Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  54 31210
@Bunkerkameratene.

Dere kan jo ta turen til ladehammeren. Ved klatresenteret og bort ligger det en rekke bunkere, store og små. Fin plass
Sitat av stianue Vis innlegg
@Bunkerkameratene.

Dere kan jo ta turen til ladehammeren. Ved klatresenteret og bort ligger det en rekke bunkere, store og små. Fin plass
Vis hele sitatet...
Tok bussen forbi der når jeg gikk på ladejarlen vgs, men har enda ikke besøkt bunkerne
Sitat av Sosjojuror Vis innlegg
Kan ikke komme på å ha hørt om noen bunkere på Hemnskjel, men om det er det så skal jeg jaggu meg ta turen. Hittil har jeg bare loka rundt på de ved veien utover mot Valset i Agdenes (samt en god del på Jæren, men det er jo langt fra Trøndelag).

Forumet på kystfort.com har mye bra informasjon om bunkere o.l. Blant annet de på Hemnskjel og på Kyrksæterøra.

SPOILER ALERT! Vis spoiler

109 bunkere fra den minste og opp til Dora I (9 av disse er store til meget store bunkere, og blant de andre finnes 2 silobunkere og en PAK-bunker for 7,5cm)
30 små og store Flak-stillinger m betong/stein
5 lyskasterstillinger m betong/stein
80-90 brakker og bygninger
25-30 sokler/murer etter brakker
27 huler/tuneller/fjellanlegg
6 store tilfluktsrom i fjell
2 flyhangarer
1 sjøflyhavn
4 lokaliteter m sokler til master eller tårn
3 splintvoller til fly (stein og jord)
16 forskjellige betongkonstruksjoner
1 bro 3 metallkonstruksjoner rester etter taxebaner
1 10,5cm Flak-kanon m skjold i stilling
1 150cm lykaster finnes på lager et sted i byen
1 stor avstandsmåler i bunker
5 MG-stillinger i eller med betong, og for øvrig finnes en mengde med forskjellige skyttergraver/skytestillinger og voller som det ikke er betong i

Takk til JornN ved Kystfort.com for informasjonen.
Vis hele sitatet...
Jeg har vært i noen bunkere på Kyrksæterøra Fant ikke så mye ting der jeg var, fant litt kuler ifra 2.verdenskrig men det er alt.

De har en gammel bunker på Vinjeøra

Kan få tak i mer informasjon om noen er interessert.
Om du sender meg en pm så skal jeg prøve og forklare deg om noen gamle bunkere i stjørdals området
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Til de som vil ta seg en tur til Stjørdal/Muruvik er det en plass jeg oppdaget i helgen. Fant også litt info om plassen/han som bodde der. Kanskje ikke verdens mest spennende UE-mål, men noe er det da

http://byavisa.no/2006/03/07/den-siste-eremitt/
http://muruvikvel.com/Muruvikposten/...ber%202008.pdf (må scrolle ganske langt ned)