Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  15 1029
Hei!

Her om dagen fikk jeg tak i 1 av strain type som heter
Green Crack Punce.

Har nå latt den ligge i fuktig jord i et live drivhus med lys over siden 28.06.2023 ingen tegn til spring enda. Så tok da frøet opp fra jorda i går den 03.07.2023 og putta den i Tørkepapir som er fuktig, men enda ikke tegn til noe som helst, og da mener jeg ikke 1 mm en gang.

Har jeg vært veldig uflaks og fått et dårlig frø? Eller bare smøre seg med tolmodighet? og hvor lenge?

Håper på gode svar.
Høres desverre ut som dødt frø, de skal våkne til live løpet av en uke.
Sitat av Expialidocious Vis innlegg
Høres desverre ut som dødt frø, de skal våkne til live løpet av en uke.
Vis hele sitatet...
Uff, dritt. Ja ja har 4 andre frø fra en annen strain jeg kan heller prøve men er det anbefalt og putte dem i et glass vann i 12 eller 24 timer først også i tørkepapir som er fuktig og hvor lenge skal dem ligge i fuktig tørkepapir? og når er det rot-en begynner å vokse?
Så tidlig som et døgn kan frø åpne seg. Tror jeg har hatt noen som tok nesten to uker.
Å legge de i bløt i serviett eller dopapir er god plan, jeg gjør alltid det før jeg putter de i jord.

Edit: så fort rota stikker ut av frøet får jeg de i jord
Sist endret av Expialidocious; 4. juli 2023 kl. 22:56.
Sitat av Expialidocious Vis innlegg
Så tidlig som et døgn kan frø åpne seg. Tror jeg har hatt noen som tok nesten to uker.
Å legge de i bløt i serviett eller dopapir er god plan, jeg gjør alltid det før jeg putter de i jord.

Edit: så fort rota stikker ut av frøet får jeg de i jord
Vis hele sitatet...
Så kanskje vært og vente 1 uke til da?
Hmm jeg har en del green crack frø, mistenker jeg kjenner deg��
Siden putta ikke det frøet her i et glass med vann eller i fuktig papir, putta det bare rett i Jorda. så nå i går var først jeg bare ville sjekke om det var noe liv der, men nada, så da putta jeg den i fuktig papir i går for og se om den i det hele tatt vil åpne seg der.

Sitat av Seedplugen Vis innlegg
Hmm jeg har en del green crack frø, mistenker jeg kjenner deg��
Vis hele sitatet...
Ja, Har du hatt samme problem som meg at dem er treige med å åpne seg? Eller hva mente du?

Sitat av Seedplugen Vis innlegg
Hmm jeg har en del green crack frø, mistenker jeg kjenner deg��
Vis hele sitatet...
Sendt deg PM
Sist endret av Credits420-NEW; 4. juli 2023 kl. 23:05. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av Credits420-NEW Vis innlegg
Så kanskje vært og vente 1 uke til da?
Vis hele sitatet...
Skader ikke å prøve nei
Takk, for svar XD

Sjekket nå, den har begynt å åpne seg så vidt, da er det bare å smøre seg med tolmodighet ��
Sist endret av Credits420-NEW; 5. juli 2023 kl. 07:24. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Anonym bruker
"Lysten Sørhare"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Har hatt 100% suksess med følgende metode:
1. Fyll en liten kopp eller liknende med lunkent vann.
2. Hiv frøet i vannet.
3. Sett på en litt varm plass, og ta en annen kopp eller liknende over (så det blir mørkt).
4. La ligge til man har en taproot på ca 1 cm (fra ca 36 til 60 timer).
5. Forsiktig plante frøet.

Veldig enkelt, og det har aldri feilet for min del.
Det beste er å bare plante frøet direkte i jorda. Pleier å spire etter et par dager.

Hvis du har gamle frø som ikke er lagret riktig kan man få litt problemer, men har du kjøpt frø hos en seedvendor spirer de i 99% av tilfellene.
Hør på lysten sørhare.

Last ned cervantes’ growth bible.

Gir deg alle riktige svar, som lysten sørhare.
Sist endret av slitenRealist; 5. juli 2023 kl. 10:06. Grunn: Kommafeil
Sitat av Lykkeleeten Vis innlegg
Det beste er å bare plante frøet direkte i jorda. Pleier å spire etter et par dager.

Hvis du har gamle frø som ikke er lagret riktig kan man få litt problemer, men har du kjøpt frø hos en seedvendor spirer de i 99% av tilfellene.
Vis hele sitatet...
Ja, plante den dirkete i jorda, men skjedde aldri noe. Hehe.

Frøet skal ikke være gammelt.

Var først nå i foregårs eller i går jeg tok den opp av jorda of putta den i fuktig papir, ser nå ut til at den har begynt å åpne seg nå 😁
Rest i jord.

Gjør som oppskriften med vannglasset. Kansje mistet 2 til 3 planter pr hundre da.

Lysten hare har skjønt det.

Hehe å stå på.

Når kommer american grovers? :-)
Jeg har brukt å legge frø i fuktig tørkepapir på en tallerken med plastfolie over. Men det som funker best er å la frøet ligge i et glass vann som jeg setter i et mørkt skap i ca 24t og deretter over på fuktig tørkepapir på en tallerken og etter 2-3 dager har det ofte kommet 1cm spire.
Anonym bruker
"Sub-tropisk Hippokam"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Kan med fordel også bruke litt hydrogen peroxide i vannet frøet ligger i. Det hjelper på spiringen.