Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 804
Jeg opplever at om hasj løses opp i varm olje i en glassbolle (under produksjon av spiselige cannabisprodukter), så vil det stadig «knitre» og «skrape» når «hasjoljen» røres mellom skjeen og bollen. Altså befinner det seg mengder med ørsmå, harde partikler som ikke er plantemateriale i hasjen.

Dette gjelder ikke kun étt parti eller én type hasj, men alt fra «standard» myk og god marokk til ekte nepal og andre sjeldne, superpotente typer så oljete at de nesten er umulige å håndtere. Helt forskjellige typer hasj, med sannsynligvis helt ulik opprinnelse. Alt ved produktene ellers sier kvalitet. Jeg har to teorier på hva de ovennevnte ukjente partiklene kan være:

Om det i verste fall er slik at nesten all hasj, god eller dårlig, blandes ut av kyniske produsenter og/eller smuglernettverk, så kan disse f.eks. enkelt tilsette fint betongpulver (gud forby) til den visuelt ikke helt ulike blandingen upressede, ekstraherte cannabistrikomer, før alt presses til «hasj». En slik ussel og mindreverdig handling ville økt vekt og fortjeneste betydelig, og er vanskelig for sluttbrukere å oppdage.

Samtidig, og kanskje vel så sannsynlig, så foregår planteproduksjonen nettopp utendørs i varme, tørre og gjerne støvete omgivelser – noe som kan forklare den «knitrende» tilstedeværelsen av det som minner om fint sandstøv i hasjen. Jeg har studert videoer av hasjproduksjon på YouTube, og spesielt under innhøstingen utsettes plantene og deres klissete blomster for mye bøss og partikler, der de i mengdevis kappes ned og slepes langs jordene, før de havner på et lasteplan og kjøres langs skitne grusveier til en støvete kjeller for tørking ...

Sånn sett kan man forvente at det følger med en viss mengde finere sand- og jordpartikler under ekstraheringen av trikomene til hasj. Men om det forklarer opplevelsene mine har jeg ingen garanti for.

Kun mine erfaringer, tanker og teorier her, og hvis andre kjenner seg igjen eller har innspill settes det pris på. Hasj er jo egentlig et fantastisk produkt, derfor er det tragisk at forbudet med manglende kvalitetskontroll skaper evig debatt og «paranoia» for sluttbrukerne hva angår innholdet i hasjen.
Anonym bruker
"Tykk Gjørs"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg elsker hasj.Dvs jeg gjorde før.Noe er galt med dagens hasj,sluttet.
(Om mulig) gro det selv! Givende hobby og gir deg full kontroll.
Det blir jo ofte håndknadd i ett skur av 40 menn uten hygiene da
Sitat av CannaLars Vis innlegg
(Om mulig) gro det selv! Givende hobby og gir deg full kontroll.
Vis hele sitatet...
Helt enig, og jeg gjorde dette en gang for mange år siden med gode resultater. Ellers har jeg vært heldig med tilgang på høykvalitets norskgrodd grønt mesteparten av karrieren min, noe som selvsagt har blitt prioritert foran smuglerhasj.

Men synd at et så flott produkt som hasj egentlig er skal preges av usikkerhet rundt innhold og alskens lugubre mennesker involvert i produksjon og smugling. Hasjen jeg var usikker på, men som egentlig oste kvalitet, kastet jeg i søpla, selv om det potensielt kan ha vært en unødvendig tabbe.

Jeg har gitt opp hasj, gidder uansett ikke støtte kriminelle nettverk bestående av utlendinger med høyst tvilsom moral og omtanke for oss kunder i nord.
Det jeg har blitt fortalt er at det er sandstøv. Ganske vanskelig å unngå når man er omgitt av knusktørr jord og banker løs på plantene. Bedre kvalitet har som regel mindre av det.
Fuck Mr. Plod!
De står jo å slår planten i bakken i ett lite murhus. Kanskje litt rester av Afghanistansk gulv?
Så røyk hasjen deres med sigarettfilter, så sparer man lungene litt for de disse urenhetene. Det tar noe av smaken, man at det fjerner mye av funken har jeg aldri lagt merke til.