Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  73 10846
Sitat av Erling_Skakke Vis innlegg
Jeg har aldri innhalert noe sterkere enn alkohol, tobakk og snus.

Men er det ikke sånn at med hasj så blir du fornøyd og likegyldig etterhvert? Bare lar det skure? For deg selv går ting i et greit tempo, men du har blitt mer treg og "sløv" i andres øyne?
Vis hele sitatet...
Mitt forhold til hasj har til tider vært veldig røykfullt. Ble bortimot daglig røyking i noen år. Jeg satte meg dog visse grenser. Ikke starte dagen med mornings var en av dem. Hendte jo selvsagt en gang iblant om jeg hadde ferie, etc., men røykte aldri før jobb eller skole. Da jeg røykte daglig var det stort sett noe jeg drev med på kveldene etter jeg hadde gjort meg ferdig med alt jeg skulle gjøre(om det så var jobb, skole, lekser, rydde, etc.). På denne måten sikret jeg at jeg i så stor grad som mulig ikke lot det gå negativt ut over mitt daglige liv. Kan heller ikke si at jeg har merket noe til de negative effektene som vanligvis skal følge med cannabis. Med det tenker jeg spesielt på apati og nedsatt hukommelse. Tror førstnevnte hovedsaklig stammer fra at jeg alltid har passet på å til en viss grad ta tak i meg selv og ikke la det komme til det punktet. Ang. nedsatt hukommelse har dette vært noe jeg aldri har merket noe som helst til. Har gått fra å røyke mye til å slutte cold turkey for å se om jeg merket noen forskjell. Ingen ting. Har heller ikke fremstått som sløv for folk. Dette er jo igjen individuelt. Poenget mitt er det at det varierer veldig fra folk til folk, og om man ser etter faretegnene selv så trenger det aldri å komme man ikke komme til et negativt sted. Hadde jeg merket at hukommelsen helt klart var nedsatt hadde jeg ikke røyket så mye som jeg gjorde heller. Nå til dags har jeg et veldig avslappet forhold til å røyke. Kan fort bli noen dager i uka på det meste, men stort sett så holder jeg det til 2-3 ganger i måneden og knapt nok det.

Jeg skjønner godt at visse folk er nødt til å kutte det helt ut. Har et par venner i den kategorien. Det blir igrunn veldig tilfeldig. Noen fikser det ikke lenger. Om det er pga. psykiske issues eller rett og slett fordi de ikke greier å strukturere hverdagen sin på en fornuftig måte. Da er det bra de tar tak i det i stedet for å la det negativt påvirke livskvaliteten noe lenger. Heldigvis slipper folk flest å la det komme til dette punkt og rusforbruket deres vil moderere seg/opphøre naturlig.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Ja du skriver jo selv at du, etter min definisjon, misbrukte cannabis. Og at du føler deg "snytt" for mange opplevelser du kunne hatt om du ikke røyka cannabis.

Jeg skjønner godt hva du mener, om du ikke har en god struktur i livet ditt, med faste gjøremål og oppgaver er det ekstremt fort å havne i "stoner-stolen", hvor du sitter dag ut og dag inn, og bare røyker, ser på film, røyker, spiser og røyker. Har selv hvert der i en periode hvor jeg var arbeidsledig, det kan være digg i noen dager, men tro meg når jeg sier at du blir dritt lei til slutt!

Men jeg ville ikke skyldt på cannabisen, det er du som valgte å røyke i stedet for å drive med mer fornuftige ting. Man bør heller finne en mellom ting. Fyr gjerne en spliff etter jobb, i helgene eller stunder hvor du rett og slett bare vil slappe av og kose deg. Men jeg vil anbefale deg å ikke gjøre det til en vane å fyre opp morningsen, for meg er det i hvertfall den som gjøre at jeg blir lat og gjerne utsetter div. gjøremål.
Sitat av felix_poker Vis innlegg
For mange er nok "svaret" totalt avhold. Det er ikke slik at det generelt sett er bra å bruke litt hasj.

For de fleste er imidlertid et moderat rusbruk ikek et stort problem.
Vis hele sitatet...
Derimot er det noen som trenger mer hjelp enn andre. Der tror jeg samfunnet kunne vært en hjelpende faktor i forhold til avkriminalisering.

Jeg er rimelig sikker på at det kunne bidratt sterkt til hjelping av rusavhengige.
Sitat av DataSnook Vis innlegg
Jeg er rimelig sikker på at det kunne bidratt sterkt til hjelping av rusavhengige.
Vis hele sitatet...
Ja, mange heroinister sier jo at hasj er noe av det beste for å dempe abstinenser.
Det fremstår allikevel ikke som en særlig god idé å "avlaste" med et annet rusmiddel om man allerede har problemer med et.
Sitat av vaskemask Vis innlegg
Det fremstår allikevel ikke som en særlig god idé å "avlaste" med et annet rusmiddel om man allerede har problemer med et.
Vis hele sitatet...
Hæ? Dette er jo hele poenget med legemiddelassistert avrusning, noe som praktiseres i stor grad, verden over.
Sitat av vaskemask Vis innlegg
Det fremstår allikevel ikke som en særlig god idé å "avlaste" med et annet rusmiddel om man allerede har problemer med et.
Vis hele sitatet...
Jeg kan ikke så mye om heroinavhengihet. Og jeg tviler på at hasj demper abstinensene så mye at at man ikke ryker på en smell igjen. men som sagt dette har jeg ikke mye peiling på.

Men om cannabis hadde vært en så god "avlaster" for heroin at det holdt med bare hasjen, så hadde vel det vært det beste tilbudet i dag?
Sitat av vaskemask Vis innlegg
Det fremstår allikevel ikke som en særlig god idé å "avlaste" med et annet rusmiddel om man allerede har problemer med et.
Vis hele sitatet...
Dette praktiseres av helsevesenet.
Sitat av Rottegift Vis innlegg
Men er du et oppegående menneske, skal det mye til for at hasjen tar noe mer av deg enn du lar den gjøre.
Vis hele sitatet...
WORD!
Jeg har selv sett så mange kompiser som har droppet ut av skolen, ikke orka å skaffe seg jobb, som rett og slett bare har sitti dag inn og dag ut å bare røyka.. Det er fort gjort å bli lat og giddalaus av å røyke..

Men om du derimot har et litt mer strukturet liv, med daglige gjøremål, jobb og for eksempel en hobby å holde deg aktiv og oppegående er det så mye mindre sansynelighet for at du havner i en tilvæerelse hvor du bare venter på å fyre neste spliff - Og det er jo så utrolig mye bedre å røyke etter en arbeidsdag, enn om du er arbeidsledig og bare loker uansett.
Herregud, så mye "det er heller ikke sunt og gjøre det så og så mye hver dag" virker utrolig overbeskyttende på at det er okey og røke hasj. Skal ikke blande meg inn i diskusjonen om det, måtte bare si at dere virker utrolig latterlige allesammen. Det er en som forteller om sin historie og advarer om og røyke hasj, synes det er helt topp om det hadde stått hasj,snus, eller brus for den del. Kan få folk til og tenke seg en ekstra gang om. Skjerp dere.
Sitat av NawaK Vis innlegg
Det er en som forteller om sin historie og advarer om og røyke hasj, synes det er helt topp om det hadde stått hasj,snus, eller brus for den del. Kan få folk til og tenke seg en ekstra gang om. Skjerp dere.
Vis hele sitatet...
Åja, om noen forteller at de har hatt en dårlig erfarling med [insert substance] vil det få folk til å holde seg unna [insert substance]? Det er jo genialt! Bare å sende en eks-narkis rundt på ungdomsskoler i det ganske land, så får vi en narkofri generasjon!

Fra spøk til allvor; det funker ikke slik. Folk må ofte finne ut av ting selv. Det er ikke gitt at en persons negative erfaring er en god målestokk for andre. At folk forteller sin historie er en ting, men at man må svelge det som en evig sannhet og ikke kan motsi vedkommende er noe ganske annet. Faktum er at hasj (eller snus og brus, for den saks skyld) kan misbrukes. Det kan også brukes på en fornuftig måte, med svært liten risiko for negative effekter. Alt handler om dosering, frekvens og mindset.
Ja selvfølgelig, men ingen av delene er sunt. Bedre og ikke bruke noe som helst. Og jeg vet godt at det som regel ikke er slik det fungerer. Men alt hjelper for å få folk til og tenke seg 2 ganger om. Syns det bare er feil hvordan dere sitter og forsvarer rus, spesielt en som ikke er lovlig (så vidt jeg vet).
Sitat av NawaK Vis innlegg
Syns det bare er feil hvordan dere sitter og forsvarer rus, spesielt en som ikke er lovlig (så vidt jeg vet).
Vis hele sitatet...
forsvarer rus? ingen som sitter og sier at det er bra og ruse seg. Men hvorfor skal man ikke få lov til å gjøre det om man vil, og det ikke påvirker andre?
Sitat av NawaK Vis innlegg
Ja selvfølgelig, men ingen av delene er sunt. Bedre og ikke bruke noe som helst.
Vis hele sitatet...
Det er for mange ikke et alternativ. Mennesker har søkt alternative bevissthetstilstander i uminnelige tider, og kommer sansynligvis ikke til å slutte med det første. Er det ikke da bedre at folk for saklig og objektiv informasjon om hvordan man kan bruke stoffer som cannabis med minst mulig risiko for skadevirkninger?
Sitat av NawaK Vis innlegg
Men alt hjelper for å få folk til og tenke seg 2 ganger om.
Vis hele sitatet...
Poenget er at slike historier ikke får folk til å tenke seg om en ekstra gang. Det var det jeg forsøkte å illustrere med det fleipete greiene jeg skrev om eks-narkomane på ungdomsskoler.
Sitat av NawaK Vis innlegg
Syns det bare er feil hvordan dere sitter og forsvarer rus, spesielt en som ikke er lovlig (så vidt jeg vet).
Vis hele sitatet...
Hva har det å si om det er ulovlig eller ikke? Er du enig i alt som står i Norsk lov?
Sist endret av felix_poker; 22. februar 2010 kl. 12:20.
Ja for all del, røyk så mye du vil. Men deres innlegg påvirker leserne like mye som trådstarteren. Bare skjønner ikke hvorfor dere kan takke for hans historie og advarsel når det er noe positivt i det han prøver på.
Mine siste ord i saken, føler det blir for dumt og sitter og diskutere dette med en som heter "Weedar".

Nei er ikke enig i alt som står i norsk lov men følger den fordet
Sist endret av NawaK; 13. januar 2010 kl. 18:12.
Sitat av NawaK Vis innlegg
Ja for all del, røyk så mye du vil.
Vis hele sitatet...
Ja takk, det skal jeg gjøre. Jeg bruker nok ikke cannabis oftere enn maksimalt et par ganger i året, men det føles godt å ha din støtte på det, uansett
Sitat av NawaK Vis innlegg
Men deres innlegg påvirker leserne like mye som trådstarteren.
Vis hele sitatet...
Jeg håper og tror at mine innlegg påvirker mer! Slik kan vi kanksje få en generasjon som er velinformert om rusmidler og kan bruke dem klokt, istedenfor enda en generasjon hvor den ene halvdelen bruker stoffene på en uvettig måte, mens den andre halvdelen fordømmer dem, straffer dem og stempler dem som kriminelle.
Sitat av NawaK Vis innlegg
Bare skjønner ikke hvorfor dere kan takke for hans historie og advarsel når det er noe positivt i det han prøver på.
Vis hele sitatet...
Dette er et diskusjonsforum. Jeg er uenig med enkelte av trådstarters påstander, og forbeholder meg retten til å trekke frem disse og komme med motargumenter.
Sitat av NawaK Vis innlegg
Nei er ikke enig i alt som står i norsk lov men følger den fordet
Vis hele sitatet...
Det gjør jeg også, for det aller meste. Jeg ser imidlertid ikke noe negativt i å forsvare sitt syn der man er uenig?
Sitat av NawaK Vis innlegg
Mine siste ord i saken, føler det blir for dumt og sitter og diskutere dette med en som heter "Weedar".
Vis hele sitatet...
Fremmragende debatteknikk!
"Nei, dette gidder jeg ikke, NaWak er jo bare et tullenavn, så det er sikkert en tullefyr også..."
Fremmragende debatteknikk!
"Nei, dette gidder jeg ikke, NaWak er jo bare et tullenavn, så det er sikkert en tullefyr også..."
Vis hele sitatet...
Takk, du skrev navnet mitt feil. og "nicket" mitt har ikke akkurat noe med rus delen og gjøre så blir bare dumt at du prøver den metoden der.

Gidder ikke diskutere med folk som ikke ser lenger en sine egne meninger.

Takk for meg, ha en fin dag.
Sist endret av NawaK; 13. januar 2010 kl. 19:41.
Sitat av NawaK Vis innlegg
Du skrev navnet mitt feil, og er lite vits og sitte og diskutere med folk som ikke ser lenger en sine egne meninger.
Vis hele sitatet...
Du ser ironien?
Sitat av NawaK Vis innlegg
Gidder ikke diskutere med folk som ikke ser lenger en sine egne meninger.

Takk for meg, ha en fin dag.
Vis hele sitatet...
Jeg mener at det er kveld nå.
Sitat av NawaK Vis innlegg
Takk, du skrev navnet mitt feil. og "nicket" mitt har ikke akkurat noe med rus delen og gjøre så blir bare dumt at du prøver den metoden der.
Vis hele sitatet...
Jeg prøver ingen "metode", jeg forsøkte bare få deg til å se hvor komplett idiotisk det er å rakke ned på noens nick når man mangler gode argumenter. Dessuten er min stavemåte et lite hakk mer gramatisk korrekt enn din.
Sitat av NawaK Vis innlegg
Takk for meg, ha en fin dag.
Vis hele sitatet...
Det samme til deg
Sist endret av felix_poker; 13. januar 2010 kl. 20:42.
Nawak, eller hva du heter. Hvorfor poster du i denne tråden her når dette tydelivis er noe du missliker ? Få et nytt liv uten hasj er temaet her. Tips og råd for å klare og kutte ned/slutte er ønskelig, ikke moralisering. Vil du Kverulere og moralisere så kan du jo altids opprette en ny tråd.
Sitat av lygra Vis innlegg
Nawak, eller hva du heter. Hvorfor poster du i denne tråden her når dette tydelivis er noe du missliker ? Få et nytt liv uten hasj er temaet her. Tips og råd for å klare og kutte ned/slutte er ønskelig, ikke moralisering. Vil du Kverulere og moralisere så kan du jo altids opprette en ny tråd.
Vis hele sitatet...
Hvis du hadde orket og lest min første reply så hadde du ikke trengt og spøre meg om dette.
▼ ... over en måned senere ... ▼
Om du røyket hver dag fra du var 15 til 20 skjønner jeg at du sluttet. Det er det samme som om han drikker hver dag i 5 år. Men de fleste gjør ikke det, de røyker av og til. Jeg er 27 år nå, og kan ikke se for meg at jeg noen gang vil slutte helt å røyke, rett og slett fordi jeg gjør det sjeldent. Og når man ikke røyker hver dag/helg blir man mye, mye fjernere når man først gjør det.

Det handler om å finne en god balanse, og ikke la cannabis styre deg. Jeg har noen venner som ikke orker å gjøre så mye når de har røyka, men selv liker jeg å røre på meg (med mindre det er en bøtte inne i bildet da) når jeg er stein. F.eks når jeg skal handle julegaver pleier jeg å få på en joint før jeg starter, og da stresser jeg ikke noe som helst selvom det er lille julaften
Sitat av NawaK Vis innlegg
Hvis du hadde orket og lest min første reply så hadde du ikke trengt og spøre meg om dette.
Vis hele sitatet...
Din første post i denne tråden var noe lignende: "Nå skal ikke jeg blande meg inn her assa men det dere sier er teit"

for så å følge opp med noe lignende: "Jeg vil ikke diskutere med noen som har et nick som står hentyder til noe jeg er imot"

Så nå bli spørsmålet: Hvorfor gidder du?