Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  22 2771
Var ute å tok en J i stad og chillan, men så når jeg skulle gå inn så merka jeg at jeg først bare datt litt ut av "verden" akkurat som om alt blir "blurry".
Det tar da noen sekunder før jeg kom til meg selv igjen, kommer meg inn i gangen, men i det jeg skal ta av meg skoa så får jeg et sykt rush igjennom kroppen, det sbartner totalt for meg og alt jeg hørte var bare et dunk.

4-5 sekunder seinere våkner jeg til igjen og klarer å komme meg til senga mi og får lagt meg ned og svetten bare renner.

Det gikk over etter en liten stund, har opplevd noe lignende tidligere men bare mye heftigere. Kan nevnes at J'n hadde rundt 0,4 i seg og jeg fyrer relativt ofte, nesten hver dag.

Så WTF? Noen andre som har opplevd det? Veit no nyttig?
Har googla meg grønn uten hell
♡♥♡♥♡♥♡
lex123's Avatar
Good fuckin' shit?
Det gikk over etter en liten stund, har opplevd noe lignende tidligere men bare mye heftigere.
Vis hele sitatet...
Dette hørtes ikke normalt ut. Jeg hadde gått til legen og tatt en nevrologisk test. Sjekket for epilepsi og diabetes osv.
Gjest
Trådstarter
Sitat av caperno Vis innlegg
Dette hørtes ikke normalt ut. Jeg hadde gått til legen og tatt en nevrologisk test. Sjekket for epilepsi og diabetes osv.
Vis hele sitatet...
Du tror det kan ha noe med det å gjøre?

Ingen andre ting?
Dette skjer ikke uansett hvor god grønt du røyker. For all del, det trenger ikke være alvorlig, men absolutt noe som du burde sjekke ut. Spesielt når du har hatt lignende og mer "heftige" opplevelser tidligere.
Sist endret av caperno; 12. september 2010 kl. 01:47.
Gjest
Trådstarter
Sitat av caperno Vis innlegg
Dette skjer ikke uansett hvor god grønt du røyker. For all del, det trenger ikke være alvorlig, men absolutt noe som du burde sjekke ut. Spesielt når du har hatt lignende og mer "heftige" opplevelser tidligere.
Vis hele sitatet...
Stikker til legen da i løpet av uka, helsa kommer før alt annet
Har en kompis som opplevde noe av det samme du beskriver her, fordi han ''møtte veggen''. Han hadde levd som en dass et par måneder i forveien, og når alt kom til alt og han skulle røyke var han utslitt, i tillegg til det innhalerte han ned i tåspissene, noe som vi kom fram til at alt i en kombo muligens var en utløsende faktor for hans blackout.
Kansje noe av det samme har hendt deg? Eller kansje du rett og slett har fått tak i noen bra grønnsaker
Sist endret av StewieGriffin; 12. september 2010 kl. 01:52.
Sitat av Schizofrenic Vis innlegg
Stikker til legen da i løpet av uka, helsa kommer før alt annet
Vis hele sitatet...
Reven du fikk av vennen vår var nok for god for deg Ikke røyk så mye neste gang.
Skjedd lignenes med meg en gang. Bøyde meg fort ned for å sette på meg skoa så ble jeg sykt svimmel og datt i bakken. Besvimte ikke men tror det var nesten...
Gjest
Trådstarter
Sitat av forvirra Vis innlegg
Reven du fikk av vennen vår var nok for god for deg Ikke røyk så mye neste gang.
Vis hele sitatet...
Jævlig rart når jeg egentlig er ganske godt vandt med å røyke flere g med godis hver dag i ukesvis da.

Fuck it, stikker til legen og div folk, sjekker, finner svar/løsninger.

Blir bare synsing her...
Sitat av Zohan Vis innlegg
Skjedd lignenes med meg en gang. Bøyde meg fort ned for å sette på meg skoa så ble jeg sykt svimmel og datt i bakken. Besvimte ikke men tror det var nesten...
Vis hele sitatet...
Ahhh... Det dere snakker om.. Er bare dårlig blodsirkulasjon, får det når du sitter lenge, å er stein. Eller på makka'en.
Ola Normann har tidligere opplevd dette tidligere selv.. Fikk veldig høy puls slik at jeg ble svimmel å alt gikk rundt og ble blurry, og dunk ja hørtes lignende ut
Sitat av forvirra Vis innlegg
Ahhh... Det dere snakker om.. Er bare dårlig blodsirkulasjon, får det når du sitter lenge, å er stein. Eller på makka'en.
Vis hele sitatet...
Er nok sant det, kansje du får en litt kraftigere effekt da du er fjern..
Fenomenet kalles ortostatisk hypotensjon. Det betyr at blodtrykket plutselig faller når man står opp. Vanligvis skjer det når man reiser seg opp fra en stående/liggende posisjon.

Ortostatisk hypotensjon er ikke uvanlig i forbindelse med cannabisbruk, og jeg har sett folk plutselig gå i bakken etter å ha røyket cannabis. Selve tilstanden er vanligvis ufarlig, men man kan skade seg om man mister bevisstheten og faller.

Om dette er noe som skjer ofte, kan du teste deg for ortostatisk hypotensjon hos lege. I en slik test måler man blodtrykket liggende og stående.

Her er det en fin artikkel: http://www.läkarhandboken.se/aspx/do....aspx?id=27335
Gjest
Trådstarter
Sitat av Dekilaz Vis innlegg
Fenomenet kalles ortostatisk hypotensjon. Det betyr at blodtrykket plutselig faller når man står opp. Vanligvis skjer det når man reiser seg opp fra en stående/liggende posisjon.

Ortostatisk hypotensjon er ikke uvanlig i forbindelse med cannabisbruk, og jeg har sett folk plutselig gå i bakken etter å ha røyket cannabis. Selve tilstanden er vanligvis ufarlig, men man kan skade seg om man mister bevisstheten og faller.

Om dette er noe som skjer ofte, kan du teste deg for ortostatisk hypotensjon hos lege. I en slik test måler man blodtrykket liggende og stående.

Her er det en fin artikkel: http://www.läkarhandboken.se/aspx/do....aspx?id=27335
Vis hele sitatet...
Tydeligvis en stor misforsSTÅelse her.

EDIT; Jeg STO ute og tok meg en J, kan være nikotinrush? Merka detta med sigg med svettetokt 2 ganger tidligere :P Morrasigg/mårnings
Du kan helt fint oppleve ortostatisk hypotensjon når du bare står rett opp ned. Cannabis i seg selv kan være en utløsende faktor. Men vanligvis oppstår fenomenet når man reiser seg opp fra sittende/liggende posisjon (ja, jeg ser at jeg skrev stående/liggende i posten over).
Sist endret av Dekilaz; 12. september 2010 kl. 03:02.
Jeg fikk akkurat det du snakker om her, bare at jeg var helt bevist mens jeg falt.

Jeg var inne hos min bror og tok en del trekk fra "konge" bønne, vi satt i sofaen å chilla max, så på TV, muncha på seigmenn og levde livet. Litt etterpå bestemt vi oss for å sove. Jeg har rommet mitt rett på siden av han, men jeg måtte reise meg for å komme meg ut.

Da jeg skulle lokke døra, falt hele kroppen min som om det var det skjeve tårnet i Pica, jeg er ganske høy så det dunra bra i huset kan du si. Jeg satt der i noen sekunder til min bror kom å spurte om det gikk greit. Å da, plutselig blei jeg 100% klar i hue, sa til han at han måtte faen hjelpe meg inn før foreldra våres kom. Deretter, mens jeg lå i sengen blei jeg JÆVELI redd, jeg var så redd for at foreldra mine skulle komme at jeg begynte å lage en barrikade foran døra slik at de ikke kom inn (barrikaden besto av tøy).

Så gjemte jeg meg under senga i 30-40 minutter før jeg sovnet.

All denne trippen kom ETTER jeg hadde reist meg opp, det jeg tror som skaper det er at når du reiser deg kjapt etter å ha ligge nede forsvinner nesten alt blodet fra hode, noe som fucker opp det meste.
Samme om du bøyer ned, da får du mye blod i hode som jeg tror skaper samme effekt.
For har du mye hasj i blodet, å plutselig kommer nesten alt det blodet i skallen din sier det seg selv at blir fucka max :P

Så tips, med mindre du har noe mykt å lande på, IKKE reis deg kjapt etter å ha ligget nede lenge og samtidig har røyka.
Gjest
Trådstarter
Vel IGJEN så STO jeg UTE og tok en spliff, skulle så bare ta 2 trekk av en sigg, rakk ikke å tenne på den engang før ting blei blurry og hele verden bare snurra.
Blei stående i noen sekunder, (MERK; jeg sto hele tiden) kom meg inn.

Da jeg stod i gangen for å ta av meg skoene så bare datt jeg sammen i gangen i et brak.

Lå vel der i noen sekunder før jeg kom til meg selv, begynte å svette som et uvær etter at jeg kom meg på beina igjen og fikk tatt av meh skoene og lagt meg i senga.
Sitat av Schizofrenic Vis innlegg
Vel IGJEN så STO jeg UTE og tok en spliff, skulle så bare ta 2 trekk av en sigg, rakk ikke å tenne på den engang før ting blei blurry og hele verden bare snurra.
Blei stående i noen sekunder, (MERK; jeg sto hele tiden) kom meg inn.

Da jeg stod i gangen for å ta av meg skoene så bare datt jeg sammen i gangen i et brak.

Lå vel der i noen sekunder før jeg kom til meg selv, begynte å svette som et uvær etter at jeg kom meg på beina igjen og fikk tatt av meh skoene og lagt meg i senga.
Vis hele sitatet...
Du måtte vel konsentrere deg så hardt om å ta av deg skoa, at du glemte å holde deg på beina
Sitat av Schizofrenic Vis innlegg
Tydeligvis en stor misforsSTÅelse her.

EDIT; Jeg STO ute og tok meg en J, kan være nikotinrush? Merka detta med sigg med svettetokt 2 ganger tidligere :P Morrasigg/mårnings
Vis hele sitatet...

Ortostatisk hypotensjon har jeg vanligvis et par ganger om dagen. Synet mitt svartner og det har skjedd at jeg har begynt å riste eller ikke ha kontroll eller se i 5 sekunder. Er dette ortostatisk hypotensjon? (det skjer når jeg reiser meg fort) Uansett, en dag tok jeg en mornings før jeg skulle på skolen. Mekka en simpel City med en liten mengde grønt. Skulle bare være en oppkvikker, men etter ett par minutter når jeg står på busstoppet begynner det å svartne for meg og jeg klarer så vitt å holde meg oppe før bussen kommer. Jeg ble drit fjern og kunne ikke stikke på skolen allikevel. Det var ganske sykt, men det var fett
Sitat av Schizofrenic Vis innlegg
Tydeligvis en stor misforsSTÅelse her.

EDIT; Jeg STO ute og tok meg en J, kan være nikotinrush? Merka detta med sigg med svettetokt 2 ganger tidligere :P Morrasigg/mårnings
Vis hele sitatet...
Missforståelse...? Det som skjedde deg er hva vi dødelige kaller for: å besvime.

Har skjedd meg noen ganger. At du hadde tatt deg en J kan være en tilfeldighet eller en medvirkende faktor (hva vet jeg).

Dra gjerne til legen, men ikke regn med at han har en annet syn på det enn hva flere her i tråden har. Men gjør det om du vil føle deg tryggere
Har vært borte i noe av det samme. Hadde nettopp stått opp(kl 16.00), sovet i 8 timer, og ikke spist på 12. Ble invitert til en kamerat og fikk trekke litt. Plutselig ble alt blurry, så prøvde jeg å åpne døra bak meg for å gå inn og få et pust i bakken. I det jeg tok i dørhåndtaket, så sluttet musklene i beina mine å fungere(jeg falt sammen i hvert fall) og alt ble svart. Et lite øyeblikk senere, våkner jeg igjen, til min kamerats store overraskelse, han klarte ikke annet å le.

Det jeg skal fram til er at det kan være situasjonen du var i. Jeg har ikke opplevd noe i nærheten av det samme hvis jeg har sovet godt, og spist før.

Kan også være nikotinrush som jeg så noen nevnte her.
Sist endret av Snuble; 14. september 2010 kl. 03:35. Grunn: la til en setning.
Synes det høres ut som et plutselig fall i blodsukkeret/blodtrykket. Det er ikke så veldig uvanlig, ei heller spesielt farlig. Har opplevd noe liknende om jeg røyker mens jeg brygger på en forkjølelse eller om jeg ikke har spist på en stund før jeg røyker. Tobakk gjør heller ikke ting bedre.

Men..jeg er ingen lege.