Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 1877
Hei,
Sitter her med et "Høy følsomt" CCD cam som jeg har lyst til å teste. utfordringen er at den har bare BNC utganger/innganger. så da er jeg ute etter en måte å koble det inn på TV mitt som har både Coaxial inngang og SCART inngang. spøsmålet jeg da stiller er om det fint går an å putte det rett inn på dette TV. jeg vet jeg trenger en overgang for å få den til å passe inn på coax'en på TV'en, men trenger jeg en adapter for å "konvertere" signalene over til et signal som TV'en kan forstå? hvor eventuelt kan jeg kjøpe en overgangs kabel eller eventuelt en adapter?, søkte på BNC på ClasOhlson uten hell.

Takk for svar folkens
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
BNC er bare et fysisk grensesnitt, og du må tillegg vite det elektriske grensesnittet. Eg kan tippe på at det er komponent RGB eller noko slikt...
mulig men tror det er sort hvit iogmed det er infrarødt, så da tviler jeg litt på RGB.
Sitat av vidarlo
BNC er bare et fysisk grensesnitt, og du må tillegg vite det elektriske grensesnittet. Eg kan tippe på at det er komponent RGB eller noko slikt...
Vis hele sitatet...
Komponent RGB gjennom en BNC plugg med 2 ledere? Kompositt video, tenker jeg.

Prøv med en BNC til phono overgang, hvis du har phono-innganger på TV'en din (er ofte i front), eller bruker den i tillegg til en phono til scart overgang.
Står det ikke i manualen til kameraet ditt hva slags type signal det er? Sjekk siden til produsenten eller google hvis du ikke har den.
Ut fra det jeg kan lese på wikipedia vil jeg tro det er meget sannsynlig at signalet er kompitabelt med composite signalet.
http://en.wikipedia.org/wiki/BNC_connector
http://en.wikipedia.org/wiki/RCA_connector

" This connector is an alternative to the RCA connector when used for composite video on commercial video devices, however many consumer electronics with RCA jacks have been utilized on commercial video equipment with BNC jacks via adaptor. "
Sitat av Provo
Komponent RGB gjennom en BNC plugg med 2 ledere? Kompositt video, tenker jeg.

Prøv med en BNC til phono overgang, hvis du har phono-innganger på TV'en din (er ofte i front), eller bruker den i tillegg til en phono til scart overgang.
Står det ikke i manualen til kameraet ditt hva slags type signal det er? Sjekk siden til produsenten eller google hvis du ikke har den.
Vis hele sitatet...
kameraet er ikke mitt og jeg har dessverre ikke manual til den. det er ikke noen datablader tilgjengelig via google, ikke hos produsentens hjemmesider heller. men jeg skal teste med composite iløpe av uken hvis jeg får tid
takk