Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  14 5881
Hallo! Ny bruker her på forumet, ser der er mange med god erfaring innen rusmiddler så tenkte jeg sku slå til med et spørsmål som jeg håper på at noen kan svare på

Hvordan vill denne kombinasjonen fungere? : ska kjøre en relativt lang tur på lørdag (tromsø-oslo). Får gaske lite søvn "2-4t" før kjøreturen pga jobb osv
Planen var og spise en god og næringsrik forkost, og så ta en stripe for og holde det gående (ska kjøre i ett strekk pga. trangt tidsskjema).

Spørsmålet er da, vil makkaen ødelegge virkningen av valium (får valium på resept for angst/uro) og er det en god kombinasjon? tanken er at speed er en upper og valium er en downer. Ikke så veldig erfaren med makka, og har aldrig blandet det med annet en alkohol og cannabis. (cannabis: på nedturen)

Takker for alle svar

Peace out freaks!

!Har søkt litt rundt på forumet men fant ingen poster ang. dette! og på google fant jeg ingen svar (bare til opplysning)
Sist endret av fishstick900; 8. januar 2010 kl. 04:40.
Uppers + downers i kombinasjon er hardere for hjertet enn med uppers alene. Valiumen vil nok ta "edgen" bort fra speeden, men ellers er det ikke så mye å bekymre seg for. Speeden vil ennå funke for å holde deg våken men du vil ha lettere for å sovne når du først skal det.
Er klar over at uppers + downers kan ta hardt på hjertet, men var egentli ikke det jeg lurte på (dårlig formuliering av meg).

Har erfart at makka ikke kurerer angsten/uroen hos meg som d gjør hos mange andre etter hva jeg har hørt. Lurte egentlig på om valiumen vil virke ilag meg amfetaminet slik at angsten kureres som vanlig (av valiumen) og at jeg fårtsatt blir "gira" av makkaen samtidig.
Multi-dysfunksjonell
somnium's Avatar
for første gang skal jeg komme med en moralpreken her inne.

å kjøre på valium OG amfetamin-rus er komplett idioti, og IHVERTFALL når du har planer om å kjøre 150-160mil i ett strekk.

håper det bare er du som kreperer om du havnet i en ulykke og ikke en 2-barnsfamilie.
(ノಠ益ಠ)ノ彡┻━┻
Alphanio's Avatar
Dårlig kombinasjon, vent med valiumen til du skal legge deg for da hjelper den nokk på. En blanding er nokk lite vits i, blir vel heller "normal" av det. Men du har kansje en tolleranse for benzo og da skjer det vel ikke så mye.
Er du trøtt og tar amfetamin, vil du bare føle deg mer våken. Du kommer fortsatt til å ha nedsatt reaksjonsevne og svekkede sanser. Du utsetter deg selv for enorme mengder fare ved å kjøre så lenge i ett strekk, bedre å heller stoppe opp hver tredje time og få deg en powernap.

Og så skal du spise valium oppå det der? Valium er heller ikke noe bra for reaksjonen og annet du måtte trenge for å holde deg trygg på veien. Spesielt ikke når du har fått for lite søvn i utgangspunket. Håper for din egen og andre bilisters del at du dropper dette prosjektet med å kjøre en så lang tur i rusa tilstand og med søvnmangel oppå det hele.
Sist endret av Nichotin; 8. januar 2010 kl. 15:40.
Takker for gode svar! Kanskje dette reddet meg og andre på min ferd for en ulykke Overbeviste meg om at dette var en veldig dårlig ide. Blir nokk og droppe makkaen i første omgang og prøve å få tatt noen powernapps som Nichotin sier.

Hvis det blir noe av makkaen i det hele tatt venter jeg til jeg kommer til sørligere strøk med bredere og bedre veier. da vil det også være ganske sent på natten og mindre trafikk.
kjør 40, 50 kmt over fartsgrensa hele veien og ta 10 minutter pause hver andre time. kjør som en idiot og spar makkaen til neste fest
Ikke undervurder powernaps Det funker ekstremt bra å ta 20min(eller mer) på øyet når du merker at du er skikkelig trøtt!
Jeg har selv vært passasjer på en god del av den turen (Trondheim - Tromsø, rundt 115 mil hver vei) med én sjåfør i ett strekk, og det er regelrett livsfarlig. Ikke livsfarlig som i "nå svipper jeg oppå butikken i nærområdet med et par halvlitere innenbords" (selv om det også er idioti), livsfarlig som i at det i retrospektiv kjennes rart at vi overhodet kom oss hjem.

Ikke bare er føret helt forferdelig i Troms og deler av nordland på denne tiden, du kommer til å føle deg totalt utbrent før du har kommet halvveis. På et visst punkt vil hodet selv begynne å koble ut på grunn av søvnmangel, og de av oss som har mistet venner og bekjente i trafikken vet hvor ufattelig lite som skal til før det skjer en dødsulykke. Da vi kjørte oppover (tidlig april i fjor) lå det biler strødd i grøfta jevnt over fra Tromsø til Saltfjellet.

I verste fall burde du kutte denne turen i to etapper, men med tanke på føret du kan forvente og de særs ensformige omgivelsene visse steder (etter fylkesgrensa til Troms kjennes det ut som om du kjører på Finnmarksvidda i lange stunder) er nok det optimale om du kutter den i tre med et par hvilepauser i hvert ritt. Jeg kan ikke forstå hvorfor du drar oppover i det hele tatt hvis du egentlig ikke har tid, men å påbegynne denne turen med et par timers søvn på øyet er en eneste stor tabbe i seg selv. Ta deg tid eller drit i turen i det hele tatt.

Takk.
Sist endret av Franklin; 12. januar 2010 kl. 03:00.
det gjør ikke no ta bruke benz på peppern, kommer an på mengde så klart men lettere å slappe av.

men jeg har et off topic spm, er ikke hypp på å lage en egen tråd bare for det...
er tom, dvs har bare en justering igjen og det er noe skvip som har ligget åpent på et cd cover i 2-3 uker. kan ikke
måle seg med den jeg hadde men faen heller alle monner drar.. har hørt at man ikke skal finne på å skyte noe som har ligget så lenge åpent. hva kan være evt konsekvens? greit å vite men kommer til å sette det uansett veit jeg
Sitat av Rottegift Vis innlegg
Uppers + downers i kombinasjon er hardere for hjertet enn med uppers alene. Valiumen vil nok ta "edgen" bort fra speeden, men ellers er det ikke så mye å bekymre seg for. Speeden vil ennå funke for å holde deg våken men du vil ha lettere for å sovne når du først skal det.
Vis hele sitatet...
kommer helt an på hvor mye du tar, hvis du tar en kvarting med amfetamin og så 10 valium så sovner du sikkert ganske bra :P (mulig du aldri våkner lol)
tar du 1 g med amfetamin og 1 valium så funker sikkert ikke valiumen en gang. Helt ærlig så tror jeg det ikke er noe farlig å kjøre når man tar kun amfetamin, tvert i mot så blir man sikkert mer våken og observang hvertfall hvis du har 8 timers søvn i forkant før kjøreturen og ikke holder deg våken lenger enn normalt. Vil legge til at jeg advarer sterkt denne kombinasjonen og eller inntaket og tar også full avstand fra det å kjøre i beruset tillstand.
Sitat av skorpionen Vis innlegg
kommer helt an på hvor mye du tar, hvis du tar en kvarting med amfetamin og så 10 valium så sovner du sikkert ganske bra :P (mulig du aldri våkner lol)
tar du 1 g med amfetamin og 1 valium så funker sikkert ikke valiumen en gang. Helt ærlig så tror jeg det ikke er noe farlig å kjøre når man tar kun amfetamin, tvert i mot så blir man sikkert mer våken og observang hvertfall hvis du har 8 timers søvn i forkant før kjøreturen og ikke holder deg våken lenger enn normalt. Vil legge til at jeg advarer sterkt denne kombinasjonen og eller inntaket og tar også full avstand fra det å kjøre i beruset tillstand.
Vis hele sitatet...
Først vil jeg presisere at Trådstarter aldri spurte om konsekvensen på kjøringen og rusmisbruket, han lurte på om han ville slite med angst som følge av at han overdøvet Valiumen, som han tar for angsst, med makka. Dette vet ikke jeg, men ville bare påpeke det.

For det andre (dette er off topic, men likevell viktig i sakens forbindelse):
I fare for at noen som ikke vet bedre, og tror det du sier om at amfetamin (som virker oppkvikende) fremmer dine prestasjoner innen reaksjon, så må jeg bare si med en gang at dette ikke stemmer. Det sentralstimulerende stoffet Amfetamin får deg til å få en følelse av våkenhet og oppvakthet, men det er gjort undersøkelser som konkluderer med at dette ikke stemmer i det hele tatt. Dette vet jeg på grunn av deltagelse i "Rus og trafikkurs", under soning for nettopp ruspåvirket kjøring.
Det ble gjort en undersøkelse på et amerikansk fotballag, som fikk prøve amfetamin for å teste deres oppmerksomhet og reaksjon. Det viste seg at prestasjonene deres var slett ikke forbedret, selv om de følte seg aldri så våkene, selv om de der og da syntes at de var verdens beste. Amfetaminet får deg bare til å føle deg udødelig, og når du har tatt det vil ikke noen i hele verden klare å motbevise deg om at du ikke kan klare hva som helst.
Så gutter å jenter, ikke tro at Amfetamin ikke påvirker reaksjonstiden din eller kjøreferdigheten din, den gjør det. Googler du det eksperimentet jeg snakker om så finner du det. Jeg orker ikke gjøre det iogmed at jeg sitter på jobb og har begrenset med tid til surfing.
uff'a meg for en dårlig kombinasjon.

Vent til makkaen er ute av kroppen isåfall..
Har du nerver på amfetamin, ta noen valium eller rivotril.