Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  123 11985
Joda...
Den funket med meg ihertfall.
Jeg pløyde gjennom windows update for noen måneder siden og prøvde å komme litt fort gjennom hele prosessen pga jeg hadde det litt travelt akkurat da.

uten å se hvilke typer oppdateringer jeg la inn så lå neimen ikke sp2 der gitt.

Joda, har hørt litt av hvert om dette, men så ingen grunn til å ikke legge det inn siden andre jeg kjenner har ikke hatt no problem med det uansett. Men så kommer den fine lille meldinga hvor det står at jeg har ugyldig produktnøkkel og derfor må instalasjonen av sp2 avsluttes. Ok da ble det ikke no sp2 for meg også var det ute av verden.

Hva skjer nå som den tvinges på meg? blåser de i at jeg ikke har gyldig produktnøkkel, eller vil de kreve at jeg også skal skifte den til en gyldig en?

Har sp2 på laptopen, og når jeg slår av brannmuren der så maser den om at brannmuren er slått av (som om jeg ikke viste det) også tar den seg den frihet og slår den på igjen etter en liten stund. Noen måte å få det bort på ?
dum-da-di-dei, apple.no hehe... *kaste bensin og en 20-liters gasstank paa baalet*
Sitat av TechLash
...Har sp2 på laptopen, og når jeg slår av brannmuren der så maser den om at brannmuren er slått av (som om jeg ikke viste det) også tar den seg den frihet og slår den på igjen etter en liten stund. Noen måte å få det bort på ?
Vis hele sitatet...
joda, bare gå inn på kontrollpanel og sikkerhetssenter og velg at du vil kontrolloere brannmuren selv. Kakestykke
Altså, ræva at microsoft tvinger SP2 på brukerne sine.

*kremt*Fælt for de som har warezversjon *Kremt*

Mesteparten av det som har med win å gjøre suger (synes nå jeg) Alt bortsett fra at kopitabiliteten, men det kommer vel av at windows har monopol. Nei jeg sverger til *NIX!!
Hvordan blir det med dem som har warez versjon?
Hvordan går det hvis man ikke har nok diskplass igjen på C:? (hvor windows ligger)
Sitat av Gryxor
Hvordan går det hvis man ikke har nok diskplass igjen på C:? (hvor windows ligger)
Vis hele sitatet...
Da får du vel beskjed om at du må frigjøre mere diskplass for å installere sp2...
Hvis det ikke går? Slipper man å innstallere sp2 da?
Den vil vel antageligvis spørre igjen neste gang den prøver å oppdatere. Hva er det med dere forresten? Er dere redde for å få SP2 på maskina?
Sitat av Gryxor
Hvis det ikke går? Slipper man å innstallere sp2 da?
Vis hele sitatet...
Hvis det ikke går så får du ikke installert sp2, å gjør du ikke det så får du ikke installert de andre oppdateringene...
Jeg instalerer ikke SP2 før de har fått fikset IP problemene. Har søkt litt på google og fant ut at jeg ikke var alene med det problemet...Problemet er at hvis du må få en IP fra en DHCP server så feiler den ca 80% av gangene. Jævlig irriterende hvis du bruker laptopen på to netverk (skole og hjemme).

Har installert winXP pro på nytt og kommer til å ungå SP2 så lenge som mulig...
Hawk: Du tuller nå? Jeg har også en laptop, som jeg bruker på minst tre forskjellige nettverk (pluss to til en gang i blant), og jeg har aldri problemer med å få IP. Noen ganger på WLAN, men det er pga svakt signal.
søk på google, det er veldig mange som har det problemet med SP2. Det hendte jeg brukte over 30 time med å få IP (på LAN og WLAN med full styrke).
jeg sitter på laptop med AMD64 prossesor og den kanke takle sp2...Prøvde par ganger...Laptoppen Nekter og starte med sp2...Prakke på meg driten som gjør at laptoppen ikke funker...
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
Nerden: Seriøst, hvis du ikke får startet maskinen med SP2 så ville jeg levert den inn til selger på garantie mtp. at maskinen er alvorlig defekt. Sansynligvis er det ikke SP2 som føkker opp men et eller annet smart noe du har lagt inn (har du prøvd å legge inn SP2 etter en ren install?), men hvis det faktisk er SP2 som føkker opp så er du jo nødt til å bytte maskinen - SP2 MÅ inn før eller senere hvis du har tenkt å kjøre et oppdatert operativsystem. Seff, man har jo drøssevis av andre alternative operativsystemer...
Jeg fant to nyttige linker til de som har problemer med netverk etter å ha installert SP2

http://www.helpwithwindows.com/WindowsXP/troub-13.html
http://users.tpg.com.au/adsl5muj/
Hawk: Det kan ikke skyldes problemer med driverne til nettverkskortet, da?
Jeg har installert driverne flere ganger (den nyeste til intel) som skal være kompatibel med SP2.
Jeg har problemer med WLAN og LAN kortet mitt som er fra to forskjellige produsenter (intel og broadcom). Flere av mine venner har det samme problemet med SP2
Sitat av Hawk
Jeg har installert driverne flere ganger (den nyeste til intel) som skal være kompatibel med SP2.
Jeg har problemer med WLAN og LAN kortet mitt som er fra to forskjellige produsenter (intel og broadcom). Flere av mine venner har det samme problemet med SP2
Vis hele sitatet...

Etter å ha fått nytt hovedkort kan jeg ikke installere noe på windows update (bortsett fra SP1), for da mister jeg LAN-forbindelsen. Håper jeg ikke må kjøpe nytt hovedkort den 12. april.
Nå tror jeg mange har forstått det litt feil.
Det er ikke sånn at du MÅ installere SP2.... Og hvis ikke så får du ikke starta Windows? Og det innstallerer ikke seg selv i bakgrunnen?

Det er sånn at hvis du ikke installerer SP2 så får du ikke oppdatere Windows lenger. Right?



Den "Limited or no connectivity"-beskjeden kan du få hvis bare Windows XP får beskjed om hvilken IP du skal bruke. Selv om du mottar IP automatisk fra en switch/hub eller router, så sendes det bare ut til Windows XP. Derfor må du skrive inn IPen i "bruk følgende IP adresse:-feltet" på TCP/IP innstillingene for tilkoblingen.
Sitat av Zoidberg
jeg VIL faktisk ha SP2, men har ikke fått lagt det inn pga wares verson.. har noen drivere som er beregnet på sp2, og dermed ikke funker helt som de skal.
Vis hele sitatet...
Fungerte glimrende for meg å installere SP2, selv om jeg også har ulovlig versjon så... Visste dere at hvis man har piratkopi, så kan man kjøpe gyldig lisens fra microsoft for 200 spenn?
Sitat av BakkiZ
Nå tror jeg mange har forstått det litt feil.
Det er ikke sånn at du MÅ installere SP2.... Og hvis ikke så får du ikke starta Windows? Og det innstallerer ikke seg selv i bakgrunnen?

Det er sånn at hvis du ikke installerer SP2 så får du ikke oppdatere Windows lenger. Right?



Den "Limited or no connectivity"-beskjeden kan du få hvis bare Windows XP får beskjed om hvilken IP du skal bruke. Selv om du mottar IP automatisk fra en switch/hub eller router, så sendes det bare ut til Windows XP. Derfor må du skrive inn IPen i "bruk følgende IP adresse:-feltet" på TCP/IP innstillingene for tilkoblingen.
Vis hele sitatet...
Jeg vil gjerne mota en IP adresse automatisk og ikke manuelt. Det som du sier er at jeg må skru av DHCP på routern og sette inn en IP manuelt i routern og i WinXP. Det kan gå hjemme hos meg, men jeg tviler på at NITH vil gjøre det
Jeg tenker nok på den IPen du får av routeren din
problemet er at jeg ikke får en gyldig IP. får bare 192.255.*.* isteden for 192.168.1.* eller 10.20.*.*
kan du ikke sette 192.168.1.* da?

Det er jo ikke noe problem, men ja, det glemte jeg. Du må skrive inn IPen til routeren også på gateway.
Sist endret av BakkiZ; 27. februar 2005 kl. 00:19.
men jeg vet ikke hva * er det kan være alt fra 0 til 255. på NITH er det enda verre der har jeg to ukjente tall
Du får oppgitt gatewayen hvis du går innpå cmd og skriver "ipconfig".

Du kan også sjekke statusen for den tilkoblingen du bruker.
Altså? Hva er det jeg hører, kan man kjøpe lisens for 200 spenn?
Ahh endelig, det her har jeg ventet så lenge på. Datapartyer kommer og ta stor nytte av dette, skjønner ikke hvorfor folk klager på bedre sikkerhet. Når folk ikke vil sikre seg så må de det. Det er som med sykdommer, du kan ikke velge og ikke vaksinere deg mot dem.
Sitat av BakkiZ
Du får oppgitt gatewayen hvis du går innpå cmd og skriver "ipconfig".

Du kan også sjekke statusen for den tilkoblingen du bruker.
Vis hele sitatet...

Jeg er ikke helt grønn når det gjelder nettverk. Jeg har prøvd det flere ganger, men jeg får ikke noen opplysninger der. Det står ikke en dritt om gateway. Det jeg får er det samme som når du plugger ut kabelen.
Jeg har også samme problem som hawk på min laptop med sp2. Har testa på samme nettverk med en laptop med sp1 og det gikk smertefritt.
Går det ikke ann å skru av Winowsupdate? Mener å huske at jeg har gjort det, jeg blir ihvertfall aldri "plaget" av "viktige" oppdateringer og sånn etter at jeg skrudde av windowsupdtate i msconfig... Vet ikke om dette har blitt nevnt før for jeg orka ikke lese hele posten, hvis det har blitt necnt før så kan dere få lov til å ignorere meg...
very impotent freak
Delusional's Avatar
Hvorfor tvinge folk til å installere servicepack? Hva med å bare ha updates som kun patcher sikkerhetshull. Folk ønsker nødvendigvis ikke alt dilldall som microsoft skal instalere. Spør du meg, burde microsoft heller bare tvinge alle xp maskiner til å bli patchet for de seneste sikkerhetshullene.
Sitat av Hawk
Jeg er ikke helt grønn når det gjelder nettverk. Jeg har prøvd det flere ganger, men jeg får ikke noen opplysninger der. Det står ikke en dritt om gateway. Det jeg får er det samme som når du plugger ut kabelen.
Vis hele sitatet...

prøv 192.168.1.1, 192.168.2.1, 192.168.1.2 eller 192.168.2.2 da. Las manualen og finn ut hvilken ip routeren bruker. Du må bare fylle ut de opplysningene som du ikke trengte før. Sleit mye med det samma, men det funker som fan nå uten noe limited conectivity.
Sitat av BakkiZ
prøv 192.168.1.1, 192.168.2.1, 192.168.1.2 eller 192.168.2.2 da. Las manualen og finn ut hvilken ip routeren bruker. Du må bare fylle ut de opplysningene som du ikke trengte før. Sleit mye med det samma, men det funker som fan nå uten noe limited conectivity.
Vis hele sitatet...

Det hjelper ikke bare å skrive inn IPen til routern. du får din egen IP som routern gir deg. Den kan være hva som helst. Jeg vet at routern min har 192.168.1.1 som IP, men det er IPen jeg trenger for å gå inn i den og stille den ikke for å få tilgang til internett eller netverket. Det er ikke noe problem å bruke manuel IP her hjemme, men på NITH er det litt vanskilre da det er ca 300 PCer der som skal ha en IP. Derfor må jeg må IPen automatisk noe som ikke virker som det skal i SP2.
Kan jo være at det er noen forandringer i EULA'en man ikke går med på, men allikevel tvinges man til å installere.
Og da har det vel ingen hensikt å ha en EULA?
Sitat av mongeland
[b]

En skulle nesten tro at når man eier sin egen PC og alt som er installert på den, så fikk man bestemme hva som skal inn på den eller ikke selv. Har du Windows XP uten SP2, tar du feil. SP2 blir installert på den 12. april, uansett om du vil det eller ikke.
Vis hele sitatet...
Vel, det er ikke du som eier Windows, det er det microsoft som gjør og de kan gjøre hva de vil med det uten din samtykkelse, og om du vil kjøre systemet deres er helt opp til deg.
Mener å huske et alternativ, "Disable automatic updates"? Vil ikke dette holde? Og så laste ned alle pakker enkeltvis fra Microsoft sine Update-sider?
Dette er så utrolig irriterende. Hos kjæresten har jeg nettopp installert XP med SP1 fordi jeg ikke fant drivere til skjermkort som fungerte til SP2.. Dette er en compaq hjemmepc, og må bare godtas for det den er.. Men at mircosoft tvinger meg til å installere SP2 plager meg i dette tilfellet.
Jeg vurdere sterkt å gå over til Linux. D
et neste blir vel at de skal overvåke deg,
se ka du laster ned og hva du surfer på.... =@


Zyl0n
------------------------------------------------------------
Yes to Free Warez!!
Sitat av maedhros
Mener å huske et alternativ, "Disable automatic updates"? Vil ikke dette holde? Og så laste ned alle pakker enkeltvis fra Microsoft sine Update-sider?
Vis hele sitatet...
Problemet er bare det at veldig mange pakker som blir sluppet ETTER at SP2 kom, er avhenging av at SP2 er inne, for at de skal fungere slik de skal. Kan feks nevne at MSBlasterfiksen fra MS var ubrukelig om man ikke hadde hatt vett nok til å legge inn SP1, rett og slett fordi SP# setter standarder de som lager pakkene arbeider ut i fra.
Sist endret av meitemark; 2. mars 2005 kl. 10:33.
Noe av problemene med sp2 er at noen programmer ikke fungerer 100 %. F.eks programmer som er avhengig av SQL, er problematisk.
Men samtidig så er pc en din generelt bedre beskyttet.

Jeg har sp2, og er fornøyd. ( Jeg bruker ikke programmer som trenger SQL )
Fant en fiks til LAN problemet som virker for meg (har SP2 på en av mine 2 PCer)

http://www.pchell.com/support/limitedconnectivity.shtml
Hei!
Var veldig mange poster her: har jeg skjønt det: den som ikke vil ha sp2 deaktiverer automatiske oppdateringer (noe jeg forlengst har gjort) og går ikke inn på windows update...
Stemmer?
Kan man da installere andre updates fra Windows Update etter denne datoen, eller er det slik at har man ikke sp2 kan man ikke laste ned updates?

Takker for svar!
Hilsen Daniel
Jeg tror de kommer til å sperre alle andre ute.
latterlig møkk, faen a, tenk om jeg ikke vil ha sp2 da... LWL
Hei!
Stenge ute fra hva? Windows Update?
Har ikke lastet ned noe der og har ikke mer virus/hackeangrep av den grunn. Bruker sygate personal firewall pro og nod32 og føler meg ganske trygg
+ firefox
Sitat av zyl0n
Jeg vurdere sterkt å gå over til Linux. D
et neste blir vel at de skal overvåke deg,
se ka du laster ned og hva du surfer på.... =@


Zyl0n
------------------------------------------------------------
Yes to Free Warez!!
Vis hele sitatet...

Siden du tydeligvis er så sterkt imot Microsoft så foreslår jeg at du slutter å bruke Windows fra dags dato av.

Er det noe jeg er lei av så er det whinere som klager over at "Microsoft suger, overvåker deg, eller andre ulumskheter"
Hvis dere VIRKELIG mener dette, så hadde dere ikke sittet på en maskin med piratkopiert Winsows XP på, så shut the fuck up. Det er 100% opp til hver enkel person om han/henne ønsker å kjøre dette operativsystemet, og de som velger dette vet hva de har i vente.
Hvis dere virkelig mener at Win sux Lin rulez, så bruk Lin, og ikke plag oss andre som mener at Windows er helt kurant til vårt bruk.

Hvem er det som går og bekymrer seg for at SP2 kommer til å bli lagt inn på PCen - hvem er det som med respekt for seg selv IKKE allerede har innstallert denne pakken for lenge siden.
Sp2 reduerer trojanere, virus, setter opp brannmur hos folk og så videre - gjør nettet litt tryggere for de som kanskje ikke har mest peiling.

Hærregud, mennesker! Hvis dere er så missfornøyd, så bruk alternativene, ikke sitt å whine som små barn.

Hilsen en mektig lei windows-elsker =)
Sist endret av Croyfer; 6. mars 2005 kl. 18:55.