Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  111 35600
Ser det er mange som er negative til MLM her, og da er det fordi de er uvitende om hvordan dette fungerer.

Pyramidespill er ulovelig i følge norsk lov, mens MLM er lovelig. Det er forskjellen. Det er desverre noen useriøse pyramideselskaper, som har ødelagt ryktet til MLM, men om noen år, så vil bransjen være renvasket.

Hvis ett direkteselskap tilbyr ett aksjespill i sin business, så skal man styre unna. Hvis ett selskap tar over halvparten, av det det koster å starte opp i MLM selskapet, som lisens, så er det også ulovelig.

Det finnes gode og dårlige selskaper. Kyani er en seriøs bedrift, som om 10 år kommer til å være godt kjent rundt omkring i verden, for at de har hjulpet mange mennesker til en bedre hverdag. Det kan ikke dokumenteres at Kyanis produkter kurerer noen ting, men vi vet at det er til hjelp for utrolig mange mennesker, etter sitt første år i Norge.
Noen ting produktene kan være til hjelp for, er mageproblemer, allergeier, psoriasis, diabetes, fibromyalgi, ME, og leddgikt. Alle mennesker er ikke like, og det er ikke garanti for alle vil merke noen forskjell. Uansett, så er en pose Sunrise nyttig, slik at vi kan få i oss viktige ting, som lenger ikke finnes i mat.

Jeg vet at Kyani kommer til å bli stort i Norge, det viser utviklingen, og at det er til hjelp for mange mennesker.

De som skriver negativt om MLM og Kyani, bør kanskje undersøke nærmere hva dette er. De vil uansett få høre positivt om det i fremtiden.

Det finnes desverre noen aktører innen MLM som bare tenker raske penger, og da vil deres business stoppe opp etterhvert, og mennesker blir misfornøyde med hva de har tatt del i, da dukker det desverre opp negative ting.
I Kyani, så er det gode produkter, som nå 100 tusener av menesker er fornøyd med, over hele verden, og det er produktene som er i fokus her. Businessen er en bonus for de som ønsker å jobbe med gode produkter.

Til de som kaller dette ett nytt pyramidespill, og at det finnes bedre produkter på Rimi og Kiwi, dere får undersøke dette litt nærmere.

Experience more

Go Kyani
Sitat av ivioynar Vis innlegg
Finnes det mekanismer for å returnere usolgte varer og få retur slik vanlige utsalg opererer?
Vis hele sitatet...
Skulle gjerne hatt svar på dette.
Hei hemmelige greier
Hos Kyani har en distributør 6 måneder på seg, til å returnere varene sine og få pengene tilbake.
Sitat av bolighaien Vis innlegg
å selvsagt har vi 12 mnd full retur rett for varer hos Kyäni som distributör. Å for kunder så har vi 30 dager full retur rett selv om du har kastet eller brukt opp produktet.
Vis hele sitatet...

Sitat av Kyani Vis innlegg
Hei hemmelige greier
Hos Kyani har en distributør 6 måneder på seg, til å returnere varene sine og få pengene tilbake.
Vis hele sitatet...

Må bare spørre hvilken som er sann?
Sitat av Kyani Vis innlegg
Til de som kaller dette ett nytt pyramidespill, og at det finnes bedre produkter på Rimi og Kiwi, dere får undersøke dette litt nærmere.
Vis hele sitatet...
Sist jeg var på Kiwi kjøpte jeg gullrøtter, blomkål, hodekål og brokkoli. Dette er matvarer med god dokumentasjon på sykdomsforebyggende egenskaper, bla kreft. Hvis du har dokumentasjon på at dine produkter er bedre så får du vise til dem.

(Før du begynner å argumentere med at matvarene har mistet mye av vitamin og mineralinnholdet grunnet det moderne jordbruket vil jeg komme deg litt i forkjøpet, vi har et godt utvalg av økologiske produkter.)
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
If it looks like a duck, and quacks like a duck, we have at least to consider the possibility that we have a small aquatic bird of the family anatidae on our hands.

Det er merkeleg. Alle MLM-firma, som stortsett flopper etter rimeleg kort tid, bruker energi på å forklare at dei ikkje er pyramideselskap. Ingen seriøse firma brukar ein kalori på å forklare at dei ikkje er pyramideselskap. MLM-firma sel stortsett ting med relativt lav verdi og manglande dokumentasjon - gjerne til høg pris. Og alle er unike og skal ta over verda.

Det er faktisk så enkelt som å nytte the duck test.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Mange som ikke vet hva de prater om vertfall.

"Ny type scam? ''kyani''
Noen som har hørt om dette?

Blir flooded på facebook og overalt om dette vidundermiddelet som skal hjelpe blinde å se igjen og kurere kreft og alt annet samtidig som man tjener mye mye penger på det.
"

Jeg forstår virkelig ikke hvem som sprer slike rykter. Enten er det noen som pøver å svekke navnet til kyäni, eller så er det noen som ikke har satt seg inn i hva Kyäni er og sprer informasjon som vi alle kan forstå at ikke stemmer.

Nå orker jeg ikke å gå inn på en lang diskusjon om dette, men jeg er vertfall en skeptiker selv, og ville ALDRI gått inn i noe hvor jeg hadde risikert å tape penger på. Jeg er med for å bruke produktene, og jeg får 30% på det jeg handler i og med at jeg er distributør. Velger jeg å være aktiv distributør, noe jeg tenker, så kan jeg tjene gode penger, alt etter hvor hardt jeg ønsker å jobbe. Men jeg har dog realistiske mål, og tror ikke jeg kommer til å bli mangemillionær selv om det i teorien er mulig. Det er mye bedre å ha realistiske mål, og ta et steg av gangen Jeg har uansett ikke noe å tape. Ikke har jeg et lager med varer som framtidige kunder kan prøve heller, selv om det kunne vært veldig lurt. Slikt er ikke noe tvang, men så klart lurt om man ønsker å vokse raskt. For min del vet jeg at jeg gjør det bedre om jeg ikke forhaster meg med å få med folk, slik at jeg kan bruke tiden på å få prøvd ut produktene godt nok selv, og ikke minst tilegne meg god nok kunnskap. Man brenner seg fort om man prøver å selge noe man ikke kan noe om. Akkurat nå tester jeg nitroFX på min mor i forhold til hennes hodpine, og så langt så bra Kan ikke teste det på meg selv mot akkurat hodepine, så hun er en fin forsøkskanin å ha på akkurat det området Men bortsett fra hodepine, så er nå jeg fornøyd med produktene vertfall Mye mer opplagt og er mer glad om dagene

når det gjelder mlm og måten dette er bygd opp på, jeg jobber gjennom Rema. Rema er bygd opp på akkurat samme måte. Forskjellen er at man ikke har alle mellomleddene før produktet når ut til butikken (som skal ha penger).
Vi i Kyäni jobber også i team. Man skaffer ikke nødvendigvis distributører selv. Man skaffer 2 distributører, altså 2 ben. Så må man bygge under de. Dvs. at min distributør må bygge under meg eller sitt andre ben. Helst begge da det skal være en viss balanse mellom de 2 bena.

Kyänis produkter ville kostet flesk om hadde blitt solgt i butikk. En daglig dose Kyäni Sunset som i dag koster 16 kroner, ville i butikk kostet 60 kroner. Rene produkter koster flesk. Det sier kanskje litt om produktene som er på markedet. Du får sjeldent helt rene produkter, dessverre. Vi tenker kun pris og da får vi dårlige produkter med masse tilsettningsstoffer.

En kartong Nonijuice (vet ikke om den er helt ren eller uvannet?)koster vel 60 kroner? skal ikke påstå det for sikkert, men innbiller meg det. kke heng meg hvis jeg tar feil nå da ^^ Men etter 1 uke har den mistet store deler av effekten sin. Derfor kommer Kyäni Sunrise i engangsposer. Tar man vitaminer i pilleform (med unntak av kapsler med flyende innhold) tar kroppen opp 20%. Kommer det i flytende form tar kroppen opp 98%.

Når jeg kontakter mennesker så er jeg så åpen og ærlig som jeg kan! Dette er ikke noe som skal vær hemmelig, og jeg er ikke på jakt etter gå frem som de gjør i mange andre mlm-firma. Eller som enkelte kanskje også gjør i Kyäni, dessverre, hvor de ikke kan fortelle noe som helst, de vil helt ikke si hva det heter engang, og du må bare bli med på et møte hvor du får vite hvordan du kan tjene så mye at du etter 2 år kan slutte i jobbe din.. I mange mlm-frma må man jo også betale seg inn med store summer (skal ikke nevne hvilke firma, da jeg faktisk ikke ønsker å framstå som at jeg prøver å svekke en konkurrent.) De som blir med i enkelte firma blir vel ofte med kun fordi de vil tjene penger, og produktene er vel heller uinteressant. Jeg ønsker ikke å ha med distributører som ikke er opptatt av produktene, og jeg håper at de som blir med i Kyäni viser interesse for det de driver med ellers har man lov til å være kunde. Kunder handler selv på nett, så det er veldig enkelt. Må dog kjøpes via en distributørkode, men utover det får man det i sin egen postkasse, så man er ikke avhengig av distibutøren. Like enkelt som å kjøpe hva som helst annet på nett

Anyways.. folk skal få mene det de vil, men det kan være greit å sette seg inn i noe før man kommer med påstander.
Her er en fin link: http://www.kyaniscience.com/usa/en/product_information
Sitat av Tyggegummi Vis innlegg
Akkurat nå tester jeg nitroFX på min mor i forhold til hennes hodpine, og så langt så bra Kan ikke teste det på meg selv mot akkurat hodepine, så hun er en fin forsøkskanin å ha på akkurat det området Men bortsett fra hodepine, så er nå jeg fornøyd med produktene vertfall Mye mer opplagt og er mer glad om dagene
Vis hele sitatet...
Hyggelig for deg med anekdoter. Det er nok dog mer aktuelt med bevis, i form av systematiske undersøkelser som motbeviser innvendingene som kom tidligere i tråden.
når det gjelder mlm og måten dette er bygd opp på, jeg jobber gjennom Rema. Rema er bygd opp på akkurat samme måte. Forskjellen er at man ikke har alle mellomleddene før produktet når ut til butikken (som skal ha penger).
Vis hele sitatet...
Nei. Rema er en dagligvarebutikk med salgspersonale som får fastlønn og en helt annen forretningsform enn MLM.

Vi i Kyäni jobber også i team. Man skaffer ikke nødvendigvis distributører selv. Man skaffer 2 distributører, altså 2 ben. Så må man bygge under de. Dvs. at min distributør må bygge under meg eller sitt andre ben. Helst begge da det skal være en viss balanse mellom de 2 bena.
Vis hele sitatet...
Dette høres ut som verving i klassisk pyramidestil. Får du andeler av de du verver?

Kyänis produkter ville kostet flesk om hadde blitt solgt i butikk. En daglig dose Kyäni Sunset som i dag koster 16 kroner, ville i butikk kostet 60 kroner. Rene produkter koster flesk. Det sier kanskje litt om produktene som er på markedet. Du får sjeldent helt rene produkter, dessverre. Vi tenker kun pris og da får vi dårlige produkter med masse tilsettningsstoffer.
Vis hele sitatet...
Det er masse juice uten tilsetningsstoffer tilgjengelig i min... ja, lokale rema-butikk. Jeg skjønner ikke hvordan en bitteliten flaske med 30ml kan koste 16 kroner (jeg antar du mener sunrise og ikke sunset, da sunset er en kapsler) når den bare inneholder naturlige stoffer. Jeg drikker akkurat nå en flaske premium-juice. Den inneholder 1000 ml fruktjuice og ingen tilsetningsstoffer. Den kostet 30 kroner. Dette er omtrent 20 ganger billigere enn fruktjuicen til Kyani.

En kartong Nonijuice (vet ikke om den er helt ren eller uvannet?)koster vel 60 kroner? skal ikke påstå det for sikkert, men innbiller meg det. kke heng meg hvis jeg tar feil nå da ^^ Men etter 1 uke har den mistet store deler av effekten sin. Derfor kommer Kyäni Sunrise i engangsposer. Tar man vitaminer i pilleform (med unntak av kapsler med flyende innhold) tar kroppen opp 20%. Kommer det i flytende form tar kroppen opp 98%.
Vis hele sitatet...
Dette må du dokumentere. Hvorfor mister juice effekten sin etter en uke? Hvor veldokumentert er store doser vitaminer på helsen? Hvorfor er piller dårligere enn flytende innhold (piller løser seg faktisk opp i magen, tro det eller ei).

Anyways.. folk skal få mene det de vil, men det kan være greit å sette seg inn i noe før man kommer med påstander.
Her er en fin link: http://www.kyaniscience.com/usa/en/product_information
Vis hele sitatet...
Helt enig. Da hadde folk kanskje visst at det er veldig tvilsomt om antioxidanter har en klar helseeffekt og at vitamintilskudd ikke er nødvendig for folk med et normalt kosthold, i stedet for å la seg lure til å kjøpe produkter de ikke trenger.
Godt med smør
Sitat av Tyggegummi Vis innlegg

En kartong Nonijuice (vet ikke om den er helt ren eller uvannet?)koster vel 60 kroner? skal ikke påstå det for sikkert, men innbiller meg det. kke heng meg hvis jeg tar feil nå da ^^ Men etter 1 uke har den mistet store deler av effekten sin. Derfor kommer Kyäni Sunrise i engangsposer. Tar man vitaminer i pilleform (med unntak av kapsler med flyende innhold) tar kroppen opp 20%. Kommer det i flytende form tar kroppen opp 98%.

http://www.kyaniscience.com/usa/en/product_information
Vis hele sitatet...
Hei, bare lurer på 1 ting. Hvorfor tar kroppen bare opp 20 % av det som kommer i pilleform? jeg trodde at væske/flytende ting ble kanskje opptatt RASKERE, men i likhet med biffen du hiver i deg, så blir alt fordøyd til slutt, men fastmasse generelt bruker vell lengre tid på å "brytes" ned o.l (har null peiling)

Skjønner bare ikke hvordan du hiver i deg en kapsel på 200-300 mg (vitamin whatever) men når den kommer til magesekken/fordøyingen så poff forsvinner 200-275 mg vekk i fra tabletten/går rett ut ræva?

Igjen, jeg tviler ikke på noe av dette. Syntes bare det var meget fascinerendes, og gjelder det piller generelt? eneste jeg har noe håndfast på er vell noen orale steroider som vist nok skulle ha noe svinn på effekt i det det går i gjennom leveren.
kayni er bare folk som driver og spammer og prøver og tappe deg for penger.
Når ble det galt med personlige erfaringer?? Jeg skal ikke bruke min mor som bevis for noe som helst, men jeg går ikke rundt å sier til folk at det kan hjelpe mot hodepine uten å ha testet det på noen som jevnlig sliter med det På samme måte tester jeg produktene selv før jeg forteller andre hvordan det virker. Fakta finner du på den linken jeg la med

Nå kan jo ikke nonijuice og Kyani sunrise (var det jeg mente ja) sammenlignes helt, da sunrise inneholder 10 ulike frukt/bær. Konsentrert tilsvarer en pose 1,2 kilo. Nonijuice er kun noni. Dette vil si at du med kyani sunrise får i deg 10 om dagen. Vet ikke hva din fruktjuice består av jeg? Men om du foretrekker den så skal jeg ikke nekte deg å bruke det heller Jeg synes Kyani Sunrise funker for MEG, og jeg synes den er god i smak lett å ha med seg på farta er den og.

Det er vel den som legger inn nye distributører som tjener mest, etter slik jeg har forstått det. Men akkurat den biten skal jeg heller ikke påstå at stemmer. Hvordan man tjener kommer an på flere ting, og jeg synes det er vanskelig å
forklare den biten. Kanskje de 2 andre som har skrevet om Kyäni før meg kan forklare det

Nå er det forskere som står bak Kyani også, men de stoler du vel neppe på. Der står det i alle fall den biten med at kroppen tar opp 20% av piller. Det er ikke for å rakke ned på andre produkter det. Det er for å forklare hvorfor de har valgt å ha det i flytende form. De kunne jo valgt å laget et produkt i form av tabletter de også.

Men får vi i oss et normalt kosthold? Det er utrolig hvor mye rart de putter i maten vår, og det er skremmende å tenke på. Men hvis du føler at du får i deg nok vitaminer så good for you Jeg gjorde ikke det før jeg begynte med Kyani. Jeg har alltid vært dårlig på å spise frukt og grønt. Og jeg har hatt lite energi over lengre tid nå, helt sikkert pga av vitaminmangel, for nå har jeg masse energi.

Sitat av øyvind95 Vis innlegg
kayni er bare folk som driver og spammer og prøver og tappe deg for penger.
Vis hele sitatet...
Det er synd at du har fått inntrykk av det, for det har aldri vært min intensjon. Penger ser jeg på som en bonus for hardt arbeid. Men det er produktene som driver MEG. Synd det ikke er det som driver alle. Og spamming driver jeg vertfall ikke med
Sist endret av Tyggegummi; 16. april 2012 kl. 20:25.
Normale folk spiser normal kost. Hvis folk vil kaste bort tusenlapper på kunstig tull i håp om å bli supermann\superkvinne, la de ha det så godt.

Det er det man skulle gjort i dag, begynt et svindlerimperium. Folk er dumme nok til å bite på.
Sist endret av Taurean; 16. april 2012 kl. 20:36.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Tyggegummi Vis innlegg
Når ble det galt med personlige erfaringer??
Vis hele sitatet...
Det vart galt når det gjeld å påstå at eit produkt har effekt. For vi veit at placebo er kraftig, og vi veit at folk har drete seg ut på slikt før. Difor er det verdilaust argument.
Sitat av Tyggegummi Vis innlegg
Det er vel den som legger inn nye distributører som tjener mest, etter slik jeg har forstått det.
Vis hele sitatet...
Rimelig klassisk pyramide. Pengane renn mot toppen...?
Sitat av Tyggegummi Vis innlegg
Nå er det forskere som står bak Kyani også, men de stoler du vel neppe på.
Vis hele sitatet...
Så vis oss dokumentasjonen! Vis oss rapporter kontrollert opp mot placebo og andre tilgjengelege middel.
Sitat av Tyggegummi Vis innlegg
Der står det i alle fall den biten med at kroppen tar opp 20% av piller. Det er ikke for å rakke ned på andre produkter det.
Vis hele sitatet...
At folk i kvite frakker hevder noko vil ikkje sei at det stemmer. Det må derimot dokumenterast. Og i så fall er det ekstremt påfallande at piller er så utbredt, i motsetning til tinkturer. Tenk om legemiddelbransjen kunne holdt samme prisar, og kutta 80% av virkningsstoffet! Det er rett og slett ein påstand som ikkje virker rimelig.
Sitat av Tyggegummi Vis innlegg
Jeg har alltid vært dårlig på å spise frukt og grønt. Og jeg har hatt lite energi over lengre tid nå, helt sikkert pga av vitaminmangel, for nå har jeg masse energi.
Vis hele sitatet...
Eller placebo? Eller andre umedvitne endringer i livsstil? Det er difor vi må ha kontrollerte undersøkelser. Forøvrig kan vitaminmangel kurerast på langt betre måtar enn overprisa juice. Frukt og grønt er ein måte, målretta tilskot ein anna måte.
Sitat av Tyggegummi Vis innlegg
Når ble det galt med personlige erfaringer?? Jeg skal ikke bruke min mor som bevis for noe som helst, men jeg går ikke rundt å sier til folk at det kan hjelpe mot hodepine uten å ha testet det på noen som jevnlig sliter med det På samme måte tester jeg produktene selv før jeg forteller andre hvordan det virker. Fakta finner du på den linken jeg la med
Vis hele sitatet...
Anekdoter er ikke gyldig bevis, og det du lenket til er reklameprat uten noe som helst vitenskaplig substans.
Nå kan jo ikke nonijuice og Kyani sunrise (var det jeg mente ja) sammenlignes helt, da sunrise inneholder 10 ulike frukt/bær. Konsentrert tilsvarer en pose 1,2 kilo. Nonijuice er kun noni. Dette vil si at du med kyani sunrise får i deg 10 om dagen. Vet ikke hva din fruktjuice består av jeg? Men om du foretrekker den så skal jeg ikke nekte deg å bruke det heller Jeg synes Kyani Sunrise funker for MEG, og jeg synes den er god i smak lett å ha med seg på farta er den og.
Vis hele sitatet...
Ok, den inneholder flere bær. Det gjør mye juice på butikken også (jeg drikker stort sett fruktjuice som inneholder en frukt, da det ikke er noe særlig forskjell på næringsinnholdet). At du synes det fungerer vel og bra, men dette er en diskusjon hvor personlige anekdoter ikke er spesielt interessant - forespørseler om solid, vitenskaplig diskusjon blir stort sett møtt med smilefjes og anekdoter, noe som er frustrerende for oss som kan noe om statistisk analyse og helseforskning.

Det er vel den som legger inn nye distributører som tjener mest, etter slik jeg har forstått det. Men akkurat den biten skal jeg heller ikke påstå at stemmer. Hvordan man tjener kommer an på flere ting, og jeg synes det er vanskelig å
forklare den biten. Kanskje de 2 andre som har skrevet om Kyäni før meg kan forklare det
Vis hele sitatet...
Så du tjener altså penger på verving, og at de du har vervet henter inn nye?

Nå er det forskere som står bak Kyani også, men de stoler du vel neppe på. Der står det i alle fall den biten med at kroppen tar opp 20% av piller. Det er ikke for å rakke ned på andre produkter det. Det er for å forklare hvorfor de har valgt å ha det i flytende form. De kunne jo valgt å laget et produkt i form av tabletter de også.
Vis hele sitatet...
Det høres ut som reinspikka tøv. Jeg er veldig skeptisk til forskere med få, lite siterte publikasjoner som plutselig har blitt helsekost-pushere. At flere av legene som jobber for Kyani driver med kvakksalveri som kiropraktikk er også symptomatisk.

Men får vi i oss et normalt kosthold? Det er utrolig hvor mye rart de putter i maten vår, og det er skremmende å tenke på. Men hvis du føler at du får i deg nok vitaminer så good for you Jeg gjorde ikke det før jeg begynte med Kyani. Jeg har alltid vært dårlig på å spise frukt og grønt. Og jeg har hatt lite energi over lengre tid nå, helt sikkert pga av vitaminmangel, for nå har jeg masse energi.
Vis hele sitatet...
Hva er disse rare tingene de putter i maten vår, da? Det er klart folk ofte har dårlig kosthold, men det hjelper ikke å spise fettete pizza og masse usunn mat og så anta at fruktjuice ordner opp. Vitaminmangel er en forholdsvis alvorlig tilstand - den generiske "litt lite energi"-sykdommen som forsvant er nok placeboeffekt. Eller kanskje du hadde skjørbuk, hvem vet.
Godt med smør
Sitat av Tyggegummi Vis innlegg


Nå er det forskere som står bak Kyani også, men de stoler du vel neppe på. Der står det i alle fall den biten med at kroppen tar opp 20% av piller. Det er ikke for å rakke ned på andre produkter det. Det er for å forklare hvorfor de har valgt å ha det i flytende form. De kunne jo valgt å laget et produkt i form av tabletter de også.
Vis hele sitatet...
Skum leste bare siden du linket til, men finner fortsatt ingenting konkret. Men om dere har ett eget "forskerteam" eller hva jeg skal kalle det, eller om dere får det forsket på av en uavhengig tredjepart (tviler på dette da :P) så skal det uansett ikke være problem å legge fram "forskningen".

Jeg kan fint stole på det, men da vil jeg gjerne ha hele rapporten. Så må jeg nesten ta en vurdering derifra om dette har vært "seriøs" forskning. Så legg gjerne frem materiale på dette konkrete punktet, det var ny informasjon for meg og jeg har såpass lite peiling på kroppen/tarmsystemet vårt at jeg ikke tviler direkte på påstanden. Men sunn skepsis er vell lov?
Sist endret av Apeloff; 16. april 2012 kl. 20:41. Grunn: leif her og der, prøv å forstå :P
Sio
Preussisk Noakitt
Sio's Avatar
Sitat av Tyggegummi Vis innlegg
Nå er det forskere som står bak Kyani også, men de stoler du vel neppe på.
Vis hele sitatet...
Hei og hopp. "Forsker" er ikke en vernet tittel, det er fritt frem for alle å kalle seg forsker. Det som bestemmer om jeg vil stole på forskeren, er dokumentene dem produserer, ikke fargen på frakken deres.
Slashdot:
Nei det er ikke nødvendigvis slik at de over meg tjener mer enn meg.. dette ble vel forklart tidligere i tråden.

Angående det med å teste ting selv, det gjør man nå på det meste her i verden. Man er vel kanskje ikke så opptatt av hva alle andre mener om noe, man vil teste selv! Placeboeffekt er det i alle fall ikke.. har alltid vært immun mot både kaffe og redbull jeg, selv om man liksom skal bli så våken av det. Vel, det funker ikke på meg. Slukner like fort på sofaen når jeg kommer hjem fra jobb. Har ikke sovet middag de siste ukene, og jeg har tatt Kyani i 1,5 mnd Jeg sier at det funker for meg. Om det funker på andre det skal andre få lov til å teste. Jeg skal ikke fortelle deg hvirke virkninger du kommer til å få, men jeg kan fortelle deg hvilke virkninger du kanskje får. Man trenger ikke å være noe geni for å skjønne at kroppen både for bedre immunforsvar og blir mere opplagt av vitaminer, gjør man vel?

jeg har nå lagt ved en link, men hvis du ikke tar deg bryet med å gå inn der å laste ned forskningen og lese om hvordan produktene virker inn på kroppen, så kan jeg dessverre ikke hjelpe deg mer.

her feks. http://www.kyaniscience.com/assets/d....12-EN-ALL.pdf

http://www.kyaniscience.com/assets/d....12-EN-ALL.pdf

http://www.kyaniscience.com/assets/d....12-EN-ALL.pdf

http://www.kyaniscience.com/assets/d....12-EN-ALL.pdf

http://www.kyaniscience.com/assets/d....12-EN-ALL.pdf

Jeg har ikke lest gjennom alt dette da det tar litt tid, men det er bare å begynne for meg

Sitat av Sio Vis innlegg
Hei og hopp. "Forsker" er ikke en vernet tittel, det er fritt frem for alle å kalle seg forsker. Det som bestemmer om jeg vil stole på forskeren, er dokumentene dem produserer, ikke fargen på frakken deres.
Vis hele sitatet...
vel, de har vunnet nobelpris. Vil påstå at de er forskere da

"NitroFX:
Nitro FX er en avpressing av noni planten (morinda citrifolia), superfrukten fra Tahiti. Dens effekter har vært kjent og blitt brukt ”for alt og mot alt” på Tahiti i nærmere 1000år! Regelmessig inntak av dette noniekstraktet har vist seg å stimulere kroppens produksjon av nitrogenoksid (NO), og er en av årsakene til den høye levealderen på Tahiti.

Viktigheten av NO var undervurdert frem til tre leger fikk Nobelprisen i medisin i 1998 for sine studier rundt NO-molekylet og dets effekter. Forskere har nå kommet frem til at NO antagelig er det viktigste signalmolekylet i kroppen. Kroppens evne til å produsere NO er av stor betydning blant annet for energinivå, optimal forbrenning, immunsystemet, blodsirkulasjon og kroppens evne til å takle betennelsestilstander for å nevne noen.

Alle produktene til Kyäni er 100% organiske, 100% økologiske og de har GMP-sertifisering (Good Manufacturing Practice). Produktene er ikke varmebehandlet, pasteurisert eller tilsatt syntetiske konserveringsmidler.

Kosttilskudd kan aldri erstatte et sunt kosthold og en sunn livsstil, men det kan være et nyttig hjelpemiddel på veien mot en bedre helse. Et fullverdig kosttilskudd kan virke forebyggende mot de aller fleste av ”velferdssykdommene” våre."
I like turtles
Alfonzor's Avatar
Hvis det er så jævla fantastisk, hvorfor selger ikke butikker som rema disse produktene?
Sitat av Alfonzor Vis innlegg
Hvis det er så jævla fantastisk, hvorfor selger ikke butikker som rema disse produktene?
Vis hele sitatet...
Vel, kanskje fordi prisen for produktene ville vært betydelig høyere?? Fra et produkt laget til det går ut i butikk så skal det gjennom mange ledd.
I like turtles
Alfonzor's Avatar
Sitat av Tyggegummi Vis innlegg
Vel, kanskje fordi prisen for produktene ville vært betydelig høyere?? Fra et produkt laget til det går ut i butikk så skal det gjennom mange ledd.
Vis hele sitatet...
Det blir jo like mange ledd som hvis du selger

Kyani --> Rema 1000 --> Kunde

Kyani --> Du --> Kunde

Eller tar jeg helt feil?
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Tyggegummi Vis innlegg
Angående det med å teste ting selv, det gjør man nå på det meste her i verden. Man er vel kanskje ikke så opptatt av hva alle andre mener om noe, man vil teste selv!
Vis hele sitatet...
Definitivt. Men å bruke det at det funker for deg i diskusjon om virkninga er reell eller placebo er verdilaust. For å utelukke placebo må du gjennomføre kontrollerte studier.
Sitat av Tyggegummi Vis innlegg
Placeboeffekt er det i alle fall ikke.. har alltid vært immun mot både kaffe og redbull jeg, selv om man liksom skal bli så våken av det.
Vis hele sitatet...
Korleis kan du utelukke placebo? At du ikkje reagerer på koffein kan skuldast m.a. adhd, eller at du ikkje legger merke til effekten. Placebo er høgst reelt, og måten du avfeier det på antyder at du ikkje har kjennskap til det.
Sitat av Tyggegummi Vis innlegg
Vel, det funker ikke på meg. Slukner like fort på sofaen når jeg kommer hjem fra jobb. Har ikke sovet middag de siste ukene, og jeg har tatt Kyani i 1,5 mnd Jeg sier at det funker for meg.
Vis hele sitatet...
Og for å gjenta det: det er eit verdilaust argument. Totalt verdilaust. Vi har metodikk (evidensbasert medisin), for å finne ut om noko har faktisk virkning eller om det er placebo.
Sitat av Tyggegummi Vis innlegg
men jeg kan fortelle deg hvilke virkninger du kanskje får.
Vis hele sitatet...
Placebo?
Sitat av Tyggegummi Vis innlegg
Man trenger ikke å være noe geni for å skjønne at kroppen både for bedre immunforsvar og blir mere opplagt av vitaminer, gjør man vel?
Vis hele sitatet...
Kvifor er meir vitaminer utover det nødvendige eit gode? Om det er vitaminmangel bør vel ei kjapp blodprøve hos legen avsløre det ganske bra? Og konkrete sjukdomer som følgje av det som skjørbuk er jo trivielt å oppdage?

Og kva tyder på at vitaminer er viktig for immunforsvaret? Kan du forklare ressonementet bak den påstanden, og dokumentere den?
Sitat av Alfonzor Vis innlegg
Det blir jo like mange ledd som hvis du selger

Kyani --> Rema 1000 --> Kunde

Kyani --> Du --> Kunde

Eller tar jeg helt feil?
Vis hele sitatet...
feil er flere ledd i mellom der Altså fra Produkt til butikk I tillegg bruker ikke Kyäni penger på reklame.
Sist endret av Tyggegummi; 16. april 2012 kl. 21:29.
slashdot: nå forteller jeg deg hvordan JEG oppfatter produktene. Har vel ikke brukt det som et argument.

Vitaminer utover det vanlige? Nå forteller jo jeg deg at jeg ikke har i meg vitaminer ellers i hverdagen, så jeg får ikke i meg det. Men nå tar jeg Kyani og merker forskjell på min hverdag, og da skal da ikke du fortelle meg noe annet. ADHD har jeg ikke

kan du ikke finne litt dokumentasjon selv, i stedet for å prøve å sette meg i et dårlig lys? du klarer da det fint selv? Kommer du med så mye dokumentasjon på alt du skriver? nei!
I like turtles
Alfonzor's Avatar
Sitat av Tyggegummi Vis innlegg
feil er flere ledd i mellom der Altså fra Produkt til butikk I tillegg bruker ikke Kyäni penger på reklame.
Vis hele sitatet...
Så forklar hvorfor/hvordan det er flere ledd da vel? Hva har det å si om Kyani bruker penger på reklame? Rema kan jo også, som kyanyselgerne, dele ut vareprøver og ha informasjon i form av hefter eller folk som forklarer..

Sitat av Tyggegummi Vis innlegg
Vitaminer utover det vanlige? Nå forteller jo jeg deg at jeg ikke har i meg vitaminer ellers i hverdagen, så jeg får ikke i meg det. Men nå tar jeg Kyani og merker forskjell på min hverdag, og da skal da ikke du fortelle meg noe annet. ADHD har jeg ikke
Vis hele sitatet...
Hvorfor går du ikke til legen og tester deg da? Tror du ikke på placebo-effekten?
Sist endret av Alfonzor; 16. april 2012 kl. 21:39.
Sio
Preussisk Noakitt
Sio's Avatar
Jeg har først nå sett at du har lagt ut lenker til rapporter her, jeg skal skumme over dem nå. Videre vil jeg gjøre oppmerksom på at kommersielt bruk at denne fruktjuicen har vært gjennom mye rart. I USA, med deres merkelige lover, fikk det hele en merkelig vending. Siden selgere av Noni juice drev med sitt sedvanlige "dette kurerer alt fra kreft til halsbrann"mantra, ble juicen midlertidig klassifisert som et legemiddel

Uansett, det var bare en liten funfact jeg kom over, det viktige er at det jeg antar er Irlands masttilsyn har tatt for seg frukten. Lenken under er til et pressebrev som omhandler deres funn: http://www.fsai.ie/details.aspx?id=7142
Tl;dr: De ser ingen grunn til at dette skal ha noen medisinsk ("kurerende") virke.
Sitat av Alfonzor Vis innlegg
Så forklar hvorfor/hvordan det er flere ledd da vel? Hva har det å si om Kyani bruker penger på reklame? Rema kan jo også, som kyanyselgerne, dele ut vareprøver og ha informasjon i form av hefter eller folk som forklarer..



Hvorfor går du ikke til legen og tester deg da? Tror du ikke på placebo-effekten?
Vis hele sitatet...
Kyäni mener at produktene selger seg selv Det er nå den måten de har valgt å gjøre det her på. Det gjør ingenting om de velger å ha reklame, men reklame koster penger.

Produsent, grossist, kjøpmenn ? nå er ikke jeg ekspert på hvordan butikkene gjør det, men det er i alle fall ikke fra produsent inn til butikk

Men uansett Er bare å søke opp alt innholdet i feks. Kyäni sunrise, så finner dere nok av fakta på hvilke vitaminer det inneholder og hvordan virkning de ulike bærene har på kroppen.

Men nå begynner jeg å bli sliten av denne diskusjonen ^^ skeptikere forblir skeptikere, og det hjelper ikke hva jeg sier jeg vil bare ha det klart at dette ikke kurerer kreft eller blindhet, som hele diskusjonen startet med.
I like turtles
Alfonzor's Avatar
Sitat av Tyggegummi Vis innlegg
Kyäni mener at produktene selger seg selv Det er nå den måten de har valgt å gjøre det her på. Det gjør ingenting om de velger å ha reklame, men reklame koster penger.

Produsent, grossist, kjøpmenn ? nå er ikke jeg ekspert på hvordan butikkene gjør det, men det er i alle fall ikke fra produsent inn til butikk
Vis hele sitatet...
Hvis produktene selger seg selv er det optimalt for rema å ha dem, da kan du bare ha dem i butikkhyllene og folk kommer og kjøper de..

Hvis du kan få de rett fra produsent, kan rema også det, de trenger ikke legge inn flere ledd..

Jobber du forresten for Kyani?
Forskerne:https://kyani.net/public/eu/en/products/professionals

Sitat av Alfonzor Vis innlegg
Hvis produktene selger seg selv er det optimalt for rema å ha dem, da kan du bare ha dem i butikkhyllene og folk kommer og kjøper de..

Hvis du kan få de rett fra produsent, kan rema også det, de trenger ikke legge inn flere ledd..

Jobber du forresten for Kyani?
Vis hele sitatet...
Ehm, de selger seg selv på den måten at det er kundene som reklamerer for det. Er man fornøyd med noe anbefaler det man kanskje til naboen.

der tar du feil. Men jeg orker ikke å ta en diskusjon på det der. Gjør en research

Jeg bruker produktene og jeg står oppført som distributør. Jeg er ikke betalt for å skrive for de nei
I like turtles
Alfonzor's Avatar
Sitat av Tyggegummi Vis innlegg
Forskerne:https://kyani.net/public/eu/en/products/professionals



Ehm, de selger seg selv på den måten at det er kundene som reklamerer for det. Er man fornøyd med noe anbefaler det man kanskje til naboen.

der tar du feil. Men jeg orker ikke å ta en diskusjon på det der. Gjør en research

Jeg bruker produktene og jeg står oppført som distributør. Jeg er ikke betalt for å skrive for de nei
Vis hele sitatet...
På akkurat samme måte kan kundene som handler det på rema anbefale det til naboen.

Hvor tar jeg feil og hvorfor er det feil? Det kan da umulig være en lov som sier at butikker ikke kan handle rett fra produsent, men privatpersoner kan.

Begynner å lure på om du bare troller..
Høres for meg ut som det er mange flere mellomledd i MLM-modellen. Da skal jo de som vervet selgeren, og de som vervet de som vervet selgeren, og videre oppover, alle ha en del av kaka.
Dette er mer reklame enn det er forskning. Jeg tar det som en innrømmelse av uholdbare påstander at ingen av kyani-tilhengerne har klart å dokumentere sine kjernepåstander med uavhengige, fagfellevurderte og placebokontrollerte dobbeltblindstudier.

Sitat av Tyggegummi Vis innlegg
vel, de har vunnet nobelpris. Vil påstå at de er forskere da
Vis hele sitatet...
Det har "kyaniforskerne" ikke. Enten lyver du, eller så har du blitt lurt trill rundt. Nobelprisene (i medisin i 1998) ble, som tidligere nevnt, gitt til Robert F. Furchgott, Louis J. Ignarro og Ferid Murad – og ikke forskere i kyani – for sin oppdagelse av at nitrogenmonoksid er et viktig signalmolekyl i kroppen. Det forsvarer på ingen måte at å spise nitrogenmonoksid i store mengder (eller forsåvidt i små mengder) har noen som helst positiv helseeffekt. Også som nevnt, hemoglobin er et veldig viktig molekyl for å frakte oksygen rundt i kroppen, men det betyr selvfølgelig ikke at det må ha en positiv helseeffekt å spise hemoglobin.

Når et firma gjennom publiserte tekster og sine representanter velger å ty til direkte løgnaktigheter og tydelig fordreining av sannheten for å selge produktene sine, så bør alle og enhver skygge banen umiddelbart. Det foreligger foreløpig ingen som helst grunn til å tro at dette er noe annet enn lurendreieri og kvakksalveri fra ende til annen.
Sist endret av Provo; 16. april 2012 kl. 22:35.
Sio
Preussisk Noakitt
Sio's Avatar
Jeg fant ingen Nobel pris registrert på noen av forskerne dessverre, hvor fant du den informasjonen Tyggegummi?
Hvor seriøst er egentlig direktesalgsforbundet? http://www.direktesalgsforbundet.no/index.php

Er de pålitelige og kan vi stole på at de som blir innvilget medlemsskap ikke er svindlere?

Ser forresten ikke kyani der. Spørs om de kommer dit noen gang.
jeg beklager det jeg skreiv om nobelpris. La ut en link med navnet på forskerne. Tar selvkritikk for at jeg skreiv litt fort og ikke fikk med hele fakta der. Stemmer det du sier om det ja Provo. De linkene jeg la ved var det jeg fant, og har ikke lest gjennom de selv. Skal undersøke om jeg finner mer på den forskningsbiten, om det ikke sto nok der.

Sitat av ymgve Vis innlegg
Høres for meg ut som det er mange flere mellomledd i MLM-modellen. Da skal jo de som vervet selgeren, og de som vervet de som vervet selgeren, og videre oppover, alle ha en del av kaka.
Vis hele sitatet...
selv om det er flere "ledd", eller flere distributører som blir mer riktig å si, så har ikke det noe med prisen på produktet å gjøre. Prisen på produktet avgjøres fra der det produseres og der det kommer ut til kunde. Produktet skal jo ikke via alle distributørene før det når kunde.. skjønner?

Sitat av Alfonzor Vis innlegg
På akkurat samme måte kan kundene som handler det på rema anbefale det til naboen.

Hvor tar jeg feil og hvorfor er det feil? Det kan da umulig være en lov som sier at butikker ikke kan handle rett fra produsent, men privatpersoner kan.

Begynner å lure på om du bare troller..
Vis hele sitatet...
Aldri skrevet at det ikke er lov, har skrevet at det er ikke slik det blir gjort. Og den prosessen får du nesten ta med noen andre, da jeg ikke er noen kjøpmann.. Men sånn er det. Du får undersøke det litt om det interesserer deg så voldsomt

Sitat av øyvind95 Vis innlegg
kayni er bare folk som driver og spammer og prøver og tappe deg for penger.
Vis hele sitatet...
Men når det gjelder alle dere skeptikere, som skriver skit om Kyäni.. dere kommer jo bare med synsing og svansing og pent lite kilder der også.. Likevel er det meg som blir hengt ut, som ikke kommer med kilder på hver eneste lille ting som kommer ut fra meg, selv om jeg prøver å svare dere så godt jeg kan, men alt det dere skriver, det er sant? Tydelig at det bare er tanker dere har gjort dere.. Nesten så jeg begynner å lure på om enkelte av dere jobber i et konkurrerende selskap? og kun prøver å svekke Kyäni.. hvem vet.

Supert med de som har gode spørsmål, og jeg stiller de gjerne videre til de som kan mer enn meg. Men å komme med synsing og svansing om at folk blir lurt og bla bla bla.. ærlig talt! Dere kan nå prøve å sette dere inn i hva Kyäni er og hvordan det drives før dere spyr ut av dere negative kommentarer vel? Nå sier jeg ikke at alle gjør det, men flere gjør det. Som skrevet, kom med gode spørsmål. Man skal være skeptisk og jeg lærer av de vanskelige spørsmålene jeg, så lenge jeg får ta det med noen som sitter på litt mer kunnskap enn det jeg gjør. Fram til nå har jeg kanskje ikke fått svart så godt som jeg ønsker, men det er ikke så lett når man blir trengt opp i et hjørne av så mange samtidig.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Tyggegummi Vis innlegg
Men når det gjelder alle dere skeptikere, som skriver skit om Kyäni.. dere kommer jo bare med synsing og svansing og pent lite kilder der også..
Vis hele sitatet...
Når du sel eit produkt som du påstår har ei virkning er det naturleg at det er du som må underbygge og dokumentere at det har ei virkning.
I like turtles
Alfonzor's Avatar
Sitat av Tyggegummi Vis innlegg
selv om det er flere "ledd", eller flere distributører som blir mer riktig å si, så har ikke det noe med prisen på produktet å gjøre. Prisen på produktet avgjøres fra der det produseres og der det kommer ut til kunde. Produktet skal jo ikke via alle distributørene før det når kunde.. skjønner?
Vis hele sitatet...
Så hvor kommer pengene som gis til de andre leddene fra? Ser for meg at pengene strømmer slik:

Kjøper ---> Produsent ---> Kyani ---> distributør 1, distributør 2, distributør 3...

Kanskje det ikke er akkurat slik, men uansett så er de pengene som går til de forskjellige leddene en del av prisen, med mindre Kyani bare gir bort penger uten å få noe tilbake, som er høyst usannsynlig.
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Sitat av Tyggegummi Vis innlegg
Men når det gjelder alle dere skeptikere, som skriver skit om Kyäni.. dere kommer jo bare med synsing og svansing og pent lite kilder der også..
Vis hele sitatet...
Du prøver å fremstille et produkt som et mirakelmiddel. Da er det du som har bevisbyrden, det er du som bør legge frem kilder (som da ikke bør være fra en kyani-side, ser du hvorfor?), og det er du som først og fremst virker som du har blitt dratt inn i enda en idiotisk scam.

Sitat av Tyggegummi Vis innlegg
Men når det gjelder alle dere skeptikere, som skriver skit om Kyäni.. dere kommer jo bare med synsing og svansing og pent lite kilder der også..
Vis hele sitatet...
Dette er et svært typisk pyramidespill. Det er skremmende åpenbart etter bare 2 minutter på siden deres. Utover dette er det basically helsekost. Hvis dette var et mirakelmiddel, hadde det vært publisert i medisinjournaler over hele verden, og man hadde ikke trengt å radbrekke eller direkte fabrikere artikler.

Med andre ord: enda et firma som skal gjøre deg sunn og rik, sammen med alle vennene dine. Sukk.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Sitat av Tyggegummi Vis innlegg

når det gjelder mlm og måten dette er bygd opp på, jeg jobber gjennom Rema. Rema er bygd opp på akkurat samme måte. Forskjellen er at man ikke har alle mellomleddene før produktet når ut til butikken (som skal ha penger).
Vis hele sitatet...
Begrunn påstanden du kommer med om at Rema er et MLM-selskap som er bygd opp på samme måte som Kyani. I et MLM-selskap vil man tjene penger på å få med flere under seg, og i utgangspunktet ikke i salg av fysiske varer. Dessuten er foretaksformen til Rema franchise, hvor en kjøpmann kan leie navnet og konseptet og drive butikken selv, mot en avgift til franchise-eieren, som i dette tilfellet er Reitangruppen.

Jeg skjønner ikke hvor du har fått det i fra at en dagligvarebutikk som Rema 1000 er et MLM-foretak?
Sist endret av Docile; 12. mai 2012 kl. 19:34.
Sitat av Tyggegummi Vis innlegg
jeg har nå lagt ved en link, men hvis du ikke tar deg bryet med å gå inn der å laste ned forskningen og lese om hvordan produktene virker inn på kroppen, så kan jeg dessverre ikke hjelpe deg mer.
Vis hele sitatet...
Er dette fagfellesvurdert forskning som er publisert i anerkjente vitenskapelige tidsskrifter (altså "rapportene" dine)?
Sitat av Docile Vis innlegg
Begrunn påstanden du kommer med om at Rema er et MLM-selskap som er bygd opp på samme måte som Kyani. I et MLM-selskap vil man tjene penger på å få med flere under seg, og i utgangspunktet ikke i salg av fysiske varer. Dessuten er foretaksformen til Rema franchise, hvor en kjøpmann kan leie navnet og konseptet og drive butikken selv, mot en avgift til franchise-eieren, som i dette tilfellet er Reitangruppen.

Jeg skjønner ikke hvor du har fått det i fra at en dagligvarebutikk som Rema 1000 er et MLM-foretak?
Vis hele sitatet...
Også viktig å huske på at de store kjedene også får produsert varer i sitt eget varemerke. Jeg vet fra andre bransjer at dette senker kostnaden på varen betraktelig. Noe som ikke kan sies om kyani.

Elkjøp f.eks prøvde seg i fjor med et eget merke som het sandstrøm. Produktene var helt ok, til en lavere pris. For så lenge man skal kjøpe fra Lg, Sony og andre styrer markedskreftene prisen elkjøp får på varene de kjøper.

Så docile du har helt rett, rema har nada med MLM å gjøre. Det er heller ikke et argument for at det skal bli dyrere inn til rema.
Jeg holder meg nå til vanlig juice, eller hjemmelaget smoothie
▼ ... over en måned senere ... ▼
Det har nå blitt veldig stille fra kompisen min som skulle bli søkkrik på Kyäni, etter jeg viste han en Penn & Teller-episode om MLM...
Sist endret av Scampi; 20. juni 2012 kl. 00:28.
Førrhelvett.
Lovegame's Avatar
Trådstarter
Kompisen min som handlet inn masse superdrikke fra disse folka, kastet alt han ikke drakk selv. Fikk ikke solgt en drit.

Helt utrolig hva folk går på.
Sitti nå en god time og lest om detta såkalte "mirakelstoffet" til Kyani. det er fattelig umoralsk spør du meg, å gå inn for og stjele penger ifra godtroende mennesker med veldig lite fakta å legge på bordet, som det er skrevet tidligere og på mange av de linkene som er lagt ut, har det aldri blitt vist fram noe konkret dokumentasjon på at dette stoffet faktisk virker?. da sier det seg selv at dette må være en form for svindel, det må du også se selv Rustad. Det faktum at du spyr om deg med store ord, forteller folk det de VIL høre, og ikke det de TRENGER å høre om stoffet ditt. Hva om noen, på grunn av dårlig informasjon, blir alvorlige syke på grunn av for mye av detta greiene? Har dere noen form for forsikring på at de ikke kan bli syke av det?

Du skrev på et svensk forum at mor til din venn her i norge hadde brystkreft, og ved 8x dose i en gitt periode ble "Kvitt" store deler av kreften, når mennesker 8 dobbler en dose på "Medisin" så kan ting veldig fort komplisere seg. jeg snakker da selvfølgelig selv av erfaring da jeg har gått på noe medikamenter selv, og ved uforsiktighet og over naivitet har tatt for mye av dette stoffet, blitt dårlig, fått bivirkninger som ødelegger mer, enn hva jeg tar medisiner mot.

Det er også blitt skrevet om MS pasienter som er blitt "Friskere" av disse stoffene som er i diverse drinker etc. Jeg har en tante som er hardt angrepet av MS. Lenket i rullestol og svært liten mobilitet uten hjelp. jeg kan aldri tenke meg at en "Mirakel juice" Som du reklamerer om, kan få denne stakars dama ut av rullestolen og tilbake ut døra uten rullestolen.

Ett godt tips til videre markedsføring fra en beryktet svindler, er å ha håndfaste bevis, dokumentasjoner med godkjennelser ifra større forskere etc, på at stoffet faktisk fungerer, ikke bare hva DU personlig kan si om det, ettersom du har blitt flagga som svindler, at det da blir veldig vanskelig for mennesker som har antydning til vett i hodet å tro på deg. OG, du må kunne vise fram disse dokumentasjonene og bevisene. surfet litt og titta litt på linkene som er lagt ut rundt stoffet etc, fremdeles ikke funnet noe som helst godkjennelser fra godkjente forskere som er kjente for å ikke prate tull, om at dine varer fungerer mot det du sier de skal fungere for.


Sett deg i dine "Kunders" perspektiv, også ser du. det kommer en dott på døra di og trøkker all mulig svada inn i trynet på deg om mirakel kurer og hele pakka, du skal bare betale så og så mye per måned, for stoffet, du blir kjempe glad og får store forhåpninger, prøver produktet, og finner ut at det bare er juice tilsatt masse dritt du ikke engang klarer uttale navnet på, som bare gir deg ett vitamin sjokk..
Sykt.

Mvh
En meget oppgitt person som virkelig ikke har noe som helst trua på svada uten noen som helst backup via dokumentasjoner osv ..

Sitti nå en god time og lest om detta såkalte "mirakelstoffet" til Kyani. det er fattelig umoralsk spør du meg, å gå inn for og stjele penger ifra godtroende mennesker med veldig lite fakta å legge på bordet, som det er skrevet tidligere og på mange av de linkene som er lagt ut, har det aldri blitt vist fram noe konkret dokumentasjon på at dette stoffet faktisk virker?. da sier det seg selv at dette må være en form for svindel, det må du også se selv Rustad. Det faktum at du spyr om deg med store ord, forteller folk det de VIL høre, og ikke det de TRENGER å høre om stoffet ditt. Hva om noen, på grunn av dårlig informasjon, blir alvorlige syke på grunn av for mye av detta greiene? Har dere noen form for forsikring på at de ikke kan bli syke av det?

Du skrev på et svensk forum at mor til din venn her i norge hadde brystkreft, og ved 8x dose i en gitt periode ble "Kvitt" store deler av kreften, når mennesker 8 dobbler en dose på "Medisin" så kan ting veldig fort komplisere seg. jeg snakker da selvfølgelig selv av erfaring da jeg har gått på noe medikamenter selv, og ved uforsiktighet og over naivitet har tatt for mye av dette stoffet, blitt dårlig, fått bivirkninger som ødelegger mer, enn hva jeg tar medisiner mot.

Det er også blitt skrevet om MS pasienter som er blitt "Friskere" av disse stoffene som er i diverse drinker etc. Jeg har en tante som er hardt angrepet av MS. Lenket i rullestol og svært liten mobilitet uten hjelp. jeg kan aldri tenke meg at en "Mirakel juice" Som du reklamerer om, kan få denne stakars dama ut av rullestolen og tilbake ut døra uten rullestolen.

Ett godt tips til videre markedsføring fra en beryktet svindler, er å ha håndfaste bevis, dokumentasjoner med godkjennelser ifra større forskere etc, på at stoffet faktisk fungerer, ikke bare hva DU personlig kan si om det, ettersom du har blitt flagga som svindler, at det da blir veldig vanskelig for mennesker som har antydning til vett i hodet å tro på deg. OG, du må kunne vise fram disse dokumentasjonene og bevisene. surfet litt og titta litt på linkene som er lagt ut rundt stoffet etc, fremdeles ikke funnet noe som helst godkjennelser fra godkjente forskere som er kjente for å ikke prate tull, om at dine varer fungerer mot det du sier de skal fungere for.


Sett deg i dine "Kunders" perspektiv, også ser du. det kommer en dott på døra di og trøkker all mulig svada inn i trynet på deg om mirakel kurer og hele pakka, du skal bare betale så og så mye per måned, for stoffet, du blir kjempe glad og får store forhåpninger, prøver produktet, og finner ut at det bare er juice tilsatt masse dritt du ikke engang klarer uttale navnet på, som bare gir deg ett vitamin sjokk..
Sykt.

Mvh
En meget oppgitt person som virkelig ikke har noe som helst trua på svada uten noen som helst backup via dokumentasjoner osv ..
▼ ... over en måned senere ... ▼
Min erfaring med kyani er at dette er reint bedrageri! Det kom innom en selger for kyani og han skrøt fryktelig av produktene. Han sa at Kyani hadde den beste garantien som han noen gang har vært borti. Han sa at det var bare og ta vare på tomesker så skulle vi få tilbake alt vi hadde lagt ut innen 30 dager. Jeg plages med leddene og jeg tenkte at jeg ville prøve produkter. Vi bestemte oss for å gå på den største pakken til ca. 8200.-, fordi at vi fikk beskjed om den gode 30 dagers garantien som kyani hadde, sa også til selgeren at vi ikke kom til å anbefale produktet før at dette virket.
Etter 26 dager så kjente jeg overhode ingen forandring, leste på nettsidene til kyani at hvis vi ville benytte oss av den 30 dagers garantien så måtte vi kontakte kyani.

Dette gjorde jeg, fikk da oppgitt en adresse i Sverige. Sendte varer til Sverige og jeg tok rede på kvitteringen, tok også å skannet kvitteringen inn på Mail, og sendte den til Kyani.
Dagen etter fikk jeg en Mail i fra Kyani, hvor det stod at jeg var blitt en distributør og og at distributører hadde bare 14 dager på å levere tilbake produkter. Jeg ser ikke på meg selv som en distributør før jeg har solgt noen varer eller at jeg har anbefalt produktet videre.

Undersøkte på nettsiden min der hadde jeg fått flere under meg uten at jeg hadde anbefalt produktet videre!
Ringte til selgeren som var her og sa i fra, han sa at dette var fordi han ville hjelpe meg igang. Jeg fortalte også at jeg hadde sendt produkter i retur, fordi de hadde ingen virkning på meg. Han ble fornærmet på meg, han sa også grunnen til at jeg ikke kjente noen virkning var at jeg hadde brukt produktene feil...

Etter et par dager fikk jeg en ny Mail i fra kyani, hvor det stod at vi som distributører kunne få 90 % av varenes verdi. Tenkte for meg selv at dette var ikke så galt, fordi at det skulle være varer for over 9000.- i den eska til ca. 8200.-
Jeg hadde tatt varer for ca. 600.- i følge selgeren. Da tenkte jeg 9000 - 600 = 8400, 90 % av dette er 7560.-
Venta på oppgjørsrapporten i fra kyani, der fikk jeg hakeslepp. 1760.-

Hvor har det blitt av resten av pengene?

Jeg kontaktet selgeren, han sa bare "slapp av jeg skal få pengene igjen". Da selgeren ble fraværende ble jeg irritert, sendte han en tekstmelding hvor det stod at jeg kom til å prate med politiet og at jeg kom til å offentliggjøre navnet hans.

Fikk melding i retur hvor det stod "lykke til"

Nå har det seg at jeg har pratet med politiet, han blir i første omgang anmeldt for brudd på straffelovens paragraf 270.

Hvis politiet lager sak ut av dette og kaller inn mine vitner, så blir dette utvidet til å gjelde straffelovens paragraf 271 også. Strafferammen på den siste er bøter eller fengsel i inntil 6 år.
Forbrukerombudet er vel også noen å kontakte, når du først har vært SÅ dum, og kjøpt den driten.
Best uten ball!
r0bin's Avatar
Når jeg hører om slike magiske vidudermidler som dette (og alle andre), så pleier jeg å spørre dem som anbefaler dem om hvorfor ikke fastleger skriver dem ut.
Jeg har tilgode å høre om leger som behandler med varme hender, skriver ut homeopatiske medisiner eller fjernhealer. Kan hende det er en grunn.


Mundus vult decipi.
Jeg har lest på flasken til Biovit, der står det at den inneholder nesten de samme vitaminer som i kyani sin blåbærjuice. Hvis du blander denne med Redbull så vil du sannsynligvis få samme effekt, eller ingen effekt. En flaske Biovit koster 49.- på Rema, og den holder i ca 50 dager. En pakke med blåbærjuice koster 285 + mva, og den holder i ca 30 dager. Så dere ser her så er produktet til Kyani ca 10 ganger dyrere enn en flaske Biovit. Dette er ikke det eneste produktet som kyani selger og som dem overpriser. Lotteritilsynet bør bli tipset angående dette, de har en paragraf 16 som sier noe om dette. Straffelovens paragraf 270 sier noe om selgerne av dette produktet. Jeg ville i vertfall ha vert veldig forsiktig hvis jeg skulle ha vært selger av produktet. Placeboeffekten virker i vertfall ikke på meg

Sitat av Kyani Vis innlegg
Hei hemmelige greier
Hos Kyani har en distributør 6 måneder på seg, til å returnere varene sine og få pengene tilbake.
Vis hele sitatet...
Dette er feil, en distributør har kun 14 dager på seg til å få alle pengene igjen. En distributør kan kun få 90 % av varenes verdi i retur, hvis det blir returnert varer innen et år. Dvs. At åpnede produkter gis det ikke noen tilbakebetaling for.
Hvis du vil ha tilbakebetaling for mest mulig, da bør du IKKE åpne noen produkter. Slik at hvis du har åpnet en pakke med Kyani Sunrise som det er 30 småpakker inni, og du har tatt bare en pakke med blåbærjuice, sender 29 pakker i retur. Da vil du ikke få noe i retur for den pakken. Slik er det med de andre produkter til kyani også.
Jeg må bare si at jeg anmeldte Distributøren på fredag og gikk til aviser på mandag. Tirsdag ringte det en hyggelig dame meg opp i fra Kyani. Hun fortalte at jeg skulle få full tilbakebetaling pga. En misforståelse. Pengene er nå kommet tilrette, og anmeldelsen er trukket. Jeg leste igjennom kyanis regler for retur av varer og Kyani har kun 14 dager returrett på varer når du registrerer deg som en distributør. Sett i mine øyne så er dette et kamuflert pyramidespill, og det er ulovlig etter lotteriparagrafens 16. Det går nok ikke så lenge før dette "spillet" blir stoppet i Norge!
Lettlurt: Jeg ønsker deg virkelig lykke til. Så mye penger er verdt å jobbe for. Det er lett å se at dette bare er lureri.