Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  41 3465
Heisann!
Jeg er lei av å sitte på gjerdet å ikke gjøre noe, så i dag ble første utkast til en cannabis-plakat laget.
Tanken var å lage noe jeg kan printe ut fra min egen printer, og henge opp rundt om kring.

http://bildr.no/thumb/880334.jpeg

Vil gjerne ha tilbakemeldinger, og forslag til flere/andre faktasetninger jeg kan ha på plakatene.
Tenker å lage et par versjoner med forskjellige fakta.
Noen gode forslag?
Haha, det bør vel gjøres litt mer profft eller hva?
Det der ser ut som en stoner har gjort i en jævla fin rus!
Jeg syns budskapet på plakaten er litt mangelfullt! Det du sier er vell egentlig å gi kreftsyke muligheten til å røyke hasj?

PS: Selv om noe er naturlig, så er det ikke nødvendigvis bra for deg/sunt. Synes argumentet blir litt lite "verdt"
Synes bakgrunnen forstyrrer teksten alt for mye.

Hvis du absolutt vil ha med cannabisplanten på plakaten synes jeg den burde være for seg selv i et hjørne.

Også på tredje setningen ; "kan brukes som kvalmedempende for kreftpasienter?", skal det være et spørsmål til de som ser den?


Jeg hadde glatt gått forbi en sånn plakat, først og fremst fordi den er grønn med cannabisplanter på. Gir meg et intrykk om useriøshet med en gang. Du burde tenke litt på hva slags målgruppe du vil tiltrekke med plakaten din og begynne på nytt.
Gjør oss alle en tjeneste, og ikke heng opp den plakaten.

Masse skrivefeil: rar førstesetning, ta bort cannabis. Også mangler du spørsmålstegn.


Cannabis er ikke det samme som rev, blunt eller joint.
Sist endret av Roundsound; 10. mai 2011 kl. 17:34.
Start på nytt er min umiddelbare tanke, fonten er mildt sagt dritstygg og ser veldig useriøs ut. Det samme gjelder forsåvidt bakgrunnen.
Faktasetningen du har listet opp sier egentlig ingen verdens ting om hvorfor vi eventuelt skal legalisere.

Søk litt rundt på forumet, har tidligere vært oppe tråder med mye mer brukende resultater.
Godt initiativ, men lag en ny plakat! : )
Sist endret av daaa; 10. mai 2011 kl. 17:37.
Skaff litt bedre argumenter. Å ramse opp tusen navn er ikke et særlig overbevisende argument for legalisering.
Du virker relativt oppegående i andre innlegg du har skrevet, så dette var en overaskelse. Dårlig dag?
Supert initiativ, men skriv heller noen gode grunner til å legalisere det
Sitat av harald25 Vis innlegg
Vil gjerne ha tilbakemeldinger, og forslag til flere/andre faktasetninger jeg kan ha på plakatene.
Tenker å lage et par versjoner med forskjellige fakta.
Noen gode forslag?
Vis hele sitatet...
De poengene som nevnes i plakaten Syrreyo linker til er de viktigste å få fram.

Som mange poengterer her er 'faktasetningene' i plakaten din ikke gode nok og hele plakaten oser useriøsitet. Som de fleste cannabisbrukere vil jeg ha en seriøs og skikkelig tilnærming til legalisering-/avkriminaliseringsspørsmålet hvor agendaen ikke settes av de useriøse og misbrukerne.
litt mye canna-blader der kansje? Det er absolutt ikke en slik plakat vi vi ha for å fremme legalisering, vil nå ihvertfall jeg si.
Enig med flere andre her. Skal man først henge opp slike plakater burde man sørge for at de ser ordentlige ut, har gode argumenter og holder en høy standart. Hvis ikke er det ingen som tar det seriøst i det hele tatt, er jeg redd.
Hva med:

"Viste du at "Virkestoffene i hasj kan bekjempe kreftceller uten å skade andre celler"

"Cannabis har dokumentert effekt mot ADD/ADHD, Spiseforstyrrelser, Astma,Anspenthet,
Hjerneskade, Gikt, Kronisk smerte, kvalme, epilepsi, HIV, Tarmsykdommer, Migrene,
Muskelsmerte, Søvnproblemer, depresjon, Tourettes syndrom og mye mer"

"Hampen er naturens rikeste kostmiddel og kan brukes til å lage papir,olje og tekstil"
Sist endret av Biddibong; 10. mai 2011 kl. 18:44.
Hobbit
harald25's Avatar
Trådstarter
Huff, det var da veldig da
Som sagt, førsteutkast!

Jeg kan jo fortelle litt om hva jeg hadde som tanke/budskap bak det hele:
Jeg tror ikke at uansett hva for en setning jeg setter på en plakat så kommer den umiddelbart til å få alle som leser den til å bli pro-cannabis. Jeg er mer opptatt av å si noe som helst, istedenfor å ikke gjøre noe.
Tanken var å ha noen enkle fun-facts om cannabis som kanskje får en forbipasserende til å google det på egenhånd når han/hun kommer hjem.

Det er jo tydeligvis mange her som mener faktasetningene var dårlige. Har dere kanskje noen gode forslag å komme med, istedenfor bare å si at det var dårlig?

Men, jeg tar selvfølgelig til meg kritikken. Det var derfor jeg postet det her i første omgang istedenfor å løpe rett ut å henge den opp.
Master debater
Dekilaz's Avatar
Sitat av Biddibong Vis innlegg
Hva med:

"Viste du at "Virkestoffene i hasj kan bekjempe kreftceller uten å skade andre celler"

"Cannabis har dokumentert effekt mot ADD/ADHD, Spiseforstyrrelser, Astma,Anspenthet,
Hjerneskade, Gikt, Kronisk smerte, kvalme, epilepsi, HIV, Tarmsykdommer, Migrene,
Muskelsmerte, Søvnproblemer, depresjon, Tourettes syndrom og mye mer"

"Hampen er naturens rikeste kostmiddel og kan brukes til å lage papir,olje og tekstil"
Vis hele sitatet...
Jeg visste ikke at virkestoffene i hasj kan bekjempe kreftceller uten å skade andre celler. Dette har gått meg hus forbi, og jeg liker å være oppdatert når det kommer til slike medisinske gjennombrudd. Hadde det vært for mye å be om en referanse?

Dokumentert effekt betyr ikke nødvendigvis at cannabis fungerer bedre mot disse sykdommene enn det andre medikamenter gjør. Ordet "dokumentert" betyr også lite eller ingenting hvis ikke dokumentasjonen er god. Når jeg tenker meg om, så tror jeg faktisk at cannabis er lite brukt som legemiddel nettopp på grunn av manglende dokumentasjon

Jeg ser heller ikke helt hvordan industrihamp kan brukes som et argument for å legalisere cannabis som rusmiddel.

On topic: Plakatmotivet hadde passet utmerket som trykk på toalettpapir.
Sitat av harald25 Vis innlegg
Huff, det var da veldig da
Som sagt, førsteutkast!

Jeg kan jo fortelle litt om hva jeg hadde som tanke/budskap bak det hele:
Jeg tror ikke at uansett hva for en setning jeg setter på en plakat så kommer den umiddelbart til å få alle som leser den til å bli pro-cannabis. Jeg er mer opptatt av å si noe som helst, istedenfor å ikke gjøre noe.
Tanken var å ha noen enkle fun-facts om cannabis som kanskje får en forbipasserende til å google det på egenhånd når han/hun kommer hjem.

Det er jo tydeligvis mange her som mener faktasetningene var dårlige. Har dere kanskje noen gode forslag å komme med, istedenfor bare å si at det var dårlig?

Men, jeg tar selvfølgelig til meg kritikken. Det var derfor jeg postet det her i første omgang istedenfor å løpe rett ut å henge den opp.
Vis hele sitatet...
Den plakaten som ligger på http://bildr.no/view/733569 har en god del gode argumenter du kan bruke. Sorry hvis kritikken ble litt hard, men regnet med at du la den ut her for ærlige tilbakemeldinger Men flott at du faktisk engasjerer deg for dette, og faktisk gjør noe med det! Stå på videre, så håper jeg å se en slik plakat en gang jeg er i byen!
Skal printe ut denne og henge opp om du lager den bra, og jeg får lov?
Mnemonic Courier
Bothrops's Avatar
tips: Skriv heller f.eks "Cannabis kan brukes som kvalmedempende medisin til kreftsyke" istedet for å formulere alt som spørsmål. "Visste du" settninger gir dårlige vibber Det insinuerer at det er en mulighet for at leseren ikke visste dette, og kan føle seg dum, eller syntes du er litt overlegen . my 2 cents
Sist endret av Bothrops; 10. mai 2011 kl. 19:35.
Hva med: " Cannabis leder deg til andre, sterkere rusmidler som heroin"

- Neida. Synes ideen din er god, men som nevnt tidligere har du mye å fikse opp i før det blir en bra plakat. Font, fargebruk, stikkord, bedre setninger og formuleringer.

Sleng ut et nytt utkast når/om det blir klart
Hobbit
harald25's Avatar
Trådstarter
Sitat av Mandokir Vis innlegg
Den plakaten som ligger på http://bildr.no/view/733569 har en god del gode argumenter du kan bruke. Sorry hvis kritikken ble litt hard, men regnet med at du la den ut her for ærlige tilbakemeldinger Men flott at du faktisk engasjerer deg for dette, og faktisk gjør noe med det! Stå på videre, så håper jeg å se en slik plakat en gang jeg er i byen!
Vis hele sitatet...
Jeg ville jo ha kritikk, så jeg setter pris på at dere er ærlige!
Enig i at de argumentene er gode. Men jeg ville helst ha kortere setninger. Jeg er selv fotgjenger hver dag, og vet at jeg ikke hadde stoppet for å lese en wall-of-text med mindre den har et bra blikkfang.


Skal printe ut denne og henge opp om du lager den bra, og jeg får lov?
Vis hele sitatet...
Det skal du selvfølgelig få lov til.
Målet er jo at den skal bli så bra at alle i verden vil ha den i A1 over senga på rommet! :P

Forsøk nummer 2:
http://bildr.no/thumb/880427.jpeg
stygg... sorry men ikke mere og si
Mnemonic Courier
Bothrops's Avatar
ikke vondt ment, men finn på noe annet. Tror ikke plakatene dine vil føre oss noe nærmere en legalisering\regulering\dekriminalisering. Photoshop er gøy, men hold deg til eksperimentering en stund til.
Les noen tutorials og sjekk hvordan andre plakater er bygget opp. Det blir mye skrikende farger kule effekter som egentlig ikke er så kule
Sist endret av Bothrops; 10. mai 2011 kl. 20:22.
Tell us when you'r done ! Joiner med og henge opp
Heng heller opp noen av disse fra en annen tråd: http://freak.no/forum/showthread.php...light=plakater

Eller ta bedre argumenter derfra
Hobbit
harald25's Avatar
Trådstarter
La meg gå fram på en annen måte:

Hva får dere til å stoppe opp og se på/lese en plakat?

Heng heller opp noen av disse fra en annen tråd: http://freak.no/forum/showthread.php...ght=plakat er

Eller ta bedre argumenter derfra
Vis hele sitatet...
Poenget er jo at jeg vil lage noe selv.
Om det tar litt tid før det blir bra nok for bare være!
Sist endret av harald25; 10. mai 2011 kl. 20:42.
Sitat av harald25 Vis innlegg
La meg gå fram på en annen måte:

Hva får dere til å stoppe opp og se på/lese en plakat?
Vis hele sitatet...
Et dritbra design pleier å fange oppmerksomheten min hvertfall.
Hobbit
harald25's Avatar
Trådstarter
Sitat av Mandokir Vis innlegg
Et dritbra design pleier å fange oppmerksomheten min hvertfall.
Vis hele sitatet...
Hva du mener med "dritbra design" vet jo ikke jeg
Kan du ikke tenke tilbake på det siste dritbrae designet du så og prøve å huske hva du synes var bra med det?
Hei!

Imo, ikke flash så mye med Cannabladene.

Siden du er i det kreative hjørnet:
Kan heller lage et lite dikt, rim, whatever relatert til cannabis,
som er så fengende at det setter seg imiddelbart i hodet.

Nederst på plakaten kan du ha en link til en nettside med mer info

(CanWe?) hugz !
Få vekk de jævla cannabis-bladene! Det skriker stoner og useriøsitet. Hahaha, jeg må le av de "argumentene" for legalisering, hvordan vil tusenvis av slangord (stoner!) for cannabis hjelpe. Her snakker vi jammen konstruktive innblikk på sammfunnsforhold! Enda godt du fikk med at cannabis er en plante da
Jeg har egentlig ingen konkrete eksempler på gode design, men den siden over hadde mange flotte!
Hobbit
harald25's Avatar
Trådstarter
Sitat av Afasar Vis innlegg
Få vekk de jævla cannabis-bladene! Det skriker stoner og useriøsitet. Hahaha, jeg må le av de "argumentene" for legalisering, hvordan vil tusenvis av slangord (stoner!) for cannabis hjelpe. Her snakker vi jammen konstruktive innblikk på sammfunnsforhold! Enda godt du fikk med at cannabis er en plante da
Vis hele sitatet...
Man skal legalisere nettopp cannabis og kan ikke ha med et bilde av planten?

Argumentene ble skrevet ned i en fei og var ikke ment som endelige forslag.

Jeg har faktisk møtt mennesker som ikke visste at det var en plante. :P

Det er ikke de høye herrer i stortinget disse plakatene skal lages for.
Det er mann i gata som knapt vet noe mer om planten enn formen på bladene dens. Hvis noen sånne fun-factsetninger kunne gjort at selv bare et par mennesker begynte å lese om cannabis på nett vil jeg kalle det en seier!
Bare en liten idè: istedefor et firkanta ark kan du forme arket som ett cannabis blad. Bare ha ett stort blad som bakgrunn og klipp det ut. Tror ikke jeg har sett det før. Kan kanskje fange interessen til folk, og samtidig virke litt seriøst. Printer du ut flere plakater kan du jo bare legge arkene oppå hverandre og klippe alle samtidig.

Når det gjelder teksten er det allerede mange gode tips her.
Som andre her har sagt ville jeg vært litt forsiktig med bruk av cannabis blader og diverse slang utrykk.

Ville også holdt meg unna for mange faktasetninger, en ren og ryddig plakat med gjerne bare ett slogan tror jeg vill fungere mye bedre.

Prøv og vekk nyskjerrighet istedenfor og tre pro cannabis fakta over hodene på folk.


Hva med en ren og ryddig poster, hvor det står noe som : "Beskatt og reguler"
du kan jo også bruke en Qr kode, som leder til en side med mer dyptgående fakta.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Det siste legaliseringsdebatten trenger er en lysegrønn plakat med cannabisblader laget i MS Paint på en kommunal grunnskole-laptop. For det første, den rosa rammen rundt teksten mot den grønne gradient-bakgrunnen brenner meg langt inn i pupillen. For det andre, når planten ble dyrket, at det er en plante, at den kan være kvalmedempende eller de forskjellige utrykkene du har plukket opp på nFF er ikke argumenter! Misforstå meg rett, det er bra du engasjerer deg i saker som opptar deg - men dette var ingenting å skryte av.

Her er en liten liste over forskjellige ting du kan lese på mens du jobber med neste utkast. Gjør meg stolt!
Lykke til!
Sist endret av Stinson; 8. juni 2011 kl. 00:58.
Hm, ikke dårlig.

Her kan du se min variant; http://bildr.no/view/900473
"Cannabis gir mat,
Og renser luften,
Cannabis gjør meg lat,
Så jeg sover på pulten."

Det vil garantert styre regjeringen mot en legalisering!
[COLOR="Gray"](Ingen garanti)[/COLOR]
Sitat av Awesome-O Vis innlegg
Hm, ikke dårlig.

Her kan du se min variant; http://bildr.no/view/900473
Vis hele sitatet...
Lukter useriøst.
Jeg henger gledelig opp plakater rundt om i fylket jeg bor, bare jeg får noe å tro på.

Kan selv lage et utkast, men er sjuk, så er ikke helt i form..
Men husk at de vi vil at skal ta til seg budskapet, er personer som ikke er steine/høye når de ser plakaten.