Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  22 2562
Hei!

Jeg sitter her og kjeder meg med pcen, har en del spill på den, men det blir aldri det samme som å spille på konsoll. Begynner straks i lære og lurer på å investere i en konsoll, men lurer på hvor lang tid det ca vil ta før xbox eller sony er ferdig med å utvikle nye konsoller. Vet at xbox 360 slim kom idag, men tenker mer på en helt ny konsoll, ikke en videreutviklet gammel en.

360 og ps3 har jo vært ett par år nå. Så når tror dere at de kommer med nye konsoller? Er det blitt gitt ut noe informasjon?
I 2012 spekuleres det at det kommer nye konsoller.
det tar lang tid å utvikle ny konsoller. og de som finnes idag er så kraftige at det ikke lages mange spill som de ikke drar bra nok.

2012, ikke før det i hvertfall. så du kan trygt investere i en Xbox nå
Kjøp Xbox 360!
PS3 FTW!!!!
Kjøp konsollen som har spilltitler du vil spille. Jeg har inntrykket av at x-box spill ofte er på pc, men jeg kan ta feil.
Har venner konsoller, du vil spille online med. Kjøp samme konsoll som dem.
Har ps3, bruker den til å streame, funker veldig bra. Tror x-box og kan det nå.
Ps3 har det meste av det microsoft tidligere har solgt som ekstrautstyr. Trådløst modem etc.
Vil du skifte hdd så vil jeg tro det er enklere på ps3, da den bruker standard hardisk.
Vet ikke hvordan det er med de nye modellene.
Er ikke fanboy, til dere som er det. IDIOTER.... :P
Sitat av F4celess Vis innlegg
det tar lang tid å utvikle ny konsoller. og de som finnes idag er så kraftige at det ikke lages mange spill som de ikke drar bra nok.
Vis hele sitatet...
Og det lages vel ikke mange hansker som ikke passer folks hender heller . Rart.
The Maelstrom EU
kribw's Avatar
Kjøp den nye Xbox. Har planer om å kjøpe den selv når jeg får cash ^^,
den nye xboxen har mye av det PS3 har. som innebygd WLAn og stor Hardisk. eneste store forskjell er Blu-Ray. noe jeg ikke ser vitsen i med mindre du vil nyte 3d filmer.
Xbox kan moddes, dette kan Ikke PS3
Sitat av F4celess Vis innlegg
den nye xboxen har mye av det PS3 har. som innebygd WLAn og stor Hardisk. eneste store forskjell er Blu-Ray. noe jeg ikke ser vitsen i med mindre du vil nyte 3d filmer.
Vis hele sitatet...
og at alle spillene kommer i HD - Noe som gjør en ganske merkbar forskjell, spess. hvis du bruker HDMI-kabel på en HD-tv
My life for Aiur!
LesPaul's Avatar
Sitat av EpicSnusBox Vis innlegg
og at alle spillene kommer i HD - Noe som gjør en ganske merkbar forskjell, spess. hvis du bruker HDMI-kabel på en HD-tv
Vis hele sitatet...
crap! klarte å gi deg kp ved et uhell! Alle spilla til xBox 360 er jo i HD også ._. Med en HDMI kabel og HD-TV blir det riktig så bra
Sist endret av LesPaul; 16. juli 2010 kl. 02:29.
Sitat av LesPaul Vis innlegg
crap! klarte å gi deg kp ved et uhell! Alle spilla til xBox 360 er jo HD også ._. Med en HDMI kabel og HD-TV blir det riktig så bra
Vis hele sitatet...
Nei, ikke alle spill kommer i 1080p. Mange av Xbox 360 spillene er i 720p eller mindre.
Sist endret av Dimergon; 16. juli 2010 kl. 02:29.
My life for Aiur!
LesPaul's Avatar
Sitat av Viva La sk33to Vis innlegg
Nei, ikke alle spill kommer i 1080p. Mange av Xbox 360 spillene er i 720p eller mindre.
Vis hele sitatet...
Nå vil jeg få si at 720p også regnes som HD, mange ps3 spill kommer også i 720p og det vil slett ikke si at bildet blir mye værre. vil anbefale å ta en titt på console wars på youtube av TechnoBuffalo. Ganske greit å bestemme seg etter det Begge har svake og sterke punkt.
Kjøp deg en PS3!
Sitat av kengro Vis innlegg
I 2012 spekuleres det at det kommer nye konsoller.
Vis hele sitatet...
Hvorfor i 2012? Da går jo verden under uansett!
gentleman #1
ViceR's Avatar
Jeg ville gått for en X360 Slim, uten tvil.
Sitat av LesPaul Vis innlegg
Nå vil jeg få si at 720p også regnes som HD, mange ps3 spill kommer også i 720p og det vil slett ikke si at bildet blir mye værre. vil anbefale å ta en titt på console wars på youtube av TechnoBuffalo. Ganske greit å bestemme seg etter det Begge har svake og sterke punkt.
Vis hele sitatet...
mener å huske at Red Dead Redemtion kjører lavere oppløsning på PS3 enn Xbox 360. det fordi utviklerene ikke klarte å bruke maskina godt nok.

kilde

ikke mange spill som kjører full HD med andre ord.
i et slikt tilfelle er det PC som vinner. da man kan ha flere GPUer kobla i SLI/Crossfire og få syyyk grafikk og oppløsning. men grafikk er jo ikke alt.
PS3 har høyere oppløsning, 360 har mer kantutgjevning. Noe som gir 360-bilde en mer smooth look, imo.
Sist endret av Eplekjekk; 17. juli 2010 kl. 02:47.
Sussenusselig
CaptainP's Avatar
Kjøp deg en SNES med en virtual boy!
Sist endret av CaptainP; 17. juli 2010 kl. 02:47.
kjøp deg en RC bil eller noe.

eller RC helikopter/fly hvis du virkelig vil øse med pengene.

anbefaler en 1/10 elektrobuggy hvis du vil ha det enkelt eller en HPI Baja hvis du vil ha et svært bensinmonster med bakhjulstrekk.
Pensjonert byråkrat
tep0sen's Avatar
Donor
Med tanke på at Microsoft lanserer sin kinect/natal og sony lanserer sin nye kontroll move og 3d satsning, kan en si det tyder på at begge selskapene går inn for å forlenge konsollenes levetid. Sony har rimelig nylig begynt å tjene gode penger på ps3en. Og jeg tror ingen av selskapene ønsker utviklingskostnadene en trenger for å utvikling i disse økonomiske trange tider. Jeg tror det vil ta minst 2 år før en ny generasjon med konsoller blir annonsert. og da gjerne et til to år før konsollen kommer på markedet. Men hva vet nå jeg
Synes forsatt at du bør kjøpe Xbox !
kjøp deg det kompissene dine har, jeg har hatt ps3 lenge, men nesten aldri spilt sammen med kompisser fordi jeg ikke har kjøpt samma spill. For noen uker siden kjøpte en kompiss av meg ps3 og 2 spill som jeg og har. PS3 ble MYE morsommere med en gang