Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 1518
Jeg har VOX TonelabSE som er kjøpt i USA. Ved strømforsyninga står det ~AC9V.
Kunne det fungert å satt den rett i veggen dersom jeg hadde hatt en liten duppedings som gjorde at den passa i veggen? Eller ville ting blitt svidd da?
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Straumforsyninga leverer 9VAC ut. Dvs, du kan bare finne deg ei vilkårleg straumforsyning med rett plugg som leverer 9V ut.
Et godt utgangspunkt er Clas Ohlson

Og i tilfelle du lurer på kas du skal kjøpe: http://tinyurl.com/y8rfu7

Du må også sjekke kor mykje straum den du har kan levere. Det står somregel på.
Om du bruker den du har blir ting svidd ja.
Rattus Norvegicus
pr0cyon's Avatar
Du trenger an adapter som gir ut 9V vekselstrøm, og har en plugg som passer inn i Voxen

edit: Voxen bruker en spesi-plugg, så den vidarlo lenket til vil ikke fungere. Hvis du ikke finner noe på clas olsson e.l., så må du nesten bare forhøre deg på nermeste musikkbutikk
Sist endret av pr0cyon; 4. desember 2006 kl. 22:14.
Takk for hjelpa
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Det er da ikkje problem å flytte pluggen over fra den originale straumforsyning til ei anna Det krever 5 min med loddebolt ville eg tru...
Hva mener du?
Greia er at jeg vil selge pedalen, og det er litt vanskeligere med amerikansk støpsel.
Hvis jeg går i butikken og kjøper en vanlig standard strømforsyning til den pedalen, vil jeg lettere få solgt den
Ser ut som en 4 pin DIN plugg. Ta med pedalen til clas ohlson, evt ELFA hvis du bor i Oslo, så kan du prøve. Eller hør med VOX om de har europeiske adaptere til samme pedal. Det gjør ingenting om adapteren gir ut 9V likestrøm.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Bør vel gjerne gi ut litt meir enn 9VDC?
9VAC blir jo 12.72V-1.4V~11.3VDC
9VAC er Vamplitude/sqrt(2), ettersom Pmidlere=1/2*Vamplitude*Iamplitude, og tilsvarer 9VDC etter likerettingen. Minus 1,4V gjennom 2 dioder i likeretteren selvfølgelig, men det gjelder uansett om du gir inn DC eller AC.
OT: Har et gammelt ekstern harddiskkabinett her som krever en 12V lader for å funke. Mulig å få kjøpt dette noen sted? Clas Ohlson feks? Blir uaktuelt å lage selv da jeg har alt for lite erfaring innenfor elektrisitet så må derfor kjøpe en.
RadioSlave, vil tro det, sjekk hvor mye strømforbruk harddiskkabinettet har.
(står oppgitt i A, mA eller W)
Så finner du en universaltranformator(eller eliminator som clas ohlson skummelt nok kaller det...)som gir så mye eller mer A/W.
Og som kan stilles inn på å ikke gir mer enn 12volt.
Ha gjerne med et godt bilde av kontakten på harddisken så kan du sjekke i butikken om en av kontaktene som følger med transformatoren passer.

1000 mA = 1 A hvis jeg ikke husker helt feil.
Sitat av Henriken
(eller eliminator som clas ohlson skummelt nok kaller det...)
Vis hele sitatet...
Hehe, ja, litt skummelt ord, håpe dem mener Batteri-eliminator..:P
Sitat av Provo
9VAC er Vamplitude/sqrt(2), ettersom Pmidlere=1/2*Vamplitude*Iamplitude, og tilsvarer 9VDC etter likerettingen. Minus 1,4V gjennom 2 dioder i likeretteren selvfølgelig, men det gjelder uansett om du gir inn DC eller AC.
Vis hele sitatet...
Her gikk det nok litt fort i svingene ja. Tenkte effektberegninger, ikke spenning. Spenningen vil variere med typen likeretter, og for å utelukke at noe ikke fungerer pga at det trenger AC (slike bokser pleier å kreve DC, så ting kan tyde på det, selv om jeg ikke aner hva det skulle være), så skaff en 9VAC kilde.