Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 1035
Heisann, jeg spiller endel gitar, og i det siste har jeg følt behov for å ta opp litt av tingene jeg spiller, og gjerne redigere det, legge på digitale trommer og andre digitale instrumenter.

Det jeg konkret lurer på, er hvordan jeg kan koble min elektriske gitar til PC'en min og ta opp lyden, om det er mulig å legge på effekter på det jeg tar opp, hvilke programmer jeg kan bruke for å redigere, og hvordan jeg kan legge til andre digitale instrumenter. Jeg kjører Linux på desktop-maskinen min, så om det finnes programmer til å gjøre dette for linux, hadde det vært fint, men jeg har også mulighet til å dual-boote. Jeg vurderer å gå til innkjøp av en Macintosh en gang i framtiden, så informasjon om programmer til dette formålet for Mac OS X ville også være hjelpsomt.

Siden jeg ikke har noen erfaring overhodet med dette emnet, er jeg i hovedsak interessert i programmer som er rimelig nybegynner-vennelige.

All hjelp mottas med takk
Hvis du bare er ute etter et enkelt opptaks og redigeringsprogram så vil Audacity funke fint. Hvis du vil ha bedre lyd en det lydkortet ditt klarer å levere kan du jo se på løsninger fra Prolyd men dette blir mer high-end og mer krevende programmer (f.eks Pro Tools)
Du kan jo kjøpe en pod eller podXT, kan kobles til pcen via usb om jeg ikke tar helt feil