Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  17 1618
Har en xbox 360, og hver gang jeg kjøper Xbox live gold så blir batalingsmetoden automatisk juster til at det blir kjøpt hver gang den går ut!

For å avbryte dette må man altså ringe kundeservice ser det ut som. Før så fikk jeg slått av dette, men etter at de har oppdater siden finner jeg bare at jeg må kontakte kundeservice for å få slått av det. (Viste selv ikke att det ble automatisk, slik at man betalte når det gikk ut første gangen jeg kjøpte gold)

Det er det mest irriterende med xbox! For det første må du betale for å få brukt online-tjenesten å det koster rundt 500 kroner for et år!
For det andre så skal de prøve å få oss til å betale uten at vi vet det og sisst men ikke minst det går ikke å slette kontonr. ditt uten å kontakte kunderservice!

va er din mening?
http://freak.no/forum/showthread.php?t=140572

Har hatt samme problem selv. Og etter en time eller to med leting på Xbox sine hjemmesider på den tiden, så fant jeg til slutt et sted hvor jeg kunne avbryte bindingen. Ta deg en tur inn på siden, det skal være der et sted. Og ja, dette er svært dårlig av Microsoft med tanke på brukervennlighet.
Jeg sliter med det samme, enda jeg ikke har xbox lenger!
Heldigvis går kortet mitt ut på dato i Februar, så jeg får nytt kort, og nytt kortnr.
Trådstarter
Sitat av Blåtann Vis innlegg
Har opplevd samme problemet, er helt latterlig.
Og Xernox, ikke si at en konsoll er bedre enn en annen, det blir for dumt. Begge er gode.
Vis hele sitatet...
ja! Har du fått fikset problemet?

Enig i att begge er gode konsoller. Alle har sine negative sider og positive sider!

Sitat av Neutralizer Vis innlegg
http://freak.no/forum/showthread.php?t=140572

Har hatt samme problem selv. Og etter en time eller to med leting på Xbox sine hjemmesider på den tiden, så fant jeg til slutt et sted hvor jeg kunne avbryte bindingen. Ta deg en tur inn på siden, det skal være der et sted. Og ja, dette er svært dårlig av Microsoft med tanke på brukervennlighet.
Vis hele sitatet...
Det var den metoden jeg fant før, men nå har de gjort om på siden slik at jeg ikke finner det
Sitat av Otis Vis innlegg
ja! Har du fått fikset problemet?

Enig i att begge er gode konsoller. Alle har sine negative sider og positive sider!
Vis hele sitatet...
Har ikke orket, siden jeg spiller på konsollen til tider når jeg ikke spiller pc, og 500 er ikke veldig mye penger i mine øyne.
Er bare systemet med at man må ta kontakt med kundeservice som er helt idiotisk! Det irriterer meg, skulle hjelpe broren min å kansellere da han solgte xboxen sin og det var mye tlf-kø og fram og tilbake før de faktisk kansellerte.
Trådstarter
Sitat av Lunatique Vis innlegg
Jeg sliter med det samme, enda jeg ikke har xbox lenger!
Heldigvis går kortet mitt ut på dato i Februar, så jeg får nytt kort, og nytt kortnr.
Vis hele sitatet...
Du får følge med i tråden da
Kjipe saker!
har samme problerm, vært på siden der 100 ganger, leita på forum om hvordan man avbryter, men til syvende og sist får jeg beskjed om å ringe kundeservice, holdt ikke engang med mail... utrolig irriterende og har nå betalt i over et halvt år for noe jeg ikke bruker!
Trådstarter
Sitat av Blåtann Vis innlegg
Har ikke orket, siden jeg spiller på konsollen til tider når jeg ikke spiller pc, og 500 er ikke veldig mye penger i mine øyne.
Er bare systemet med at man må ta kontakt med kundeservice som er helt idiotisk! Det irriterer meg, skulle hjelpe broren min å kansellere da han solgte xboxen sin og det var mye tlf-kø og fram og tilbake før de faktisk kansellerte.
Vis hele sitatet...
Ok. Men å betale for noe man ikke vill er en helt annen sak.
det er rett og slett helt på tryne av MS!
Master debater
Dekilaz's Avatar
Jeg regner med at dette står nevnt med liten skrift i brukervilkårene. Jeg vet ikke så mye hva angår lovlighet, men Jamba og liknende SMS-tjenester virker å kunne operere på liknende vis tross til tider hyppig mediedekning.

Ring Microsoft Norge og avbestill: 23 500 500. Det er helt uproblematisk.

Neste gang kan du kjøpe forhåndsbetalt LIVE-abonnement (kort med kode). Dette kan kjøpes på internett (har selv brukt gamecards.eu uten problemer), og du vil spare penger på det. Pass bare på å kjøpe et kort med gyldighet i Europa.
Sist endret av Dekilaz; 26. januar 2011 kl. 00:15.
Trådstarter
Sitat av Dekilaz Vis innlegg
Jeg regner med at dette står nevnt med liten skrift i brukervilkårene. Jeg vet ikke så mye hva angår lovlighet, men Jamba og liknende SMS-tjenester virker å kunne operere på liknende vis tross temmelig hyppig mediedekning.

Ring Microsoft Norge og avbestill: 23 500 500. Det er helt uproblematisk.

Neste gang kan du kjøpe forhåndsbetalt LIVE-abonnement (kort med kode). Dette kan kjøpes på internett (har selv brukt gamecards.eu uten problemer), og du vil spare penger på det. Pass bare på å kjøpe et kort med gyldighet i Europa.
Vis hele sitatet...
Ja, kan hende, men det er uansett veldig sleipt når man kjøper en vare og er villig til å betaler enda mer for å få brukt tjenestene så skal man ikke kunne juster om man vil betale for hver måned selv, uten å snakke med kunderservice!

Får vell ringe de imorgen.

Skal ivertfall ikke bruke kortet mitt mer på xbox, så det blir vell å kjøpe kode neste gang!
Master debater
Dekilaz's Avatar
Angående tlf-nummer:
Alle henvendelser angående XBOX. Mandag - Fredag 09.00 - 17.00, tlf: 23 16 25 54
Vis hele sitatet...
Beklager feilen. Jeg antar at du slipper unna en del telefonkø om du ikke går gjennom den sentrale supporttelefonen først
På MaximusCards får du live-kode for 230,- for et år. De tar Paypal også.
Sitat av Otis Vis innlegg
Har en xbox 360, og hver gang jeg kjøper Xbox live gold så blir batalingsmetoden automatisk juster til at det blir kjøpt hver gang den går ut!

For å avbryte dette må man altså ringe kundeservice ser det ut som. Før så fikk jeg slått av dette, men etter at de har oppdater siden finner jeg bare at jeg må kontakte kundeservice for å få slått av det. (Viste selv ikke att det ble automatisk, slik at man betalte når det gikk ut første gangen jeg kjøpte gold)

Det er det mest irriterende med xbox! For det første må du betale for å få brukt online-tjenesten å det koster rundt 500 kroner for et år!
For det andre så skal de prøve å få oss til å betale uten at vi vet det og sisst men ikke minst det går ikke å slette kontonr. ditt uten å kontakte kunderservice!

va er din mening?
Vis hele sitatet...
- Ja, de har lov. Du har trykt OK på det i EULA/ToS.
- 500kr i året for denne typen tjeneste er ikke noe å skrive hjem om.
- Ja, det er kjipt gjort.
Opplevde dette selv tidligere i år.

Brukte mitt bankkort for at lillebroren min skulle få lasta ned noe til Xboxen, og 4 måneder etterpå oppdaga jeg at det var trukket 60 kr hver måned! I tillegg var de frekke nok til å hevde at dette opplyses "svært tydelig på forhånd". Det ble kjeft på kundeservice da ass.
Eat to bite?
Curver's Avatar
Dette har vel egentlig ikke noe med dette å gjøre, men du sparer penger og så vidt jeg vet så elsker mensker å spare penger. :-)

CDON har hatt i cirka 1 1/2 år et tilbud på gold til 350 vis du kjøper med et spill. Ser at de ikke har det nå, men de har noe lignende bare de kaller det halo. Det er 14 måneder.

http://cdon.no/spill/xbox_360_live_g...måneder-530342
Link til Xbox 360 Live Gold. Koster 680 egentlig, kjøper du med et spill koster det 350,-.
Jeg kontaktet forbrukerombudet om akkurat dette for et års tid siden. Har ikke fått noen respons, men det er nå i alle fall gjort...
Du kan ikke slå av automatisk oppdatering på nettsiden, men du kan derimot slette kortet manuelt mellom hver gang .. Virent? Ja, men du kan ringe Microsoft og be dem gjøre det, noe de gjør!

Ganske vrient, men man må slite litt for et bra system!
Sitat av I ChiiSSii I x Vis innlegg
Du kan ikke slå av automatisk oppdatering på nettsiden, men du kan derimot slette kortet manuelt mellom hver gang .. Virent? Ja, men du kan ringe Microsoft og be dem gjøre det, noe de gjør!

Ganske vrient, men man må slite litt for et bra system!
Vis hele sitatet...
Slite for et bra system?

I 2010 fikk man ivertfall til å endre om det skulle være automatisk. Var ganske vrient da også med å finne det. Men den løsningen med å fjærne det fra nettstede, slik at vi må ringe for det er ivertfall ikke ett likere system.