Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  293 59156
Vanquish: Pirking: Om det er 220V eller 1000V er da helt illrelevant. Det som er relevant er hvor mye strøm som går der.
Sitat av steinarlima
Vanquish: Pirking: Om det er 220V eller 1000V er da helt illrelevant. Det som er relevant er hvor mye strøm som går der.
Vis hele sitatet...
Hørt sånn sprøyt! Såklart er det viktig hvor mye strøm det er, men spenningen er helt essensiell den også. _Mye_ lettere å bli grillet ved høy spenning da det er spenningen som driver strømmen! Strøm er jo et resultat av spenning og motstand..
Har dere vært på noen OPs enda?
har nettopp funnet dettte forumet, og er veldig intresert i å bli med på noe i oslo, sender ut pm til et par av dere straks jeg er ferdig med å skrive inn. er det noen som har vurdert utfoskning av taka rundt om i byen? er jo utrolig mye fine spots å ta av der.
iDark's Avatar
Trådstarter
VI er fortsatt i planlegging og kartleggingsfasen. Vi har også utsatt hele opplegget til snøen har smelta. Så vi slipper å vasse i vann fra snøsmelt. Da har vi også fått bedre tid til planlegging, kartlegging osv. Bare for å komme med en liten notis om hva som skjer
nå er jo snøen nesten borte overalt, så det er på tide å komme igang skal teste et par tak i nærområdet mitt i løpet av uka
Jeg vet om et sted man kan komme inn på t-bane nettet fra baksiden. Man går inn i parkeringshuset ved Esso Abellunden. Når man kommer ned i parkeringshuset går man forbi verkstedet til esso. tar løpet til høyre går IKKE ned til nedre plan. Så er det noen dører i enden der.

Er forresten et kart på veggen som viser gamle t-bane haller på veggen der. Bare å sjekke
Da melder jeg meg som prosjektinteressert nr x..
▼ ... over en uke senere ... ▼
Samme her, høres veldig spennende ut dette her. Får bare håpe det blir no av da -
Men jeg gidder ikke gå steder der jeg må ha med meg gassmasker og sh*t.
▼ ... over en måned senere ... ▼
hva skjer med dette? syntes det bare har vært tomsnakk? er klar for å bli med på slike prosjekter!
PM meg viss noen her er seriøse å kunne tenke seg å finne et par steder osv. Jeg liker å dra på skattejakt da, byggningsplasser, områder til blir kastet men som er verdt en del samt mye mere, men har ikke brukt noe kart eller vært under bakken sånn som har blitt nevnt tidligere her før. Men tar meg gjerne en tur med noen som er intereserte jeg, bare husk lommelykt,kikker å etc. verktøy for å komme inn steder så blir det en hyggelig tur. Eller vi kan ta det på forumet. Er ikke så viktig med PM, er jo tross alt ikke ulovlig egentlig så lenge man ikke tar med seg ting. hihi :d

Men mere en to stykker blir litt klompsette spør du meg, men det er opp til dere. Hadde likt å sette hele gjengen som skal inn på valkyriens plass. Dere kommer til å bli hindra ganske kjapt! Skal ikke så mye til for å få en spaner etter seg i oslo, særlig ikke viss dere er 6 stykker med hodelykt og ryggsekker. Sorte klær anbefaler jeg heller ikke, brunt å mørke farger vekker faktisk mye mindre oppsikt en sort!
Personlig er jeg ikke så klar for å surre rundt i kloakken under oslo, men her er noen bilder http://oslopuls.no/kunst/article1344296.ece
---------------------------------------------------------------------
1. møte er planlagt. Alle på tråden har fått en invite via PM
---------------------------------------------------------------------
Spørsmål o.l. kan sendes meg eller Dark.
Sist endret av Dr.Gruff; 13. juni 2006 kl. 16:40.
spennende. Mulig å få en pm om hva dette går ut på ? Eller skal jeg lese gjennom hele tråden ?
Les hele tråden du (F**** 20 tegn)
men de nødutgangene i t-bane tunellene hvor ender de?, og er det mulig å komme se inn og ut av tunnelene gjennom disse. og det er plenty med rom og oppbevarings plass i t-bane tunnellene under oslo, dvs. mellom tøyen og majorstua, sikkert morro å finne ut hva som er gjemt der
Jeg foreslår en tur til valkyrien eller hva den nå heter, den t-banestasjonen som ble lagt ned på 80-tallet. Har tenkt ca hver gang jeg har kjørt forbi at "hva ER det opp den trappa der" og hvor kult det ville vært å utforske stedet
det er vel en burgershappe på toppen... men titta inne der en dag å fant ut at det går en trapp ned inne i "skuret" der, tar jeg ikke feil gikk det ganske langt ned også så hvem vet kanskje det er en inngang der?
Valkyrien kan vel blir brukt som rømningsvei ved evakuering av t-banenettet. Mener å ha lest på vg.no at folk ble evakuert ut den veien da det var røykutvikling i ett vognsett for et par måneder tilbake. Om mann kan komme ut ved Valkyrien t-banestasjon sier all fornuft at man også kan komme seg inn.
kan jeg være så snill og få en pm om møtet ? Er veldig interissert etter å ha lest tråden.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Nei, dette var dårlig oppmøte!

Følgende medlemmer møtte opp med strålende entusiasme :
Gruff(meg), Torquil, Dark og Loopback

Homoparaden er ingen unnskyldning...
Må bare beklage. Var visst ikke like dedikert som jeg trodde
tenkte det. faen kjipt jeg ikke kom da. fint med 4-5stykk. våkna nå så--- fikk gjort noe da?
DYPT skuffa over alle dere som IKKE kom! vi sto å venta nesten 1 time.

Shame on you!
Enough of the bs, fant dere no spennende eller dret dere i det siden dere var få folk som er vanskeligere å oppdage?
Detter hørtes interessangt ut
Blir det i Oslo er jeg med jeg
iDark's Avatar
Trådstarter
Vi sto fire stykk med en lapp det sto nFF på med stor skrift.

Utrolig skuffet over oppmøtet Men men

Vi får ta et nytt møte snart med bindende oppmøte
Gjentar: gjorde dere noe?
Faen da, jeg var jo i oslo idag og greier.. Men litt dårlig tid siden jeg skulle trene! Gruff, har du nr mitt? Du må ringe meg om dere skal på ops den 7-14 juli. Så tar jeg med meg minst 2 stykker. En kar og ei jente. Er mulig jeg får med 3 karer og 1 jente til, spørs hvor mange av vennene mine som er i oslo da. (: Jeg gjentar mitt ønske om å utforske valkyrien stasjon, og legger til at på veien med flytoget mellom gardermoen og første stopp så jeg mange industriområder som kunne vært artige å se nærmere på.

Når jeg kommer hjem fra syden skal jeg kjøpe meg digital speilrefleks (Canon EOS 530D for interesserte) så jeg kan sannsynligvis ta masse fete bilder på UE/NightOps. (:
Sitat av KjeXz
Når jeg kommer hjem fra syden skal jeg kjøpe meg digital speilrefleks (Canon EOS 530D for interesserte) så jeg kan sannsynligvis ta masse fete bilder på UE/NightOps. (:
Vis hele sitatet...
Ikke 350D ? Alle EOS er jo kjent for å være bra greier! Selv så handlet jeg meg Fujifilm S5600 da det har bra zoom, men ikke muligheten for å skifte objektiv da. Men hvor ofte trenger man det for "vanlig bruk" egentlig? Jeg har brukt 135 Cannon i 10-12 år nå, og har ikke bytta SÅ ofte. På S5600 så har du linse tilsvarende ca. 30-370mm, så det burde jo holde for de fleste.

Litt utenfor tråden, men litt takhøyde er det vel her?
350 ja, maa vaere skrivefeil fra min side. Naa har jeg faatt trygd og vet hvor mange penger jeg har aa bruke, saa jeg tror jeg revurderer aa kj0pe et kamera til 6000 kroner og kanskje heller kj0per meg et powershot eller noe til 2000... men haaper paa et jeg kan skifte linse paa saa jeg kan ta litt makrobilder etc etterhvert (:

har funnet ut at jeg bare har 4 dager i oslo f0r jeg flyr hjem, saa om jeg skal vaere med paa ue sammen med vennene mine b0r man planlegge dato i god tid. jeg er i oslo den 10. til den 14.
Kan noen piske sammen et lite treff den 11. eller 12? Lyst til aa sjekke ut valkyrien. Eller hvis noen har andre forslag, sure thing. (:
Har oppdaget et sted hvor noen muligens har vært en tur. En dør er åpnet til et av Sivilforsvarets annlegg inne i fjellet.
Noen som kjenner til om det har vært noen herifra på UE i Sivilforsvarets anlegg et sted i Oslo?
være med på ue ikveld noen?
i spania i kveld dessverre :P
Jah, da er jeg tilbake i molde.
Jeg kom akkurat over denne tråden og leste alt. Om dere planlegger noen nye møter send meg en PM og om jeg har mulighet blir jeg med.
Sitat av Viva la Opium
Gjentar: gjorde dere noe?
Vis hele sitatet...

Overser dere Viva la Opium totelt eller??
DiSaPPoInTeD HoRsE
Cappy's Avatar
Sitat av Trommis
Personlig er jeg ikke så klar for å surre rundt i kloakken under oslo, men her er noen bilder http://oslopuls.no/kunst/article1344296.ece
Vis hele sitatet...
Jeg var på den utstillingen der. Vi gikk inn i et nedslitt parkeringshus, og innerst i kroken der var det en port inn til denne katakomben, veldig fascinerende og utrolig stort.
▼ ... noen uker senere ... ▼
M&G, Hvor i Oslo befinner Sivilforsvarets Anlegg seg??

Nysjerrigper på loftet <--- :P
Sitat av MagicalTrevor
M&G, Hvor i Oslo befinner Sivilforsvarets Anlegg seg??

Nysjerrigper på loftet <--- :P
Vis hele sitatet...
Flere steder. Et stoort sted er jo rett ovenfor Grorud T-banestasjon. Her er det et gigantisk fjellanlegg med haller, kontorer, lager osv osv.
Og så er det noe i fjellet under Gamle Aker kirke, på Ulven osv osv. De har jo anlegg over alt virker det som.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
ER oppdrag: UE. Lagt dødt, eller? Ser det er lenge siden det var aktivitet i tråden her, men hadde vært spennende å fått til da.
Ikke vet jeg. Men jeg vet at *jeg* er litt imobilisert for tiden, etter en operasjon. Så jeg følger spent med her på forumet og titter på bilder.

Men jeg er snart klar for noen stunts jeg.

Kom til å tenke på noe annet også. Når det koster noen hundrelapper tur/retur f.eks London, så er det jo plutselig maange spennende steder man burde utforske!
▼ ... over en måned senere ... ▼
Sitat av HellToPay
ADVARSEL!
vet ikke hvor langt dette om katakombene under youngstorget har gått men:
I disse katakombene bor norges gatebarn.
små barn som bor under jorda, barn av horer som regel bil jeg tru, som har vokst opp der i et totalt tussmørke.
to kamerater av meg var der nede for noen måneder siden (fjor sommer trur jeg) og de blei møtt av kanskje 20-30 små barn som bare sto og titta på dem.
de eldste (mellom 7-9 år gamle) var synelig beruset (sansyneligvis lim) og oppførte seg velig truende.
han ene (som er en stor, sterk og gæærn tyrker) tok beina fatt og sprinta det han var kar for ut igjen.
jeg er hypp på å hjelpe barna, men norsk stat benekter deres eksistens.
men for all del, klatre gjerne ned dit (kan vise eventuelle hvor inngangen er) men det blir på eget ansvar og uten meg.
jeg har ikke vært der og har ikke lyst til å være der. jeg vil bare at folk skal vite om hvordan ting er i norge, verdens beste land å bo i.

mine 2 cent..

Øy! jeg er dødshypp på å være med (nesten) overalt i oslo, bare ikke denne helgen (24-26). skal henge med lillebruttern for en gangs skyld
Vis hele sitatet...
har du gps cords? ... fattern er intressert.
HAr jeg jævlig lyst til og ! Men er bare 16 så...
som sagt rundt om i oslo stiller jeg opp. Har plass til 5 personer i bilen og blir gjerne med en natt og snike seg litt rundt. Er vekter så har en del triks for å tja komme inn steder de ikke vil ha folk. Kjenner vaktrundene og lignende og har adgang til å sjekke dette om det trengs. I bilen har jeg også verktøy vi bruker når vi ikke finner nøkkelen til div låser og vi mistenker det brenner eller lignende og kunden gir sin tillatelse så bruker vi en dings vi har døpt ''Universal nøkkelen''
Tror dere har sett på for mange undergrunns actionfilmer!
Jeg har vært i noen av tunellene under Oslo, og jeg vanket en del blandt foreldreløse, alkoholikere, narkomane og gatens løse fugler da jeg var 14-16 år, og jeg har aldri hørt om at det bor noen i katakombene under Oslo. Og da spes ikke noen som ikke har vært ute i dagen, og som er "glemt" av samfunnet. De er det nok et fåtall av. Og de som er "glemt", de sitter nok i et gammelt hus i skogen og drikker øl, eller er plassert på er aldershjem eller sykehjem.

Historien om barna under Oslo er nok bare fiction. Med mindre vedkommende som påstod dette kommer opp med mer matnyttig info, så velger jeg å avfeie dette som vås og tull. Sikkert bare for å forsøke å oppnå status som "kul" fordi han/hun vet noe som ikke alle andre vet. BS!

Send meg gjerne PM med mer info, men jeg tror nok at det aldri dukker opp noen slik PM.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Sitat av M&G
Og så er det noe i fjellet under Gamle Aker kirke, på Ulven osv osv. De har jo anlegg over alt virker det som.
Vis hele sitatet...
Ref. Artikkel fra Natt og Dag, så er det gamle sølvgruver der nede.

Skal visst også være gamle "øl-haller" (hva det nå enn betyr) under Gamle aker kirke.

Tror kanskje jeg også vet hvor en av ingangene er
▼ ... over en uke senere ... ▼
Er dette prosjektet helt dødt, eller .. ?