Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 3933
Har kjøpt meg ny lader til pc'en, men bare for å dobbelsjekke så så jeg om output var lik som den gamle. Men den nye gir 90W i stedet for 65W. Men volten er lik.
Er det skadelig for maskinvare/batteri å bruke denne laderen?
Nei det skal ikke være skadelig å bruke en 90W lader. du vil lade mye fortere men ingenting skal kunne bli ødelagt.

Men hvordan er det med Ampere? er det samme på begge laderene? ( output )

EDIT: hvilken maskin er det snakk om forresten?
Sist endret av WhiteHat; 29. mai 2011 kl. 14:25.
Gamle gir ut 3.25A mens den nye gir 4.5A :s
Er en Lenovo R61i

EDIT: Så under maskinen nå. Der står det 3.5A/4.5A. Så da er det vel greit?
Sist endret av fulloggal; 29. mai 2011 kl. 14:29.
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Det er jo logisk at den kan levere mer amp mtp at watten øker uten at spenningen gjør det.

Men som sagt, det gjør ingenting og har eventuelt bare positive innvirkninger.
Sitat av fulloggal Vis innlegg
Gamle gir ut 3.25A mens den nye gir 4.5A :s
Er en Lenovo R61i

EDIT: Så under maskinen nå. Der står det 3.5A/4.5A. Så da er det vel greit?
Vis hele sitatet...
Eneste forskjellen blir at batteriet lades opp fortere Mulig batteriet i laptopen får noe mindre levetid men ikke mye.
Sitat av fulloggal Vis innlegg
Gamle gir ut 3.25A mens den nye gir 4.5A :s
Er en Lenovo R61i

EDIT: Så under maskinen nå. Der står det 3.5A/4.5A. Så da er det vel greit?
Vis hele sitatet...
skal gå helt fint det

forskjellen på 65W og 90W er nok at du vil lade litt fortere en ved en 65W
Ah, ok Hater å styre med ting jeg ikke har peiling på
Tusen takk for hjelp
Sitat av Reow9 Vis innlegg
Eneste forskjellen blir at batteriet lades opp fortere Mulig batteriet i laptopen får noe mindre levetid men ikke mye.
Vis hele sitatet...
Kan ikke se hvordan 90W adapter skal få pcen til å lade raskere hvis den uansett trekker maksimalt 65W.
Eneste forskjellen, jeg kan tenke meg, er at adapteret ikke blir like varmt.

Om du har 16A sikring i skapet går ikke hårføneren din raskere enn om du bruker den på 10A kurs.
Sist endret av tester; 29. mai 2011 kl. 15:03.
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Sitat av tester Vis innlegg
Kan ikke se hvordan 90W adapter skal få pcen til å lade raskere hvis den uansett trekker maksimalt 65W.
Eneste forskjellen, jeg kan tenke meg, er at adapteret ikke blir like varmt.

Om du har 16A sikring i skapet går ikke hårføneren din raskere enn om du bruker den på 10A kurs.
Vis hele sitatet...
Spørs litt hva som er default på modellen, min gamle 6910p fungerte helt fint på 65w, men ladet merkbart tregere under bruk enn dersom jeg brukte 90w'eren istedet, og på den forrige modellen jeg hadde kunne den ikke engang lade på 65w'eren dersom maskinen var i bruk samtidig.

Litt vanskelig å vite når man ikke vet trådstarters modells strømtrekk, men dersom det har fungert fint med 65w tidligere er det iallefall ikke noe negativt med å bruke 90w.
65W er originalladeren
Kor fort den ladar kjem vel strengt tatt an på kor mykje straum den er berekna for å lade med. Ein ladar som gjev ut meir straum vil ikkje nødvendigvis lade fortare.
Sitat av Reow9 Vis innlegg
Eneste forskjellen blir at batteriet lades opp fortere Mulig batteriet i laptopen får noe mindre levetid men ikke mye.
Vis hele sitatet...
Hvorfor leveres ikke alle laptoper med slike ladere da? Hvorfor leveres de med lavere Watt og ampere opprinnelig?
▼ ... noen uker senere ... ▼
Sitat av Amundo Vis innlegg
Hvorfor leveres ikke alle laptoper med slike ladere da? Hvorfor leveres de med lavere Watt og ampere opprinnelig?
Vis hele sitatet...
Hvorfor leveres de ikke med sukker og salt? Designerene bak pcen, har x forbruk, og vil istedenfor at det skal kunne brukes samme lader på alt, at de skal kjøpe mer fra dem.