmottak. Prioriter våre egne landsmenn!
Jeg skal i det følgendes innlegget presentere mine meninger om asylpolitikken i Norge. Jeg vil også komme med en del forstyrendes faktaopplysninger om den absurde asylpolitikken og dens kostnader for nasjonen våres.

Asylpolitikken i Norge er helt paradoksal, fornuftsstridig, og urimelig ovenfor befolkningen i Norge.
Asylpolitikken per dags dato er helt ute av kontroll.
Hvorfor skal egentlig Norge ta mer ansvar enn noe annet land når det kommer til å hjelpe mennesker i nød?
Hvorfor skal våres lille nasjon hjelpe personer som ikke er norske statsborgere når vi selv har problemer som trenger prioritering, og flere alvorlige saker som bør tas stilling til?
Er det ikke viktigere å få bedre veier, eldreomsorg, og skoler enn det er å hjelpe mennesker fra andre land? Er det ikke viktigere å prioritere våre barn, våre eldre og våre syke?
Er det egoistisk å sette seg selv og sine egne før andre?

La oss se det på denne måten:
Du har fått utbetalt 28.000 kroner i lønn.
Du har beregnet utgiftene dine til samlede 19.000 (mat, strøm, telefonregning, lån og andre regninger)
Du sitter igjen med 9000 kroner som du kan bruke på hva du vil, og bestemmer deg for å spare 5000 av de resterende 9000 kronene du kommer til å få hver måned. Etter 8 måneder vil du har råd til å pusse opp det gamle kontoret ditt som har vært i dårlig stand de siste årene. Det nye kontoret vil føre til at du får bedre arbeidslyst, og du vil få gjort mer, noe som er synonymt med mer penger. Vi vet alle at tid er penger, og ettersom du jobber hjemme på kontoret ditt, så vil dette si at ”Tid er penger” er veldig gjeldendes i ditt tilfelle.
I det du planlegger hvordan du skal få gjort dette på en billig og lettvint måte, så får du en telefon fra naboen din. Nabolaget har bestemt seg for å hjelpe barna til den nylig avdøde fru ruth lenger borte i gaten. Huset hennes brant ned forrige uke, og barna hennes har ingen plass å bo. De ønsker at du skal ta ansvar for barna hennes, selv om du aldri har pratet med verken fru ruth eller barna hennes. Du har lyst til å hjelpe, men dette vil føre til at utgiftene dine vil øke drastisk fremover.
Du setter deg i tenkeboksen og tenker over situasjonen. Er det egentlig ditt ansvar? Er det egentlig verdt å utsette oppussingen for en sak du ikke har noe med?

Velger du å prioritere de som aldri har gjort noe for deg, eller velger du å beholde pengene selv?

Er det egoistisk å ønske det beste for seg selv?
Jeg tror dette kan være en fin sammenligning. Vil vi hjelpe mennesker fra andre land, eller vil vi bygge ut og forbedre samfunnet? Ønsker vi virkelig å prioritere asylsøkerne fremfor våre egne landsmenn?

Jeg tror vi alle har i underbevisstheten vår at vi heller vil hjelpe våre egne.
Om jeg går forbi to uteliggere så gir jeg heller 50 kroner til den norsktalende personen, enn 50 kroner til den tydelige utenlandske personen. Jeg er slettes ikke noen rasist eller rasebevist, men jeg ønsker å prioritere mine egne landsmenn. Jeg setter ikke høyere verdi på mine egne landsmenn, men jeg ønsker å prioritere de.

Så går jeg videre til mitt neste spørsmål:
Er det å kaste fra seg ID-papirer blitt synonymt med gratis inngang til Norge?
Det er en enorm økning på mennesker som brenner ID-papirene sine for å kunne entre Norge uten å møtte gjøre rede for sin egentlige identitet. Dette kommer av flere grunner, men hovedgrunnene til dette er at utenriksdepartementet ikke skal ha mulighet til å sende de tilbake til hjemlandet deres.

I 2008 kom det totalt 14.431 asylsøkere til Norge. Dette katastrofale tallet er dobbelt så høyt som det var i 2007. Hva vil skje med Norge og den norske kulturen om vi fortsetter denne dramatiske økningen? Skal vi ha en videre oppgang på 100 % i året? Skal vi tillate dette å skje med landet vårt? Skal barna våres vokse opp i et land med asylmottak i hvert hjørne? Jeg kan trekke paralleller fra asylmottak til infiltrering og dårlig integrering av innvandrere og de som får innvilget asyl av den norske stat, men jeg skal ikke dra dette innlegget mot dette emnet.

Jeg kan legge til at kun 3,8 % av alle som fikk innvilget asyl, hadde pass å identifisere seg med. Resten av asylsøkerne som fikk innvilget asyl(Hele96,8 %) hadde ikke noen form for gyldige identifikasjonspapirer. Selv om kun 543 personer kunne identifisere seg selv, så ble det innvilget asyl til 40 % av asylsøkerne som søkte. Dette gir asylsøkerne 4/10 i odds på å komme inn i Norge, og om de ikke kommer inn i Norge, så drar de til Sverige der de har like god sjanse på å komme inn.
Skal det være så enkelt? Kan ikke vi sende en reklamefilm på afghansk tv der vi reklamerer med at 4 av 10 personer slipper inn i Norge om de dypper fingertuppene i syre og brenner ID-papirene sine?

Det kan legges til at flesteparten av de 7000 som ikke fikk asyl, ikke ble sendt tilbake til hjemlandet sitt. Hva kommer dette av? Det at vi ikke sender de tilbake er det samme som å gi de asyl. De har ikke lov til å være her, men de blir ikke tvunget til å forlate landet? Jeg kjenner jeg blir forbannet inni meg når jeg tenker på det. Dette fører meg videre til neste spørsmål

Hva gjør egentlig staten for å fjerne de personene som oppholder seg ulovlig i Norge?
Ingenting. De gjør ingenting for at personer som oppholder seg ulovlig i Norge skal bli sendt bort. Budsjettet for retur av asylsøkere som har fått avslag på søknad om asyl i Norge er på 20 millioner kroner. Som jeg tidligere nevnte, så er det 60 % av asylsøkerne som får avslag på søknadene sine. Dette tilsvarer at 9000 av de 15.000 som er ventet å søke asyl i Norge i 2009, vil få avslag på sin søknad om å få innvilget asyl. Prisen på å få sendt hver person ut av landet blir beregnet til 2.220 kroner pr. person, dersom 60 % får avslag. Dette blir 19,8 millioner kroner for 9000 personer. Hva med de 18.000 personene som oppholder seg i Norge uten oppholdstillatelse?
Det er 100 % umulig for staten å få funnet og tvangssendt 18.000 illegale innvandrere ut av landet for 200.000 kr.

Hvor mye av skattepengene går til integrering og asylpolitikken?
I 2009 vil det bli brukt 8,6 milliarder til integrering og asylpolitikken. Dette er hele 3,4 milliarder mer enn i 2006. Skal vi la denne katastrofale økningen fortsette? Skal vi fortsette å øke den allerede høye summen med over 30 % hvert tredje år?

Hva kunne de pengene ha blitt brukt på?
De kunne ha blitt brukt på mer moderne læremidler til de offentlige skolene i landet vårt.
Jeg går selv på privatskole, og finner denne skolen som en fantastisk skole i forhold til de andre skolene jeg har vært på. Dårlige toaletter, dårlige undervisningsmidler, inkompetente lærere og dårlige muligheter for å kjøpe lunsj i form av kantine og lignendes.
Det er mange andre ting man kunne ha brukt pengene på. Det er uendelig med muligheter, men det er det ene, store problemet – Penger! Penger står i veien for det meste, så hvorfor skal vi ikke kutte ned der det virkelig ikke er nødvendig å ha pengene, og overføre summene til de sektorene som virkelig har behov for pengene?
Vis hele sitatet...
Jeg vil faktisk si meg veldig enig i det du sier.

Ja ok, folk søker asyl fordi hjemlandet deres ikke klarer å ta vare på de?
Hva med å heller bruke mer penger på å hjelpe de landene som trenger det?
Da prøve å opprette et godt og stabilt samfunn, ja de prøver, men de gjør så absolutt ikke en god nok jobb.

De fleste innvandrerne i Norge fnyser bare av strafferammene våre alikevel.
Ap Jens og Co skal styre landet vårt i enda 4 nye år og fortsette og ta inn flere tusen flyktninger i året.

Jeg personlig synes iallefall ikke det er rart at flere og flere her til lands raser mot asylpolitikken.
Alt jeg har å si til dere som mener vi bør kutte bistand, stoppe innvandring, slutte å gi asyl og så videre. Dere er egoistiske, sneversynte, usolidariske og ikke minst ureflekterte mennesker. Dere er så griseheldig som bor i et av verdens BESTE LAND å leve i, og dere klarer å vrenge ut av dere alskens bullshit om at vi må bruke pengene på våre egne problemer. Selvfølgelig er ikke Norge perfekt. Heller ikke norsk politikk. Det kommer den heller aldri til og bli. Verden er for kompleks til å kunne skape det perfekte samfunn. Lev med det, se deg i speilet og tenkt på alle de individene vi faktisk har ressurser til å hjelpe. Eventuelt sett dere ned med engelsk-norsk ordbok, og hør på Imagine.
Sist endret av cezar; 20. september 2009 kl. 22:08.
Sitat av cezar Vis innlegg
Alt jeg har å si til dere som mener vi bør kutte bistand, stoppe innvandring, slutte å gi asyl og så videre. Dere er egoistiske, sneversynte, usolidariske og ikke minst ureflekterte mennesker. Dere er så griseheldig som bor i et av verdens BESTE LAND å leve i, og dere klarer å vrenge ut av dere alskens bullshit om at vi må bruke pengene på våre egne problemer. Selvfølgelig er ikke Norge perfekt. Heller ikke norsk politikk. Det kommer den heller aldri til og bli. Verden er for kompleks til å kunne skape det perfekte samfunn. Lev med det, se deg i speilet og tenkt på alle de individene vi faktisk har ressurser til å hjelpe. Eventuelt sett dere ned med engelsk-norsk ordbok, og hør på Imagine.
Vis hele sitatet...
Hva er det du har røyka for noe? For du lever virkelig i en drømmeverden. Norge er verdens beste land å bo i og det vil jeg at det fortsatt skal være. For at det skal være like godt å bo i Norge i fremtiden er vi nødt til å bygge infrastruktur før vi går tom for ressurser. Vi har noe som kalles ansvar for fremtidige generasjoner og jeg er interessert i å etterlate meg en arv som jeg kan være stolt av. Da kan vi ikke kaste bort penger i hytt og vær.
Fatter du ikke at vi også har ett ansvar for de menneskene som lever nå? Fremtidige generasjoner kommer også til å tjene ekstremt mye mer på ett Afrika uten fattigdom enn ett Norge med firefelts motorveier.
For at det i hele tatt skal bli noe å arve er vi nødt til å bekjempe fattigdom og jevne ut de økonomiske forskjellene, og det gjør vi ikke ved å bygge infrastruktur i Norge.
Fremtidige generasjoner kommer ikke til å kunne leve som oss og mest sannsynlig så kommer vi alle til å merke det på kroppen de neste 10-20-30 årene.
Sist endret av Mith; 21. september 2009 kl. 09:31.
Sitat av Mith Vis innlegg
Fatter du ikke at vi også har ett ansvar for de menneskene som lever nå? Fremtidige generasjoner kommer også til å tjene ekstremt mye mer på ett Afrika uten fattigdom enn ett Norge med firefelts motorveier.
For at det i hele tatt skal bli noe å arve er vi nødt til å bekjempe fattigdom og jevne ut de økonomiske forskjellene, og det gjør vi ikke ved å bygge infrastruktur i Norge.
Fremtidige generasjoner kommer ikke til å kunne leve som oss og mest sannsynlig så kommer vi alle til å merke det på kroppen de neste 10-20-30 årene.
Vis hele sitatet...
Vet ikke om du har oppdaget at alle verdens land lever i konkurranse. De ressursene vi har i Norge vil ikke vare evig. Da må vi investere i konkurransedyktig industri slik at vi kan opprettholde en den samme levestandarden. Vi er vår egen lykkes smed.
Og nøyaktig hvem har du tenkt å selge varene vi produserer til? Og hvem skal skaffe oss råvarer vi ikke har selv?
org skrevet av trakt0r -Er det egoistisk å ønske det beste for seg selv?
Jeg tror dette kan være en fin sammenligning. Vil vi hjelpe mennesker fra andre land, eller vil vi bygge ut og forbedre samfunnet? Ønsker vi virkelig å prioritere asylsøkerne fremfor våre egne landsmenn? -

som de sier til deg hver eneste gang du skal ut å fly. hvis man trenger ekstra oksygen vil det falle ned masker fra taket. før strikken over hodet, og plasser masken foran munn og nese. TA PÅ DEG DIN EGEN MASKE FØR DU HJELPER ANDRE
Sist endret av SoloSuper; 21. september 2009 kl. 09:49.
Siden det tydeligvis er penger som er grunnlaget for denne diskusjonene så får dere argumenter der etter.
Vi sitter ikke i ett styrtende fly. Vi har mer enn nok penger å rutte med og de pengene vi bruker på innvandring vil vi få igjen med renter ettersom tiden går.
Vi er for få mennesker her i landet, for få som jobber og skaper inntekter til staten.

Jeg vet ikke om du har tall på hvor mye det koster samfunnet å oppdra barn ett barn, men jeg kan fortelle deg at det er formidable summer vi snakker om her. Er det noen som tror det er en dårlig investering for samfunnet at folk får barn? Hva er forskjellen på norske barn og innvandrer barn og hvorfor skulle det være mindre lønnsomt for staten at innvandrere kommer hit for å føde sine barn?
Folk er resurser og her i landet betyr mer folk mer penger.
Du kan på ein måte samanlikne Noreg sin situasjon med eit styrtande fly. Utbytte som me får av naturressursane våre kjem til å ta slutt ein dag. Enten ved at det blir tomt for olje og gass, eller på grunn av at verda finn ei meir naturvennleg og resirkulerbar løysning.
Og hvorfor gjør dette Norge til ett styrtende fly? Hvorfor skal ikke Norge, med alle de milliardene vi har, klare den overgangen fra fossilt brensel til fornybar energi mye bedre enn andre fattigere land?
Olje og andre naturresurser går ikke tomme bare i Norge og uansett er det på ingen måte ett argument mot innvandring og flere arbeidstakere.
Sitat av Mith Vis innlegg
Siden det tydeligvis er penger som er grunnlaget for denne diskusjonene så får dere argumenter der etter.
Vi sitter ikke i ett styrtende fly. Vi har mer enn nok penger å rutte med og de pengene vi bruker på innvandring vil vi få igjen med renter ettersom tiden går.
Vi er for få mennesker her i landet, for få som jobber og skaper inntekter til staten.

Jeg vet ikke om du har tall på hvor mye det koster samfunnet å oppdra barn ett barn, men jeg kan fortelle deg at det er formidable summer vi snakker om her. Er det noen som tror det er en dårlig investering for samfunnet at folk får barn? Hva er forskjellen på norske barn og innvandrer barn og hvorfor skulle det være mindre lønnsomt for staten at innvandrere kommer hit for å føde sine barn?
Folk er resurser og her i landet betyr mer folk mer penger.
Vis hele sitatet...
det er nok flere ting enn penger som er argumentene for denne diskusjonen. Det er så mange negative ting dette medfører for oss som bor i dette landet.

grensene er åpne, integreringen fungerer overhodet ikke, og norge blir ikke et rikere land av å ha det slik. ikke økonomisk, og ikke på noen som helst andre måter.

Nå har jeg ikke tid å skrive verdens lengste innlegg akkurat nå, men for å få med noe:

Hvor mange norske jenter blir voldtatt hvert eneste år av innvandrere? voldtekter skjer også av nordmenn, men hvor mange flere jenter blir brutalt voldtatt i norge pr år grunnet så mye innvandring?

hvor mange nordmenn blir knivstukket hvert eneste år av innvandrere? nordmenn knivstikker også mennesker, men hvor mange flere nordmenn blir knivstukket i norge grunnet så mye innvandring?

hvor mange nordmenn blir ranet hvert eneste år av innvandrere? nordmenn raner også mennesker, men hvor mange flere nordmenn blir ranet hvert år grunnet innvandring?

Tror du at alle som kommer til norge går ut i jobb, og betaler skatt til staten? Eller har det seg slik at faktisk mange tusen familier som er kommet til norge ikke jobber, men lever på staten?

hva med integreringen? er det derfor vi har moskeer i norge?
er det derfor diverse mat produkter blir tatt ut av norske skolekantiner fordi det kan være støtende for mennesker fra en annen kultur?

Norske kommuner bør tilrettelegge gravplasser for muslimer
Mahmood Tahir mener norske kommuner bør tilrettelegge gravplasser for muslimer - slik at muslimer får muligheten til å bli gravlagt der familien bor.

”Alle moskeer burde bli finansiert av staten.”
Dette sier pakistaneren Ghufoor Butt som er talsmann for Samtidspartiet.


Nytt innvandrerparti med krav om egne muslimske sykehjem.


Ap-politiker Abdelmajid Jerad (Ap) tok tidligere denne måneden til orde for at Norge bør ha en egen imamutdanning. Også forstanderen i Det Islamske Forbundet Basim Ghozlan har tidligere krevd dette.


Ifølge islamsk tro er det forbudt å ta økonomisk risiko og det er heller ikke tillatt å kreve rente på lån. Derfor krever stadig flere muslimer at Norge får egne banker for muslimer der det ikke tas renter på lånte penger.

[b]Etter flere henvendelser fra muslimer måtte ledelsen ved sykehuset i Kristiansand fjerne bildet av en gris på barneklinikken ved sykehuset. /B]


SV-politiker Reza Rezaee vil koble norsk lov med sharia. Han krevde for to år siden et prøveprosjekt med shariadomstoler i familesaker.


I 2005 gikk Somalisk Drosjeforening til Oslo Drosjeeieres Innkjøpslag fordi muslimske taxisjåfører ikke fikk gjennomslag for kravet om et eget bønnerom i taxidepotet på Gardermoen.

[b]Ved Møllergata skole i Oslo har rektor, etter press fra foreldre og etter velsignelse fra utdanningsdepartementet, innført kjønnsdelt svømmeundervisning/B]


Kommunaldepartementet ønsker velkommen en etablering av et shariaråd i Norge. I 2003 ville daværende kommunalminister Erna Solberg innføre shariaråd.

[b]I 2002 krevde lederen i innvandrerrådet i Drammen og daværende Ap-politiker og pakistaner, Yousef Gilani, at muslimske fanger måtte få kjøtt slaktet og tilberedt på muslimsk vis. I etterkant har flere muslimer, deriblant har Venstres pakistanske stortingskandidat i Akershus Abid Raja, krevd det samme. /B]


er dette hva man menerer med integrering?

jeg mener selvsagt ikke at vi ikke skal hjelpe mennesker som trenger det. tvert i mot. men... først må vi klare å finne ut hvordan vi skal gjøre det, på en skikkelige måte, med regler metoder og alt det som følger med.

og ja, det finnes mange som kommer til norge, fordi de har behov for det, og de er med å bidrar i samfunnet. Men det er mange som kommer hit på feile grunnlag, og absolutt ikke bidrar positivt på noen som helst måte.

det er her vi trenger bedre kontroller, og strengere og bedre rutiner.

det å henge seg opp i et styrtende fly blir jo litt feil. det var ment som at man må hjelpe seg selv før man hjelper andre, og for at man skal kunne hjelpe andre på best mulig måte.
Sist endret av SoloSuper; 21. september 2009 kl. 11:58. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av Mith Vis innlegg
Og hvorfor gjør dette Norge til ett styrtende fly? Hvorfor skal ikke Norge, med alle de milliardene vi har, klare den overgangen fra fossilt brensel til fornybar energi mye bedre enn andre fattigere land?
Olje og andre naturresurser går ikke tomme bare i Norge og uansett er det på ingen måte ett argument mot innvandring og flere arbeidstakere.
Vis hele sitatet...
drit i det styrtende flyet.
Det spørs om vi kan tjene penger på nye fremtidige brenselalternativer som vi gjør av olje og gass. Vi har bla mye thorium, men det spørs om dette er det vi bør satse på siden den ikke er akkurat ren, men renere enn olje.
Det argumentet at Norge må ha innvandrere pga. av mangel på arbeidskraft er bullshit. Som vi ikke hadde og har nok arbeidsledige og trygdede folk å ta av for å fylle ukvalifiserte jobber.
Huff...
Sitat av SoloSuper Vis innlegg
det er nok flere ting enn penger som er argumentene for denne diskusjonen. Det er så mange negative ting dette medfører for oss som bor i dette landet.
Vis hele sitatet...
Det er selvfølgelig mer enn penger, men det virker som om det var de siste argumentene som ikke var argumentert mot, derfor tok jeg fatt i det først.
Sitat av SoloSuper Vis innlegg
grensene er åpne, integreringen fungerer overhodet ikke, og norge blir ikke et rikere land av å ha det slik. ikke økonomisk, og ikke på noen som helst andre måter.
Vis hele sitatet...
Om grensene er åpne og at integreringen ikke funker så setter jeg virkelig pris på at du viser meg noen kilder på det. Det beste du kan vise til er at noen få kommer ulovlig til landet og noen få har store problemer med integreringen. Slutt å overdramatiser og slutt å lyv.
Dessuten er det økonomisk å øke folketallet her i landet, nettopp pga. når innvandrerne blir integrert så vil de bli gode norske skattebetalere.

Sitat av SoloSuper Vis innlegg
Nå har jeg ikke tid å skrive verdens lengste innlegg akkurat nå, men for å få med noe:

Hvor mange norske jenter blir voldtatt hvert eneste år av innvandrere? voldtekter skjer også av nordmenn, men hvor mange flere jenter blir brutalt voldtatt i norge pr år grunnet så mye innvandring?

hvor mange nordmenn blir knivstukket hvert eneste år av innvandrere? nordmenn knivstikker også mennesker, men hvor mange flere nordmenn blir knivstukket i norge grunnet så mye innvandring?

hvor mange nordmenn blir ranet hvert eneste år av innvandrere? nordmenn raner også mennesker, men hvor mange flere nordmenn blir ranet hvert år grunnet innvandring?

Tror du at alle som kommer til norge går ut i jobb, og betaler skatt til staten? Eller har det seg slik at faktisk mange tusen familier som er kommet til norge ikke jobber, men lever på staten?
Vis hele sitatet...
Ren statistikk og tall får du lete fram selv. Jeg har ingen interesse av å finne svare på disse spørsmålene for deg, jeg har bedre ting å drive med.
Kom tilbake når du kan vise meg tall og hvor du fant dem.
Som ett tips så bør du slutt å se debatter på tv2 og slutte å les vg for noe annet enn morro skyld.
Sitat av SoloSuper Vis innlegg
hva med integreringen? er det derfor vi har moskeer i norge?
er det derfor diverse mat produkter blir tatt ut av norske skolekantiner fordi det kan være støtende for mennesker fra en annen kultur?
Vis hele sitatet...
Moskeer har vi i Norge fordi vi har en grunnlov som sier at det er religionsfrihet her i landet. Matprodukter som blir tatt ut av skolekantiner er en sak du får ta opp med de evt. skolene, men jeg har ingen tro på at det er fordi det er støtende at det ligger bacon på ett brett ved siden av hvitosten.
Sitat av SoloSuper Vis innlegg
Norske kommuner bør tilrettelegge gravplasser for muslimer
Mahmood Tahir mener norske kommuner bør tilrettelegge gravplasser for muslimer - slik at muslimer får muligheten til å bli gravlagt der familien bor.
Vis hele sitatet...
Ja hvorfor ikke? Man tilrettelegger da gravplasser for jøder og folk som ønsker og kremeres. Hvorfor skal ikke muslimene ha de samme mulighetene?

Herifra og ut blir det veldig vanskelig å skjønne hvem som mener hva, vennligst fiks sitatene dine neste gang.

Dessuten har jeg svart på så og si alle punktene i denne posten.

Sitat av SoloSuper Vis innlegg
”Alle moskeer burde bli finansiert av staten.”
Dette sier pakistaneren Ghufoor Butt som er talsmann for Samtidspartiet.
Vis hele sitatet...
Javel. Som talsmann for Samtidspartiet så får han vel lov til å fremme sine politiske saker på samme grunnlag som en arbeiderparti politiker. Ingenting galt i det.
Sitat av SoloSuper Vis innlegg
Nytt innvandrerparti med krav om egne muslimske sykehjem.
Vis hele sitatet...
Javel, som sagt over her så får politiske partier fremme så mange forslag de vil.
Sitat av SoloSuper Vis innlegg
Ap-politiker Abdelmajid Jerad (Ap) tok tidligere denne måneden til orde for at Norge bør ha en egen imamutdanning. Også forstanderen i Det Islamske Forbundet Basim Ghozlan har tidligere krevd dette.
Vis hele sitatet...
Når man har en religiøs minoritet i ett land med religionsfrihet så er det naturlig at disse får lov til danne egne menigheter, holde på sine ritualer og høytider og ordne seg med egne embetsmenn.
At utdanningen av disse skal skje under ordnede former i Norge er ikke annet enn positivt. Hvem vil du at skal styre moskeene? En som har gått på skole i Iran eller en som har gått på Blindern? Hvem tror du er mest integrert av de to og hvem forstår best hvordan det norske samfunnet fungerer?
Sitat av SoloSuper Vis innlegg
Ifølge islamsk tro er det forbudt å ta økonomisk risiko og det er heller ikke tillatt å kreve rente på lån. Derfor krever stadig flere muslimer at Norge får egne banker for muslimer der det ikke tas renter på lånte penger.
Vis hele sitatet...
Det er selvfølgelig ikke snakk om at staten skal drive disse bankene. Om private banker ønsker å låne ut penger rentefritt så må de da få lov til det.
Sitat av SoloSuper Vis innlegg
[b]Etter flere henvendelser fra muslimer måtte ledelsen ved sykehuset i Kristiansand fjerne bildet av en gris på barneklinikken ved sykehuset. /B]
Vis hele sitatet...
Også? Er det nødvendig med bilder av griser der vi vet 110% sikkert at det kommer til å oppholde seg muslimer fra tid til annen? Gjør det sykehuset dårligere for Norske barn?
Sitat av SoloSuper Vis innlegg
SV-politiker Reza Rezaee vil koble norsk lov med sharia. Han krevde for to år siden et prøveprosjekt med shariadomstoler i familesaker.
Vis hele sitatet...
Det er en sannhet med modifikasjoner.SV-politiker Reza Rezaee vil ha et samarbeid mellom islamsk råd og domstolene for å gjøre det lettere for muslimske kvinner som er gift med tvang til å få skilsmisse.

Det er heller ikke snakk om muslimske domstoler. Det kan sammenligne med Beth Din, Ecclesiastical court og det å gå til presten for å spørre om råd i sivile saker. Den kommer ikke til å få noe makt til å straffe folk og det kommer til å bli frivillig å gå dit.
Sitat av SoloSuper Vis innlegg
I 2005 gikk Somalisk Drosjeforening til Oslo Drosjeeieres Innkjøpslag fordi muslimske taxisjåfører ikke fikk gjennomslag for kravet om et eget bønnerom i taxidepotet på Gardermoen.
Vis hele sitatet...
Hva med alle rom som brukes til masasjerom, stillerom, hvilerom og andre hms-relaterte saker. Hva er galt med å gi de ett rom der de i ro og fred kan få be bønnen sin uten å sjenere andre?
Sitat av SoloSuper Vis innlegg
[b]Ved Møllergata skole i Oslo har rektor, etter press fra foreldre og etter velsignelse fra utdanningsdepartementet, innført kjønnsdelt svømmeundervisning/B]
Vis hele sitatet...
Kjønnsdelt svømmeundervisning er ikke noe nytt. Det hadde vi på min skole for 10 år siden og det var en skole så og si uten en eneste innvandrer. Dette har med kombinasjonen halvnakne jenter og gutter i puberteten å gjøre enn muslim eller ikke muslim. Målet er at jenter skal delta i svømmetimene for å lære seg å svømme.
Sitat av SoloSuper Vis innlegg
Kommunaldepartementet ønsker velkommen en etablering av et shariaråd i Norge. I 2003 ville daværende kommunalminister Erna Solberg innføre shariaråd.
Vis hele sitatet...
Den eneste kilden jeg fant her var en ekstremt høyreorientert gruppe.
Derimot fant jeg dette, som antageligvis er ganske nærme sannheten.
Sitat av SoloSuper Vis innlegg
[b]I 2002 krevde lederen i innvandrerrådet i Drammen og daværende Ap-politiker og pakistaner, Yousef Gilani, at muslimske fanger måtte få kjøtt slaktet og tilberedt på muslimsk vis. I etterkant har flere muslimer, deriblant har Venstres pakistanske stortingskandidat i Akershus Abid Raja, krevd det samme. /B]
Vis hele sitatet...
Det her er ærlig talt ikke ett argument en gang. Skal vegetarianere tvinges til å spise kjøtt? Skal ikke jøder få kosher mat? Her er det snakk om å tvinge folk til å trosse religionen og livssynet sitt.
Sitat av SoloSuper Vis innlegg
er dette hva man menerer med integrering?
Vis hele sitatet...
Du overdramatiserer, feilsiterer og kommer med falske påstander, så nei, de påstandene du kommer med er ikke hva man mener med integrering.
Sitat av SoloSuper Vis innlegg
jeg mener selvsagt ikke at vi ikke skal hjelpe mennesker som trenger det. tvert i mot. men... først må vi klare å finne ut hvordan vi skal gjøre det, på en skikkelige måte, med regler metoder og alt det som følger med.
Vis hele sitatet...
At reglene og metodene ikke er perfekte er jeg enig i, men dette her er ting man faktisk ikke kan løse på noen annen måte. Man må prøve å feil litt, ingen har noen gang klart å legge en feilfri plan for ett så omfattende prosjekt som det er å integrer innvandrere. Man må rett og slett bare prøve og så rett på feilen underveis. Nå har vi hatt innvandring i 30-40år og det å si at den har vært feilslått er totalt missvisende.
Sitat av SoloSuper Vis innlegg
og ja, det finnes mange som kommer til norge, fordi de har behov for det, og de er med å bidrar i samfunnet. Men det er mange som kommer hit på feile grunnlag, og absolutt ikke bidrar positivt på noen som helst måte.
Vis hele sitatet...
Igjen så stemmer ikke din mening med tall og statistikk fra sentrale hold.
Kan det være du som tar feil eller er det alle andre?
det er her vi trenger bedre kontroller, og strengere og bedre rutiner.
Sitat av SoloSuper Vis innlegg
det å henge seg opp i et styrtende fly blir jo litt feil. det var ment som at man må hjelpe seg selv før man hjelper andre, og for at man skal kunne hjelpe andre på best mulig måte.
Vis hele sitatet...
Ja, noen mener at det ligger i menneskets natur at man skal hjelpe seg og sine først, men det gjør vi jo også. 4 felts motorvei til Svinesund er på ingen måte viktigere enn tusenvis av liv i Afghanistan.
Sitat av Invisible Elf Vis innlegg
På grunn av internasjonale avtaler, og at ingen fortjener å bli utsatt for tortur og forfølgelse bare fordi de ikke trakk vinnerloddet og ble født i vesten
Vis hele sitatet...
Å snakke om at vi trakk vinnerloddet mener jeg blir litt feil. Ja vi er heldige som bor i Norge, men dette har noe med hvordan våre foreldre, besteforeldre osv har jobbet å slitt for å gjøre Norge til ett bra land. Da nytter det ikke om vi tar inn en masse uproduktive afrikanere. Ja mange av dem er produktive også, når gjennomsnitsiq'en i diverse Afrikanske land er på 60, så sier det seg selv at de vil gå til helvete dersom vi lar hvem som helst komme inn, uten å kaste noen ut igjen.

Det vi må gjøre er å hjelp disse fattige landa til å komme seg opp på egenhånd. Og med det så mener jeg ikke å slenge ut penger til dem uten noen som helst krav heller.

Vi må også innse at vi ikke kan redde hver eneste Afrikanske unge. Verden er overbefolket, og da vil de svakeste dø først.
Sist endret av legalize_it; 21. september 2009 kl. 14:03.
Sitat av Oddish Vis innlegg
drit i det styrtende flyet.
Det spørs om vi kan tjene penger på nye fremtidige brenselalternativer som vi gjør av olje og gass. Vi har bla mye thorium, men det spørs om dette er det vi bør satse på siden den ikke er akkurat ren, men renere enn olje.
Det argumentet at Norge må ha innvandrere pga. av mangel på arbeidskraft er bullshit. Som vi ikke hadde og har nok arbeidsledige og trygdede folk å ta av for å fylle ukvalifiserte jobber.
Vis hele sitatet...
Nei, argumentet om arbeidsinnvandring er på ingen måte bullshit.
Vi er og har vært fullstendig avhengige av arbeidsinnvandring siden slutten av 60-tallet. At du ikke vet bedre er ingen grunn til å rakke ned på arbeidsledige og trygdede.

Sitat av legalize_it Vis innlegg
Å snakke om at vi trakk vinnerloddet mener jeg blir litt feil. Ja vi er heldige som bor i Norge, men dette har noe med hvordan våre foreldre, besteforeldre osv har jobbet å slitt for å gjøre Norge til ett bra land. Da nytter det ikke om vi tar inn en masse uproduktive afrikanere. Ja mange av dem er produktive også, når gjennomsnitsiq'en i diverse Afrikanske land er på 60, så sier det seg selv at de vil gå til helvete dersom vi lar hvem som helst komme inn, uten å kaste noen ut igjen.

Det vi må gjøre er å hjelp disse fattige landa til å komme seg opp på egenhånd. Og med det så mener jeg ikke å slenge ut penger til dem uten noen som helst krav heller.

Vi må også innse at vi ikke kan redde hver eneste Afrikanske unge. Verden er overbefolket, og da vil de svakeste dø først.
Vis hele sitatet...
Herregud mann, les nå litt historie. Norge fant olje på 60tallet og beholdt penga sjøl.
Uansett hva dine besteforeldre bedrev så hadde ikke det samfunnet nærmet seg den ufattelige rikdommen vi nå har.

Det du skriver om IQ og Afrikanske land kan enten tolkes som ren idioti eller ren rasisme. Velg selv, grunnen får du under:
Det finnes det ikke IQtester som er beregnet for Afrikanske land, så å måle IQ i Afrikanske land med våre tester blir som å måle vår IQ med en test på feks. Kinesisk.
Det finnes absolutt ikke noe som tilsier at Afrikanere har lavere intelligens enn oss i vesten.

Ble litt kluss nederst i posten:
Utsagnet "det er her vi trenger bedre kontroller, og strengere og bedre rutiner." er ett sitat av SoloSuper og skulle vært inne i sitat-taggen. Teknisk feil.
Sist endret av Mith; 21. september 2009 kl. 14:31. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
[quote=Mith;1504328]Huff...

Det er selvfølgelig mer enn penger, men det virker som om det var de siste argumentene som ikke var argumentert mot, derfor tok jeg fatt i det først.

Om grensene er åpne og at integreringen ikke funker så setter jeg virkelig pris på at du viser meg noen kilder på det. Det beste du kan vise til er at noen få kommer ulovlig til landet og noen få har store problemer med integreringen. Slutt å overdramatiser og slutt å lyv.
kanskje du kan vise meg kilder på at integreringen funker skikkelig?

Dessuten er det økonomisk å øke folketallet her i landet, nettopp pga. når innvandrerne blir integrert så vil de bli gode norske skattebetalere. hvor i allverden har du dette fra? hvor mange av norges innvandrere finner du i fast jobb og som skattebetalere kontra de som går på trygd ?



Som ett tips så bør du slutt å se debatter på tv2 og slutte å les vg for noe annet enn morro skyld.
media har en tendens til å lyve overdrive og den type ting, men det er altså ikke noe i dette i det hele tatt? verken på tv eller i media? alt er bare oppspinn?

Moskeer har vi i Norge fordi vi har en grunnlov som sier at det er religionsfrihet her i landet. ok skal si meg enig i den der, der tenkte jeg meg ikke godt nok om. så lenge det ikke er mine skattepenger som går til å bygge og sponse driften av dem...vent litt...er det ikke litt slik?

Matprodukter som blir tatt ut av skolekantiner er en sak du får ta opp med de evt. skolene, men jeg har ingen tro på at det er fordi det er støtende at det ligger bacon på ett brett ved siden av hvitosten. det er akkurat derfor det har skjedd. pgr av at det går innvandrere på den skolen som også skal oppholde seg i den kantinen. derfor kan ikke elevene ved skolen lenger kjøpe eller spise den type mat de er vant til. enda en gang tillpaser vi oss dem




Javel. Som talsmann for Samtidspartiet så får han vel lov til å fremme sine politiske saker på samme grunnlag som en arbeiderparti politiker. Ingenting galt i det. jeg holder ikke med disse partiene. jeg googlet litt her og der. og det er klart du er en arbeiderpartimann.


Også? Er det nødvendig med bilder av griser der vi vet 110% sikkert at det kommer til å oppholde seg muslimer fra tid til annen? Gjør det sykehuset dårligere for Norske barn?
om det er nødvendig med bildet av en gris? er det poenget? bildet av grisen hang der fra før, men var så støtende for noen, at de måtte fjerne det. ikke snakk om at muslimene tenker på at de er i et annet land, som har et annet syn på grisen. for nordmenn er det helt naturlig at det henger et bilde der, men nei, for muslimer er det ikke naturlig at det henger et bilde av en gris der, så vi må fjerne det. var ikke det at bildet ikke kunne fjernes jeg var ute etter, men tannkegangen. igjen tillpasser vi oss dem.



Det er heller ikke snakk om muslimske domstoler. Det kan sammenligne med det å gå til presten for å spørre om råd i sivile saker. Den kommer ikke til å få noe makt til å straffe folk og det kommer til å bli frivillig å gå dit. frivillig på hvilken måte? og hvem skal det gjelde?

Hva med alle rom som brukes til masasjerom, stillerom, hvilerom og andre hms-relaterte saker. Hva er galt med å gi de ett rom der de i ro og fred kan få be bønnen sin uten å sjenere andre? om jeg i norge som normann driver et firma. der har jeg et pauserom til de ansatte. hvis da en innvandrer var ansatt i mitt firma og ba meg lage et bønnerom så hadde jeg ikke det. og ikke noe stillerom for de kristne heller for den saks skyld. be kan man gjøre utenom arbeidstiden eller mens man jobber.

Kjønnsdelt svømmeundervisning er ikke noe nytt. Det hadde vi på min skole for 10 år siden og det var en skole så og si uten en eneste innvandrer. Dette har med kombinasjonen halvnakne jenter og gutter i puberteten å gjøre enn muslim eller ikke muslim. Målet er at jenter skal delta i svømmetimene for å lære seg å svømme.

det er ikke noe nytt nei, men noe vi gikk bort i fra, til slik vi har det nå. men så må vi gå tillbake på det pgr av våre nye landsmenn. see? er det da dem som tilpasser seg oss, eller vi som først gir dem et sted å bo leve jobbe utdanne seg og som så må tilpasse oss dem?

I 2002 krevde lederen i innvandrerrådet i Drammen og daværende Ap-politiker og pakistaner, Yousef Gilani, at muslimske fanger måtte få kjøtt slaktet og tilberedt på muslimsk vis. I etterkant har flere muslimer, deriblant har Venstres pakistanske stortingskandidat i Akershus Abid Raja, krevd det samme.
Det her er ærlig talt ikke ett argument en gang. Skal vegetarianere tvinges til å spise kjøtt? Skal ikke jøder få kosher mat? Her er det snakk om å tvinge folk til å trosse religionen og livssynet sitt.

hallo først kommer en herremann til norge. så får han opphold. så setter han i gang med rampestreker og blir buret inne. så når han sitter der, så kan han ikke spise den maten man får servert i fengselet, og skal så ha egen mat? hvor finner du logikken din? han kom hit, han gjorde en kriminell handling, ble satt inn, og må sone en dom. hvem sin skyld? sin egen, fullt og fast. og trosset han ikke religion og livssynet når han gjorde den straffbare handllingen som igjen fikk han i fengsel i første omgang?


At reglene og metodene ikke er perfekte er jeg enig i, men dette her er ting man faktisk ikke kan løse på noen annen måte. Man må prøve å feil litt, ingen har noen gang klart å legge en feilfri plan for ett så omfattende prosjekt som det er å integrer innvandrere.
selv tror jeg intet land har feilet så mye med en plan for ett så omfattende prosjekt som det er å integrere innvandrere



Ja, noen mener at det ligger i menneskets natur at man skal hjelpe seg og sine først, men det gjør vi jo også. 4 felts motorvei til Svinesund er på ingen måte viktigere enn tusenvis av liv i Afghanistan. den motorveien hjelper ikke meg heller på noe vis, men tanken på de eldre, de syke, køer gamlehjem sykehus de fattige de uten arbeid og mye mye mer.

ble litt rotete, tror jeg misset noe svar, ble så mye quote og superlange innlegg ved sitat.

*Slutt å overdramatiser og slutt å lyv*

Hvor mange norske jenter blir voldtatt hvert eneste år av innvandrere? voldtekter skjer også av nordmenn, men hvor mange flere jenter blir brutalt voldtatt i norge pr år grunnet så mye innvandring?

hvor mange nordmenn blir knivstukket hvert eneste år av innvandrere? nordmenn knivstikker også mennesker, men hvor mange flere nordmenn blir knivstukket i norge grunnet så mye innvandring?

hvor mange nordmenn blir ranet hvert eneste år av innvandrere? nordmenn raner også mennesker, men hvor mange flere nordmenn blir ranet hvert år grunnet innvandring?

hva er ditt synspunkt på disse tingene? det er jo ikke rent få tilfeller av vold/voldtekter/ran gjort av mennesker med utenlands opprinnelse? det er ikke hundrevis. det er tusenvis pr år. selvfølgelig står vi nordmenn for tall også, men...

itegrering i det norske samfunn på ekte... blir det arbeiderpartimetoden?
Sist endret av SoloSuper; 21. september 2009 kl. 15:49. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Freak Trooper
Joey's Avatar
SoloSuper:

Jeg liker hvordan du slenger ut påstander i hytt og pine uten å ha noen kilder som støtter opp mot det. I tillegg sier du at de som argumenterer mot deg skal finne kilder for å motbevise deg.

Værste er at du får KP også...
Sitat av Mith Vis innlegg
Herregud mann, les nå litt historie. Norge fant olje på 60tallet og beholdt penga sjøl.
Uansett hva dine besteforeldre bedrev så hadde ikke det samfunnet nærmet seg den ufattelige rikdommen vi nå har.

Det du skriver om IQ og Afrikanske land kan enten tolkes som ren idioti eller ren rasisme. Velg selv, grunnen får du under:
Det finnes det ikke IQtester som er beregnet for Afrikanske land, så å måle IQ i Afrikanske land med våre tester blir som å måle vår IQ med en test på feks. Kinesisk.
Det finnes absolutt ikke noe som tilsier at Afrikanere har lavere intelligens enn oss i vesten.
Vis hele sitatet...
Nei, for det finnes jo ingen fattige land i Afrika og Midtøsten, som har olje og andre naturressurser de kunne blitt rike på. Se feks på Irak. Men istedet for er penga blitt sløst bort på våpen å alt mulig dritt... Vi kan takke Foreldra/Besteforeldra våre for hvordan de bygget landet, ikke brukte opp oljepenga og feks takke nordsjødykkerne.

Her kan du lese litt om diverse land og IQ; http://en.wikipedia.org/wiki/IQ_and_...lth_of_Nations

Om du også ser litt på hvordan feks folka i kongo klarer å arrestere en geit, så sier det litt om nivået på en del av folka der nede. Det at nesten hele Afrika er fattige, er også en pekepinne på folka der nede. Å ikke kom å skyld på kolonistene for alt det der.

Det er naivt å påstå at alle folkeslag er så like som du mener.
Sist endret av legalize_it; 21. september 2009 kl. 17:36.
Sitat av legalize_it Vis innlegg
Her kan du lese litt om diverse land og IQ; http://en.wikipedia.org/wiki/IQ_and_...lth_of_Nations
Vis hele sitatet...
Kan du være så snill å lese en bok om IQ og IQ-tester før du uttaler deg mer om det her? Mith har allerede vært grei og påpekt litt av problemene, og du kommer med en sånn link i stedet for å prøve og forstå hva han sa? Det er skikkelig dårlig stil.
Sitat av luni Vis innlegg
Kan du være så snill å lese en bok om IQ og IQ-tester før du uttaler deg mer om det her? Mith har allerede vært grei og påpekt litt av problemene, og du kommer med en sånn link i stedet for å prøve og forstå hva han sa? Det er skikkelig dårlig stil.
Vis hele sitatet...
Den lista der påpeker helt greit realitetene, selv om den ikke er helt nøyaktig. Det er ingen tilfeldighet at de Afrikanske fattige landene scorer lavest på denne lista der. Tror du det så er du naiv.

Nei der er ingen ting som tyder på at Afrikanere har lavere iq enn oss, annet enn at mange av dem fremdeles lever i middelaldern og er lutfattige. Og at det er krig og kaos i nesten hele verdensdelen.

Det er heller ingen ting som tyder på at Afrikanere er mer atletiske en oss, annet en at man ser hvordan det går på løpebanen i diverse idrettsmesterskap osv.

At det går ann å bli så latterlig naiv...
Sist endret av legalize_it; 21. september 2009 kl. 17:52. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Solosuper: Mith er jo helt klart Rødt tvers igjennom, ikke AP...
AP vil stramme inn asylpolitikken i norge..
Først og fremst, jeg stemmer langt fra AP.
Sitat av SoloSuper Vis innlegg
kanskje du kan vise meg kilder på at integreringen funker skikkelig?
Vis hele sitatet...
Kilder på at det virker? Se rundt deg da.
Se på pakistanerne i Norge.
10% av alle legestudenter i Norge har Pakistansk opphav. Statistisk sett så er det dobbelt så stor sjans for å starte en egen bedrift om du har Pakistansk bakgrunn, enn om du har Norsk og de ligger på nivå med resten av Norge når det kommer til høyere utdannelse. Det kan man kalle en gedigen suksess på bare 30år.
Sitat av SoloSuper Vis innlegg
hvor i allverden har du dette fra? hvor mange av norges innvandrere finner du i fast jobb og som skattebetalere kontra de som går på trygd ?[/b]
Vis hele sitatet...
Dette har jeg fra alle andre land som lykkes med integrering. Over tid så er det ingen tvil på at Norge tjener på innvandringen. Bla i en bok så ser du fort det. Som sagt så er det opp til deg å finne tall, siden det er du som lurer, jeg bruker ikke tid på det. Jeg henviser deg til kilder som burde være allmenn kjent. Som sagt, les litt om emnet på ett høyere nivå enn vg og dagbladet.

Sitat av SoloSuper Vis innlegg
media har en tendens til å lyve overdrive og den type ting, men det er altså ikke noe i dette i det hele tatt? verken på tv eller i media? alt er bare oppspinn?
Vis hele sitatet...
Tabloide media har en tendens til å svartmale og forenkle situasjonen. Det er faktisk definisjonen på tabloid. Så igjen, ta opp en bok og LES.
Sitat av SoloSuper Vis innlegg
ok skal si meg enig i den der, der tenkte jeg meg ikke godt nok om. så lenge det ikke er mine skattepenger som går til å bygge og sponse driften av dem...vent litt...er det ikke litt slik?
Vis hele sitatet...
Da får du si det da, at du er imot at dine skattepenger brukes til gudshus.
Er det bare moskeer det er snakk om så er du en dobbelt moralsk hykler med rasistiske tendenser.
Sitat av SoloSuper Vis innlegg
det er akkurat derfor det har skjedd. pgr av at det går innvandrere på den skolen som også skal oppholde seg i den kantinen. derfor kan ikke elevene ved skolen lenger kjøpe eller spise den type mat de er vant til. enda en gang tillpaser vi oss dem
Vis hele sitatet...
Jaha? Få se kilder på utsagnet ditt da.

Sitat av SoloSuper Vis innlegg
jeg holder ikke med disse partiene. jeg googlet litt her og der. og det er klart du er en arbeiderpartimann.
Vis hele sitatet...
Hva faen er det for ett argument? Alle partier du ikke stemmer på får ikke lov til å si sin mening? Er du helt blåst? Det er imot både Norsk grunnlov og internasjonale menneskerettigheter.
Sitat av SoloSuper Vis innlegg
om det er nødvendig med bildet av en gris? er det poenget? bildet av grisen hang der fra før, men var så støtende for noen, at de måtte fjerne det. ikke snakk om at muslimene tenker på at de er i et annet land, som har et annet syn på grisen. for nordmenn er det helt naturlig at det henger et bilde der, men nei, for muslimer er det ikke naturlig at det henger et bilde av en gris der, så vi må fjerne det. var ikke det at bildet ikke kunne fjernes jeg var ute etter, men tannkegangen. igjen tillpasser vi oss dem.
Vis hele sitatet...
Selvfølgelig skal vi tilpasse oss. Det integrering handler om å gi og ta. Derfor veier man for og imot, og det å fjerne ett bilde på en vegg skader ingen, men gjør hverdagen litt lettere for de som trenger det mest. Syke innvandrerbarn.
Dette er ikke en prinsippsak, dette er bare normal folkeskikk.
Sitat av SoloSuper Vis innlegg
frivillig på hvilken måte? og hvem skal det gjelde?
Vis hele sitatet...
Igjen ber jeg deg om å plukke opp en bok, eller i det minste lese linkene jeg la ved. Det står forklart der hvordan slike råd funker. Vi har det alt i Norge, på Sørlandet er det langt fra uvanlig å bruke presten som enn konfliktløser i små tvister om feks. etikk og moral. Igjen så er det tydeligvis bare muslimer du har noe imot.
Sitat av SoloSuper Vis innlegg
om jeg i norge som normann driver et firma. der har jeg et pauserom til de ansatte. hvis da en innvandrer var ansatt i mitt firma og ba meg lage et bønnerom så hadde jeg ikke det. og ikke noe stillerom for de kristne heller for den saks skyld. be kan man gjøre utenom arbeidstiden eller mens man jobber.
Vis hele sitatet...
Det er det ikke opp til deg å bestemme. Vi har nemlig noe som heter fagforeninger her i landet og vi har en arbeidsmiljølov. Du kan feks. ikke nekte folk pause for å be, men tillate røykepauser. Selv om man faktisk kan bli trekt i lønn for å be i arbeidstiden så mener jeg det er ett helt legitimt krav å be om ett rom der man kan be uforstyrret.
Sitat av SoloSuper Vis innlegg
det er ikke noe nytt nei, men noe vi gikk bort i fra, til slik vi har det nå. men så må vi gå tillbake på det pgr av våre nye landsmenn. see? er det da dem som tilpasser seg oss, eller vi som først gir dem et sted å bo leve jobbe utdanne seg og som så må tilpasse oss dem?
Vis hele sitatet...
Nei, vi har ikke gått bort fra det, spør hvile som helst lærer på ungdomsskolen. Hvis det viser seg at det er ett problem at jentene ikke svømmer sammen med guttene så blir det kjønnsdelt svømming så og si på timen.
Sitat av SoloSuper Vis innlegg
hallo først kommer en herremann til norge. så får han opphold. så setter han i gang med rampestreker og blir buret inne. så når han sitter der, så kan han ikke spise den maten man får servert i fengselet, og skal så ha egen mat? hvor finner du logikken din? han kom hit, han gjorde en kriminell handling, ble satt inn, og må sone en dom. hvem sin skyld? sin egen, fullt og fast. og trosset han ikke religion og livssynet når han gjorde den straffbare handllingen som igjen fikk han i fengsel i første omgang?
Vis hele sitatet...
Man blir dømt til fengsel i Norge. Frihetsberøvelse er straffen, thats it! Alt annet er dobbelstraff og det er vi i mot her på berget. Det viser seg at jo mildere fengselsoppholdet er for den innsatte, jo lettere blir overgangen tilbake til samfunnet og vi får mindre gjengangere. Jeg vill også tro at å tvinge en muslim til å spise gris er imot menneskerettighetene.
Sitat av SoloSuper Vis innlegg
selv tror jeg intet land har feilet så mye med en plan for ett så omfattende prosjekt som det er å integrere innvandrere
Vis hele sitatet...
Du er totalt blottet for innsikt. Igjen, se på norskpakistanerne.

Sitat av SoloSuper Vis innlegg
den motorveien hjelper ikke meg heller på noe vis, men tanken på de eldre, de syke, køer gamlehjem sykehus de fattige de uten arbeid og mye mye mer.
Vis hele sitatet...
Sett deg nå litt inn i hvordan samfunnsøkonomi fungere før du åpner kjeften.
Det er klart vi skal bruke penger på eldre, men hvor skal vi få arbeidskraften fra? I dag er vi totalt avhengig av nettopp arbeidsinnvandring for at det i hele tatt skal gå rundt. For å takle eldrebølgen så trengs det flere hundre tusen årsverk på noen få tiår. Hvordan har du tenkt å løse det om man skal se bort fra arbeidsinnvandring?
Sitat av SoloSuper Vis innlegg
Hvor mange norske jenter blir voldtatt hvert eneste år av innvandrere? voldtekter skjer også av nordmenn, men hvor mange flere jenter blir brutalt voldtatt i norge pr år grunnet så mye innvandring?

hvor mange nordmenn blir knivstukket hvert eneste år av innvandrere? nordmenn knivstikker også mennesker, men hvor mange flere nordmenn blir knivstukket i norge grunnet så mye innvandring?

hvor mange nordmenn blir ranet hvert eneste år av innvandrere? nordmenn raner også mennesker, men hvor mange flere nordmenn blir ranet hvert år grunnet innvandring?

hva er ditt synspunkt på disse tingene? det er jo ikke rent få tilfeller av vold/voldtekter/ran gjort av mennesker med utenlands opprinnelse? det er ikke hundrevis. det er tusenvis pr år. selvfølgelig står vi nordmenn for tall også, men...
Vis hele sitatet...
Som sagt så har du ingen kilder eller tall på dette og jeg gidder ikke diskutere på grunnlag av hva du tror etter å ha sett Pål T Jørgensen snakke seg varm i trøya om innvandring.

Sitat av legalize_it Vis innlegg
Den lista der påpeker helt greit realitetene, selv om den ikke er helt nøyaktig. Det er ingen tilfeldighet at de Afrikanske fattige landene scorer lavest på denne lista der. Tror du det så er du naiv.

Nei der er ingen ting som tyder på at Afrikanere har lavere iq enn oss, annet enn at mange av dem fremdeles lever i middelaldern og er lutfattige. Og at det er krig og kaos i nesten hele verdensdelen.

Det er heller ingen ting som tyder på at Afrikanere er mer atletiske en oss, annet en at man ser hvordan det går på løpebanen i diverse idrettsmesterskap osv.

At det går ann å bli så latterlig naiv...
Vis hele sitatet...
Det du sier stemmer rett og slett ikke.
Noe av grunnen for lav score på IQtester er som jeg har sagt, TESTENE ER LAGET FOR OSS I VESTEN.
Krigen i de afrikanske landene skyldes heller ikke lav intelligens, men bla. kolonier. Dette er alt for omfattende til at jeg gidder kurse deg i det.
Jeg har sagt det før og sier det igjen: LES EN BOK.
Virkelig, les mye mye mer før du åpner kjeften for slik det er nå så driter du deg bare ut.
Sist endret av Mith; 21. september 2009 kl. 18:03. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Hvor mange norske jenter blir voldtatt hvert eneste år av innvandrere? voldtekter skjer også av nordmenn, men hvor mange flere jenter blir brutalt voldtatt i norge pr år grunnet så mye innvandring?

hvor mange nordmenn blir knivstukket hvert eneste år av innvandrere? nordmenn knivstikker også mennesker, men hvor mange flere nordmenn blir knivstukket i norge grunnet så mye innvandring?

hvor mange nordmenn blir ranet hvert eneste år av innvandrere? nordmenn raner også mennesker, men hvor mange flere nordmenn blir ranet hvert år grunnet innvandring?

hva er ditt synspunkt på disse tingene? det er jo ikke rent få tilfeller av vold/voldtekter/ran gjort av mennesker med utenlands opprinnelse? det er ikke hundrevis. det er tusenvis pr år. selvfølgelig står vi nordmenn for tall også, men...

akkurat dette er allmen viten. selv du vet dette. trenger ingen statisitikker eller prognoser og eller men.

kommer sterkt tillbake med svar på innlegg, og skal vise til kilder.
Sist endret av SoloSuper; 21. september 2009 kl. 18:06.
Du vet det jo tydeligvis ikke selv, så hvordan du kan si at det er allmenn viten er jeg veldig usikker på.
Kom tilbake med kilder og tall du, uten det så er det bare mørkebrunt politisk grums.
Sitat av Mith Vis innlegg
Det du sier stemmer rett og slett ikke.
Noe av grunnen for lav score på IQtester er som jeg har sagt, TESTENE ER LAGET FOR OSS I VESTEN.
Krigen i de afrikanske landene skyldes heller ikke lav intelligens, men bla. kolonier. Dette er alt for omfattende til at jeg gidder kurse deg i det.
Jeg har sagt det før og sier det igjen: LES EN BOK.
Virkelig, les mye mye mer før du åpner kjeften for slik det er nå så driter du deg bare ut.
Vis hele sitatet...
Åja, så du mener altså at Hong Kong, Singapore, Sør Korea, og feks New Zealand ligger i vesten? Det visste jeg ikke... Hvis du gidder å linke til den boka som påstår dette, så ser jeg frem til en god lesning.

Mener du virkelig også at vi og Afrikanerne er helt likt oppbygd? Er det også en tilfeldighet at Afrikanere innehar de fleste rekorder innenfor feks løping?

Igjen, ikke kom å skyld på kolonisering for alt mulig vondt i Afrika. Det er naturlig for et hvert land og ta noen som er svakere enn dem. Så hvorfor gjorde ikke Afrikanerne noe motstand mot disse kolonistene som gjorde de fikk stoppet dem?

Du driter deg ut med en helt for jævlig naivitet, du evner tydligvis ikke å se at folk fra forskjellige steder i verden er ulike.
Sitat av legalize_it Vis innlegg
Den lista der påpeker helt greit realitetene, selv om den ikke er helt nøyaktig. Det er ingen tilfeldighet at de Afrikanske fattige landene scorer lavest på denne lista der. Tror du det så er du naiv.
Vis hele sitatet...
Jeg har aldri hevdet det er tilfeldigheter. Jeg har hevdet du ikke har den fjerneste aning om hva du snakker om. Vet du hva IQ er og har du i det minste lest kritikk-delen i artikkelen du selv linket til?

Noen hovedpunkter:

1. Svært få målinger ble foretatt i de fattigste landene, og kun på enkelte folkegrupper innen store land. Utvalget er ikke representativt, resultatene er ikke generaliserbare.

2. Testene er foretatt på folk i svært ulike aldersgrupper.
"A test of 108 9-15-year olds in Barbados, of 50 13-16-year olds in Colombia, of 104 5-17-year olds in Ecuador, of 129 6-12-year olds in Egypt, of 48 10-14-year olds in Equatorial Guinea, and so on, all were taken as measures of 'national IQ'" Dette gjør resultatene enda mindre valide.

3. "The national IQ of Ethiopia was estimated from a study done on 250 fifteen years old Ethiopian Jews one year after their migration to Israel." Her har vi altså 250 femtenåringer som antageligvis har hatt en svært vanskelig barndom som skal representere hele Etiopias intelligenskvotient... Trenger jeg å utdype hvorfor det er feil? Femtenåringer er dessuten innenfor en kritisk periode hvor IQ fremdeles kan utvikles med opplæring.

4. Forfatterne av denne boka kan ha gjort mange graverende feil i statistikken. "A comparison of the reported to actual data from only a single study found 5 errors in 19 reported IQ scores."

Sist, men aller viktigst: Standard IQ-tester er absolutt ikke utformet for å fange opp analfabeter uten skolegang, som mange i de fattigste landene er. Det gir dem absolutt ikke lav intelligens, men en type kunnskap og intelligens som ikke fanges opp av den type tester som vanligvis brukes i vestlige samfunn. Dette er helt feil bruk og har ingenting med moderne vitenskap å gjøre.
Denne boken din er kvasivitenskapelig rasisme. Kjøp deg en ordentlig bok.

Sitat av legalize_it Vis innlegg
Åja, så du mener altså at Hong Kong, Singapore, Sør Korea, og feks New Zealand ligger i vesten?
Du driter deg ut med en helt for jævlig naivitet, du evner tydligvis ikke å se at folk fra forskjellige steder i verden er ulike.
Vis hele sitatet...
Hong Kong, Singpore, Sør Korea og f.eks. New Zealand er vestlige samfunn i denne sammenhengen. Skjønte du ikke det bør du fullføre ungdomsskolen.
Godt observert at folk er ulike, men det er nettopp derfor sammenligningene dine ikke fungerer.
Folkslag er blitt tvangssterilisert på grunn av tankegangen din, vet du.
Sist endret av luni; 21. september 2009 kl. 18:21. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av luni Vis innlegg
Jeg har aldri hevdet det er tilfeldigheter. Jeg har hevdet du ikke har den fjerneste aning om hva du snakker om. Vet du hva IQ er og har du i det minste lest kritikk-delen i artikkelen du selv linket til?

Noen hovedpunkter:

1. Svært få målinger ble foretatt i de fattigste landene, og kun på enkelte folkegrupper innen store land. Utvalget er ikke representativt, resultatene er ikke generaliserbare.

2. Testene er foretatt på folk i svært ulike aldersgrupper.
"A test of 108 9-15-year olds in Barbados, of 50 13-16-year olds in Colombia, of 104 5-17-year olds in Ecuador, of 129 6-12-year olds in Egypt, of 48 10-14-year olds in Equatorial Guinea, and so on, all were taken as measures of 'national IQ'" Dette gjør resultatene enda mindre valide.

3. "The national IQ of Ethiopia was estimated from a study done on 250 fifteen years old Ethiopian Jews one year after their migration to Israel." Her har vi altså 250 femtenåringer som antageligvis har hatt en svært vanskelig barndom som skal representere hele Etiopias intelligenskvotient... Trenger jeg å utdype hvorfor det er feil? Femtenåringer er dessuten innenfor en kritisk periode hvor IQ fremdeles kan utvikles med opplæring.

4. Forfatterne av denne boka kan ha gjort mange graverende feil i statistikken. "A comparison of the reported to actual data from only a single study found 5 errors in 19 reported IQ scores."

Sist, men aller viktigst: Standard IQ-tester er absolutt ikke utformet for å fange opp analfabeter uten skolegang, som mange i de fattigste landene er. Det gir dem absolutt ikke lav intelligens, men en type kunnskap og intelligens som ikke fanges opp av den type tester som vanligvis brukes i vestlige samfunn. Dette er helt feil bruk og har ingenting med moderne vitenskap å gjøre.
Denne boken din er kvasivitenskapelig rasisme. Kjøp deg en ordentlig bok.



Hong Kong, Singpore, Sør Korea og f.eks. New Zealand er vestlige samfunn i denne sammenhengen. Skjønte du ikke det bør du fullføre ungdomsskolen.
Godt observert at folk er ulike, men det er nettopp derfor sammenligningene dine ikke fungerer.
Folkslag er blitt tvangssterilisert på grunn av tankegangen din, vet du.
Vis hele sitatet...
Som jeg sa, det er en god del feil her, men det at du kommer å påstår at det er noen rasister som har laget denne målinga, for deretter å plassere alle de Afrikanske landa i bunnen blir for dumt...

Jeg antar at alle samfunna som er over de afrikanske er "vestlige" da? Herregud du er jo helt på trynet.. Hvis du mener Afrikanerne er like smarte oss, så regner jeg også med at du er for at vi ikke slipper dem inn her i lande da? Da bør de få bli i Afrika og bli med på å gjenoppbygge landa der nede. Det bør jo ikke ta så langt tid. Vi har jo vært lutfatige i vesten også, uten at vi sitter fast i den hengemyra enda.

Vi brant hekser her i landet i middelalderen, akkurat som de fremdeles driver med i Afrika. Hvorfor sluttet de ikke med dette i middelalderen da? Dette var da langt før kolonimaktene begynte å drive butikk der nede.
Sist endret av legalize_it; 21. september 2009 kl. 18:33.
Det er ikke bare luni som anklager Richard Lynn for rasisme. Andre professorer på området hevder også at mannen er rasist og at han bryr seg filla om den vitenskapelige metoden.
Jeg velger da å tro på de 3-4 professorene som har gått ut og slaktet arbeidet hans, istedet for å tro på han.

Afrika kan du tydeligvis null og niks om og jeg er ikke interessert i å holde kurs for deg nå.
Skal du diskutere så får du hvertfall lese deg opp til ett grunnleggende nivå selv.
Sitat av Mith Vis innlegg
Det er ikke bare luni som anklager Richard Lynn for rasisme. Andre professorer på området hevder også at mannen er rasist og at han bryr seg filla om den vitenskapelige metoden.
Jeg velger da å tro på de 3-4 professorene som har gått ut og slaktet arbeidet hans, istedet for å tro på han.

Afrika kan du tydeligvis null og niks om og jeg er ikke interessert i å holde kurs for deg nå.
Skal du diskutere så får du hvertfall lese deg opp til ett grunnleggende nivå selv.
Vis hele sitatet...
Sjekk lista så ser du at land med lik rase befinner seg både høyt oppe og langt nede på lista.. Så tror nok det ligger litt vitenskap bak den.

Ja for du kan jo så mye om Afrika selv. Du har jo faen ikke klart å nevne en fakta om Afrika i hele diskusjonen. Eneste du kommer med er jo "Kolonitiden" "Rasisme". Er hakk i plata å diskutere med rødstrømper som deg.

Kurs av en naiv drittunge som deg? Nei takk.
Sist endret av legalize_it; 21. september 2009 kl. 18:59.
At du tror det ligger vitenskap bak forandrer da ikke at flere professorer mener det motsatte.
Lista har jo Richard Lynn skrevet selv ut fra sitt arbeid, som det var veldig mye diskusjon rundt når det kom. Han anklages av kollegaene sine, som går ut med fullt navn og setter sitt eget rykte på spill, for rasisme og vranglære, men du mener altså at det ligger gode vitenskaplige metoder bak. Jeg tror vel at professorer på feltet er flinkere til å bedømme slik enn deg og meg.

Du kan godt forklare meg hvor du mener jeg kommer med fakta feil om du skal slenge med leppa.
Hvis du stiller meg konkrete spørsmål og ikke lurer på hvorfor landene i Afrika ikke har utviklet seg i takt med de i vesten (det er tross alt ungdomskole pensum og alt for omfattende til å gå noe videre inn på her) så skal jeg nok svare på det du lurer på.
Sist endret av Mith; 21. september 2009 kl. 19:05.
Sitat av Mith Vis innlegg
Du vet det jo tydeligvis ikke selv, så hvordan du kan si at det er allmenn viten er jeg veldig usikker på.
Vis hele sitatet...
trenger du et tall på det? virkelig? en voldtekt EN er en for mye for min del
og du vet som alle andre, at det forekommer mange voldtekter pr år i norge. Disse blir utført av både nordmenn og innvandrere. Jeg hater dem alle for det de gjør mot disse jentene. ikke bare innvandrerene. for jeg er ikke rasist, det kommer jeg aldri til å bli. det er til og med umulig.

men.. jeg har et men. om det er 1000 eller 10 000 voldtekter som personer med innvandrer bakgrunn har skyld i, så så hadde det vært 1000 10 000 færre jenter som måtte oppleve dette. samme med ran vold og alt det der.

jeg er ikke så flink å skrive for meg som du er. tydeligvis. i klartekst fra min side, så er det dette jeg mener.

1. jeg synes det er for mye innvandring til Norge
2. innvandrere står for en hel del av kriminaliteten i norge
det innebærer alt fra voldtekter til ran og drap. mye som kommer imellom der
3. jeg vil IKKE stenge grensene, men ha strengere regelverk. uten identifikasjon intet opphold.
4. blir en innvandrer dømt for lovbrudd og skal sone skal personen sendes hjem. personen vet hva han/hun har fått ved å få bo her, og sjansene han/hun tar ved å begå lovbrudd.
5. ALLE skal obligatorisk på norsk kurs, og skal bestå eksamen i faget.
6.Alle som går på trygd sosialstønad og andre ytelser skal stå opp om morgenen og jobbe for stat kommune fylke på tilltak som sosialtjenesten burde hatt oppe for lengst.
7. innvandrere i norge skal ha like rettigheter som oss på legehjelp tak over hodet mat på bordet klær livsopphold.¨muligheter for utdannelse og arbeid.
8. kvotering er ikke alltid en god løsning.
9. jeg har ingenting i mot dem som kommer til norge fordi de virkelig trenger hjelp, som integrerer seg i samfunnet vårt, lever etter våre regler og lover. oppfører seg og innretter seg etter vårt samfunn.
10. skal reise hjem igjen hvis forholdene tillater det.
11. at noen som har en annen tro, religion velger å komme til et land som norge, som de vet ikke deler den samme tro eller levemåte, bør i større grad godta at vi har det annerledes i vårt eget land og innrette seg mer enn det blir gjort til dags dato. det være seg alt fra bading i skolen til at det henger et bilde på en dør på et sykehus. og ellers forskjellige ting. i viktige ting er det ikke noe i veien for noen ganger å møtes på midten, men det er tull å måtte forandre på det ene og det andre i norge og i vårt samfunn, fordi vi har vært snill å la mennesker bo her hos oss siden de har det vanskelig der de kom fra.

I norge har vi problemer med at kriminaliteten har steget mye de siste årne og ALLE burde vite at det har en sammenheng med innvandringen, og at de har en hel del skyld i det. vi har fått problemer med tvangsekteskap og omkjæring av barn. ingenting av dette er lov i norge, og er bare et par små eksempler på hvordan man ikke velger å følge norske regler og lover.

klart har vi nordmenn som også velger å ikke følge norske regler og lover, med de konsekvenser det medfører, de må også ta sin straff, og sone sin dom om de blir tatt for det. Det er like galt å voldta en jente om man er nordmann eller kommer fra et helt annet land.

Men kommer du å søker hjelp i norge fordi du ikke kan bo i det landet du kommer fra, for så å få opphold, trygghet husly tilbud livsopphold, for så å gå ut å voldta drepe rane sloss knivstikke om kjære tvangsgifte, ja da synes jeg den personen virkelig har nådd bunnen, og skal ikke sone i norske fenglser. det fordi de da ikke fortjener det, og samtidig så koster det oss mye penger, som det gjør med andre innsatte, og gjerne ekstra pgr av annet kosthold religion og slikt som kunne gått til andre formål.

Så, jeg er ingen rasist, og jeg er ikke et menneske som vil stenge grensene og lukke øynene for hva som skjer ute i den vide verden, men jeg vil være med på at Norge hjelper hardt trengende mennesker, men at det er rettferdighet ovenfor nordmenn oppi det hele, for de blir veldig ofte glemt.

det er viktigere for politikerne å vise verden hvordan fasaden vår er, hvor flinke og snille vi er. enn hvordan det egentlig er innenfor landegrensene.

Hjem kjære hjem, vi har en fin fasade,
så hele nabo laget kan se så fint vi har det.
Hjem kjære hjem, jeg setter døra på klem,
så...
som de sier til deg hver eneste gang du skal ut å fly. hvis man trenger ekstra oksygen vil det falle ned masker fra taket. før strikken over hodet, og plasser masken foran munn og nese. TA PÅ DEG DIN EGEN MASKE FØR DU HJELPER ANDRE
=Mith;1504608]At du tror det ligger vitenskap bak forandrer da ikke at flere professorer mener det motsatte.
Lista har jo Richard Lynn skrevet selv ut fra sitt arbeid, som det var veldig mye diskusjon rundt når det kom. Han anklages av kollegaene sine, som går ut med fullt navn og setter sitt eget rykte på spill, for rasisme og vranglære, men du mener altså at det ligger gode vitenskaplige metoder bak. Jeg tror vel at professorer på feltet er flinkere til å bedømme slik enn deg og meg.
[/quote]

Svar meg på en ting. Tror du virkelig denne personen bare fant på lista ut ifra sine egne rasistiske meninger? Uten noe som helst forskning? Selv om det skulle være helt rævva forskning sier ikke plassen til de afrikanske landa deg noe?

Og et spørsmål ang Afrika. Hvorfor har de ikke kommet seg ut av hengemyra mange 10år etter kolonistene stakk av? Mange av landa der viser ikke noe fremgang.

Vi har jo også India, en gang koloni av England. Hvorfor klarer de seg så mye bedre enn feks Sudan, eller Somalia?
Fordi flerparten av befolkningen i India har ikke ekstreme religiøse synspunkter, som de setter i praksis...

ja, jeg snakker om ekstreme muslimer.
Sitat av Oddish Vis innlegg
Hva er det du har røyka for noe? For du lever virkelig i en drømmeverden. Norge er verdens beste land å bo i og det vil jeg at det fortsatt skal være. For at det skal være like godt å bo i Norge i fremtiden er vi nødt til å bygge infrastruktur før vi går tom for ressurser. Vi har noe som kalles ansvar for fremtidige generasjoner og jeg er interessert i å etterlate meg en arv som jeg kan være stolt av. Da kan vi ikke kaste bort penger i hytt og vær.
Vis hele sitatet...
Purple haze. Men det er uvesentlig.

Det er du som lever i en drømmeverden. Nemlig Norge. Hvor har du det fra at vi begynner å gå tom for ressurser? Vet ikke om du har fått med deg at vi har noe som heter oljefondet. Dessuten har vi kapital og kunnskap til å være verdensledende innen utvinning av fornybar energi, at vi ikke er der er en annen diskusjon.

Du mener altså at det er ved å stramme inn på asyl og innvandringspolitikken, vi sørger for våre kommende generasjoner?

Du mener at det å hjelpe folk i nød, er å kaste penger i hytt og vær? Hva med alle de selverklært depressive, hvite, bortskjemte nordmennene som lever på trygd mens de feiter seg i sofaen foran hotel cezar? Er ikke det minst like ille. De er sikker like mange også. Er ikke det like kjipe penger?

Det finnes alltid dårlige epler.

Det er kanskje vanskelig for deg å sette deg inn i. Men vi snakker faktisk om mennesker som TRENGER HJELP!
Sitat av SoloSuper Vis innlegg

1. jeg synes det er for mye innvandring til Norge
2. innvandrere står for en hel del av kriminaliteten i norge
det innebærer alt fra voldtekter til ran og drap. mye som kommer imellom der
3. jeg vil IKKE stenge grensene, men ha strengere regelverk. uten identifikasjon intet opphold.
Vis hele sitatet...
Så flyktninger som ikke har id har null sjanse for å få opphold? Det er hundrevis av grunner til at de ikke skulle ha id, for eksempel at de måtte dra i hui og hast, at de aldri hadde råd til å betale for noe ordentlig id i landet de kom fra (ja, i mange land koster dette en del)
4. blir en innvandrer dømt for lovbrudd og skal sone skal personen sendes hjem. personen vet hva han/hun har fått ved å få bo her, og sjansene han/hun tar ved å begå lovbrudd.
Vis hele sitatet...
Norge har utleveringsavtaler med mange land, sånn at de kan sone i hjemlandet. Det man må være sikker på er at de ikke vil bli forfulgt eller torturert der de blir sendt til. Om de allerede har fått statsborgerskap, er de like mye norsk som vi er, og skal ha de samme rettighetene.
5. ALLE skal obligatorisk på norsk kurs, og skal bestå eksamen i faget.
Vis hele sitatet...
Kan jeg vel alltids være enig i

6.Alle som går på trygd sosialstønad og andre ytelser skal stå opp om morgenen og jobbe for stat kommune fylke på tilltak som sosialtjenesten burde hatt oppe for lengst.
Vis hele sitatet...
Jeg håper du mener dette burde gjelde nordmenn også
[quote=Invisible Elf;1504833]Så flyktninger som ikke har id har null sjanse for å få opphold? Det er hundrevis av grunner til at de ikke skulle ha id, for eksempel at de måtte dra i hui og hast, at de aldri hadde råd til å betale for noe ordentlig id i landet de kom fra (ja, i mange land koster dette en del)
la oss si at de kommer med fingertuppene i orden da for å si det slik, om du skjønner.

Norge har utleveringsavtaler med mange land, sånn at de kan sone i hjemlandet. Det man må være sikker på er at de ikke vil bli forfulgt eller torturert der de blir sendt til. eh når de kommer til norge og får opphold, vil de bli opplyst om at gjør dem noe galt som gjør at de må sone så blir dem sendt hjem. da er de jo opplyst om konsekvensene, er de ikke?

Om de allerede har fått statsborgerskap, er de like mye norsk som vi er, og skal ha de samme rettighetene.

det er vel en helt annen diskusjon, når og hvem og på hvilket grunnlag burde man egentlig få norsk statborgerskap. Når de først har fått det, så ja da skal de ha de samme rettighetene. ingen tvil om det.


Jeg håper du mener dette burde gjelde nordmenn også
ang opp om morgene, ja SEFF mener jeg nordmenn også.
Sist endret av SoloSuper; 21. september 2009 kl. 23:16.
Sitat av legalize_it Vis innlegg
Og et spørsmål ang Afrika. Hvorfor har de ikke kommet seg ut av hengemyra mange 10år etter kolonistene stakk av? Mange av landa der viser ikke noe fremgang.

Vi har jo også India, en gang koloni av England. Hvorfor klarer de seg så mye bedre enn feks Sudan, eller Somalia?
Vis hele sitatet...
Afrika er et veldig stort kontinent, noen land har til og med kjøpesentre som selger norsk laks. For de herjede landene, er fellesnevneren stort sett at de ble kolonisert på veldig brutale og slue måter. Vi kan jo ta Rwanda som eksempel, der kolonistene sørget for at tutsi-minoriteten fikk styre over hutuene, som var flere i antall. Når kolonistene dro, la de igjen et land uten ordentlig infrastruktur og med stor sosial nød. Kombinert med to folkeslag som hadde blitt tvunget til å være i konflikt med hverandre, var folkemord og elendighet et faktum. Hvis vi skulle laget en bok om Afrikas problemer, skulle Europa vært de 20 første kapitlene.
Sitat av Nichotin Vis innlegg
Afrika er et veldig stort kontinent, noen land har til og med kjøpesentre som selger norsk laks. For de herjede landene, er fellesnevneren stort sett at de ble kolonisert på veldig brutale og slue måter. Vi kan jo ta Rwanda som eksempel, der kolonistene sørget for at tutsi-minoriteten fikk styre over hutuene, som var flere i antall. Når kolonistene dro, la de igjen et land uten ordentlig infrastruktur og med stor sosial nød. Kombinert med to folkeslag som hadde blitt tvunget til å være i konflikt med hverandre, var folkemord og elendighet et faktum. Hvis vi skulle laget en bok om Afrikas problemer, skulle Europa vært de 20 første kapitlene.
Vis hele sitatet...
Vel, ja vi har skaffet Afrika mye problemer. Det har du rett i. Men alle? Hadde Afrika vært på samme nivå som vesten når kolonitiden starta, så hadde de da nekta dette å forsvart seg mot kolonistene? Men vi ser også land utenfor Afrika som har vært kolonisert, som kommer seg lang fortere enn diverse Afrikanske land.

Uten at det er rasitisk ment vil jeg forsatt mene at Afrikanere viser at de har lavere iq en oss vestlige. Om dette er våres skyld, eller genetisk skal jeg ikke si noe om. Jeg finner det dog rart at diverse Afrikanske stater fremdeles er i den samme hengemyra de var i for 50 år siden.

Det hjelper heller ikke å sleppe inn folk som tror at kuren mot AIDS er å knulle en jomfru til landet vårt. Verden er overbefolket og da vil de svakeste dø først, noe vi ser at skjer i Afrika idag. For å motvirke det, må hver minste åkerlapp utnyttes til det fulle, samme om den er i Norge og Afrika. Derfor foreslår jeg at vi hjelper dem der de er, netopp i Afrika.

Det vi driver med nå, er å gjøre Afrika og deres beboere avhengig av uhjelp og utflytting.

Redd barna; men beklager vi kan jo for faen ikke redde barna bare for at de skal få 10 nye barn.

Det er heller ikke til å komme bort ifra at mange Afrikanere har en steinalder mentalitet, som vi ikke kan ha i Norge!

Spør du meg så er det en masse naive folk her inne, som tror at vesten kan fø Afrika kun for hva som skjedde for 40-100 år siden.

Og du har rett i at det finnes kjøpesentre som selger Norsk laks der nede, og at vi derfor ikke kan dømme et helt kontinent. Jeg beklager dette, men det blir lettere å si afrikanere enn å si alle landa som sliter.
Sist endret av legalize_it; 22. september 2009 kl. 03:39.
Sitat av legalize_it Vis innlegg
Vel, ja vi har skaffet Afrika mye problemer. Det har du rett i. Men alle? Hadde Afrika vært på samme nivå som vesten når kolonitiden starta, så hadde de da nekta dette å forsvart seg mot kolonistene? Men vi ser også land utenfor Afrika som har vært kolonisert, som kommer seg lang fortere enn diverse Afrikanske land.

Uten at det er rasitisk ment vil jeg forsatt mene at Afrikanere viser at de har lavere iq en oss vestlige. Om dette er våres skyld, eller genetisk skal jeg ikke si noe om. Jeg finner det dog rart at diverse Afrikanske stater fremdeles er i den samme hengemyra de var i for 50 år siden.

Det hjelper heller ikke å sleppe inn folk som tror at kuren mot AIDS er å knulle en jomfru til landet vårt. Verden er overbefolket og da vil de svakeste dø først, noe vi ser at skjer i Afrika idag. For å motvirke det, må hver minste åkerlapp utnyttes til det fulle, samme om den er i Norge og Afrika. Derfor foreslår jeg at vi hjelper dem der de er, netopp i Afrika.

Det vi driver med nå, er å gjøre Afrika og deres beboere avhengig av uhjelp og utflytting.

Redd barna; men beklager vi kan jo for faen ikke redde barna bare for at de skal få 10 nye barn.

Det er heller ikke til å komme bort ifra at mange Afrikanere har en steinalder mentalitet, som vi ikke kan ha i Norge!

Spør du meg så er det en masse naive folk her inne, som tror at vesten kan fø Afrika kun for hva som skjedde for 40-100 år siden.

Og du har rett i at det finnes kjøpesentre som selger Norsk laks der nede, og at vi derfor ikke kan dømme et helt kontinent. Jeg beklager dette, men det blir lettere å si afrikanere enn å si alle landa som sliter.
Vis hele sitatet...
Det å begrunne at det finnes genetiske forskjeller mellom raser er ikke rasistisk. Det finnes f.eks enkelte medikamenter som kun virker på hvite mennesker og ikke på negere. Øst-Asiatiske land har høyest IQ, mens Europa kommer litt etter.
Det at de fleste U-land bruker insektstrategien ved å føde mange barn er fåtallet overlever er forsåvidt greit. Da overlever de sterkeste slik at de fører genene videre.
Jeg synes at pengene vi bruker i uhjelp bør brukes til å bygge infrastruktur og jordbruk i landet istedenfor mat. Da vil landet før eller siden bli uavhengig av hjelp. Flyktninger kan returnere med kompetanse og kunnskap til å bygge opp landet fra vertsland.

http://en.wikipedia.org/wiki/Race_Di...n_Intelligence

Sitat av cezar Vis innlegg
Purple haze. Men det er uvesentlig.

Du mener at det å hjelpe folk i nød, er å kaste penger i hytt og vær? Hva med alle de selverklært depressive, hvite, bortskjemte nordmennene som lever på trygd mens de feiter seg i sofaen foran hotel cezar? Er ikke det minst like ille. De er sikker like mange også. Er ikke det like kjipe penger?

Det finnes alltid dårlige epler.
Vis hele sitatet...
Helt enig med deg at menge personer her i landet som ikke skulle ha rett på trygd og som utnytter systemet. Det å vite at mye mine skattepenger går til late folk gjør meg meget irritert. 681 000 arbeidere må jobbe for dekke uføreutgiftene her til lands.

http://www.dn.no/valg/article1737680.ece
http://www.vg.no/nyheter/innenriks/v...p?artid=576975
http://www.vg.no/nyheter/innenriks/v...p?artid=579912
Sist endret av Oddish; 22. september 2009 kl. 08:49. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Freak Trooper
Joey's Avatar
Ni av ti asylsøkere fikk i første halvår et vedtak der identiteten var dokumentert eller sannsynliggjort.

Det er jo et skritt i riktig retning!
http://www.udi.no/templates/Page.aspx?id=10306
▼ ... noen uker senere ... ▼
Sitat av Mith Vis innlegg
At du tror det ligger vitenskap bak forandrer da ikke at flere professorer mener det motsatte.
Lista har jo Richard Lynn skrevet selv ut fra sitt arbeid, som det var veldig mye diskusjon rundt når det kom. Han anklages av kollegaene sine, som går ut med fullt navn og setter sitt eget rykte på spill, for rasisme og vranglære, men du mener altså at det ligger gode vitenskaplige metoder bak. Jeg tror vel at professorer på feltet er flinkere til å bedømme slik enn deg og meg.

Du kan godt forklare meg hvor du mener jeg kommer med fakta feil om du skal slenge med leppa.
Hvis du stiller meg konkrete spørsmål og ikke lurer på hvorfor landene i Afrika ikke har utviklet seg i takt med de i vesten (det er tross alt ungdomskole pensum og alt for omfattende til å gå noe videre inn på her) så skal jeg nok svare på det du lurer på.
Vis hele sitatet...
Du tror det er tilfeldig at alle de gode universitetene befinner seg i den industraliserte vesten? Det finnes kun ett universitet i vesten som ikke er på listen over verdens beste universitet, og det befinner seg i Moskva.

Sitat av legalize_it Vis innlegg
Vel, ja vi har skaffet Afrika mye problemer. Det har du rett i. Men alle? Hadde Afrika vært på samme nivå som vesten når kolonitiden starta, så hadde de da nekta dette å forsvart seg mot kolonistene? Men vi ser også land utenfor Afrika som har vært kolonisert, som kommer seg lang fortere enn diverse Afrikanske land.

Uten at det er rasitisk ment vil jeg forsatt mene at Afrikanere viser at de har lavere iq en oss vestlige. Om dette er våres skyld, eller genetisk skal jeg ikke si noe om. Jeg finner det dog rart at diverse Afrikanske stater fremdeles er i den samme hengemyra de var i for 50 år siden.

Det hjelper heller ikke å sleppe inn folk som tror at kuren mot AIDS er å knulle en jomfru til landet vårt. Verden er overbefolket og da vil de svakeste dø først, noe vi ser at skjer i Afrika idag. For å motvirke det, må hver minste åkerlapp utnyttes til det fulle, samme om den er i Norge og Afrika. Derfor foreslår jeg at vi hjelper dem der de er, netopp i Afrika.

Det vi driver med nå, er å gjøre Afrika og deres beboere avhengig av uhjelp og utflytting.

Redd barna; men beklager vi kan jo for faen ikke redde barna bare for at de skal få 10 nye barn.

Det er heller ikke til å komme bort ifra at mange Afrikanere har en steinalder mentalitet, som vi ikke kan ha i Norge!

Spør du meg så er det en masse naive folk her inne, som tror at vesten kan fø Afrika kun for hva som skjedde for 40-100 år siden.

Og du har rett i at det finnes kjøpesentre som selger Norsk laks der nede, og at vi derfor ikke kan dømme et helt kontinent. Jeg beklager dette, men det blir lettere å si afrikanere enn å si alle landa som sliter.
Vis hele sitatet...
Hvordan har VI skaffet Afrika problemer? Hvite ble solgt som slaver i stor kvanta, ikke at vi syter over det.
Sist endret av Alfadir; 10. oktober 2009 kl. 04:50. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
jamen yolo da.
luni's Avatar
Sitat av Alfadir Vis innlegg
Du tror det er tilfeldig at alle de gode universitetene befinner seg i den industraliserte vesten? Det finnes kun ett universitet i vesten som ikke er på listen over verdens beste universitet, og det befinner seg i Moskva.
Vis hele sitatet...
Oh my god, alle de gode skolene ligger i den vestlige verden, folk fra Afrika er garantert dødsdumme!
Jeg vil trekke tilbake all min tidligere kritikk av forskningsmetodene til de som har hevdet dette før. Endelig kan jeg se verden slik den virkelig er!

At afro-amerikanere og hvite amerikanere med samme sosiale bakgrunn skårer likt på IQ-tester velger jeg bare å ignorere, for alle de gode skolene ligger i den industrialiserte vesten! Oh, unnskyld, den "industraliserte". My bad!
▼ ... over et år senere ... ▼
hørte akkurat på radioen at norge bruker 14 milliarder kroner på innvandring og integrering pr år. det er mer en det dobbelte av de senere år. lurer på hva man kunne brukt disse pengene på.
Vi bør passe på hvem vi tar inn i landet synes jeg. Men jeg synes dårlige utlendinger setter gode utlendinger i dårlig lys. Det må vi alltid huske på. (At det finnes veldig mange gode også)