Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  42 3954
Da har H&M enda en gang gjort sitt beste for å ødelegge vg.no. Denne gang er siden juleinspirert med fine juletrekuler rundt siden + mange annonser rundt forbi på siden.

Hva syns dere? Er vg.no for lette å kjøpe?
VG.no ble stygt!
Er vg.no for lette å kjøpe?
Nei det tror jeg ikke. Jeg tror nok at de fleste websider hadde gått med på en julekulebakgrunn et par dager i bytte mot de gigantiske summene som betales for noe slikt.

Hvem bryr seg - det er bare VG.
"Alle kan kjøpes. Det er bare et spørsmål om pris."
Herregud så cheezy(-_-;
Men som Croyfer sier; det er bare VG.

Edit: smiley-ting
Sist endret av AleXzorZ; 25. november 2005 kl. 14:42.
Akkuratt som den ikke var stygg nok fra før..
Hahaha, vi blir bare mer og mer amerikanisert. Dagbladet mobber VG i sin "Endelig Fredag" artikkel.

Styggeste jeg har sett. Leser stort sett bare VG når jeg har utrolig lite å gjøre på jobb. Sånn som i dag... Men ikke f*en om jeg tilbringer mer enn 10 sek på den sida!
Hadde ikke dagbladet noe lignende for en stund siden? Eller var det VG da også?
Sitat av bxc
Akkuratt som den ikke var stygg nok fra før..
Vis hele sitatet...
Er enig der. Lurer på om folka bak vg.no har hørt om css? :P

Sitat av mongeland
Hadde ikke dagbladet noe lignende for en stund siden? Eller var det VG da også?
Vis hele sitatet...
Var nok VG det også..
Sitat av banankrem
Er enig der. Lurer på om folka bak vg.no har hørt om css? :P
Vis hele sitatet...
Uhm, VG.no inneholder css. Lurer på om du vet hva det er.
Sitat av banankrem
Er enig der. Lurer på om folka bak vg.no har hørt om css? :P
Vis hele sitatet...
Tviler jeg sterkt på. Det der er en ting som forundrer meg. Hvordan kan det ha seg at norges største avis har et så dårlig design og Brukervennlighet på sin webside? Dagbladet har faktisk gjort en brukbar jobb på det området. Noe du ser på besøksantallet på nettavisene...
Ikke H&M som suger, heller VG som lar seg friste av annonsepengene. Og herrefred så stygt det ble og da, i tillegg til at VG.no nå er klin umulig å lese glatt på en Mac. (Rendering av html-sider er generelt tregere på mac, og særlig flash fordi Macromedia ikke har kommet med en god nok flashleser enda) Heldig jeg da, som aldri leser vg

Tipper på over en million i annonsepenger for den der, minst
Sitat av Marken
Uhm, VG.no inneholder css. Lurer på om du vet hva det er.
Vis hele sitatet...
Joda, jeg vet da det. Litt ironisk ment da. De har jo trossalt ikke utnytta hele CSS-kraften. Siden kunne lett vært fra tidlig på 90-tallet...
Sitat av banankrem
Er enig der. Lurer på om folka bak vg.no har hørt om css? :P
Vis hele sitatet...
Sitat av kildekoden til vg.no

Kode

<link rel="stylesheet" HREF="/css/hoved.css"> <link rel="stylesheet"
HREF="/css/ufront.css"> <link rel="stylesheet" HREF="/css/front.css">
Vis hele sitatet...
Tror nok de bruker CSS. En side kan være så banalt stygg som den bare vil, og fortsatt bruke CSS.

Uansett, hvis reklamen er så plagsom, er det bare å bruke adblock/proxymitron (?) osv. Jeg har ikke sett reklamen en gang, merker bare at det er en diger, rød bakgrunn.

Vet ikke hva de har betalt denne gangen, men når de hadde hele bakgrunnen som reklame for H&M i sommer gikk det rykter om at de hadde betalt 1 000 000 kroner for det.
Sist endret av mongeland; 25. november 2005 kl. 15:00.
Sitat av mongeland
Uansett, hvis reklamen er så plagsom, er det bare å bruke adblock/proxymitron (?) osv. Jeg har ikke sett reklamen en gang, merker bare at det er en diger, rød bakgrunn.
Vis hele sitatet...
Konklusjonen din her er at folk sutrer fordi de ikke vet bedre. Adblock <3
Sitat av Marken
Konklusjonen din her er at folk sutrer fordi de ikke vet bedre. Adblock <3
Vis hele sitatet...
Sitter på jobb. Og pga strikte sikkerhetsrutiner får jeg ikke installert annen programvare enn den som er installert. (Ja, er admin osv. Men kan faktisk ikke gjøre dette. Spesielt da jeg må være et godt eksempel for de som ikke jobber med IT her på bruket... :P )

Derfor: Horestygg bakgrunn. Og når man tenker over det så er det bare en liten del av befolkningen som har vett nok til å bruke adblock.
Hvis man virkelig blir frastøtt av reklamen(e), vil nok enhver med litt mellom ørene lete etter metoder for å stenge den ut.

Sitat av Forconin
Tviler jeg sterkt på. Det der er en ting som forundrer meg. Hvordan kan det ha seg at norges største avis har et så dårlig design og Brukervennlighet på sin webside? Dagbladet har faktisk gjort en brukbar jobb på det området. Noe du ser på besøksantallet på nettavisene...
Vis hele sitatet...
Brukervennligheten er grei nok den, og tross alt så er det en nettavis. Ting som lesbarhet er mye viktigere enn at det ser ut som en designers portefølje.
Sist endret av mongeland; 25. november 2005 kl. 15:03.
Onion Bhaji Master Mason
Kakcoo's Avatar
Donor
Jeez. Skal dere lage en ny tråd hver bidige gang VG prostituerer seg selv for H&M, eller?
Hahaha, så dere tror virkelig at den gjennomsnittlige bruker adblockere, og da blir alt greit?
Det var det heller ingen som sa.
VG har blitt styggere enn det allerede er? Huff da.. Leser ikke VG uansett
Altså, på en treig maskin (1ghz) med lite moderat med minne (350 mb) som kjører linux, tar denne siden nesten et minutt å laste inn, og er umulig å browse pga. all den resurskrevende flash-reklamen. Hva tenker egentlig folkene bak vg.no? Det må da være flere enn meg som faktisk ikke kan bruke siden på grunn av all reklamen? Jeg velger da selvfølgelig å bruke adblock og blokkere den, så jeg faktisk kan lese siden, men hva med alle andre som ikke vet om adblock? Dette må jo gå utover antall sidevisninger?
Tror ikke adblock er veien å gå. Reklme er jo grunen til at mange internettsider faktisk finnes. Så hvorfor ta bort den, så sia tjener mindre? Men når det skal sies, så burde reklamen plasseres ordentlig. Og ikke for mye. Begge disse tingene gjør jo VG feil.

Sitat av banankrem
Joda, jeg vet da det. Litt ironisk ment da. De har jo trossalt ikke utnytta hele CSS-kraften. Siden kunne lett vært fra tidlig på 90-tallet...
Vis hele sitatet...
Den er vel fra 90-tallet? eller?
glad for at jeg har gjort som jeg har gjort nå

Har fjernet flash-plugin fra FF, og beholdt det på IE (som jeg kun bruker pga msn vil ha det til å sjekke mailen ). Så skal jeg se flash, paste addressen i IE. Altså jeg slipper det dritet på VG! Men jeg ser jo at det er noe der igjen, masse hvite områder overalt. Fikk med meg den forrige H&M greia, den var fæl. Glad jeg slipper å se all slags juledrit!! (hvorfor kan vi ta i en annen post)

Så hvis det plager dere, fjern pluginet og bruk 2 browsere
Poenget er jo at man i teorien har tre valg: Kjøp reklameplassen selv, ignorer/fjern reklamen, unnlate å besøke siden. Det er et fritt land! Ingen tvinger deg til å lese vg.no dersom du ikke klarer å fjerne eller ignorere reklamen.
Reklame på vg.no? Det har jeg aldri sett..
Åh, det er kanskje fordi jeg bruker privoxy ( http://privoxy.org ).
Sitat av Marken
Poenget er jo at man i teorien har tre valg: Kjøp reklameplassen selv, ignorer/fjern reklamen, unnlate å besøke siden. Det er et fritt land! Ingen tvinger deg til å lese vg.no dersom du ikke klarer å fjerne eller ignorere reklamen.
Vis hele sitatet...
Ja, akkuratt som den store H&M plakaten utenfor lokalbutikken min. Ingen som tvinger meg til å gå og kjøpe brød der og ikke på statoil lizzm..

Men seriøst, så synes jeg ikke dette var verre enn reklamen de har plassert rundt resten av året. Dynamiske reklamer som danser over skjermen året rundt.
Sist endret av Carl Ottho; 25. november 2005 kl. 15:44.
Sitat av Marken
Poenget er jo at man i teorien har tre valg: Kjøp reklameplassen selv, ignorer/fjern reklamen, unnlate å besøke siden. Det er et fritt land! Ingen tvinger deg til å lese vg.no dersom du ikke klarer å fjerne eller ignorere reklamen.
Vis hele sitatet...
Enig her. Hvorfor whiner folk om dette egentlig? Det er jo helt valgfritt om man vil se på den siden eller ikke. Hvis man ikke ønsker å se flashreklame så ikke besøk VG. Vg.no er ikke en rett du har - det er et gode, et gratis gode. Så slutt å klag - la heller vær å klikk dere inn på siden.

Reklame er nødvendig for at mange nettsider skal eksistere så jeg ser ikke det store i akkurat dette. Selv håper jeg at de fortsetter med denne typen reklame, bare sånn at alle tullingene skal irritere seg grønn over det. Sprekk som lemen hele gjengen.
Ikke nok med at VG er en "seriøs" utgave av Se og Hør, nå skal de skremme vekk leserne ytterligere, først begynte de med reklame med lyd.... så dette.... Jaja....
Alle som whiner over reklame aner tydeligvis ikke hvordan enkle ting som internett eller basic økonomi fungerer.
Sitat av meitemark
Alle som whiner over reklame aner tydeligvis ikke hvordan enkle ting som internett eller basic økonomi fungerer.
Vis hele sitatet...
Man kan da være kritisk til reklame selv om man vet hvordan internett og økonomi fungerer? Eller er det jeg som er helt på bærtur nå?

Alle som bruker hersketeknikker for å heve seg over andre aner tydeligvis ikke hvor brødteite de er.
En ting er at reklamen finansierer en nettside, men når reklamen tar over nettsiden.... er det da noe grunnlag for å fortsette i de baner?
Til deg som var sysadm på jobben, og ikke kunne legge inn adblocker pga masse rart... Å legge inn adblocker må vel faktisk ses på nettopp som å gå foran med et godt eksempel. For den saks skyld burde du nesten legge inn firefox i samme slengen og tvinge alle til å bruke den så langt som det er mulig.

Angående stygghet og css osv... Mongeland sa det bra lengre oppi her.
Sitat av Carl Ottho
Man kan da være kritisk til reklame selv om man vet hvordan internett og økonomi fungerer? Eller er det jeg som er helt på bærtur nå?

Alle som bruker hersketeknikker for å heve seg over andre aner tydeligvis ikke hvor brødteite de er.
Vis hele sitatet...
Jeg sa "whiner", dvs oppføre seg som om det er "slutten på alt", ikke være kritisk. Kritisk er bare positivt.
Hei, avisen er gratis å lese. Det er vel ingen som TVINGER dere til å lese tabloidutgaven av Se & hør?
Sitat av atomet
Til deg som var sysadm på jobben, og ikke kunne legge inn adblocker pga masse rart... Å legge inn adblocker må vel faktisk ses på nettopp som å gå foran med et godt eksempel. For den saks skyld burde du nesten legge inn firefox i samme slengen og tvinge alle til å bruke den så langt som det er mulig.

Angående stygghet og css osv... Mongeland sa det bra lengre oppi her.
Vis hele sitatet...
Hihi. Tror du ikke jeg har tenkt tanken. Men nei, det går faktisk ikke. Regler og flere regler.
Du har altså ikke lov å redde pcen din fra spyware og reklame og faenskap?. Forståelig.

Men hvorfor sutrer dere? Les min første post her i tråden og se hva jeg gjorde. Jeg kan lese vg og slippe bakgrunnsreklamen. På en enkel måte. Og ja jeg leser vg
Sitat av Lille My
Du har altså ikke lov å redde pcen din fra spyware og reklame og faenskap?. Forståelig.

Men hvorfor sutrer dere? Les min første post her i tråden og se hva jeg gjorde. Jeg kan lese vg og slippe bakgrunnsreklamen. På en enkel måte. Og ja jeg leser vg
Vis hele sitatet...
Er du dum? En ting er at det er helt idiotisk å fjerne flashpluginen, på grunn av at da mister du veldig veldig mye av det du ellers kunne sett på internett (flash er veldig populært). Det andre er at det er ikke hvor smarte vi er som kan bruke adblocks. Det er hvor jævlig idiotiske VG er som lar seg kjøpe av svære selskaper som Hennes og Mauritz. Du skjønner, det er ikke alle som har kompetanse til å blokkere reklamer (eller flash da, men igjen, veldig dumt påfunn). Om alt VG bryr seg om er litt ekstra annonsepenger sier det bare enda mer om hvilken drittavis de er.
Er du dum? En ting er at det er helt idiotisk å fjerne flashpluginen, på grunn av at da mister du veldig veldig mye av det du ellers kunne sett på internett (flash er veldig populært).
Vis hele sitatet...

Jeg er ikke dum ! hva går jeg glipp av da? alle de flotte og fantastiske flashreklamene? Det er flash veldig populært med. Gjerne med lyd også. Forstyrrer meg. Skal jeg se noens animasjoner eller spille noe flash greier, så åpner jeg den nettleseren jeg brukes minst, nemlig IE. Der har jeg pluginet fortsatt. Men FF, som jeg bruker mest, trenger ikke pluginet. Føler ikke at jeg går glipp av noe.

Ja, ad-blocker er sikkert en fin ting det, men jeg gjorde dette i desperasjon en dag, altså fjerne pluginet, og synes det funka for min del.

/offtopic: svært barnslig å kalle folk dumme. /offtopic
Jeg har selv nesten sluttet å lese vg.no, ettersom jeg synes både det de skriver, og all reklamen deres gjør sidene stadig dårligere.

Jeg syntes å huske at jeg las et sted at Dagbladet nå er den avisen som får flest besøk på nettet, en stilling som VG visstnok hadde for bare kort tid siden. Litt interesant om VG faktisk mister mange lesere pga. ryktet som dritt-avis og reklame-reir på nettet. Selvsagt vil de ha mest mulig reklame for å få mest mulig fortjeneste, men når de vipper over grensen for det folk gidder å finne seg i, så kommer de vel til å tape i lengden? Jeg håper i grunn at nettop det skjer, og at de ser sammenhengen, slik at de etter hvert vil se seg nødt til å redusere reklamemengden der, eller i det minste fjerne de mest irriterende elementene. Kanskje er dette litt vel optimistisk - vi får nå se...

Om du hater reklamen deres, så dropp å surfe der - det finns gode alternativer, som db.no, aftenposten.no, og mange flere. For nyheter er jo f.eks. nrk.no/nyheter også et alternativ.

Som en eller annen skrev i signaturen sin her for en stund siden:
Boikott søppelavisen vg! Så enkelt er det!
Sitat av Lille My
/offtopic: svært barnslig å kalle folk dumme. /offtopic
Vis hele sitatet...
Kanskje sant det.. Da jeg skrev det var jeg 15 år, nå er jeg 16
Iiik de har flash reklame! Herregud som dere whiner. Dere kan jo slutte å surfe vg.no eller legge inn reklamefilter.
Sist endret av voldern; 26. november 2005 kl. 01:48.
https://secure.recruiter.no/clients/...aspx?groupID=2

Håper de gjør noe med det i allefall. Selv Aner jeg ikke hvordan denne reklamen ser ut, men vg skal i allefall ansette ny sysadmin og grafisk designer!