Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 902
Parkettetterligning
Hei skal nå flytte på internatskole for andre år på rad og har nå fått tildelt hybelhus. Det vil si at jeg har en liten kjøkkenkrok med kokeplater og mikrobølgeovn. Tenkte at jeg kunne utvide horisonten min når det gjelder det kulinariske. Det vanskligste jeg har laget er vel en spagetti carbonara med skalldyr og blåskjell . Derfor lurer jeg på om dere har noen forslag til mat som ikke er så utrolig innviklet å lage. Har desverre ikke tilgang til stekeovn, men har tilgang til en håndmikser da. Har ei halv flaske jack daniels og da jeg hørte at den var god i mat tenkte jeg på det siden jeg ikke var så veldig begeistret for den fremfor annen whiskey. Så bare sett igang å kom med forslag.
Heisann du. Hva med og lage digge biffer med saus og ris og salat. Null stress

Sitat av BergenSoldat Vis innlegg
Heisann du. Hva med og lage digge biffer med saus og ris og salat. Null stress
Vis hele sitatet...
litt wiskey i sausen kan vell ikke skade
Parkettetterligning
Trådstarter
Ikke dumt skal prøve det da jeg flytter dit.
Sitat av tristen799 Vis innlegg
Hei skal nå flytte på internatskole for andre år på rad og har nå fått tildelt hybelhus. Det vil si at jeg har en liten kjøkkenkrok med kokeplater og mikrobølgeovn. Tenkte at jeg kunne utvide horisonten min når det gjelder det kulinariske. Det vanskligste jeg har laget er vel en spagetti carbonara med skalldyr og blåskjell . Derfor lurer jeg på om dere har noen forslag til mat som ikke er så utrolig innviklet å lage. Har desverre ikke tilgang til stekeovn, men har tilgang til en håndmikser da. Har ei halv flaske jack daniels og da jeg hørte at den var god i mat tenkte jeg på det siden jeg ikke var så veldig begeistret for den fremfor annen whiskey. Så bare sett igang å kom med forslag.
Vis hele sitatet...
Så liten plass = retter som bare krever en kjele/gryte/panne whatever. Biff stroganof, kylling og curry, fried rice med det du har liggende av rester. Supper laget fra bunnen av(lett!). Diverse salater er lett å lage, kan være billig og er praktisk mtp kjøkkenet. Pasta retter er perfekt. Biff med whiskey saus er godt, du kan evnt helle litt i en viltgryte el.

Ikke så veldig spesifikke retter dette, men håper du fikk litt inspirasjon.

Finnes ingenting som heter "skalldyr carbonara" bare så du vet
Blaaskjell m/whiskey!
Sitat av Gloss Vis innlegg
Blaaskjell m/whiskey!
Vis hele sitatet...
Liiiiiiite whiskey hvis du skal prøve deg på det, men utrolig nok ganske digg. (så lenge du faktisk smaker blåskjellene)
Parkettetterligning
Trådstarter
Sitat av Duracellkanin Vis innlegg

Finnes ingenting som heter "skalldyr carbonara" bare så du vet
Vis hele sitatet...
Gjør det sikkert ikke men jeg puttet bare litt reker, blåskjell og scampi i sausen når den nesten var ferdig. Veldig godt egentlig. Tusen takk for alle svar, fikk litt inspirasjon nå