Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  29 4984
Hei

Ønsker å legge ut en situasjon jeg er havnet i og håper at noen der ute kan vite hva det kan være og hva jeg bør gjøre for ingen rundt meg vet det

For en halvannen mnd siden brukte jeg zopiclone noe jeg hadde gjort i noen uker i en litt større dose enn normal for så å holde opp en dag jeg visste at jeg skulle ta en øl til maten,dagen derpå fikk jeg ufattelige reaksjoner i form av sovning i bein/armer,muskelrykk,sterke besvimelsesymptomer,klarte ikke sove og vred meg i ubehag i dagesvis,dette varte i 2-3 uker for gradvis å gå over

Hvis jeg prøvde å ta litt mer zopiclone ble lidelsen lindret litt men det var akkuratt som en reaksjon var satt igang jeg ikke kunne stoppe

Så jeg holdt opp med begge stimulanter,en mnd senere etter at jeg følte meg ok igjen tok (i helgen)tok jeg en stk øl,ble trøtt og rolig og gikk til sengs

Også begynte hele "abstinens"regla igjen med samme greia bortsett fra besvimelsessympt og litt svakere styrke enn første gang,dette av kun mengde en øl og INGEN medikament på ukesvis,jeg har tidl aldri hatt noen liknende problemer med hverken alkohol eller medikament

Det jeg har lest meg til er at det kanskje har oppstått en alkohol-medikament interaksjon/reaksjon på stimulanter eller noe i den dur..jeg klarer ikke finne noen som er ekspert på dette og legen min mener nevrologer ect ikke kan forstå dette noe mer enn han.

så,kan noen være så snill å si hvem jeg evt bør henvende meg til?eller enda bedre et hint om hva som kanskje har rammet meg?
Sist endret av njatja; 10. mai 2011 kl. 09:03.
Da er det vel bare å la både zopiclone og alkohol være i fred.
Tenk at store deler av jordas befolkning greier seg utmerket uten disse midlene. Kanskje har de fleste en brukbar dag også. Det er altså ikke verre enn det.
jeg som skriver
Gå til lege, høres ut som om det er det mest fornuftige å gjøre
njatja's Avatar
Trådstarter
23 1
Sitat av mag00us Vis innlegg
Gå til lege, høres ut som om det er det mest fornuftige å gjøre
Vis hele sitatet...
ja jeg har gjort det,han vet ikke hva det kan være,punktum

og han tror ingen andre spesialister kan vite det noe bedre,så jeg tør rett og slett aldri å innta noe mer stimu før noen med peiling forteller meg hva det er og hva jeg bør gjøre

blir veldig desp etter å finne ut hva som skjedde og hva som skjer videre

Sitat av Ella Vis innlegg
Da er det vel bare å la både zopiclone og alkohol være i fred.
Tenk at store deler av jordas befolkning greier seg utmerket uten disse midlene. Kanskje har de fleste en brukbar dag også. Det er altså ikke verre enn det.
Vis hele sitatet...
ja det er greit nok det,men det er greit å vite hva som har skjedd og om jeg noengang kan ta meg en øl til maten igjen evt hvor lenge man må vente

jeg hadde forresten en utmerket dag helt til jeg gikk å la meg og det brøyt ut

jeg skal forresten starte med noe som heter ritalin pga adhd men jeg vet rett og slett ikke om jeg tør for jeg klarer ikke en sånn reaksjon igjen

Det er vell det største problemet mitt

at jeg trenger medisinen for å få til konsentrasjon samtidig som jeg frykter å gå inn i en samme eller kanskje enda værre reaksjon hvis jeg våger meg på noe stimu igjen
Sist endret av njatja; 10. mai 2011 kl. 09:09.
njatja: synes det høres ut som abstinenser jeg, dog noe merkelig opplegg. Kan være du er en av dem som blir lett avhengig av Z-drugs som Zopiclone og om du har økt dosen raskt ved forbruk hver kveld så kan det føre der.

Zopiclone påvirker GABA-reseptorene og det gjør også alkohol. Som med benzoabstinenser så forsterkes zopiclone-abstinenser mest sannsynlig av alkohol, og man kan få tilbakefall i flere dager av å drikke det i den tilstanden.

Om så, vil du nok kunne ta deg en øl igjen, men det kan ta sin tid før kroppen har reparert seg nok til å tillate det. "Tail-enden" på denne typen abstinenser er gjerne flere måneder lang, i ditt tilfelle kanskje 6-10 uker for å komme med litt kvalifisert gjetning.

Abstinenser kan ta litt tid før de inntreffer, derfor tror jeg du ikke fikk reaksjonen før du gikk uten en hel dag. Alkohol, som forsterker abstinenser, kan her bare ha forsterket reaksjonen som allerede ville kommet uansett, men jeg er allikevel langt ifra sikker på at det er en mulighet.

Du kan muligens finne litt mer informasjon og dele historien din her, spesielt under "Non-Benzodiazepines with similar effects (Z drugs Lounge)".
njatja's Avatar
Trådstarter
23 1
hjertelig

beste infoen jeg har fått hittil

Begynner å bli litt bedre siden det brøyt ut på lørdagen nå,men om kvelden 17-18 tiden blir det ofte værre

merkelig greier

jeg får også utrooolig stiv nakke i slutten av "anfallet"noe jeg kjenner begynner å komme nå...medførte migrene liknende tilstand sist på slutten,så jeg må vell gjennom det au

jeg vedlikeholder vell gaba-abstinens tilstanden når jeg tok alkohol

tror du ritalin går på gaba greiene eller om jeg kan bruke dette trygt tro?legen min veit rett og slett ikke så jeg er nødt til å finne dette ut selv

dette jeg opplever er vell ikke farlige håper jeg,drit redd for at det skal bli enda værre neste gang eller noe kronisk faenskap
aldri opplevd noe liknende ubehag,føles som hvis du har drit vondt i magen og bare vil ut av kroppen

Jeg ble beroliget av å høre at alt dette mest sannsynelig er abst..noe jeg håpet på men de fleste helsepersjonell sa at dette bare varte noen dager,en idiot lege på legevakta sa det garantert ikke var abst for dette tok fler år å utvikle

€rivesegihåretoverhelsevesenet€

får bedre hjelp her vettu

takk igjen

* Psychological symptoms - such as anxiety, panic attacks, odd sensations, feeling as if you are outside your body, feelings of unreality, or just feeling awful. Rarely, a serious mental breakdown can occur.
* Physical symptoms such as sweating, unable to sleep, headache, tremor, feeling sick, palpitations, muscle spasms, and being oversensitive to light, sound and touch. Rarely, convulsions occur.
* In some cases the withdrawal symptoms seem like the original anxiety symptoms.

dette var veldig treffende,akkuratt som jeg følte det når jeg trodde jeg var på vei til å gå i koma eller bli sinnsyk,på vei vekk fra virkeligheten som om man drømte eller var utenfor deg selv--syyykt ekkelt,pluss muskel spasmer og drit og møkk

ufattelig at helsevesenet ikke kan en dritt om dette når så mange får forskrevet det,folk blir naturlig nok redde når ingen kan informere de skikkelig om hva som skjer enda de har fått det servert og kun mangel på kunnskap står i veien for å skjønne lidelsen
Sist endret av njatja; 11. mai 2011 kl. 18:16.
Ritalin og andre stimulanter kan forverre tilstanden.Noe jeg forøvrig har svart deg på i en annen tråd.Hold deg unna alt av stimulanter og alkohol til det her har gått over.
Sist endret av JayHova; 11. mai 2011 kl. 19:04.
njatja's Avatar
Trådstarter
23 1
alkoholen vedlikeholdt/gjennopptok nok abstinensen når også dette går på gaba greiene, ved mitt andre inntak av kun alkohol,man får gi seg selv diagnosen
Det positive var å se at virkestoffet i ritalin ikke var på gabalisten på siden så jeg mest sannsynelig kan bruke dette uten problemer

All these affect Gaba receptors

* alcohol (ethanol)
* avermectins—doramectin, selamectin, ivermectin
* barbiturates
* bicucullines - GABA antagonist
* benzodiazepines
* baclofen
* baicalin and baicalein from skullcap scutellaria lateriflora
* carbamazepines
* caffeine inhibits GABA release. The less GABA, the more nerve transmissions occur.
* cyclopyrrolone derivatives such as zopiclone
* fluoroquinolones
* gabazine (SR-95531)
* gamma-Hydroxybutyric acid (GHB)
* gamma-amino-beta-hydroxybutyric acid
* imidazopyridine derivatives such as zolpidem
* kavalactones
* muscimol
* phenytoin
* picamilon
* picrotoxin
* progabide
* propofol
* phenibut
* pyrazolopyrimidine derivatives such as zaleplon
* thujone—GABA antagonist

her står det medisiner mann skal unngå i benz absti

http://benzowithdrawal.com/forum/index.php?topic=387.0
Sist endret av njatja; 11. mai 2011 kl. 19:12.
Kjør på med ritalin du,ikke noe vits i og komme hit og klage etterpå.Selv om det ikke påvirker gaba så forverrer det tilstanden.Til og med kaffe kan forverre det kraftig.Så viss du vil ut av dritten fortest mulig,så gjør du lurt i og ikke spise ritalin eller andre sentral stimulerende som amf,kokain,osv.
Master debater
Dekilaz's Avatar
Abstinenssymptomer som følge av alkohol, benzodiazepiner og GABA-agonister (stoffer som aktiverer GABA-reseptorer) skjer blant annet fordi at man får færre GABA-reseptorer. GABA-reseptorene virker inhiberende på hjerneaktivitet, og de er et viktig motstykke til de reseptorene som virker eksiterende på hjerneaktivitet (f.eks. glutamat-reseptorer). Et inhiberende stoff gjør at nevronene blir mindre aktive. Et eksiterende stoff gjør at nevronene blir mer aktive.

Når man fyller på med inhiberende stoffer, vil hjernen både nedregulere antallet inhiberende reseptorer og øke produksjonen av eksiterende nevrotransmittere for å opprettholde balansen mellom hyper- og hypoaktivitet (balanse i kroppen, "homeostase", er et viktig fysiologisk prinsipp). Med andre ord har du nå mer enn normalt med eksiterende nevrotransmittere som f.eks. dopamin, serotonin og noradrenalin, og du har mindre inhiberende reseptorer, hvilket gjør at førstnevnte kan få nærmest fritt spillerom.

Ritalin fører til større frigjøring av eksiterende nevrotransmittere, så i teorien kan ritalin gjøre abstinenssymptomene verre. Jeg skulle tro at dette i verste fall kan føre til epileptiske anfall, uten at jeg har noen personlig erfaring med akkurat denne situasjonen.
Sist endret av Dekilaz; 11. mai 2011 kl. 20:03.
Høres ganske sært ut. Ikke hørt om noen så kraftige abstinenser av zopiclone. Sikker på du ikke er allergisk mot noe av det du inntok den dagen? For hørtes ikke ut som et abstinens symptom av zopiclone alene. Da må du ha brukt store mengder av dette ganske lenge. Jeg er på og av store mengder av benzo og benzo lignende typer ofte, og har aldri opplevd abstinenser. Kan ikke se for meg at én dag uten ville gi deg noe abstinens som du beskriver her.
njatja's Avatar
Trådstarter
23 1
Sitat av Cherie Vis innlegg
Da må du ha brukt store mengder av dette ganske lenge. Jeg er på og av store mengder av benzo og benzo lignende typer ofte, og har aldri opplevd abstinenser. Kan ikke se for meg at én dag uten ville gi deg noe abstinens som du beskriver her.
Vis hele sitatet...
ja man kan vell si jeg gjorde det

Nei det er ikke noe allergi,jeg fikk det samme om igjen flere uker etter første anfall og zopicloneslutt, bare litt svakere..utløst kun av ca 1 øl mengde alkohol

Det hadde ikke jeg opplevd heller før denne episoden

Pass deg,når du først får denne smellen ville du ønske du aldri hadde rørt det

Cluet er vel å holde alkohol langt unna og ikke blande sammen ting og ikke kutte brått ut ting

Sitat av Dekilaz Vis innlegg
Abstinenssymptomer som følge av alkohol, benzodiazepiner og GABA-agonister (stoffer som aktiverer GABA-reseptorer) skjer blant annet fordi at man får færre GABA-reseptorer. GABA-reseptorene virker inhiberende på hjerneaktivitet, og de er et viktig motstykke til de reseptorene som virker eksiterende på hjerneaktivitet (f.eks. glutamat-reseptorer). Et inhiberende stoff gjør at nevronene blir mindre aktive. Et eksiterende stoff gjør at nevronene blir mer aktive.

Når man fyller på med inhiberende stoffer, vil hjernen både nedregulere antallet inhiberende reseptorer og øke produksjonen av eksiterende nevrotransmittere for å opprettholde balansen mellom hyper- og hypoaktivitet (balanse i kroppen, "homeostase", er et viktig fysiologisk prinsipp). Med andre ord har du nå mer enn normalt med eksiterende nevrotransmittere som f.eks. dopamin, serotonin og noradrenalin, og du har mindre inhiberende reseptorer, hvilket gjør at førstnevnte kan få nærmest fritt spillerom.

Ritalin fører til større frigjøring av eksiterende nevrotransmittere, så i teorien kan ritalin gjøre abstinenssymptomene verre. Jeg skulle tro at dette i verste fall kan føre til epileptiske anfall, uten at jeg har noen personlig erfaring med akkurat denne situasjonen.
Vis hele sitatet...
ok takk,får prøve å legge det frem for lege i håp om å få noen klar beskjed

blir gæærn av at ingen veit en dritt og alle bare spekulerer vilt(helsepersonell og leger altså)

legen sa han regnet med det tok noen dager toppen en uke før jeg var klar igjen,bullshit ass..jeg skjønner såpass selv at jeg ikke er klar etter en uke,fysiske muskulære dritten sitter i hvertfall en uke bare det jeg klarer å føle som plagsomt selv
Sist endret av njatja; 11. mai 2011 kl. 21:13.
Hvilke doser daglig er det snakk om? Ikke medisinsk dose regner jeg med siden imovane halveres etter 7 timer og burde være fort ute av kroppen, i alle fall innen uke.
Må bare først si at posten til Rottegift var god.
Har du tatt blodprøver hos legen, skjekka leververdier osv..? Hadde jeg vært deg hadde jeg spurt legen om å skjekke at alt står bra til me helsa, om det står bra til så har du jo hvertfall ikke noe å bekymre deg over, å kan ta tiden til hjelp
Sist endret av stromba; 11. mai 2011 kl. 23:31.
njatja's Avatar
Trådstarter
23 1
Sitat av stromba Vis innlegg
Må bare først si at posten til Rottegift var god.
Har du tatt blodprøver hos legen, skjekka leververdier osv..? Hadde jeg vært deg hadde jeg spurt legen om å skjekke at alt står bra til me helsa, om det står bra til så har du jo hvertfall ikke noe å bekymre deg over, å kan ta tiden til hjelp
Vis hele sitatet...
blodprøvene er greie nok,de jeg har tatt hvertfall

leververi er 86 alat,noe som er litt forhøyet men ikke noe farlgie greier

Etter det jeg har lest er det så mye mer som kan bli kødda til enn de vanlige tingene som dette...nervologisk faenskap..ja vet dette vil gå over igjen snart,greia er at jeg har et veldig dilemma,jeg trenger ritalin medisin men tør ikke gå på det nå i frykt for det samme skal skje igjen eller kanskje en enda værre reaksjn fra kroppen hvis jeg gjør

og verken legen,utredningskontoret eller legevakten vet noe om dette og kan gi meg noe svar..de bare spekulerer uten å skjønne at jeg var i absinenstilstand engang,gjør meg litt desperat

hvem ringer jeg?rusavhengihetssenter?rustelefon visste ikke..typen bare pøste på men hvor mange DAGER zopiclone lå i blodet og drit jeg vet fra før og hadde ingen regel på hvor lenge man skulle unngå stimulanter for å være trygg...det alle sier er noen DAGER,mens dette henger i 2-3 uker bare anfallet i seg selv

Jeg følger magefølelse å velger å ikke høre på de jeg har snakket med hittil

Jeg skulle så gjerne ønske jeg kunne treffe en type som visste noe,som kunne fortalt meg fra dag 1 hva som hadde skjedd og hva jeg burde gjøre
Sist endret av njatja; 12. mai 2011 kl. 07:03.
Master debater
Dekilaz's Avatar
Ettersom du har nevrologiske symptomer, hadde nevrolog vært førstevalget. Det er ikke sikkert at dette er abstinenssymptomer, og det er viktig å utelukke andre grunner til tilstanden din.

Du kan også prøve psykiatrien, det er ofte de som tar seg av rusavvenning og følgende også de med mest erfaring når det gjelder avhengighet og abstinens.
Sist endret av Dekilaz; 12. mai 2011 kl. 15:08.
Sikker på du ikke fikk et epleptisk anfall eller har utviklet epilepsi?
Synes ikke dette høres ut som abstinenser assa. Ikke Imovane abstinenser, har aldri hørt om noen med imovane abstinenser. Da må du jo ha spist noe helsikkes med piller langt over medisinsk dose. Snakker vi over 10 piller daglig eller hva?
Helt utrolig at denne tråden har overlevd så lenge? Spurte selv om noe lignende for en tid tilbake og den ble slettet raskt?
njatja's Avatar
Trådstarter
23 1
Sitat av Chang Vis innlegg
Helt utrolig at denne tråden har overlevd så lenge? Spurte selv om noe lignende for en tid tilbake og den ble slettet raskt?
Vis hele sitatet...
de er vell smarte å ser viktigheten av å kunne hjelpe en desperat person
Som REGEL ville denne tråden vært sletta for lenge siden da den ikke omhandler tema rus. Her inne får i alle fall ikke JEG lov til å poste ting om legemidler om det ikke er sinnsykt rusrelatert og ikke ligger under "rus på legemidler". Så heldig som ikke har fått den slettet.
Sitat av njatja Vis innlegg
ja jeg har gjort det,han vet ikke hva det kan være,punktum

og han tror ingen andre spesialister kan vite det noe bedre,så jeg tør rett og slett aldri å innta noe mer stimu før noen med peiling forteller meg hva det er og hva jeg bør gjøre

blir veldig desp etter å finne ut hva som skjedde og hva som skjer videre
Vis hele sitatet...
Spør legen din om rekyllsymptomer med zoplikone og hvorfor han ikke har opplyst deg om dette - og forsikret deg om at du forstod hva "rebound effect" innebærer og hvilke alvorlige konsekvensenser i form av epileptisklignende symptomer (fugue*) i tillegg til kraftig insomnia som kan oppstå ved autoseponering (insomnia er derimot heller regelen enn unntak).

Spør han videre om interaksjoner forekommer med samtidig inntak av alkohol eller om det fins kjente tilfeller av kontraindikasjon mellom alkohol og zoplikone. Hvis han ikke vet forskjellen mellom interaksjon og kontraindikasjon så anbefaler jeg Tor Erling Staff. Om du skulle lure, antar jeg at både interaksjon og kontraindikasjon forekommer ved Zoplikone og etyl alkohol (etanol, øl) og at sistnevnte er for ditt vedkommende ønskelig at han slår opp i ordboka.

Hvis han lurer på hvorfor kan du garantere han at det er ingen ekspert som har kommet med det rådet så i følge han er sannsynligheten større for at jeg har rett enn spesialister av hans kaliber.

Hm, sprøtt - jeg klarer ikke å vurdere om jeg i den setninga der var spydig sarkastisk eller bare rett og slett dønn ærlig? Det sier litt om inntrykket jeg har av legen din da.

Avslutt med å spørre legen din om rekyllsymptomer forekommer med zoplikone og når dette vanligvis - i de tilfellene de inntreffer - pleier å skje. Følg så opp med spørsmålet om han - som lege i enten primær- eller spesialisthelsetjenesten ikke er forpliktet til å forsikre seg om at du som hans pasient er inneforstått med hva "rebound effect" innebærer og konsekvensene som kan oppstå - for ikke snakke om vedvare over tid - av autoseponering og hvorfor han ikke har forklart deg hva seponering betyr.

Deretter spør du om han er kjent med epileptisklignende anfall og ber han beskrive overfor deg hva "fugue" er og om det har vært "fugue-lignende" tilfeller registrert av folk som har brukt større doser zoplikone og om ikke dette er - i følge farmasøytens rettledning for produktet - et prakteksempel på kontraindikasjon og hva skal han som lege gjøre da så fort pasienten opplyser han om dette?

Vær snill å post svaret du mottar fra han i denne posten tråden - skulle likt å høre forklaringa hans.

Avslutt med å spørre pent om å få en henvisning til konsultasjon fra en annen lege, helst i spesialisthelsetjenesten. Hvis denne legen allerede er i spesialisthelsetjenesten så be om å få en henvisning til en advokat og pasientombudet i stedet.

NB!
Hvis han spør deg om du har gått i søvne etter spørsmålet med "fugue" så ikke bli satt ut. Det er faktisk ganske vanlig at pasienter under behandling med imidazopyridine derivativer, ikke benzodiazepiner, gjør det og kun de som plutselig våkner opp på en annen plass enn i senga si eller der de sist husket de var oppdager denne tilstanden på zoplikone eller zolpidem. Andre tilfeldigheter kan også være med på å forsterke mistanken, en behøver ikke nødvendigvis å gå i søvne, noen ramler bare ut av senga andre opplever heller hele tisltanden som en urolig søvn før de våkner opp fra tilstanden.

Alternativt vil det jo være - må jeg forestille meg - litt av et sjokk for vedkommende som i det ene øyeblikket ligger urolig i en svak "tåkeverden" skråsikker på at han sparker og klør og vrir og vender i senga, for i neste sekund stå foran postkassa barbent og i bare underbuksa tidlig morgen. Fascinerende, men ikke uvanlig på zoplikone (Stilnoct) og spesielt ikke høye doser. Avhengig av om legen vurderer zoplikonen å være uerstattelig eller ikke, eller helst en annen lege enn han du har nå, vil valget falle på om du fortsetter i behandlingen eller ikke. Du kan fortsatt ta zoplikone men det avhenger av hvor hyppig de episodene inntreffer og hvor alvorlig legen anser symptomene å være - altså om medikamentets kontraindikasjone funksjoner med andre medisin, rusmidler, næring eller alkohol har blitt trigger til "fugue"-type tilstanden din noe som burde kvalifisere deg til flunitrazepam som på lik linje med zoplikonens abstinensfremkallende egenskap skal nøyere overvåkes og på samme vis som zoplikonen også nedtrappes (seponeres) for å unngå uønsket bivirkninger av type ubehagelig backflasheffect med alkohol som trigger, siste gang sannsynligvis som følge av interaksjon, det vil si en gjensidig forsterkende effekt på samtidig inntatte substanser (med. term: synergisme) som gjelder for både ubehag og motsatt, gjensidig forsterket effekt (potent).

Noen beskriver, basert på bakgrunn av subjektive erfaringer som er individuelt betinget, nesten samtidig inntak av alkohol og zoplikone eller zolpidem som en svak "cstasy"-lignende rus, som nok for de som ikke har opplevd euforisk ecstasy-tilstand i motsetning til naturlig ekstase, ikke ville beskrevet denne interaksjonen med samme ord, men kan etterhvert trekke slike konklusjoner neste gang når man får koblet opp dette med tilfeller hvor brukere av zoplikone opplyser om hallusinatorisk bivirkning osv.

Lykke til og god bedring
njatja's Avatar
Trådstarter
23 1
mange takk

Har du noen formening om hvor lenge jeg evt er "ødelagt"før jeg noen gang kan røre noen medisiner igjen eller hvordan dette stiller seg i forhold til ritalin oppstart så rop gjerne ut

flere meninger desto bedre å lage seg en vurdering

Er nevrolog legen jeg bør strebe etter å komme til som er best på dette?eller passer dette bedre under en medisinsk lege eller noe

må finne ut hva jeg skal til og komme meg dit,enten gjennom mas eller privat bet for legen min vet ikke
njatja's Avatar
Trådstarter
23 1
jævelskapen slipper ikke taket med nummenhet i beina,pusteproblemer og søvn er veldig vanskelig..forbanna altså..går på 11 dagen siden det brøt ut nå,blir værre om kvelden

Er på granskning forbredene til nevrolog men jeg har mine tvil..en ny lege hadde også problemer med å forstå hva dette kunne være,han hadde heldigvis jobbet som nevrolog i noen år faktisk,hvis det hjelper meg noe

hadde litt forhøya hvite blodlegemer forrige prøve men trodde ikke dette var årsaken heller

hvis ikke han eller nevrologen klarer å lokalisere dette må jeg bare begynne på sentral stimulerende hele døgnet el noe..det har ikke bryti ut før sentral stimu har sluttet å virke noen timer etter inntak

så rart fordi det er kun lilletoa og den ved siden av jeg mister følelsen i hver gang dette inntreffer,periodevis i løpet av dagen

og det samme på henda,to ytterste fingre..men sterkere i beina 1/5 i henda

Hva faenskap har rammet meg..dette er en nøtt altså

Jeg føler i området.nevrotrans,gaba-res,blod-problem,overbelastet nervesystem/oversensitivt osv
Sist endret av njatja; 17. mai 2011 kl. 18:54.
Sitat av High-on-life Vis innlegg
Kjør på med ritalin du,ikke noe vits i og komme hit og klage etterpå.Selv om det ikke påvirker gaba så forverrer det tilstanden.Til og med kaffe kan forverre det kraftig.Så viss du vil ut av dritten fortest mulig,så gjør du lurt i og ikke spise ritalin eller andre sentral stimulerende som amf,kokain,osv.
Vis hele sitatet...
Amfetamin dreper benzo-abstinenser instantly, jeg har sett det i live action og hørt om flere utenom som sier det samme, men man kan komme rett på avtenning av å ta speed med abstinenser. Metylfenidat gjør antakeligvis noe lignende... Den ene speeden som ble brukt i en av eksperimentene her var også iblandet metylfenidat uten at det så ut til å forværre tilstanden...

Sitat av Dekilaz
Ettersom du har nevrologiske symptomer, hadde nevrolog vært førstevalget. Det er ikke sikkert at dette er abstinenssymptomer, og det er viktig å utelukke andre grunner til tilstanden din.
Vis hele sitatet...
Viktig poeng dette her også! Slike sterke symptomer som dette kan komme av en bred variasjon av alvorlige tilstander, bl.a. epilepsi, slag, hjerneskader, kødd med immunsystemet, allergi (jeg får lignende symptomer som abstinenser av en allergi jeg har) og vitaminmangler.

Cherie: Det skal ikke så mye til for alle å utvikle abstinenser, enkelte er ekstremt sensitive. Se på benzowithdrawal.com så finner du mange tilfeller... Forøvrig også et greit forum for dem som sliter med det.
Sitat av Rottegift Vis innlegg
Amfetamin dreper benzo-abstinenser instantly, jeg har sett det i live action og hørt om flere utenom som sier det samme, men man kan komme rett på avtenning av å ta speed med abstinenser. Metylfenidat gjør antakeligvis noe lignende... Den ene speeden som ble brukt i en av eksperimentene her var også iblandet metylfenidat uten at det så ut til å forværre tilstanden...
Vis hele sitatet...
Ok,det var noe nytt for meg.Jeg veit det hjelper på abstinenser fra opiater,men trudde ikke det var tilfelle med benzo abs.
Men jeg kunne ikke røre koffein engang når jeg slutta med rivotril,angsten,skjelving og kramper ble veldig forsterket.Så jeg tokk det egentlig for gitt at det samme var tilfelle med sterkere stimulanter.
Men bra og vite viss jeg skulle havne i benzo fella igjen ved en seinere anledning.
Sist endret av JayHova; 18. mai 2011 kl. 03:53.
True phreak.
Sitat av noy Vis innlegg
Spør legen din om rekyllsymptomer med zoplikone og hvorfor han ikke har opplyst deg om dette - og forsikret deg om at du forstod hva "rebound effect" innebærer og hvilke alvorlige konsekvensenser i form av epileptisklignende symptomer (fugue*) i tillegg til kraftig insomnia som kan oppstå ved autoseponering (insomnia er derimot heller regelen enn unntak).
Vis hele sitatet...
Selv om jeg er enig i at leger i prinsippet bør ha full innsikt i kroppens indre mekanikk og stoffbalanser, må jeg bare påpeke at dette høres ut som spesialistmat. Problemet her er vel heller at legen trådstarter har pratet med ikke helt forstår selv at han er ute på dypt vann, eller kanskje vedkommende ikke vil innrømme det selv. Det du nevner her høres ut som noe spesialiserte indremedisinere / nevrologer bør få bryne seg på.

Almennleger skriver ut resepter og henvisninger, tar blod,- og spyttprøver, gir deg fri fra jobben når de føler du trenger det, foretar enkle diagnoser, og jobber utifra sjekklister de finner i felleskatalogen når de skal utføre differensialdiagnoser de ikke er godt kjente med. Mange almennleger kan virkelig overraske en, men en grei tommelfingerregel er å ikke forvente mer enn akkurat det jeg har nevnt ovenfor.

Min almennlege greide det kunststykket å overse at jeg hadde kyssesyken for mange år siden, selv om jeg gjorde oppmerksom på at kjæresten min på den tiden hadde diagnosen, vi hadde like symptomer, og ble syk omtrent samtidig. Blodprøvene viste ingenting, så han avviste da blankt at jeg hadde viruset. Det var ingen antistoffer i blodet mitt. Jeg fikk beskjed om å feste som jeg selv ønsket, så lenge formen var fin. Jeg holdt på som vanlig, med massive opp,- og nedturer over mange måneder, med mange turer til legen, og mange sykemeldinger.

Tre år senere, da jeg tok en ny utredet blodprøve, fikk jeg vite ved en tilfeldighet at jeg testet positivt på antistoffer for mononukleose (kyssesyken), så det var da tydelig at det var det jeg hadde hatt på den tiden der, siden alle mine tidligere blodprøver var helt rene. Jeg kunne fått varige mèn hadde jeg vært uheldig, på grunn av den legen der.

Anyhoo: Oppsøk spesialist. Krev henvisning.
njatja's Avatar
Trådstarter
23 1
Sitat av High-on-life Vis innlegg
Ok,det var noe nytt for meg.Jeg veit det hjelper på abstinenser fra opiater,men trudde ikke det var tilfelle med benzo abs.
Men jeg kunne ikke røre koffein engang når jeg slutta med rivotril,angsten,skjelving og kramper ble veldig forsterket.Så jeg tokk det egentlig for gitt at det samme var tilfelle med sterkere stimulanter.
Men bra og vite viss jeg skulle havne i benzo fella igjen ved en seinere anledning.
Vis hele sitatet...
kaffe har jeg hvertdall testet ut ved å kutte det helt ut noen dager at det ikke har noe å si for mitt vedkommene

Sitat av Orph Vis innlegg
Selv om jeg er enig i at leger i prinsippet bør ha full innsikt i kroppens indre mekanikk og stoffbalanser, må jeg bare påpeke at dette høres ut som spesialistmat. Problemet her er vel heller at legen trådstarter har pratet med ikke helt forstår selv at han er ute på dypt vann, eller kanskje vedkommende ikke vil innrømme det selv. Det du nevner her høres ut som noe spesialiserte indremedisinere / nevrologer bør få bryne seg på..
Vis hele sitatet...
Jepp

Jeg hadde flaks denne uken hvor en annen fastlege som hadde jobbet som nevrolog i 3 år var stedfortredene for min lege..denne tok sympt på alvor og en sjekk av de vanlige greiene men skjønte ikke mer enn jeg trodde han ville.. så han henviste meg til en nevro og mente det var rett sted..vi snakket litt om medisinsk avd men han mente nevrolegen kunne få prøve seg

men han la til at medisin er VELDIG vanskelig for selv ekspertene å skjønne i mange tilfeller..han hadde ikke peiling på hva det kunne være..så jeg føler meg heldig som får lov å legge det frem for en ekspert,til slutt

regel er at man ALDRI må slå seg til ro med en leges utsagn hvis du har en magefølelse av at det kanskje ikke er riktig som sagt,jeg måtte møte en nevrolog-fastlege for å få medhold i henvisning til en nevrolog

en annen ting som irriterer vettet av meg som jeg har sett et par ganger er at diagnosen noe"psykisk"brukes flittig så snart de møter veggen av uvitenhet..selv om man ikke har noen psykisk diagnose eller er hypokonder så er dette en leitt vei ut,stress,psykisk...done deal

mørketallene er sikkert store for alle de med psykiske problemer som bruker benzodiapiner og annen medisin...som får en reaksjon..og ikke blir tatt på alvor

det er jo ille fordi disse er jo naturligvis de som er mest utsatte for reaksjoner,abstinenser og syndromer fra psykotika & benzoz siden det er de som bruker dette i størst grad

ille
Master debater
Dekilaz's Avatar
Sitat av njatja Vis innlegg
en annen ting som irriterer vettet av meg som jeg har sett et par ganger er at diagnosen noe"psykisk"brukes flittig så snart de møter veggen av uvitenhet..selv om man ikke har noen psykisk diagnose eller er hypokonder så er dette en leitt vei ut,stress,psykisk...done deal
Vis hele sitatet...
Det er velkjent at psykisk sykdom kan manifestere seg gjennom kroppslige symptomer. Dette er imidlertid en såkalt eksklusjonsdiagnose, altså en diagnose man kan stille når alle andre mulige tilstander har blitt ekskludert/utelukket.
njatja's Avatar
Trådstarter
23 1
Sitat av Dekilaz Vis innlegg
Det er velkjent at psykisk sykdom kan manifestere seg gjennom kroppslige symptomer. Dette er imidlertid en såkalt eksklusjonsdiagnose, altså en diagnose man kan stille når alle andre mulige tilstander har blitt ekskludert/utelukket.
Vis hele sitatet...
joda naturligvis,man kan jo få seg til å dø ved hjelp av psyken også så det er oppenbart store krefter derfra.

nettopp,etter andre mulige tilstander er blitt utelukket...det er problemet når rekkefølgen så altfor lett blir motsatt,av helt andre årsaker har jeg inntrykk av,enda man ikke har noen mentale lidelser
Sist endret av njatja; 20. mai 2011 kl. 12:29.
▼ ... over en uke senere ... ▼
njatja's Avatar
Trådstarter
23 1
For de som har funnet denne saken interresant kan jeg opplyse om at jeg har leid inn en dreven lege med 30 års erfaring,det var som å møte gud i forhold til alle vanlige leger og ubrukelige legevakter som ikke kan en dritt og bare avfeier deg som gal fordi det er det de kan..

Privat legen kunne fortelle at dette med STOR sannsynelighet var syreveridene eller kalium problematikk..men han skulle til bunns i det,nye hel-uttømmende blodprøver ble tatt for første gang som jeg får svar på til uka

Jeg har lest og lest i dagesvis selv for å prøve å finne ut av dette gjennom dusinvis av lidelser og etter å bli pekt i riktig rettning fant jeg alle mine symptomer i "Respirasjon alkalose" noe jeg skal ta opp til uka,han kunne også lære meg å lindre åndenøden ved å holde pusten eller bruke pose..det var som å åpne et leksikon å komme til han..hjalp meg mer på en halvtime enn 100 vanlige fastleger kunne klart,endelig er lidelsen blitt bedre etter 3 ukers helvete..

-De vanligste symptomene på respiratorisk alkalose er svimmelhet og føler en prikkende følelse i fingre, tær, eller ansikt. Noen ganger kan hendene skjelv. I tillegg kan enkelte opplever kvalme og /eller oppkast. I ekstreme tilfeller kan musklene rykninger eller spasmer til en tilstand av tetany, som produserer alvorlig, ufrivillige muskelsammentrekninger. Av og til kan symptomene videre til det punktet for å forårsake mental forvirring eller sløvhet, og i svært sjeldne tilfeller, koma.

Diagnostisering av respiratorisk alkalose er laget av en observasjon av symptomer, etterfulgt av pH testing. Analyse av væske pH bestemmes av en arteriell blod gass test, selv om en Urinalysis kan også utføres. Disse testene også hjelpe legen til å fastslå om en tilstand av alkalose er indusert av en respiratorisk sykdom, eller en stoffskiftesykdom som involverer nyrene i stedet.

Behandling er mer relevant for den underliggende årsaken til respiratorisk alkalose og kan innebære medisiner for å kontrollere astma eller andre pustevansker uorden. I en krisesituasjon scenario, ville den umiddelbare symptomene sikkert tas opp, vanligvis ved å gi pasienten oksygen for å bidra til å heve karbondioksid nivåer og riktig væske pH. Hjemme kan pasienten selv behandle tilstanden bare ved å puste i en papirpose. Men hvis forvirring, kramper eller ekstrem pustevansker oppstår, er et besøk til akutten eller ringe for å kalle krise paramedics berettiget.

så alkoholen eller medisiner utløste nok dette..tror jeg..nå lar jeg kaffe og alt være

går ut ifra at juice bør legges vekk

vet noen noe om dette eller har noen tiltak utover dette så del de gjerne