Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  22 14711
Hei

Vi er en guttegjeng som vurderer å skaffe en øl-keg + trykktank/øltønne.
http://www.stpats.com/images2006/15gallonkeg.jpg

Det vi lurer på er hvor er det mulig å skaffe dette billig?
Det skal uansett ikke være mindre enn 30 liter.

Har sett denne tråden her, men den er så gammel, så tenkte jeg heller kunne starte en ny i stedet

Takker for svar

Cheers
600kr for en 30 liter i danmark. Anyway
prisene endrer seg ikke så drastiskt siden 2000 da. mener det kostet rundt 500kr da.. men men fin post!
Ehm, ring bryggeriene? Vi ringte litt rundt pga. et skoleprosjekt og kom frem til at kegs ble dyrere enn flasker, men jeg tror ikke det stemmer helt. Men som sagt, ta opp telefonen og ring til diverse bryggerier og spør hva dem skal ha og hva som er inkludert.
Trådstarter
Sitat av Pegasus
600kr for en 30 liter i danmark. Anyway
prisene endrer seg ikke så drastiskt siden 2000 da. mener det kostet rundt 500kr da.. men men fin post!
Vis hele sitatet...
Okei: ))
takk for svar!
Men det er ikke mye å spare på å dra til danmark for å hente den + at det ikke er lov til å ta med mer enn 5 liter øl(?) inn til Norge
Sitat av bobbo
Ehm, ring bryggeriene? Vi ringte litt rundt pga. et skoleprosjekt og kom frem til at kegs ble dyrere enn flasker, men jeg tror ikke det stemmer helt. Men som sagt, ta opp telefonen og ring til diverse bryggerier og spør hva dem skal ha og hva som er inkludert.
Vis hele sitatet...
Spørs hvor store du skal ha de. Varierer egentlig.. men alikevel kegs e jo mye kulere Ha det i russebilen da e du kule da!

Sitat av sum_user
Okei: ))
takk for svar!
Men det er ikke mye å spare på å dra til danmark for å hente den + at det ikke er lov til å ta med mer enn 5 liter øl(?) inn til Norge
Vis hele sitatet...
Vi fikk med oss 2 kegs via danmarks båten.. vi tok de i bilen sa ingenting til oss.
Vel er ikke helt sikker på dette, men kan man ikke få den sendt via posten eller noe sånt?
tror det kan gå da,men bare gjetting:P
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Du kan regne med i overkant av en tusenlapp for et tredveliters fat, og i tillegg vil du ha en del skumøl som går ut. Det er mao. billigere å kjøpe på boks om du ikkje har stort volum.
Trådstarter
Sitat av bobbo
Ehm, ring bryggeriene? Vi ringte litt rundt pga. et skoleprosjekt og kom frem til at kegs ble dyrere enn flasker, men jeg tror ikke det stemmer helt. Men som sagt, ta opp telefonen og ring til diverse bryggerier og spør hva dem skal ha og hva som er inkludert.
Vis hele sitatet...
Leste litt i den andre posten og der sto dette på en mail fra Ringnes.
Sitat av andy_cap
Hei og takk for mail! Det er mulig for privatpersoner å leie tappetårn og å kjøpe øl på fat hos Ringnes. Men vi stiller to betingelser til kundene våre: Den første betingelsen er at man har skjenkebevilling og den andre betingelsen er at man kjøper minimum 30 000 liter øl på fat av oss. Som du forstår er det ikke kanskje ikke helt slike mengder man har på fat i puben hjemme i kjellerstuen....
Vis hele sitatet...
Sånne mengder er uaktuelt for meg, i tillegg har jeg ikke skjenkebevilning

Sitat av mr 50-50
Vel er ikke helt sikker på dette, men kan man ikke få den sendt via posten eller noe sånt?
tror det kan gå da,men bare gjetting:P
Vis hele sitatet...
Vil tro den ikke kommer igjennom tollen, og at det ikke kommer til å lønne seg
haha

Sitat av slashdot
Du kan regne med i overkant av en tusenlapp for et tredveliters fat, og i tillegg vil du ha en del skumøl som går ut. Det er mao. billigere å kjøpe på boks om du ikkje har stort volum.
Vis hele sitatet...
Det er det jeg starter å tro nå også, men hadde vært fett med en keg for det
Hvor lenge kan de stå når du først åpner den? kult å ha i leiligheten...
Trådstarter
Sitat av Nicos
Hvor lenge kan de stå når du først åpner den? kult å ha i leiligheten...
Vis hele sitatet...
Det er jeg ikke sikker på
den kan nok stå en god stund
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Husk: Du må ha co2 klassifisert for servering på trykktank, tappetårn og ventil.
Dette alene kommer på en 5000kr

Trykkfat kan stå ganske lenge etter de er "åpnet": fatet åpnes aldri helt, det er en spesiell trykkventil som man må ha en spesiell fatkopling til.
Sist endret av Dodecha; 15. mai 2008 kl. 14:41.
Blir utrolig dyrt høres det ut som, vanskelig å skaffe ikke minst.

Alternativet jeg vet at er egentlig bare Heiken keg, de er bare på 5L, men er jo en mulighet. Koster 300,- om jeg ikke husker feil, selges på store butikker.
Sist endret av Volch0k; 15. mai 2008 kl. 15:02.
Trådstarter
Sitat av Volch0k
Blir utrolig dyrt høres det ut som, vanskelig å skaffe ikke minst.

Alternativet jeg vet at er egentlig bare Heiken keg, de er bare på 5L, men er jo en mulighet. Koster 300,- om jeg ikke husker feil, selges på store butikker.
Vis hele sitatet...
Tror heller det blir til at vi kjøper en del halvlitere jeg da, kanskje stikke på en harrytur, slik at vi sparer litt
men takk for alle svar
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Noen som vet om det er noe sånn pant greier på kegen?
Kegen du liksom, sett for mange fjortissfilmer. I Norge heter det tønne og skal du finne ut om det er pant på øltønner i Norge er det jævla dumt å bruke ord som ikke finnes i ordboka.
Hadde du skrevet pant øltønne i google hadde du funnet fram til denne posten.
Sist endret av Mith; 4. september 2008 kl. 08:22.
Siden dette er freakforum så skal fortelle den ulovlige måte å anskafe øltønne"kegg"

Gikk forbi en pub forrige uke, da sto det en AASS lastebil og drev å fylte puben med øl. Greia var at sjåføren var inne i puben, og lasteplanet sto åpent. Slik jeg så det, så var det fult mulig å løpe inn på lasteplanet å ta med seg 2 tønner uten at det hadde vært noe problem. Så selv at lå mange øl tønner bak i bilen.


Kort fortalt: Finn ut når de lokale pubene får kjørt til øl, vent på ølbilen. Når ølbilen kommer og sjåføren må inn å koble til ølslangen. Så venter du på muligheten.


x3m187
Tja hvis du spørr fint på en bar så kanskje du får kjøpt en øltønne hos de for litt mer en de betaler.
Det er jo ikke den teiteste planen da=)
Sitat av spaceinvader
Tja hvis du spørr fint på en bar så kanskje du får kjøpt en øltønne hos de for litt mer en de betaler.
Det er jo ikke den teiteste planen da=)
Vis hele sitatet...
Det er vel heller tvilsomt at du får kjøpt det, siden dem vil tjene mye mer på å selge det til kunder.
Når jeg var 19-20 år var jeg på en båt som hadde tappetårn i messa. De betale 8.000nok for kittet sitt som, de kjøpte på en tur til Nederland. Kjøpte også 4x50 liter (tror de var 50, større enn 30 isfåfall). I starten kom det isåfall 2 liter skumbefengt øl ut, å når det var lite igjen (ca 2-5 liter)begynte systemet å spytte skum.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Sitat av x3m187
Siden dette er freakforum så skal fortelle den ulovlige måte å anskafe øltønne"kegg"

Gikk forbi en pub forrige uke, da sto det en AASS lastebil og drev å fylte puben med øl. Greia var at sjåføren var inne i puben, og lasteplanet sto åpent. Slik jeg så det, så var det fult mulig å løpe inn på lasteplanet å ta med seg 2 tønner uten at det hadde vært noe problem. Så selv at lå mange øl tønner bak i bilen.


Kort fortalt: Finn ut når de lokale pubene får kjørt til øl, vent på ølbilen. Når ølbilen kommer og sjåføren må inn å koble til ølslangen. Så venter du på muligheten.


x3m187
Vis hele sitatet...
Jeg skulle gjerne likt å sett deg ta to tønner. Er du klar over hvor mye et 50 liter fat veier? En vanlig bygd person løfter ett fullt 50 liters fat såvidt av gulvet.
Sitat av Dodecha
Jeg skulle gjerne likt å sett deg ta to tønner. Er du klar over hvor mye et 50 liter fat veier? En vanlig bygd person løfter ett fullt 50 liters fat såvidt av gulvet.
Vis hele sitatet...
2 karer og 1 tønne, istede for 1 kar og 2 tønner.

Da skulle det gått fint.
All over the clock
Mr. Meow's Avatar
Allikevel - 25+ kg per pers som skal snikes ned fra et lasteplass så fort og stille og hemmelig som mulig kan nok bli stress. Fullt mulig det går an, men man må nok ha _mye_ flaks.

Edit: wow, antallet KP jeg har er kvadratroten av antallet poster jeg har skrevet!
Sist endret av Mr. Meow; 4. september 2008 kl. 17:38.
▼ ... over et år senere ... ▼
Sitat av Graapho Vis innlegg
Allikevel - 25+ kg per pers som skal snikes ned fra et lasteplass så fort og stille og hemmelig som mulig kan nok bli stress. Fullt mulig det går an, men man må nok ha _mye_ flaks.

Edit: wow, antallet KP jeg har er kvadratroten av antallet poster jeg har skrevet!
Vis hele sitatet...
lettere og bare ta hele lastebilen