Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  1 1953
Nordmenn som begår et lovbrudd i Sverige eller Danmark vil som regel sone straffen i disse landene. Men domfelte har muligheten til selv å be om utlevering slik at straffen blir fullbyrdet i Norge.

Men hvis man blir dømt for et lovbrudd i Sverige, og ønsker å sone straffen i Sverige, vil polisen informere norske myndigheter om dommen slik at det kommer på rullebladet i Norge?
Sitat av Fortvilet
Det jeg i hovedsak lurer på er: Vil ting man blir dømt for i utlandet komme på min norske politiattest? Vil det være noen forskjell om jeg tar 1 dag i fengsel, tar sammfunnsstraff eller betaler boten i forhold til politiattesten?
Hva skjer om jeg ikke betaler boten? Vil det kunne påvirke mine muligheter ved innreise til USA, om det ikke kommer på politiattesten?
Vis hele sitatet...
Sitat av juristen, ung.no
Lov om strafferegistrering med tilhørende forskrifter har en adgang til å innføre utenlandske dommer og avgjørelser inn i strafferegisteret. Hvorvidt dette er tilfelle i din situasjon vil avhenge av flere forhold, og jeg kan dessverre ikke gi deg et konkret svar.

Jeg vil anbefale deg å ta med legitimasjon og dokumentasjon til en politistasjon, så vil de være behjelpelig med å finne svar på dine spørsmål.
Vis hele sitatet...
Kilde: Tema: Lov og rett - Rullebladet

Så... kommer ann på hva du har gjort og under hvilke omstendigheter, rett og slett... ring politiet fra en telefonkiosk på 02800 og spør, eventuelt ta kontekt med en advokat på http://www.fri-rettshjelp.no/