Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  1 399
Anonym bruker
"Lystig Torsk"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Heisann! Satt av alt av fleinen jeg har plukket til tørk for 2 dager siden. Sjekket de idag og en ganske stor del av de krøyp det småe hvite larver på, mange av soppene så ut som var helt ødelagt og fikk litt panikk når jeg så de så endte opp med og kaste cirka halvparten.. Fant ut i ettertid at larvene var helt normalt og kommer ut av så og si hver sopp når de begynner og tørke, har dere noen erfaring med dette? var jeg teit som kastet cirka 10g nå?😂
Det stemmer at det er helt normalt å finne flein bosatt av larver, og at de vil krype ut når soppen begynner å tørke. Plukk ut soppen, så ligger de tørre larvene igjen på papiret.

Hvis soppen ellers så fin og frisk ut, var det dumt å kaste dem, men var de begynt å råtne og så udelikate ut, var det helt sikkert like greit.