Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 2122
Heisann folkens, bor ganske høyt oppe jeg da, så har god oversikt og mulighet for å ta bilder fra rommet mitt så tenkte å prøve å ta et par stjernebilder og se åssen det ble. Alle er tatt med Canon 550D og redigert i lightroom .


For lang lukkertid gjør om til trails som jeg faila på





Hva syns dere? Har brukt kitlensa 18-55mm, men blir mye lys fra bakken som ødelegger
Uten at jeg er noen ekspert likte jeg nr. 1 og 3. Nr. 2 kunne vært bra, men den streken til høyre var meget irriterende.
Kjøpte kameraet i går og ble med engang fasinert over astrofotografering. Men må teste å dra et øde sted hvor det er lite lys så kanskje det blir bedre da Har forresten ikke tripod engang, så må skaffe meg det også
Var virkelig himmelen så rosa/lilla? For å være helt ærlig var det dårlige bilder. Du har klart å ta bilder, men var ikke noe særlig å skryte over desverre...

Bedre lykke neste gang! Tar litt øvelse før det kommer
Sitat av iMAGINE123 Vis innlegg
Var virkelig himmelen så rosa/lilla? For å være helt ærlig var det dårlige bilder. Du har klart å ta bilder, men var ikke noe særlig å skryte over desverre...

Bedre lykke neste gang! Tar litt øvelse før det kommer
Vis hele sitatet...
Hadde hjulpet om du sa hvorfor bildene var crappy.
Sitat av iMAGINE123 Vis innlegg
Var virkelig himmelen så rosa/lilla? For å være helt ærlig var det dårlige bilder. Du har klart å ta bilder, men var ikke noe særlig å skryte over desverre...

Bedre lykke neste gang! Tar litt øvelse før det kommer
Vis hele sitatet...
Nei, himmelen er ikke rosa eller grønn, står jo at jeg har redigert det i lightroom. Men enig med deg bildene suger balle. Skulle ønske du forklarte meg hva jeg kunne gjort bedre liksom , hjelper lite å si at bildene suger , for det vet jeg jo :P
Beklager, følte bare det ble så veldige MYE å fortelle at jeg ikke helt visste om jeg gadd. Men skal ta min tid å fortelle

Nr 1.: Effekten du har lagt til med det lilla og rosa lyset er ALT for sterk. Blir nesten litt kvalm av å se på bildet. Det er et veldig irriterende tårn på fjellene som du kunne ha fjernet. Du burde tatt bildet så fjellet så mere vanrett ut og fått med mere av fjellet. Nå er det bare noen random klumper som stikker inn i bildet. Er ikke noe mere på bildet, så ikke så mye mere å si. Jo, kanskje litt lavere lukkertid. Stjerne er dradd men ikke dradd nok til å lage en kul effekt.

Nr.2.: Den stjerne streken eller hva det er på høyre siden kunne gjerne vært fjernet eller tonet ned. Lager veldig ubalanse i bildet. Det er et tårn helt nede i venste hjørne som og burde vært fjernet. Du har fått med noe veldig fint og grønt nordlys aktig i bunne, hvorfor har du ikke tatt bildet med mere av det enn den svarte himmelen? Stjerne var og veldig uklare og dårlige.

Nr.3.: Hadde du cropet bort meste parten av nedre del her kunne det blitt litt bedre. fjernet noe lys i heia og fjernet tårnet og. Desverre var det ikke så veldig fint motiv med de skyene, men du kunne sikkert fått et mye kulere bilde om du hadde prøvd det jeg sa.

Beklager total slakt her, men det er tydelig at dette er bare test bilder med det nye kameraet ditt. Ta litt tid å les på de andre fotograferingstrådene. Jeg har blant annet lagt inn en del responser der og sammen med andre. Det kan du lære en del av

du har i det minste et godt utgangspunkt, et bra kamera. Stå på så kommer det seg
Jo takk for tips Men for lenge lenge siden var det en tråd her på freak som handla om stjernefotografering men finner den ikke igjen, der var det masse tips å få. Men tror jeg holder meg til filming istedenfor, foto var ikke helt mitt greie. Grunnen til at jeg kjøpte 550d var jo pga magic lantern og filming. Så forvent en video snutt i nærmeste fremtid fra meg og hellotitty !
Tenker nok på denne?

Er isåfall langt ifra hva du har tatt, hehe
Du må resize bildene dine man!
Gratulerer med dagen forresten
Det er greit å bruke flitere, men i moderasjon. Ser ut som en 14 år gammel jente har gått helt berserk i Photoshop.
Kan nesten ikke si så mye om bildene, siden de er så begravd i filtere..
▼ ... over en uke senere ... ▼
Bumper her så vi slipper en ny tråd med stjernebilder.
Last opp deres egne også, hvis dere har noen da vel