Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 1331
Hei, jeg ønsker kritikk på 2 bilder jeg har tatt, ene med vanlig mobil kamera og det andre med speilrefleks (og redigerte farger)
Tusen takk på forhånd!
http://i643.photobucket.com/albums/uu157/ingis95/Solnedgang.jpg
http://i643.photobucket.com/albums/uu157/ingis95/horse.jpg
Queen of Blades
Jonta's Avatar
DonorCrew
#1: Funker nok bedre om du beskjærer en del over og under. Hvit prikk nær venstre bildekant forstyrrer.
#2: Beskjær en del til venstre, bittelitt over, bittelitt på under.
Sist endret av Jonta; 29. februar 2012 kl. 23:12.
Sitat av Jonta Vis innlegg
#1: Funker nok bedre om du beskjærer en del over og under. Hvit prikk nær venstre bildekant forstyrrer.
#2: Beskjær en del til venstre, bittelitt over, bittelitt på under.
Vis hele sitatet...
Okai, takk for svar
#1: Fint motiv, men hadde vært bedre med høyere oppløsning. Og som ingis95 sier, kutt litt til venstre så den hvite prikken forsvinner.
#2: Dette syntes jeg var fint
fine kontraster i første bilde med mørk forgrund og fine fargetoner opp fra sjøen og opp mot skyene.. skulle ønske du kanskje hadde brukt mindre izo og heller brukt noen sekkunder ekstra så bilde har blitt litt lysere.

2.Bilde er også fine farger og fint.. men for og få en helhet skulle jeg ønske du hadde fått med hele "snuten" på hesten om det er det jeg skal kalle det ..
Bildet av hesten var veldig fint, men jeg hadde gjort som Jonta sier, fjernet det lille luftromet til venstre.
Kanskje beskjært hele bildet litt tettere tilogmed.
Sitat av EspenaJ Vis innlegg
fine kontraster i første bilde med mørk forgrund og fine fargetoner opp fra sjøen og opp mot skyene.. skulle ønske du kanskje hadde brukt mindre izo og heller brukt noen sekkunder ekstra så bilde har blitt litt lysere.

2.Bilde er også fine farger og fint.. men for og få en helhet skulle jeg ønske du hadde fått med hele "snuten" på hesten om det er det jeg skal kalle det ..
Vis hele sitatet...
Takk for kritikken, men uheldigvis ble det første bildet tatt med mobilkamera (Samsung Galaxy S2) så får ikke stillt på ISO osv. på den. Men skal huske på tipset ditt til senere speilrefleksbilder!
Sitat av ingis95 Vis innlegg
Takk for kritikken, men uheldigvis ble det første bildet tatt med mobilkamera (Samsung Galaxy S2) så får ikke stillt på ISO osv. på den. Men skal huske på tipset ditt til senere speilrefleksbilder!
Vis hele sitatet...
du kan stille på isoen på sII. Fra 100 til 800.
Jeg ville helt klart hørt på jonta på begge bildene (kanskje 2/1 format på det første bildet?)
Ellers ville jeg ha lekt med kurvene, og kanskje til og med en adjustmentbrush (hvis du bruker lightroom) og gjort høytonene litt mørkere i bilde nr. 2 siden det er litt forstyrrende bakgrunn.
Sitat av olaPola Vis innlegg
du kan stille på isoen på sII. Fra 100 til 800.
Vis hele sitatet...
Haha, så det ikke før nå. Takk for tipset
Av beste sort!
Kålroten's Avatar
Det første bildet var jo veldig bra til å være tatt med et mobilkamera da! Jeg ville antageligvis beskjært bildet øverst og nederst.

Bilde med hesten var jo veldig fint, likte spesielt kontrasten mellom høyre og venstre siden av hesten;oransje/gult - blått/grått.
Kp for hestebildet. Det var veldig fine farger, selvom beskjæring kunne vært annerledes.