Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  293 59154
Sitat av atomet
Oh, og til han som var korpis i HMKG... korporal ja... da har du nok fått vite om alle statshemlighetene, uten tvil.
Vis hele sitatet...
Selvfølgelig. Alle som tjenestegjør i HMKG får vite om samtlige hemmeligheter som gjelder den norske stat og det norske forsvaret. Ikke bli furten bare fordi folk har bedre innsikt i statshemmeligheter enn deg nå. Min stilling som korphore er ikke særlig relevant i denne sammenheng, da disse statshemmelighetene blir fortalt til alle, fra I.ass til NK Garde
Blir/ble det noe av dette her? Er ganske interresert selv..
Jeg vil også være med! sånn i tilfelle dere glemmer meg
PM meg også.. er interresert!
Har lite erfaring, men et sted må man jo starte!
Høres ganske spennende ut også.
Sist endret av Spacerunner; 29. november 2005 kl. 23:04.
Virker som om dette ble uaktuellt eller ble satt i gang utenfor forumet Hvis noen har konkrete ideer om forarbeid som burde gjøres og passende tid/dato for å utføre UE så er jeg ikke alergisk mot å gjøre noe aktivt for å hjelpe det i gang. Skal lese litt mer selv og se hva jeg kan finne ut i løpet av de neste dagene...
Jeg og stealth skal møtes i oslo og finne tid/sted til et større møte.. Skal holde dere oppdatert. Som nevnt tidligere, er det ikke så veldig lurt å oppgi tid/sted på forumet.
Nice.
Husk å hold oss oppdatert
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Har fått en del hendvendelser på PM i det siste. Hva jeg kan fortelle er at møte blir utsatt til etter det værste snøværet.

Ettersom noen av oss er lite kjent i Oslo, tar vi gjerne i mot forslag til møteplasser på PM!
Hva med ett møte i en service tunell til fjellinjen? ;-)
Sjekk nedgangen før akerbrygge...
I vinterferien kan jeg og en til bli med på noe, for da er vi i oslo. Send PM.
Ingen interessert?
Blir gjerne med på UE i oslo jeg også. Har også bil så hvis det er noen som har lyst til å dra på UE et sted hvor offentlig kommunikasjon ikke går kan jeg stille med med bil mot å få bli med selv.
kan hende jeg kan stille også.. hadde vært gøy...
Virker som alle er game bare noen arrangerer dette. Hvis alle de som sier de vil være med faktisk stiller så tror jeg snart vi utforsket alt som er å utforske i oslo hehe
Noen som har forslag til steder? Hvis vi er en god gjeng så er det lettere å splitte opp og unngå eventuell sikkerhet også
Sjekker innom internett kafè imorra om noen har svart... Så kan vi alle finne en tid og et sted å møte, tigern ved oslo s kanskje? S¨å drar alle sammen til stedet og starter å utforske.
Høres bra ut er game jeg. Har alltid en heavy lommelykt om noen har kart. Vet ikke om jeg vil begi meg inn i oslos kloakksystemer uten kart. Er liksom noe interessert i å komme meg ut igjen også. Send meg pm så får du mobilnr du kan nå meg på
Skal vi ned i kloakken mener du? Jeg tenkte lixom mer på nedlagte lagerhus ellerno sånt...
Det vi trenger nå er forslag til steder!! Så kan vi ta oss en tur på onsdag eller torsdag.
Jeg er med, uten tvil men da skal det være med noen seriøse mennesker. ikke jeg + noen 14åringer. Jeg har ikke trua på noe kloakk. vann etc er greit. men jeg har hørt mye rart om kloaksystemene i oslo av kammerater som jobber med slikt i oslo. Send pm hvis det er noen som er litt seriøse om dette. får vi samlet en gruppe hadde det vært moro
jeg er for at vi venter til den værste snøen er gått. Det er lite vi får gjordt uansett før snøen er borte.

Med tanke på vannmengder osv.


Dessuten, alle dere som sier dere er med. Send en PM til Dr. Gruff istedenfor å mase om at alle skal sende dere PM
Har sendt dr gruff pm nå med mobil nr jeg kan nås på.
Er vel ikke så mye vi får gjort før den verste snøen går nei, hvis vi ikke vil gå på akkord med sikkerhet da.
Vet også det finnes mye hulesystemer og lignende tyskerne brukte som bomberom og bunkerkomplekser. Disse kunne jo vært gøy og komme inn til og se om vi kunne finne noen gamle krigseffekter eller lignende
Start å lete etter innganger:

Vannforsyning Oslo:
http://www.vann-og-avlopsetaten.oslo...ingskart01.jpg

Flere kart kan bestilles her:
http://www.vann-og-avlopsetaten.oslo...gninger_arkiv/
Jeg drar fra byen på fredag eller lørdag med nattbussen. Vil gjerne være med på noe før det. Det blir meg (20) og en kompis (18). Sender mobilnr mitt til gruff nå.

~Lennart

Kom forresten på et bittelite sted nå. Er et forlatt hus jeg gikk forbi på borgen for et par dager siden.
Hadde man ikke vært en hel gjeng så hadde jo det vært kult og.
Sitat av Dr.Gruff
...og da er vi 4! Flere?
Vis hele sitatet...
MEG, MEG, MEG!! Men ikke enda. Tenker å finne litt mer info først. *starteleting*
Sist endret av adrian nor; 22. februar 2006 kl. 17:38.
Er ikke noen som kunne tenkt seg og gå ned i noen bunkerkomplekser eller fra krigens tid eller noe annet da? Kunne jo vært gøy og finne noen gamle ting fra krigens dager om ikke alt er plyndra da
Rule 6: Established, well known group. Know your tour guides! There's lots of sick people out there. Here in New York, two young women were assaulted and stabbed by someone who offered to take them out ghost hunting on Halloween. A well organized and publicly known group is a good idea. Some cool dude you met up with online isn't.

Hehe.. Fett å linke til den i et online forum syns jeg.. Anyways, Lykke til!
Sitat av stealth
Var et par runder der på 80' tallet. Før de gjenåpnet Stortinget/Sentrum T-bane stasjon... Var vel ikke like klar i huet da som jeg er nå, så mye av den infoen om hvor vi gikk inn osv er glemt.. Men vi gikk ofte ned på Jærnbanetorget og tok oss inn til Oslo's hjerte via banen der.
Et annet objekt er jo "katakombene" under Youngstorget og bygningene der, skal visstnok være store haller og masse korridorer og ganger rundt i det området.
Ellers så er jeg veldig keen på vann/avløpsnettet i Oslo sentrum.... Jeg innbiller meg at det er mye historie der nede. Store deler av det nettet er jo ikke lenger i bruk, etter at "alt" ble lagt i rør. Så hva man evt kommer over der nede er jo helt uvist!

Noen som bor i Oslo her? Som kunne tatt seg en tur til Teknisk etat i Trondheimsveien og spurt etter gamle kart over Oslos undergrunn/avløpssystem? Spør de hva man skal med det, så si at det er til en skoleoppgave om gamle Oslo's avløpssystem og sinnrike system av underjordiske ganger....

G.
Vis hele sitatet...

ADVARSEL!
vet ikke hvor langt dette om katakombene under youngstorget har gått men:
I disse katakombene bor norges gatebarn.
små barn som bor under jorda, barn av horer som regel bil jeg tru, som har vokst opp der i et totalt tussmørke.
to kamerater av meg var der nede for noen måneder siden (fjor sommer trur jeg) og de blei møtt av kanskje 20-30 små barn som bare sto og titta på dem.
de eldste (mellom 7-9 år gamle) var synelig beruset (sansyneligvis lim) og oppførte seg velig truende.
han ene (som er en stor, sterk og gæærn tyrker) tok beina fatt og sprinta det han var kar for ut igjen.
jeg er hypp på å hjelpe barna, men norsk stat benekter deres eksistens.
men for all del, klatre gjerne ned dit (kan vise eventuelle hvor inngangen er) men det blir på eget ansvar og uten meg.
jeg har ikke vært der og har ikke lyst til å være der. jeg vil bare at folk skal vite om hvordan ting er i norge, verdens beste land å bo i.

mine 2 cent..

Øy! jeg er dødshypp på å være med (nesten) overalt i oslo, bare ikke denne helgen (24-26). skal henge med lillebruttern for en gangs skyld
Det kan da ikke bo 20-30 barn under Oslo? Det er jo ille for faen!!

EDIT: Jeg blir gjerne med å hjelpe dem
Sist endret av Spacerunner; 23. februar 2006 kl. 20:29.
om det er sant at det er barn under oslo, da er jo dette en god unnskylding tilfellet noen skulle bli tatt.
Og dette tror du på?
Hvis det hadde bodd barn i ganger og haller under youngstorget hadde vi hørt om dette i media med en gang!

Dette er bullshit!
spacerunner:ja, det er det jeg sier.
det er dødsille, men folk gir faen og trur ikke på det.
jeg er hypp på å stikke ned der og filme litt, for så å sende filmen til eu-direktivet eller whatever.
men jeg trur ikke jeg er mentalt sterkt nok til å takle hva man kan finne der.
disse katakombene har vært i bruk siden 80 åra (minst) og hvor det har blitt av eventuelle lik kan man jo også spørre om.

hallgeir: kanskje det ikke er i avisa fordi ingen veit det?
kanskje ingen veit det fordi at noen ikke vil at vi skal vite det?
det er en livssituasjon, om det kan kalles det, som er så ekstrem at jeg ikke finner ord på det en gang.
hadde det ikke vært for at de som har vært der er gamle venner jeg stoler på med livet mitt (noe som faktisk har skjedd) hadde jeg ikke trudd det sjøl.
men, om noen skulle få lyst til å stikke ned der, ta med et kamera, og føkkings publiser det.
men før man bare legger i vei for å redde verden er det et par 101 ting å ta hensyn til:
1: disse barna har sannsyneligvis vært under jorda hele livet, og er sannsyneligvis drevet av innstinkter, og vil kanskje ikke ta helt godt imot en faktisk verden. jeg veit ikke.
2:ingen kommer til å tru deg om du ikke har beviser
3: jeg begyner å bli synelig bedugget så jeg kommer ikke på mer akkurat nå. så jeg tar kvelden og kommer tilbake i morra
Sist endret av HellToPay; 23. februar 2006 kl. 20:56.
Kan kansje være med jeg og, bor i Oslo. Men hva gjør man, bare går rundt i t-bane nettet og surrer/småprater?
LOL HellToPay!

Det er Urban Exploration vi diskuterer her, ikke Urban Legends!
Men takk for noen gode historier! :-D
høhø
hadde det bare vært så vel
Hmmm jaja er godt folk har gode historier her ihvertfall. Skal si ifra en kveld vi skal sitte rundt bålet og fortelle spøkelseshistorier jeg....
Jaja, om det er ganger under torget der, hvordan kommer man seg inn?
Jeg har lyst til å sjekke noe som ser ut som et gammelt tbanestopp på høyresida i tunellen rett etter majorstua når du kjører mot sentrum. Det står noen reklameskilt for tvnorge der sammen med noen lamper, også er det noe som ser ut som en trapp opp til noe (ukjent) og muligens en dør om jeg ikke husker feil. Noen som vet om de skrur av strømskinna om natta? Evt måter man kan sjekke det på?
Det du så var gamle valkyrien stasjon. Nedlagt, og nedlåst. Brukes som nødutgang ved evakueringer, så er sannsynlighvis litt automatiske koblinger til brannvesen og sånn på noen dører.. Ellers er det nok ganske trygt der.
Er det noen andre innganger enn gjennom tunellen? Vet du hvor langt inn det er?
Lurte på om det hadde vært mulig å bo der og leeche strøm fra tognettet, slik som man kan i store amerikanske byer.
Leste noe i avisen en tid tilbake om gangene under handelsgymnaset. Tror de sa at mange av gangene var utligjengelig pga, rør, gass og vann. Når går dere i t-banetunnellene? går det ikke alltid et tog :P
det er t-bane, og de går ikke etter halv 2 og begynner ikke før i 6 tiden igjen.. God tid.. Men jeg tror skinnene alltid er strømførende---

Jeg tror du kan gi opp å komme INN gjennom noen annen vei enn sporet.. Men kanskje ut igjen.. Har ikke vært der, men inngangene er nok plombert og med alarm.
Det vil jeg tro.. Men siden de har reklameplass der så har de vel en måte å komme seg ned på uten å risikere livet. Er ikke noen her som jobber i sporveien vel?
iDark's Avatar
Trådstarter
Dessuten, så har jeg hørt at OM man skulle være uheldig å væra i tunellen og et skulle komme et tog, så går det ann å legge seg ned helt klin inntil veggen. Da kan banen passere uten å treffe deg. er ihvertfall det jeg har hørt.
hehe det er ikke akkurat betryggende..... Dette har jeg hørt. Du får ikke akkurat noen second chance til å avkrefte/bekrefte teorien
Den opprinnelige nedgangen til valkyrien stasjon er nederst i bogstadveien, ved den lille parken. Det er plassert en burgersjappe oppå så du kommer neppe inn der. Men grunnmuren på sjappa er den samme som oppgangen.. Du kan se den ikke akkurat matcher stilen.
Sitat av Dark
Dessuten, så har jeg hørt at OM man skulle være uheldig å væra i tunellen og et skulle komme et tog, så går det ann å legge seg ned helt klin inntil veggen. Da kan banen passere uten å treffe deg. er ihvertfall det jeg har hørt.
Vis hele sitatet...
Noen steder, da spesielt mellom National og Major er det veldig trangt. Det er ekstra lett å se hvis du stopper der med det tog. Du bør i alle fall være meget tynn for ikke å bli klemt. Tror det er bedre å prøve å komme seg til det andre sporet.
Mange vet det sikkert, Men deler min erfaring med dere, Third rail som det kalles blant visse grupper altså den strømførende ledningen er på 24/7, men den er ikke farlig så lenge du IKKE tar under den Gule Beskyttelsen.. man kan lett snike seg under disse på visse steder..
Etter min erfaring er det heller ikke særlig trang i alle Tunellene. Dessuten kan man fint stå ved siden av når t banen kommer, det er overraskende god plass.. bruker man svarte klær så syntes man nesten ikke heller..
Sitat av tR0ll33t
Ahh, dette hørtes gøyalt ut! Synd jeg ikke kan være med, men si fra hvis dere tar turen til Bergen. Jeg vet om noen fete huler her. Fant et lager med tyskerhjelmer i en av dem
Vis hele sitatet...
Hvor i Bergen finner man disse?
Okey, før noen driter seg ut, så er det risky buisniss å bevege seg på strømførende spor selv med den gule plastiken. Det er ikke 220V i de linjene så det er ikke noe du bare "tester". Og nei, du har ikke alltid overaskende god plass.. Noen steder kan du lett bli klemt i stykker nede i tunnelene mellom majorstua og national. Det er generelt ikke stedet å prøve seg på.
▼ ... over en måned senere ... ▼
Ja? Blir det no snart eller? Begynner å bli mildt ute nå
Sitat av KjeXz
Det vil jeg tro.. Men siden de har reklameplass der så har de vel en måte å komme seg ned på uten å risikere livet. Er ikke noen her som jobber i sporveien vel?
Vis hele sitatet...
Mye nyttig info og endel bilder for den som leter litt rundt på disse forumene:

Link 1

Link 2

Link 3

Det er også mulig å poste anonymt.
Hvordan går det med dere nede i Oslo; fått realisert noe? Selv holder jeg til i Trondheim, og er i planleggings og kartleggingsfasen. Men jeg kunne godt være interessert i å sjekke ut steder i Oslo; landet vårt er ikke så stort. Ta gjerne kontakt per pm.