Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 1140
Hei.

Jeg har tenkt å kjøpe ny dress eller ett par nye dresser å lurer på om det er noen gode skreddere i Kristiansand området.

Jeg er ikke helt sikker enda om jeg vil ha fullstendig skreddersydd, eller om jeg heller vill sy om en dress fra type Armani eller Hugo Boss.

Jeg er vokst opp av en far som gikk i dress veldig ofte. Jeg ble lært opp til og liker selv «konservativ» dress stil. Det vil si den «tidløse» stilen, ingen moderne pjatt med hvite sokker eller flerfarget skjorter.

Hvis noen vet om en skredder rundt Sørlandet som kan tilby dette vil jeg gjerne høre, kan strekke meg relativt langt fra Kristiansand.

(Jeg har tenkt å spørre min far også, men jeg ville bare høre om det var noen her som kanskje hadde en anbefaling)
Det er ikke lett å finne skreddersydde dresser i Norge, og tror du skal lete langt etter dette på sørlandet. Sikkert billigere å fly til Saville Row og få gjort det der uansett.
Made to measure er dog enklere, men selv her må du nok til Oslo og Ferner, eller Gunnar Øye for å få noe bra(koster fort 20-30 tusen).
Skredder-tilpasset bør være mulig å få på sørlandet, ville ringt din nærmeste Høyer om muligheten for dette.
Hadde helle kombinert dressen med en Thailand ferie. Kjøpte selv en dress der. Og det er den beste jeg noen gang har eid. Satt som ett skudd. Og kvaliteten var upåklagelig.
Den eneste jeg vet om per i dag er https://ozeta.no/ som ligger i KRS. Du får stikke innom å høre.
Sitat av 5FDP Vis innlegg
Hadde helle kombinert dressen med en Thailand ferie. Kjøpte selv en dress der. Og det er den beste jeg noen gang har eid. Satt som ett skudd. Og kvaliteten var upåklagelig.
Vis hele sitatet...
Synes Thailand-dressene var litt så-som-så da jeg var på tanken å fikse meg dress derfra, gammeldagse snitt, jalla knapper, mange av stoffene var way out there if forhold til kvalitet og utvalg. Dette begynner dog å bli en del år siden og dette kan ha endret seg drastisk siden den gang. Ikke en dum ide å dra øsover for skredder. Kjøper man en 4-5-6 dresser mens man er der begynner turen virkelig å bli verdt investeringen.
Har også hørt gode ting om Hong-Kong og Vietnam på skredderi, kan være noe å undersøke om man vil reise.
Sitat av moret Vis innlegg
Synes Thailand-dressene var litt så-som-så da jeg var på tanken å fikse meg dress derfra, gammeldagse snitt, jalla knapper, mange av stoffene var way out there if forhold til kvalitet og utvalg. Dette begynner dog å bli en del år siden og dette kan ha endret seg drastisk siden den gang. Ikke en dum ide å dra øsover for skredder. Kjøper man en 4-5-6 dresser mens man er der begynner turen virkelig å bli verdt investeringen.
Har også hørt gode ting om Hong-Kong og Vietnam på skredderi, kan være noe å undersøke om man vil reise.
Vis hele sitatet...
Finnes sikkert mye forskjellig der også. Kan bare snakke for meg selv. Absolutt alt var prima kvalitet, der jeg var. Man kunne gå rundt i lokale og kjenne på alle tekstilene. For så og sette sammen di man ville bruke.
Henriks Herre er nok plassen for deg.

https://www.henriksherre.no