Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  68 6459
Hei. Forleden så jeg en helt forjævlig skrekkfilm som jeg ikke, og helst ikke ,vil vite navnet på. angrer så sykt på at jeg så den, for nå har jeg fått seriøse problemer med å sove,fokusere osv. Så et klipp fra barnetv idag, der en fyr hoppa fram, og jeg skvatt så jævlig at jeg begynte å skrike. det som forverrer alt, er at jeg er forferdelig husredd, takket være naboer som banker på glasset halv 2 på natta, rett etter at jeg flytta inn i et skummelt hus(3 år siden)

Jeg vil helst slippe dette noe mer, noen som har tips til hva jeg kan gjøre før jeg må legges inn på et galehus og lobotomeres?
Jeg kan ikke hjelpe deg desverre, men du kan hjelpe meg Finn navnet på den filmen!
Inform & TOTS & MOTM
sam500's Avatar
Gå helt mongo og skad deg selv i byen.

Funker fjell.
Ta noe beroligende og legg deg til å sove!

Se en sykolog i tre uker, og ting ordner seg nok =)
Bare et lite tips som funker for noen: Prøv å forvandle det skumle til noe positivt. F.eks: Er du redd for at en ond klone av deg kommer ut av speilet og spiser deg? Forestill deg heller at speilet viser Jens Stoltenberg som danser disko. Når Jens blir til noe skummelt, fortsetter du bare.
Sitat av princess- Vis innlegg
Jeg kan ikke hjelpe deg desverre, men du kan hjelpe meg Finn navnet på den filmen!
Vis hele sitatet...
Var e eller annet crap.Kan hende det var The Thing

Sitat av sam500 Vis innlegg
Gå helt mongo og skad deg selv i byen.

Funker fjell.
Vis hele sitatet...
Nå har det seg seg sånn at jeg bor på en innestengt,ensom og kjedelig fjellbygd kalt Oppdal
Hvor gammel er du?
Sist endret av Nightrox11; 17. juli 2010 kl. 02:13.
15(tror jeg)
Sitat av Ozma Vis innlegg
Bare et lite tips som funker for noen: Prøv å forvandle det skumle til noe positivt. F.eks: Er du redd for at en ond klone av deg kommer ut av speilet og spiser deg? Forestill deg heller at speilet viser Jens Stoltenberg som danser disko. Når Jens blir til noe skummelt, fortsetter du bare.
Vis hele sitatet...
nesten sånn jeg gjorde da jeg var liten hehe. pleide å ta ett teppe over hue og late som om jeg var ett spøkelse, så løpte jeg til lysbrytern .
Jeg vil anbefale å se den igjen, gjerne flere ganger. Se flere skumle filmer, slik at du blir immun mot det.
Sitat av Eplegutten Vis innlegg
15(tror jeg)
Vis hele sitatet...
Er du høy, eller ?
Sikkert kjempelurt, jeg kjenner meg selv såpass. Jeg hater SKREKKFILMER(så lenge jeg ikke lager en selv)Det ender sikert med at jeg må ligge på madrass innpå foreldrene mine sitt rom
Har selv gjort to venner immune mot skrekkfilmer etter vi satt og så på Fredag den 13ende!
Da satt de to og grøsset og var generelt uggende, sjæl satt jeg og lo så tårene trillet og kom med utbrudd som; ¨HAHA, øks i ryggen, og INGEN hjelper, jævla feige bjönner¨

Etter denne episoden har ingen av de to noen gang gjort noe som likner på å skvette eller bli redde mens de ser på skrekkfilm

Sikker på at det var The Thing?

Trenger en ORNDTLIG skummel en som jeg ikke får sove av!
Se flere skrekkfilmer. Og jeg kødder ikke, før var jeg drittredd hver gang noe skummelt var på tv. Etter hvert er ikke det like skummelt lenger.
Eventuelt se den filmen du ble så redd av mange ganger.
Sist endret av frodo94; 17. juli 2010 kl. 02:25.
Sitat av Nightrox11 Vis innlegg
Er du høy, eller ?
Vis hele sitatet...
Høy? sånn i cm eller på andre "voksentabletter"? Hvis du tror at det er det siste så kan jeg si nei. Aner du hvor vanskelig det ville vært å få tak ipå en sånn liten plass som her?(ikke at jeg vil)

Blir mer og mer sikker på at det er the thing som utløste den, men jeg har blitt tvunget på mange andre filmer før...
Sist endret av Eplegutten; 17. juli 2010 kl. 02:23.
Multi-dysfunksjonell
somnium's Avatar
vel, når man er ung (relativt) så kan slike ting faktisk påvirke en ganske lenge, og gjøre livet ganske så miserabelt den tiden det foregår.

anbefaler deg å ta en prat med en psykolog (dra til til fastlege, så kan han/hun henvise deg videre), dette er klassiske ting som de kan hjelpe deg med.
Eneste kjipe er at alle av venne mine ler av skrekkfilmer, mens jeg sitter gjemt bak puter...

321 911 ǝbuıɹ åɯ bǝظ ɹoɹʇ
Sist endret av Eplegutten; 17. juli 2010 kl. 02:29.
Prøv å ta det onde ved roten. se the thing eller hva den hette så mange ganger at den ikke er skummel lenger
tror ikke det er the thing direkte, det utløste bare alt(kom på at tv-serien Fringe også kan h noe med deT). men er ikke bare skrekkfilmer, som jeg sa ørst;jeg ble skremt av naboen og div andre ting . er også generelt veldig lettskremt. Kanskje pga. min fars glede av å tulle med meg som liten på min bekostning
Ingen som forstår trollingen her?
Sitat av Nightrox11 Vis innlegg
Ingen som forstår trollingen her?
Vis hele sitatet...
hæ? hva mente du nå?
Kjipt at du har problemer slå på Disney Channel og sjekk om de hjelper xD

Men denne filmen må sees

Han tror de du sier er fake!
Sist endret av A Goat; 17. juli 2010 kl. 03:50.
Sitat av Ozma Vis innlegg
Bare et lite tips som funker for noen: Prøv å forvandle det skumle til noe positivt. F.eks: Er du redd for at en ond klone av deg kommer ut av speilet og spiser deg? Forestill deg heller at speilet viser Jens Stoltenberg som danser disko. Når Jens blir til noe skummelt, fortsetter du bare.
Vis hele sitatet...
Sett på Harry Potter, eller?

Det du opplever nå, skjedde med meg for Ca. ett år siden da jeg så Klodenes Kamp for første gang.
Kanskje ikke så mye skrekk, men jeg turte nesten ikke gå ut fordi da ville de maskinene komme og spise meg

Jeg gjorde egentlig ingenting med det. Tok vel et par måneder så gikk det over, men jeg må inrømme at jeg har ikke sett den filmen siden det
Up
Very Important Pyrotechnician
Up's Avatar
For dere som sier "Se flere filmer til du er imun!", det kan fungere helt motsatt.
En jeg kjenner, da han var ca 14, var veldig glad i å se på skummle filmer. Men det gjorde noe med han. Til slutt ble han innlagt på psykiatrisk litt av og på. Detaljer som hvilken diagnose han fikk vet jeg ikke.
Sitat av Up Vis innlegg
For dere som sier "Se flere filmer til du er imun!", det kan fungere helt motsatt.
En jeg kjenner, da han var ca 14, var veldig glad i å se på skummle filmer. Men det gjorde noe med han. Til slutt ble han innlagt på psykiatrisk litt av og på. Detaljer som hvilken diagnose han fikk vet jeg ikke.
Vis hele sitatet...
Tragisk at en person på 15 år blir redd av film - noe som ikke er SANT - bare bullshit oppfunnet historie ikke eksisterende. Du burde oppsøke lege momentant, hvis du blir redd at en fuckings film så kan jeg ikke garantere at det hadde gått bra med deg hvis du så f.eks en dude dø, skyte seg selv osv osv. Gore <3
Hva er det som er så tragisk med det? Mange som forstår at ting ikke er ekte (inkludert meg), men som like vell blir redd.
Jeg kontrollerer ikke så mye når noe sånt skjer.
Sitat av Itsnotover Vis innlegg
Tragisk at en person på 15 år blir redd av film - noe som ikke er SANT - bare bullshit oppfunnet historie ikke eksisterende. Du burde oppsøke lege momentant, hvis du blir redd at en fuckings film så kan jeg ikke garantere at det hadde gått bra med deg hvis du så f.eks en dude dø, skyte seg selv osv osv. Gore <3
Vis hele sitatet...
det er riktig som så at det ikke er sant, men virkeligheten er ikke lagt opp med elementer for å gjøre den mer skremmende enn den er. Jeg tenker på musikk, lyder og de standard absolutt idiotiske tingene folk gjør på en film. Slikt ville ikke skjedd i virkeligheten. Beklager å måtte si det, men livet har ikke soundtrack. Men det finnes da mennesker rundt om i verden som virkelig er eksperter i å vite hvilke sanseinntrykk skal man dytte litt på for å få følelsene man får når man ser en film til å virke HELT EKTE. Noen av disse lager skrekkfilmer. Jeg kan med en gang si at jeg ser ikke på skrekkfilmer. Jeg vet at fantasien min vil bli påvirket av de og at jeg vil få reaksjoner av det. Samme type reaksjon får jeg av enkelte dataspill. Noen av oss mennesker har litt heftigere fantasi enn andre. Og jeg er passert 30.

Nå har jeg ikke sett noen skyte seg selv, men jeg har stått å moppet opp blod etter en som skar opp en pulsåre ved et fylleuhell, så når det kommer til de ekte sakene er jeg ikke like påvirkelig. Fantasi er det verre med.

Trådstarter; finn ut hvilken film det var du så, og se den på nytt. Men denne gangen på et opplyst rom med lyden av. Spol frem og tilbake slik at du få sett de skumleste scenene flere ganger og når du føler du har sett de mange nok ganger så tar du på lav lyd. Det vil hjelpe.
Sitat av Riverton Vis innlegg
Har selv gjort to venner immune mot skrekkfilmer etter vi satt og så på Fredag den 13ende!
Da satt de to og grøsset og var generelt uggende, sjæl satt jeg og lo så tårene trillet og kom med utbrudd som; ¨HAHA, øks i ryggen, og INGEN hjelper, jævla feige bjönner¨

Etter denne episoden har ingen av de to noen gang gjort noe som likner på å skvette eller bli redde mens de ser på skrekkfilm

Sikker på at det var The Thing?

Trenger en ORNDTLIG skummel en som jeg ikke får sove av!
Vis hele sitatet...
The Blair Witch Project skal vell klare og få deg opp av senga!

@Eplegutten
Skulle gjerne fått namnet på filmen, men att du er redd for skrekkfilm er vell ikkje så uvanleg. Det du kan gjere er og tenke att om noko skjer så kan du altids rope på hjelp!
Sist endret av Mysterious; 17. juli 2010 kl. 05:00.
Sitat av Mysterious Vis innlegg
The Blair Witch Project skal vell klare og få deg opp av senga!
Vis hele sitatet...

paranormal activity , rec osv syns jeg bare er så ekstremt tragiske filmer. At det i det hele tatt går ann at paranormal act får høy score er helt utrolg. WOW ekstremt skummelt når dørra beveger på seg når en annen dytter den " la oss filme det og tjene millioner " samma med bwp jeg fatter ikke at folk dytter seg innpå den drittbølgen av media og uvitenheten av experimenter som ikke overgår seg selv eller uvitentenheten som ikke kan måle seg med ekstreme temperaturforandring av underjordisk forsøk på å offentliggjøre skrekkfilmens historie fra starten av. - Skjønner dere? like forvirrende og tenkevekker som det jeg skrev istad <--- Men hey ! Ikke alle er like , så skal mye til for at jeg får mareritt - aka noe som skjer irl - feks jeg blir jaga og skutt av en pengeinnkrever. Beklager for ekstremt rotete innlegg og beklager hvis noen ikke får sove i natt pga mitt dumme svar, du skjønner jeg har intatt rivotril og alkohol.. jeg er ekstremt hyper WOOP WOOPP
Sitat av Itsnotover Vis innlegg
paranormal activity , rec osv syns jeg bare er så ekstremt tragiske filmer. At det i det hele tatt går ann at paranormal act får høy score er helt utrolg. WOW ekstremt skummelt når dørra beveger på seg når en annen dytter den " la oss filme det og tjene millioner " samma med bwp jeg fatter ikke at folk dytter seg innpå den drittbølgen av media og uvitenheten av experimenter som ikke overgår seg selv eller uvitentenheten som ikke kan måle seg med ekstreme temperaturforandring av underjordisk forsøk på å offentliggjøre skrekkfilmens historie fra starten av. - Skjønner dere? like forvirrende og tenkevekker som det jeg skrev istad <--- Men hey ! Ikke alle er like , så skal mye til for at jeg får mareritt - aka noe som skjer irl - feks jeg blir jaga og skutt av en pengeinnkrever. Beklager for ekstremt rotete innlegg og beklager hvis noen ikke får sove i natt pga mitt dumme svar, du skjønner jeg har intatt rivotril og alkohol.. jeg er ekstremt hyper WOOP WOOPP
Vis hele sitatet...
Har eg sagt at filmar som Paranormal Activity eller Rec er bra? Det med at du syntest TBWP er tragisk er vell dit problem?
Syntest du bør respektere andres filmsmak, akkurat som musikksmak! Du hadde ikkje klart og fått til noko betre sjølv!
Sist endret av Mysterious; 17. juli 2010 kl. 05:14.
Overbevis deg selv om at det er oppspinn og gå mot frykten

Gjorde jeg som liten. Var red varulver.
Sitat av Eplegutten Vis innlegg
Jeg hater SKREKKFILMER(så lenge jeg ikke lager en selv)Det ender sikert med at jeg må ligge på madrass innpå foreldrene mine sitt rom
Vis hele sitatet...
Når frister det å be deg om å ta deg sammen, men dersom du virkelig er så skremt som du påstår i denne tråden vil jeg råde deg til å ta turen til en psykolog, det høres kanskje tåpelig ut, en det kan være at du har en eller annen angstlidelse liggende latent i systemet ditt og så vidt jeg har skjønt så er dette slettes ikke noe man skal kødde med.

Din psykiske helse kommer selvfølgelig i andre rekke, gi oss navnet på filmen!
Vi kan sette opp en liste med skrekkfilmer som du må se helt til du finner den du beskriver, dersom det er ønskelig?
her har du jo en kjempemulighet til å få noe morsomme saker av legen din kiis
hvis den skrekkfilmen fucke opp dagene din såpass mye, så bør du ha beroligende...
▼ ... over en uke senere ... ▼
Til moderator:vær snill og slett denne tråden.
Til alle andre:jeg kom meg over dette, og skal ikke se skrekkfilmer på en stund o.O
Sitat av Eplegutten Vis innlegg
Til moderator:vær snill og slett denne tråden.
Til alle andre:jeg kom meg over dette, og skal ikke se skrekkfilmer på en stund o.O
Vis hele sitatet...

Hvilken film så du på ??? jeg vil også være redd barnetv
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Jeg kan jo legge til at det er noen av oss som er motsatte derimot.

Personlig var det tre filmer jeg hadde på VHS når jeg var liten, Predator, Alien og Gremlins, og disse så jeg gjerne en gang i uken (iallefall en av de) og ser stort sett bare thrillere og grøssere den dag idag (til min samboers fortvilelse).
Sist endret av AtXbYeA; 27. juli 2010 kl. 00:13.
Sitat av Itsnotover Vis innlegg
paranormal activity , rec osv syns jeg bare er så ekstremt tragiske filmer. At det i det hele tatt går ann at paranormal act får høy score er helt utrolg. WOW ekstremt skummelt når dørra beveger på seg når en annen dytter den " la oss filme det og tjene millioner " samma med bwp jeg fatter ikke at folk dytter seg innpå den drittbølgen av media og uvitenheten av experimenter som ikke overgår seg selv eller uvitentenheten som ikke kan måle seg med ekstreme temperaturforandring av underjordisk forsøk på å offentliggjøre skrekkfilmens historie fra starten av. - Skjønner dere? like forvirrende og tenkevekker som det jeg skrev istad <--- Men hey ! Ikke alle er like , så skal mye til for at jeg får mareritt - aka noe som skjer irl - feks jeg blir jaga og skutt av en pengeinnkrever. Beklager for ekstremt rotete innlegg og beklager hvis noen ikke får sove i natt pga mitt dumme svar, du skjønner jeg har intatt rivotril og alkohol.. jeg er ekstremt hyper WOOP WOOPP
Vis hele sitatet...
Paranormal Activity går mest på det psykiske i hodet, Kanskje du ikke forstår filmen?

Skrekkfilm sjangeren er delt i flere.

Du har - Splatter : Som er masse blod, vold og gørr og skal få deg redd med nettopp det, blod.
Thriller : Noen blir jaget, Drept( Krim ) OSV.
Og så står vi igjen med Horror : En blanding av begge sjangrene Splatter og Thriller eller en film som går på det psykiske.


Skyt meg hvis jeg tar feil, Men det er min oppfatning.
Bigger than Jesus
Sgt. Pepper's Avatar
Hvis du synes The Thing var skummel, vent til du ser Drag me to hell og Paranormal Activity
Sist endret av Sgt. Pepper; 27. juli 2010 kl. 00:31.
Sitat av DannyFugl Vis innlegg
Hvis du synes The Thing var skummel, vent til du ser Drag me to hell og Paranormal Activity
Vis hele sitatet...
De går jo på Psyken.

De filmene kan rett og slett "Fucke" opp barn
Se en komedie, det hjelper til meg. Ser aldri skrekkfilmer og grøssere for jeg har ikke noen glede av det. Knocked up, Pineapple Express, Sex Drive, Grandma's Boy, Harold and Kumar filmene, American Pie (1-6, The Book of Love er ikke verdt å se), Old School, Borat, Kurt blir Grusom (helt konge film), etc etc. Det hjelper alltid på å le litt og glemme det du har sett
Sist endret av SemiColon; 27. juli 2010 kl. 00:40.
Sitat av SemiColon Vis innlegg
Se en komedie, det hjelper til meg. Ser aldri skrekkfilmer og grøssere for jeg har ikke noen glede av det. Knocked up, Pineapple Express, Sex Drive, Grandma's Boy, Harold and Kumar filmene, American Pie (1-6, The Book of Love er ikke verdt å se, ettersom den er så dårlig at jeg ikke skjønner hvordan de kunne sette American Pie først).
Vis hele sitatet...
Pineapple Express funker fjell! Rund gjerne av med en episode Kongen av Queens! *Nod*
litt sånn jeg og :P leste gjennom litt i urban exploring trådene og så masse bilder, ble vanskelig å sove etterpå :P tror det blir vanskelig i dag og.. men det går fort over, iløpet av noen dager er det borte. Skrekkfilmer gidder jeg ikke se, vet hvilke reaksjoner jeg får.

edit: diverse youtube filmer om diverse saker du interreserer deg for funker godt :P f.eks. jeg liker household hacker og nurd rage :P
Sist endret av kvarburg; 27. juli 2010 kl. 01:01.
Homemade Retard
zeicko's Avatar
hvilken film var det ? vil se den
Det er lenge siden jeg har blitt sånn redd av en skrekkfilm. Sist gang var jeg vel 15 (3 år sida) og så The Ring. Det ER en creepy film men jeg blir aldri sånn psycho redd lenger Skal forøvrig se The Descent 2 nå har hørt at den ikke er så ille og 1ern var jo feit!
Sitat av Totskalle Vis innlegg
Det er lenge siden jeg har blitt sånn redd av en skrekkfilm. Sist gang var jeg vel 15 (3 år sida) og så The Ring. Det ER en creepy film men jeg blir aldri sånn psycho redd lenger Skal forøvrig se The Descent 2 nå har hørt at den ikke er så ille og 1ern var jo feit!
Vis hele sitatet...
Se den japanesiske versjonen av "The Ring" du...Ringu.
Sitat av Totskalle Vis innlegg
Det er lenge siden jeg har blitt sånn redd av en skrekkfilm. Sist gang var jeg vel 15 (3 år sida) og så The Ring. Det ER en creepy film men jeg blir aldri sånn psycho redd lenger Skal forøvrig se The Descent 2 nå har hørt at den ikke er så ille og 1ern var jo feit!
Vis hele sitatet...
Jeg er så drittlei det der. En blir liksom ikke redd mere, var morsomt før når man ble litt skremt og måtte holde en pute forran etc. Men nå, neida.

Husker at etter jeg så "the ring" så nappet jeg alltid ut kontakten av tv før jeg la meg, noe som ble til en vane. Så nå sparer jeg strøm

Den japanske the ring er ennå dårligere enn den amerikanske i min mening, bare svart hår og noen stressa japanere.........................

Sist gang jeg ble skremt så var det vel Cannibal Holocaust, herregud for en syk film. Den er ikke skremmende, bare syk.

The Descent 2 er som fleste parten av nummer 2 skrekkfilmer.
shit, jeg så august underground mordum i går, er som du beskriver. litt fucka i huet enda.. jeg klarte ikke helt og sovne, måtte liksom passe på :P men kanskje du bør finne ut hva filmen heter, google og wikipedia så du får det svart på hvit at det kun er film \ fiksjon. greit og ha en bekreftelse på at det ikke er ekte selvom man skulle tro man skjønte såppas, noen filmer er bare for sjuke : (
Hvis du sliter etter å ha sett en skrekkfilm anbefaler jeg å se http://www.youtube.com/watch?v=uMPd9sYPPxA

Den ordnet opp i mitt hode hvertfall
Sitat av Itsnotover Vis innlegg
Tragisk at en person på 15 år blir redd av film - noe som ikke er SANT - bare bullshit oppfunnet historie ikke eksisterende. Du burde oppsøke lege momentant, hvis du blir redd at en fuckings film så kan jeg ikke garantere at det hadde gått bra med deg hvis du så f.eks en dude dø, skyte seg selv osv osv. Gore <3
Vis hele sitatet...
Sitat av Itsnotover Vis innlegg
Hvilken film så du på ??? jeg vil også være redd barnetv
Vis hele sitatet...
Det som er tragisk her er vel heller hvordan du på en eller annen absurd måte får økt selvtillit av å rakke ned på trådstarters problemstilling. Hva med å jekke seg ned et par hakk? Du har sikkert hatt et og annet problem selv, som vi lett kunne ha mobbet deg for hvis du hadde delt det med forumet.
Sitat av Eplegutten Vis innlegg
Var e eller annet crap.Kan hende det var The Thing



Nå har det seg seg sånn at jeg bor på en innestengt,ensom og kjedelig fjellbygd kalt Oppdal
Vis hele sitatet...
Oppdal har jo en "sentrum" da, pluss noen fjell, så er bare å fyre løs!

Sitat av Eplegutten Vis innlegg
15(tror jeg)
Vis hele sitatet...
den hadde vel 18årsgrense?