Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  101 42176
Tøfft!!
Du finner mye kule ting altså

Bra jobba.
Enigma exploration
sydhavskongen's Avatar
Trådstarter
Sitat av olavXO Vis innlegg
Tøfft!!
Du finner mye kule ting altså

Bra jobba.
Vis hele sitatet...
Takk for det, Olav
Takker for omvisningen her, på søndag. Absolutt verdt turen og greit å komme seg ut en liten tur og få en pause fra ribba og riskremen :-)

Men, tror det var ganske usunn luft i den ene kjelleren vi fant. Kjente at fikk vondt i halsen og ble skikkelig tett i nesa på turen hjemover og utover kvelden
Enigma exploration
sydhavskongen's Avatar
Trådstarter
Forrige helg var Jerazol med en tur til den gamle militærleiren som jeg besøkte i forrige bildepost . Blant annet tok vi en nærmere titt på strukturen som vises på bilde nr. 3 i post 46. På toppen av klossen var det et kumlokk som vi fikk opp. Var også innom en kjeller med litt usunn luft.

http://farm4.staticflickr.com/3809/11778114136_a41af801f7_z.jpg
Kummen.

Men, i dag skulle jeg få være med Jerazol på tur. Målet denne snøfattige Januar-søndagen var en gammel togtunnel som ikke ligger så altfor langt fra den gamle fabrikken, fra post 35.

http://farm6.staticflickr.com/5546/11777769684_e12c02d777_z.jpg
Er noe eget med gamle togtunneler. Dette er håndverk på høyt nivå. Mørket og lyden av vann som drypper fra taket er bare med på å bygge oppunder stemninga.

http://farm8.staticflickr.com/7460/11777357515_aed63a2581_z.jpg

http://farm8.staticflickr.com/7380/11778133836_b0734dbd72_z.jpg

http://farm6.staticflickr.com/5540/11777610843_a1ffb7f175_z.jpg
På vei ut….

Men så… Noe manifesterte seg i utgangen.
http://farm3.staticflickr.com/2881/11777794804_573bfa8d0d_z.jpg

Dette var en utrolig artig tur, så tusen takk til Jerazol for at jeg fikk være med. Og takk for gode fototips. Ble dessverre brått slutt på fotograferingen da stativ + kamera velta i gjørma. På vei hjem stakk vi innom et gammelt, ekkelt forlatt hus. Måtte knipse med mobilen, så bilder herfra havner på Instagram (DESTROYED_MACHINE).
Solid gold!!
Så vanvittig spennende den tunnelen.
Fint dokumentert
Ble jo noen veldig kule bilder. Likte spesielt godt det med de dryppedingsene som hang ned på ene enden av tunnelen. Håper du fikk vasket linsa da du kom hjem. Var kanskje bra det veltet der det gjorde og ikke litt lenger nede i tunnelen

http://farm6.staticflickr.com/5514/11781277903_59bd74aeb3_z.jpg

Min versjon av dryppesteinene
Enigma exploration
sydhavskongen's Avatar
Trådstarter
Sitat av olavXO Vis innlegg
Solid gold!!
Så vanvittig spennende den tunnelen.
Fint dokumentert
Vis hele sitatet...
Takk for det Den tunnelen ligger nå høyt oppe på "kule steder" lista mi, hehe.

Sitat av Jerazol Vis innlegg
Ble jo noen veldig kule bilder. Likte spesielt godt det med de dryppedingsene som hang ned på ene enden av tunnelen. Håper du fikk vasket linsa da du kom hjem. Var kanskje bra det veltet der det gjorde og ikke litt lenger nede i tunnelen

http://farm6.staticflickr.com/5514/11781277903_59bd74aeb3_z.jpg

Min versjon av dryppesteinene
Vis hele sitatet...
Takk, Tommy Har fått bort det verste, men utrolig hvor det har trengt inn. Men kunne helt klart vært verre

Ble forbanna kult det dryppsteinsbildet ditt
Et par bilder til fra det litt tvilsomme huset vi var innom til slutt. (og etter dette lover jeg å slutte å kuppe tråden din ;-) )

http://farm4.staticflickr.com/3816/11802861845_ca6fe9882e_z.jpg
http://farm6.staticflickr.com/5521/11803614816_2c8e321df4_z.jpg
Og, selvsagt... det obligatoriske pianoet (det skal sies at i dette huset så var det ikke bare et piano, men også et flygel. Altså 2 for prisen av en her)
http://farm4.staticflickr.com/3740/11802859785_505f35a237_z.jpg
Dæschken..Bildene av den tunnelen var flott!! Props for kult funn og fine bilder. Thanks for sharing.

-Caveman 001-
Sitat av sydhavskongen Vis innlegg
Ja dette stedet er dritkult Mye rart å finne om man leter litt.
Vet jeg burde si B når jeg har sagt A, men holder på den hemmeligheten litt til Vil ta det med de rette instanser før jeg nevner det her, hehe.
Vis hele sitatet...
Så? Hva var det?
Enigma exploration
sydhavskongen's Avatar
Trådstarter
Sitat av Jerazol Vis innlegg
Et par bilder til fra det litt tvilsomme huset vi var innom til slutt. (og etter dette lover jeg å slutte å kuppe tråden din ;-)
Vis hele sitatet...
Tøft, men den stakkars bamsen ser så misbrukt ut, haha :P
Null stress, bare å kuppe i vei

Sitat av Cavemen Vis innlegg
Dæschken..Bildene av den tunnelen var flott!! Props for kult funn og fine bilder. Thanks for sharing.

-Caveman 001-
Vis hele sitatet...
Takk for det, hulemann Dette fantastiske funnet må krediteres Jerazol.

Sitat av Exothermal Vis innlegg
Så? Hva var det?
Vis hele sitatet...
Ikke noe annet enn et par tonn med kjemikalie-beholdere med ymse innhold som lå dynga opp i skogen der. Tydeligvis fra den militære driften. Grunneier har nå en prosess på saken.
Sitat av sydhavskongen Vis innlegg
Tøft, men den stakkars bamsen ser så misbrukt ut, haha :P
Vis hele sitatet...
Håper bare ikke bamsen har blitt brukt til ting under belte, hvis du skjønner hva jeg mener.
Sitat av øyvind95 Vis innlegg
Håper bare ikke bamsen har blitt brukt til ting under belte, hvis du skjønner hva jeg mener.
Vis hele sitatet...
Tja, ikke så greit å si. Som du kan se på bildet så har den bare ett bein igjen. Det andre beinet var revet av og hadde etterlatt seg et strategisk plassert hull
▼ ... over en måned senere ... ▼
Enigma exploration
sydhavskongen's Avatar
Trådstarter
Kjeda meg i dag så satte meg i bilen og dro ned til mine gamle jaktmarker på Grorud. Som den tognerden jeg er, måtte jeg innom Nyland for å se om det stod noe kult der.



På vei ut fikk jeg øye på noe nede ved Alna elven. Dette var en lang trekantformet steinstruktur. Her og der var det plassert kummer og heldigvis var en av dem åpen så jeg fikk sett hva dette var for noe. Ut ifra fargen, lukta og hastigheten på vannet så er nok dette en avløpskanal.



Kåla rundt at og frem i området der en times tid og fant flere små bruer som leder kanalen over elven. Utover det lå det ganske mye jernskrot i skogen der, samt en del gamle uteligger leirer.



Enigma exploration
sydhavskongen's Avatar
Trådstarter
Nok en grå og trist søndag. Perfekt vær for utforskning av gamle militærleirer. Fikk med meg en kompis opp til en nedlagt leir som ligger like utenfor Oslo. Tenkte det var greit å få kikka litt rundt her før alt rives og det bygges nytt.
Mange av bygningene huser nå diverse foretak, men her og der fant vi noen tomme bygninger med etterlatenskaper fra driftsperioden. Noen av dørene var også ulåst, så vi kikka litt rundt. Her er et lite utvalg av bildene fra turen.


Usikker på hva dette er. Kanskje et lager for ammunisjon ettersom det er tre separate betongkasser med overbygg.


Berederrommet i kjelleren til sanitærbygningen.


Kjellerkorridor i et av de største byggene.


Målskivebua ved skytebanen


Ved siden av børsemaker verkstedet ligger lagerblokker for håndvåpen. Lå en perm på gulvet som fortalte at det var lagret AG-3 og Glock pistoler i rommet. Ser også ut som noen har vært veldig ivrige etter å komme inn i blokkene, da noen av ståldørene var dratt rett av hengslene.


Etter runden i leiren dro vi videre ned mot Grorud for å titte litt i et gammelt steinbrudd, hvor det finnes spor etter tysk aktivitet fra krigen. Bilder herfra kommer senere.
Oooh, dette så jo dritkult ut. Sender en PM ;-)
Det øverste bildet ser ut som standard våpen/ammunisjons kasuner til forsvaret, lignende er fremdeles i bruk.
Enigma exploration
sydhavskongen's Avatar
Trådstarter
Sitat av Espen K Vis innlegg
Det øverste bildet ser ut som standard våpen/ammunisjons kasuner til forsvaret, lignende er fremdeles i bruk.
Vis hele sitatet...
Har kommet frem til det samme Mener å huske det stod noen slike plassert enkeltvis rundt om på Setermoen, når jeg var der for noen år siden.
Digger bilder fra militærleirer og liggnende. Good work, keep it up sydhavskongen :-)
Som UrbanFreak86, digga de siste bildene der, så ut som et morsomt sted å utforske! Flotte bilder!!
Enigma exploration
sydhavskongen's Avatar
Trådstarter
Sitat av UrbanFreak86 Vis innlegg
Digger bilder fra militærleirer og liggnende. Good work, keep it up sydhavskongen :-)
Vis hele sitatet...

Sitat av Todd Vis innlegg
Som UrbanFreak86, digga de siste bildene der, så ut som et morsomt sted å utforske! Flotte bilder!!
Vis hele sitatet...
Takker for hyggelige tilbakemeldinger folkens
Enigma exploration
sydhavskongen's Avatar
Trådstarter
Slenger ut noen bilder fra det siste stedet vi besøkte på søndag. Dette er på Grorud og er et av de stedene som gjorde meg interessert i det gamle og forlatte. Som liten guttunge på 90-tallet snek vi oss rundt der og utforsket, stadig på vakt etter de skumle mopedgutta som brukte området som crossbane X)



Dette er egentlig et gammelt steinbrudd for Grorud-granitt og jernbaneballast. Her er det merkelige betongkonstruksjoner i fjellet og skinnesystemer. Skogen rundt er overstrødd med gamle bøtter, bilvrak og annet jernskrot.





Det er også tydelige tegn til at området ble brukt av tyskerne under krigen. MG-stillinger som dekker veien inn, spor i fjellet etter skudd fra luftvernkanon som sikkert ble vedlikeholdt og testet ved våpenarsenalet som ble opprettet nedenfor bruddet.

Hjemmefronten har også luska rundt her i krigens dager. I mai 1944 ble arsenalet sprengt av sabotører.

Bajjas har også vært her tidligere å filmet, så sjekk ut you-tube kontoen hans.
http://youtu.be/rTEdarSa9yE
De som tipset meg om stedet kalte det tyskerfjellet sikkert etter aktiviteten under krigen.

Det finnes veldig lite info om stedet, men de lager nå et steinhuggermuseum på Grorud.
Damen som leder det sa at steinbruddet ble etablert ved utbyggingen av jernbanen, det har hatt litt lav prioritet fordi romsås er veldig mye mer interessant, men hun sa de skulle se på det.

Hun er både ivrig og flink, så med tiden får vi kanskje svar.
I mellomtiden så kan vi jo kose oss med fotogent skrot.
Enigma exploration
sydhavskongen's Avatar
Trådstarter
Sitat av bajjaz Vis innlegg
De som tipset meg om stedet kalte det tyskerfjellet sikkert etter aktiviteten under krigen.

Det finnes veldig lite info om stedet, men de lager nå et steinhuggermuseum på Grorud.
Damen som leder det sa at steinbruddet ble etablert ved utbyggingen av jernbanen, det har hatt litt lav prioritet fordi romsås er veldig mye mer interessant, men hun sa de skulle se på det.

Hun er både ivrig og flink, så med tiden får vi kanskje svar.
I mellomtiden så kan vi jo kose oss med fotogent skrot.
Vis hele sitatet...
Kult at du har snakket med museet. Var faktisk inne på tanken om å dra en tur dit på lørdag
Blir spennende å se om dem kan finne ut noe.

Hjemmefrontmuseet måtte dessverre melde pass på denne, men de regnet med at Groruddalen historielag visste mer. Vi får se hva dem svarer.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Enigma exploration
sydhavskongen's Avatar
Trådstarter
Endelig kom sola, asfalten ble tørr og motorsykkel abstinensene slo til for fullt. Siden Harley’n ble solgt i fjor høst måtte jeg gjøre noe for å få tankene over på noe annet, så derfor ble det utforskningstur i solskinnet i stedet.

Hoppa i bilen å kjørte den lange veien ned til Høgås fort i Fetsund for å se om det var noe spennende der. Bortsett fra nydelig utsikt over Øyeren var det bare masse mosegrodd stein stabla oppå hverandre.
Dro derfor tilbake mot Lillestrøm igjen og stoppa innom Fetsund lenser for å knipse litt. Dette er et gammelt tømmersorteringsanlegg som var i drift fra 1861 til 1985. I dag er det et museumsområde. Ble dessverre ymse kvalitet på bildene da jeg har kjøpt meg en ny linse som jeg fortsatt prøver å bli kjent med. Her er i all noen bilder fra anlegget.


Landsatte potongbruer.


Detalj av taljeverk på båtslipp.


Varpebåten “Nøkken”.


Flere potongelementer.


Depotområdet.

Etter besøket på lensene kjørte jeg litt rundt og smatt innom en plass jeg vet Jerazol har besøkt før. Her fant jeg også en del kule ting, men poster bilder av det senere.

Etter besøket på lensene dro jeg videre. Kåla att og frem på diverse småveier og plutselig spotta jeg et gammelt bygg inne mellom trærne. Kjempekoselig sted…







Etter å ha kjørt litt til, parkerte jeg bilen og gikk for å finne turens siste objekt. Selve gåturen inn var verdt hele utflukten. Landskapet var som tatt rett ut fra en post-apokalyptisk verden. Sprukken asfalt, rustent skrapmetall som lå i veikanten, den grå creepy skogen som omga de brune åpne jordene… Nei, da var sydhavskongen i sitt ess.
Kom så frem til et gammelt militært anlegg. Lurer på om det kan ha vært en lyttestasjon. Området rundt var overstrødd med antennefundamenter og forankringspunkter for vaier. Inne på selve anlegget var det en håndfull bygninger som var godt låst med solide hengelåser. Dessverre var det spor etter hærverk på noen av husene. Poster bare et bilde inne fra anlegget, da jeg er usikker på om det er noe form for drift der. Summa i alle fall godt fra et luftavkast på “bunkeren”.



Tråkka så inn i skogen på baksiden av anlegget og gikk umiddelbart på dette drivhuset… Veldig malplassert og en smule creepy.

Sist endret av sydhavskongen; 8. mars 2014 kl. 21:12. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Ja, Høgåsbatteriet er ikke så veldig spennende akkurat, men det er jo en batteristilling og de er sjelden veldig avanserte :-)
Det siste anlegget er helt nedlagt. Alt utstyret ble demontert og fjernet og mastene sprengt ned i 2009. Forsvaret har vel et lite håp om å få solgt anlegget så det er nok derfor at avfukting/ventilasjon fremdeles står på, selv om jeg har litt problemer med å skjønne hvem som skulle være interessert i å kjøpe et anlegg der all motorisert ferdsel den siste kilometeren opp til døren er forbudt pga. fredningsbestemmelser
Enigma exploration
sydhavskongen's Avatar
Trådstarter
Sitat av Jerazol Vis innlegg
Ja, Høgåsbatteriet er ikke så veldig spennende akkurat, men det er jo en batteristilling og de er sjelden veldig avanserte :-)
Det siste anlegget er helt nedlagt. Alt utstyret ble demontert og fjernet og mastene sprengt ned i 2009. Forsvaret har vel et lite håp om å få solgt anlegget så det er nok derfor at avfukting/ventilasjon fremdeles står på, selv om jeg har litt problemer med å skjønne hvem som skulle være interessert i å kjøpe et anlegg der all motorisert ferdsel den siste kilometeren opp til døren er forbudt pga. fredningsbestemmelser
Vis hele sitatet...
Hadde ikke så store forventninger heller, men greit å ha vært der.

En annen ting jeg tenkte på med lyttestasjonen, den ligger jo veldig lavt i terrenget. Må da bli rimelig vått der inne ved flom, som det jo er en del av i strøket der. Kommer til å bli sånn hippie landsby der vettu. Null motorisert ferdsel, langt fra folk, midt i et naturreservat...
Sitat av Jerazol Vis innlegg
hvem skulle være interessert i å kjøpe et anlegg der all motorisert ferdsel den siste kilometeren opp til døren er forbudt pga. fredningsbestemmelser
Vis hele sitatet...
De med helikopter
Sist endret av øyvind95; 9. mars 2014 kl. 20:27.
Enigma exploration
sydhavskongen's Avatar
Trådstarter
Sitat av øyvind95 Vis innlegg
De med helikopter
Vis hele sitatet...
Alt som har motor og kan forstyrre fuglelivet i naturreservatet der er nok forbudt. Helikopter, motorbåt, ja til og med paraglider-folk har blitt hengt ut mens dem har flydd over det området.

Om jeg skulle kjøpt det anlegget, måtte jeg i samme slengen investert i en slik: http://normikk.us/trehjuls-elektrisk-varesykkel.html X-)

Hadde sikkert blitt baluba med el-sykkel og...
▼ ... over en uke senere ... ▼
Enigma exploration
sydhavskongen's Avatar
Trådstarter
Kun 10 minutters kjøretur hjemmefra og ikke langt fra den ene militærleiren jeg har besøkt tidligere, ligger det en del sandtak og steinrelatert industri. Tenkte det kunne være greit å titte litt rundt der, og jaggu var det verdt turen. Innhylla i et skogholt fant jeg et gammelt sandtak med diverse etterlatenskaper. Her er noen bilder fra turen:


Lå mye skrapmetall strødd rundt om i dette området. Blant annet denne safen.


Tror dette har vært et pumpehus. Var en dyp kum inne der og et slags rørarrangement under gulvet. Må titte litt mer på denne etter hvert.


Kom så over denne gamle brakka. Lå en del gamle brosjyrer og info for Franzefoss bruk der inne. Tipper fra 70/ tidlig 80-tall.







Wasteland blues
Enigma exploration
sydhavskongen's Avatar
Trådstarter
Ny søndag, ny tur. Dro tilbake til den ene militærleiren jeg har besøkt før. Var fortsatt noen objekter som jeg ikke hadde fått sjekka ut, rett og slett fordi jeg ikke fant dem sist jeg var der.
Starta med å svippe innom en av kjellerne som jeg og Jerazol titta på ved et tidligere besøk.




Move like a ghost… Første og mest sannsynlig siste bilde av Sydhavskongen på Freakforum 

Like oppi lia, inni et skogholt, bak et piggtrådgjerde og et steinkast fra et sted med mange, mange mange overvåkningskameraer ligger dette bygget. La fra meg sekk og stativ, snek meg inn, tok noen bilder og trakk meg ut igjen. Spennende sted








Var også et skytebanehus jeg ikke hadde funnet tidligere, mest fordi hele området er fullt av nedfallstrær og kratt som gjør det riiiimelig vanskelig å bevege seg rundt der. Men nedi et dalsøkk hvor det fortsatt var snø igjen på bakken, fant jeg en målskivebrakke og denne skytebane konstruksjonen.

Wow, ligger det såpass mye snø der fremdeles. Kult med det huset. Kikket litt på det på flyfoto etter sist gang vi var oppover der, men antok at det var en del av anlegget ved siden av og at det derfor var i bruk. Så ut som en skikkelig soppfabrikk det der
Enigma exploration
sydhavskongen's Avatar
Trådstarter
Sitat av Jerazol Vis innlegg
Wow, ligger det såpass mye snø der fremdeles. Kult med det huset. Kikket litt på det på flyfoto etter sist gang vi var oppover der, men antok at det var en del av anlegget ved siden av og at det derfor var i bruk. Så ut som en skikkelig soppfabrikk det der
Vis hele sitatet...
Var blitt ganske bart der oppe nå, men enkelte steder var det overraskende mye snø. Samme her, har også trodd at det tilhørte anlegget, så var gøy å se at det stod tomt. Var ikke noe koselig der inne, så jeg brukte maske og var raskt ute igjen
▼ ... over en måned senere ... ▼
Hei Sydhavskongen!

Meget fine bilder!

Jeg lurer veldig på hvor du fant togtunnelen og militærleiren? Og generatorstasjonene? Du er kjempe flink til å finne unike steder og vil gjerne besøke dem og se selv!
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Enigma exploration
sydhavskongen's Avatar
Trådstarter
Har hatt en liten pause fra urban exploring, men i dag var det endelig tid for en ny utflukt. Det er et fjellanlegg her på østlandet jeg lenge har hatt lyst til å se, så etter en del korrespondanse att og frem, fikk jeg endelig tak i eieren av anlegget.
Disse satte meg igjen i kontakt med vaktmesteren som drifter stedet, så jeg kunne få bli med på en omvisning. Siden Jerazol hadde godt av å ta en pause fra husarbeid og unger, fikk han være med og

Kameraet jeg har brukt på denne turen var et lite kompaktkamera, så det ble noe begrensa med knipsing i de mørkeste områdene, men om vi er heldige klasker vel Jerazol ut noen kvalitetsbilder også. Her kommer noen gufs fra den Kalde krigen:















Stor takk for at jeg fikk bli med :-) Dette anlegget har vært på ønskelisten lenge.
Synes bildene du tok med X20-en ble bra jeg. Som jeg sa i bilen på vei inn så er jeg i alle fall generelt godt fornøyd med bildene jeg har tatt på forgjengeren til det kameraet, som jeg har selv.

Likte veldig godt de telefonene med klistermerkene "Du snakker!! Hvem lytter?" Skulle gjerne sagt at det var litt god gammel kald krig-paranoia, men jeg har ingen illusjoner om at det ikke finnes oppdaterte versjoner av disse klistermerkene på dagens datamaskiner etc. i forsvaret :-)
Enigma exploration
sydhavskongen's Avatar
Trådstarter
Jeg ble litt overraska når bildene kom over hit i Freak. På min pc er de i alle fall litt mer "knudrete" her inne, enn i Flickr. Menmen. Uansett veldig fornøyd med X20'n og bildekvaliteten.

Paranoiaen er der garantert den dag i dag også. Men klistremerkene følger nok Forsvarets nye profileringspolicy mye bedre. Nå om dagen merkes jo "alt" med at det tilhører Forsvaret
Ojojoj!!! Det får en si...av med hatten for fine bilder fra noe som må ha vært et helt rått sted å besøke, liker hvordan det ser relativt untouched ut! Gleder meg til å se hva det neste blir.. alltid spennede å følge med!
Ah, dere var der inne, ja...i et av rommene som overser kommandorommet er det noen knapper med teksten «Nike» på. Det gir meg litt chills...Nike var ikke til å spøke med. Dessverre er det meste som er igjen av Nike i mitt området avhendet og vanskelig å se spor.
Enigma exploration
sydhavskongen's Avatar
Trådstarter
Sitat av Cavemen Vis innlegg
Ojojoj!!! Det får en si...av med hatten for fine bilder fra noe som må ha vært et helt rått sted å besøke, liker hvordan det ser relativt untouched ut! Gleder meg til å se hva det neste blir.. alltid spennede å følge med!
Vis hele sitatet...
Takk for nok en hyggelig tilbakemelding, Hulemann
Dette er helt klart et av de kuleste stedene jeg har sett. Men følg med, har flere interessante steder som står på planen. Har også tidligere i år vært å sett på et annet gammelt kald krig anlegg, men har vært litt skeptisk til å poste bilder derfra.

Sitat av Scampi Vis innlegg
Ah, dere var der inne, ja...i et av rommene som overser kommandorommet er det noen knapper med teksten «Nike» på. Det gir meg litt chills...Nike var ikke til å spøke med. Dessverre er det meste som er igjen av Nike i mitt området avhendet og vanskelig å se spor.
Vis hele sitatet...
Hehe, ja man får litt frysninger når man ser slikt. Vi fant også en sånn telefonsentral med linjer til veldig mange installasjoner rundt om på Sør og Østlandet. Veldig spesielt Når det gjelder Nike ,så.... "SENSURERT"...
Sist endret av sydhavskongen; 9. juli 2014 kl. 14:50. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Med været vi har hatt i det siste, så har det ikke blitt så mye tid til å sitte inn og redigere bilder, men har i alle fall fått kikket gjennom dem og tror dette må være en av favorittene:

Først og fremst, veldig fine bilder!

Ble hendvist til denne tråden da jeg spurte forumet om det var noen steder å explore på Jessheim, men har ikke sett noe her enda som ser kjent ut. Jeg bor på Jessheim og er 15 år, og vil gjerne finne noen steder å explore der.

Kan du hjelpe meg Sydhavskongen?

Takk på forhånd!
▼ ... over en uke senere ... ▼
Stilig sted, skikkelig kald krig følelse over denne plassen.

Kan du høre med vaktmesteren om du kan videre sende kontakt informasjon til meg så jeg kan lage en sak for festningsverk om dette stedet?
▼ ... over en måned senere ... ▼
Enigma exploration
sydhavskongen's Avatar
Trådstarter
Har vært altfor lite utforskning av steder den siste tida, så kjente det var på tide med en ny tur. Ikke så langt fra der jeg bor ligger det lagerbygg som for en tid tilbake ble truffet av et stort jordras.

[IMG]1 by Enigma_Exploration, on Flickr[/IMG]

80% av bygningsmassen står fortsatt, men har fått seg en real trøkk og regnes som ekstremt ustabil etter hva jeg har hørt. Tok meg en tur til dette stedet for å ta en titt og prøve ut noen nye teknikker. Turte ikke å gå inn i selve hovedbygget. Stedet virka rett og slett altfor utrygt.

[IMG]2 by Enigma_Exploration, on Flickr[/IMG]

[IMG]3 by Enigma_Exploration, on Flickr[/IMG]

Dette bildet er tatt fra lasterampa og innover i lagerlokalet. Mens jeg står å justerer kameraet og rigger opp for et nytt bilde, får jeg øye på konturene av to personer inne i lokalet som beveger seg mellom reolene. Det som er merkelig er at dette stedet ligger et stykke fra andre hus, og det var ingen biler å se rundt bygget, så hvem disse personene var er ikke godt å si. Mulig vektere, men da burde det vært en bil i nærheten. Om dem så meg, er jeg ikke sikker på, men fant ut at det var på tide å trekke seg rolig tilbake.
Sitat av sydhavskongen Vis innlegg
Dette bildet er tatt fra lasterampa og innover i lagerlokalet. Mens jeg står å justerer kameraet og rigger opp for et nytt bilde, får jeg øye på konturene av to personer inne i lokalet som beveger seg mellom reolene. Det som er merkelig er at dette stedet ligger et stykke fra andre hus, og det var ingen biler å se rundt bygget, så hvem disse personene var er ikke godt å si. Mulig vektere, men da burde det vært en bil i nærheten. Om dem så meg, er jeg ikke sikker på, men fant ut at det var på tide å trekke seg rolig tilbake.
Vis hele sitatet...
Hvis du ser på det siste bildet ser du at det står en bil inne i lagerlokalet.
Enigma exploration
sydhavskongen's Avatar
Trådstarter
Sitat av øyvind95 Vis innlegg
Hvis du ser på det siste bildet ser du at det står en bil inne i lagerlokalet.
Vis hele sitatet...
KØDDER DU, hehe?

Neida, jeg tror den bilen har stått der en stund. Går ikke frem av bildet men den var liksom blokka inne av masse rot.
Rått fjellanlegg, helt konge :-)
Hadde kult å eie noe slikt, vis man ikke trengte å bekymre seg over vedlikeholds kostnadene.

Mye spennende tilsalgs om dagen :
http://www.skifte.no/alleeiendommer/...1249&category=

http://www.skifte.no/alleeiendommer/...1249&category=

http://www.skifte.no/alleeiendommer/...1249&category=
Sitat av sydhavskongen Vis innlegg
Dette bildet er tatt fra lasterampa og innover i lagerlokalet. Mens jeg står å justerer kameraet og rigger opp for et nytt bilde, får jeg øye på konturene av to personer inne i lokalet som beveger seg mellom reolene. Det som er merkelig er at dette stedet ligger et stykke fra andre hus, og det var ingen biler å se rundt bygget, så hvem disse personene var er ikke godt å si. Mulig vektere, men da burde det vært en bil i nærheten. Om dem så meg, er jeg ikke sikker på, men fant ut at det var på tide å trekke seg rolig tilbake.
Vis hele sitatet...
Virker som om det har vært mye trafikk i lokalene der fra "utenlandske transportører" i det siste. Kanskje det var noen av disse du så? I alle fall to separate hendelser:
http://eub.no/nyheter/teppetyver-tatt-p-fersken
http://www.rb.no/lokale_nyheter/article7586883.ece
Er vel kanskje ikke helt usannsynlig at naboene holder et litt ekstra godt øye med området slik at man fort kan få seg en prat med Onkel politi om man ikke passer seg
Sist endret av Jerazol; 16. september 2014 kl. 14:14.
Enigma exploration
sydhavskongen's Avatar
Trådstarter
Sitat av UrbanFreak86 Vis innlegg
Rått fjellanlegg, helt konge :-)
Hadde kult å eie noe slikt, vis man ikke trengte å bekymre seg over vedlikeholds kostnadene.

Mye spennende tilsalgs om dagen :
http://www.skifte.no/alleeiendommer/...1249&category=

http://www.skifte.no/alleeiendommer/...1249&category=

http://www.skifte.no/alleeiendommer/...1249&category=
Vis hele sitatet...
Se der ja Enig, hadde vært dødsfett å eid et sånt anlegg. Tror jeg ville tatt det på den øya jeg.

Sitat av Jerazol Vis innlegg
Virker som om det har vært mye trafikk i lokalene der fra "utenlandske transportører" i det siste. Kanskje det var noen av disse du så? I alle fall to separate hendelser:
http://eub.no/nyheter/teppetyver-tatt-p-fersken
http://www.rb.no/lokale_nyheter/article7586883.ece
Er vel kanskje ikke helt usannsynlig at naboene holder et litt ekstra godt øye med området slik at man fort kan få seg en prat med Onkel politi om man ikke passer seg
Vis hele sitatet...
Må ha vært noen slike tjuveradder jeg så ja.
Om man skulle være så "uheldig" å støte på lovens lange arm på slike steder, så lønner det seg nok å bare være ærlig om sitt ærend der. I alle fall for vår del. Jeg var jo tross alt bare nede ved bekken der for å fotografere den lokale beverbestanden, da jeg så det sammenraste lagerbygget
Sist endret av sydhavskongen; 18. september 2014 kl. 21:17. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av sydhavskongen Vis innlegg
Se der ja Enig, hadde vært dødsfett å eid et sånt anlegg. Tror jeg ville tatt det på den øya jeg.
Vis hele sitatet...
Kråkvåg fort var en veldig kul plass, uten tvil. Skulle ønske jeg hadde kommet meg mer inn i anleggene da jeg var der, men de var fremdeles forsvarlig låst :-) Ligger en del bilder derfra, her: http://jerazol.wordpress.com/2012/08/15/krakvag-fort/

Sitat av sydhavskongen Vis innlegg
Må ha vært noen slike tjuveradder jeg så ja.
Om man skulle være så "uheldig" å støte på lovens lange arm på slike steder, så lønner det seg nok å bare være ærlig om sitt ærend der. I alle fall for vår del. Jeg var jo tross alt bare nede ved bekken der for å fotografere den lokale beverbestanden, da jeg så det sammenraste lagerbygget
Vis hele sitatet...
Hehe, helt klart. Har hørt at det skal være en helt spesiell art av bever nede i elva der