Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  34 1963
Anonym bruker
"Hatsk Røyskatt"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Som tittelen viser så har jeg skaffet meg en bong, en glass bong. Og jeg ville vanligvis hatt den inne, men det lukter en del.

Så jeg googlet å kom fram til at ryggsekk blir det beste valget? Og det har jeg, men lurer på om det er bra nok når minusgradene kommer? Skal vel ligge trygt i en sekk uten at den fryser til is eller?
At den fryser til is gjør bare at det er diggere å trekke fra den. Før frøys jeg hele bongen å la isbiter i den før jeg trakk. Kjempemessig.
Anonym bruker
"Reflektert Mare"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hvertfall ta å legg den et sted hvor ikke dyr begynner å rote i sekken og skjærer seg på glasset
Anonym bruker
"Lysten Troll"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Hvertfall ta å legg den et sted hvor ikke dyr begynner å rote i sekken og skjærer seg på glasset
Vis hele sitatet...
Ikke no' vits i å legge en knust bong ute vell?
Anonym bruker
"Hatsk Røyskatt"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av NokErNok Vis innlegg
At den fryser til is gjør bare at det er diggere å trekke fra den. Før frøys jeg hele bongen å la isbiter i den før jeg trakk. Kjempemessig.
Vis hele sitatet...
ja absolutt det dummeste man kan gjøre er vel å bruke kokende vann for å rense? Bunnen av bongen jeg hadde en gang bare falt av fordi jeg skulle vaske med kokende vann så la jeg den ute i minus grader, skjønner at det var veldig dumt da.

Det holder å bruke blårens? Knuse litt isbiter å blande til det blir slush så riste? Ikke bruke kokende vann i det hele tatt?
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
ja absolutt det dummeste man kan gjøre er vel å bruke kokende vann for å rense? Bunnen av bongen jeg hadde en gang bare falt av fordi jeg skulle vaske med kokende vann så la jeg den ute i minus grader, skjønner at det var veldig dumt da.

Det holder å bruke blårens? Knuse litt isbiter å blande til det blir slush så riste? Ikke bruke kokende vann i det hele tatt?
Vis hele sitatet...
Jeg bruker sprit og havsalt til å rense bongen. Tar ca 30 sek og den er som ny etterpå. Alle kriker å kroker du ikker kommer til tar saltet og spriten.
Anonym bruker
"Hatsk Røyskatt"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av NokErNok Vis innlegg
Jeg bruker sprit og havsalt til å rense bongen. Tar ca 30 sek og den er som ny etterpå. Alle kriker å kroker du ikker kommer til tar saltet og spriten.
Vis hele sitatet...
Men da må jeg jo på polet? blårens kan jeg fikse på Clas olson, det har sånn isopropanol i seg. Sett bong rens fra shady.no bruker det midlet så skal vel funke det? koster ikke så mye heller, må man ikke ha over 60% for at det skal duge til rensing? Sprit altså
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Men da må jeg jo på polet? blårens kan jeg fikse på Clas olson, det har sånn isopropanol i seg. Sett bong rens fra shady.no bruker det midlet så skal vel funke det? koster ikke så mye heller, må man ikke ha over 60% for at det skal duge til rensing? Sprit altså
Vis hele sitatet...
Jeg har brukt bongrens men det legger igjen sånn hvit kalklignende greier på bongen. Vet ikke hva blårens er, men sålenge det har isopropanol tenker jeg det går bra.
Anonym bruker
"Hatsk Røyskatt"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av NokErNok Vis innlegg
Jeg har brukt bongrens men det legger igjen sånn hvit kalklignende greier på bongen. Vet ikke hva blårens er, men sålenge det har isopropanol tenker jeg det går bra.
Vis hele sitatet...
Den er god Skal prøve piecen imorgen for første gang! Da skal jeg putte noen isbiter oppi som en tribute til deg NokIsbiter!
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Den er god Skal prøve piecen imorgen for første gang! Da skal jeg putte noen isbiter oppi som en tribute til deg NokIsbiter!
Vis hele sitatet...
Haha, ja prøv med og uten så ser du forskjell Det er ikke alle bonger som er laget for å ha isbiter oppi heller.
Anonym bruker
"Uvøren Lomre"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Blårens er supert til bong rens. Man kan og bruke noe så enkelt som solsikkeolje - spesielt greit om du har en bong av plast. Om du kombinerer det med en skyll etterpå med zalo og varmt vann blir det meget rent.
Anonym bruker
"Hatsk Røyskatt"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av NokErNok Vis innlegg
Haha, ja prøv med og uten så ser du forskjell ;) Det er ikke alle bonger som er laget for å ha isbiter oppi heller.
Vis hele sitatet...
Jo denne har hakk for isbiter, sto det i infoen hvert fall:) da tenker jeg at vi fyrer om jomfruen med litt extra cooling å stas ;) nesten så jeg sa vi der, men hadde vært kult det også!
▼ ... over en uke senere ... ▼
Anonym bruker
"Hatsk Røyskatt"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Jeg har fått et lite problem med den nye bongen, den skulle tydeligvis ha vann i 2 steder ikke bare bunnen. Så det har kilt seg fast litt gøgge inne i den percolator spiral greia.

Kan jeg helle oppi litt kokende vann fra toppen å la den stå litt? Så blåse eller noe? Eller må jeg koke opp litt alkohol å la det stå? Hilsen gresskar
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Jeg har fått et lite problem med den nye bongen, den skulle tydeligvis ha vann i 2 steder ikke bare bunnen. Så det har kilt seg fast litt gøgge inne i den percolator spiral greia.

Kan jeg helle oppi litt kokende vann fra toppen å la den stå litt? Så blåse eller noe? Eller må jeg koke opp litt alkohol å la det stå? Hilsen gresskar
Vis hele sitatet...
Hjelper ikke med kokende vann, bruk sprit. Spriten skal ikke kokes først da blir det bare vann igjen.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Jeg har fått et lite problem med den nye bongen, den skulle tydeligvis ha vann i 2 steder ikke bare bunnen. Så det har kilt seg fast litt gøgge inne i den percolator spiral greia.

Kan jeg helle oppi litt kokende vann fra toppen å la den stå litt? Så blåse eller noe? Eller må jeg koke opp litt alkohol å la det stå? Hilsen gresskar
Vis hele sitatet...
Vær forsiktig med store temperatursvingninger over kort tid.
Glass tåler det dårlig og kan sprekke eller knuse.
Anonym bruker
"Hatsk Røyskatt"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av NokErNok Vis innlegg
Hjelper ikke med kokende vann, bruk sprit. Spriten skal ikke kokes først da blir det bare vann igjen.
Vis hele sitatet...
Okei takk hvilke prosent må jeg bruke da? Må jeg på polet liksom? Eller kan jeg bruke sånn blårens med Isopropanol?
Anonym bruker
"Hatsk Røyskatt"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Fraktalist Vis innlegg
Vær forsiktig med store temperatursvingninger over kort tid.
Glass tåler det dårlig og kan sprekke eller knuse.
Vis hele sitatet...
Ja jeg føler det er litt risky å bruke kokende vann kan evnt varme opp alkoholen en smule i kjela? Bare ikke koke det liksom?
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Ja jeg føler det er litt risky å bruke kokende vann kan evnt varme opp alkoholen en smule i kjela? Bare ikke koke det liksom?
Vis hele sitatet...
Hvorfor skal du varme opp? Ja blårens funker tror jeg. Kan blårens brukes til å lage cannabisolje med?
Man skal ikke bruke blårens til cannabisolje, er noe med den blåfargen, men funker til rensing.
Anonym bruker
"Hatsk Røyskatt"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av NokErNok Vis innlegg
Hvorfor skal du varme opp? Ja blårens funker tror jeg. Kan blårens brukes til å lage cannabisolje med?
Vis hele sitatet...
Vet ikke om det funker bedre om det er litt varmt? Men er vel bare styrken som har noe å si så trenger vell ikke varme det opp sikkert? Nå vet jeg hvert fall at jeg ikke burde bruke kokende vann, da sprekker sikkert dritten.
Anonym bruker
"Hatsk Røyskatt"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Bønneteppe Vis innlegg
Man skal ikke bruke blårens til cannabisolje, er noe med den blåfargen, men funker til rensing.
Vis hele sitatet...
Da går jeg for blårens, finnes på Clas olson hvis noen lurer! Og Maxbo, sikkert Biltema også.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Ja jeg føler det er litt risky å bruke kokende vann kan evnt varme opp alkoholen en smule i kjela? Bare ikke koke det liksom?
Vis hele sitatet...
Glass tåler dårlig raske temperaturforandringer. Alkohol kan funke, men du trenger ikke varme den opp.
Tror litt varmt vann og zalo vil funke med en flaskekost.
Bruk blårens eller annen sprit eller aceton men du burde ha oppi litt grovsalt i tillegg da det skraper dritt vekk fra kantene

Bonger med percolator er desverre noe dritt om man røyker hasj med tobakk og ikke rein weed, for det kommer veldig mye tjære så percolatoren tetter seg fort og man må rense hele tiden
Sist endret av Bluesky_; 31. oktober 2023 kl. 22:18.
Anonym bruker
"Hatsk Røyskatt"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Fraktalist Vis innlegg
Glass tåler dårlig raske temperaturforandringer. Alkohol kan funke, men du trenger ikke varme den opp.
Tror litt varmt vann og zalo vil funke med en flaskekost.
Vis hele sitatet...
Det er liksom inne i spiralen som kalles «percolator» hvis jeg ikke tar feil og jeg kommer ikke inn der med noe som helst da må jeg knuse hele bongen liksom. Så det må være en type væske som er sterk nok til å fjerne det av seg selv hvis du skjønner angrer litt på at jeg kjøpte en "fancy" bong det enkle er ofte det beste.
Jeg kommer til å prøve litt varmt vann med såpe først, får ikke kjøpt meg blårens akkurat nå, men skal passe på å ikke varme vannet for mye!
Anonym bruker
"Hatsk Røyskatt"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Bluesky_ Vis innlegg
Bruk blårens eller annen sprit eller aceton men du burde ha oppi litt grovsalt i tillegg da det skraper dritt vekk fra kantene

Bonger med percolator er desverre noe dritt om man røyker hasj med tobakk og ikke rein weed, for det kommer veldig mye tjære så percolatoren tetter seg fort og man må rense hele tiden
Vis hele sitatet...
Jeg prøver meg på blårens den har ikke rukket å bli møkkete bare jævlig tett ass, men det er styr med percolator bong. Skal gå for noe mer vanlig neste gang! Percolator høres bare kult ut, but it’s a hassle.
Anonym bruker
"Fattig Krake"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Bonger er laget i borosilicate glass, som er ment å tåle litt. Jeg har aldri opplevd at en bong har sprukket på grunn av det.

Faktisk kan det være en fordel å først bruke kokende vann, slik at du får varmet opp all tjæren før du tilsetter alkohol av ett slag. Hvis du er redd for temperatursvingninger så legger du spriten i ett vannbad først 30-50 grader.


Jepp, percolators er kult, men det er bedre uten. Ikke godt å trekke med motstand.
Anonym bruker
"Lysten Troll"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Jeg prøver meg på blårens den har ikke rukket å bli møkkete bare jævlig tett ass, men det er styr med percolator bong. Skal gå for noe mer vanlig neste gang! Percolator høres bare kult ut, but it’s a hassle.
Vis hele sitatet...
Percolator er digg synes jeg men jeg har ikke hatt noe problemer slik du har hatt da.
Husk at når du varmer opp sprit fordamper alkoholen også. Jeg varma opp sats til 47-53grader før og fikk ut 40-50% brennevin med plastbrenner.
Anonym bruker
"Hatsk Røyskatt"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Percolator er digg synes jeg men jeg har ikke hatt noe problemer slik du har hatt da.
Husk at når du varmer opp sprit fordamper alkoholen også. Jeg varma opp sats til 47-53grader før og fikk ut 40-50% brennevin med plastbrenner.
Vis hele sitatet...
Blir vel bare fordampet hvis det blir kokt? Varme opp litt skal vel gå fint uten å miste prosent? Tenker å prøve varme opp litt zalo vann først så la den stå litt har ikke tilgang på bongen før fredag så skal prøve det da, så skal jeg fikse meg blå rens litt senere.
Anonym bruker
"Hatsk Røyskatt"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Bonger er laget i borosilicate glass, som er ment å tåle litt. Jeg har aldri opplevd at en bong har sprukket på grunn av det.

Faktisk kan det være en fordel å først bruke kokende vann, slik at du får varmet opp all tjæren før du tilsetter alkohol av ett slag. Hvis du er redd for temperatursvingninger så legger du spriten i ett vannbad først 30-50 grader.


Jepp, percolators er kult, men det er bedre uten. Ikke godt å trekke med motstand.
Vis hele sitatet...
Ja den må vel tåle litt varmt vann? Så lenge bongen ikke har stått ute å fryst i kulda å får sjokk varme, men skal passe på å ikke ha det altfor varmt så skal spriten få løsne siste rest! Håper det går.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg

Det holder å bruke blårens? Knuse litt isbiter å blande til det blir slush så riste? Ikke bruke kokende vann i det hele tatt?
Vis hele sitatet...
Isbiter og grovsalt er det beste så utøver du metoden du beskrev selv
Anonym bruker
"Hatsk Røyskatt"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av fesk_ Vis innlegg
Isbiter og grovsalt er det beste så utøver du metoden du beskrev selv
Vis hele sitatet...
Skal gjøre den metoden når den har blitt Dirty på innsiden nå trenger jeg bare noe sterkt som kan løsne dritten som har kilt seg fast. Håper blå rens skal funke bra nok! Skal forsøke med litt varmt såpevann på fredag, har ikke røyket bongen på over 1 uke (er ikke hjemme) så håper ikke det blir vanskeligere siden tjæra har rukket å tørka seg fast. Det er jo en mulighet :/
Du kan varme den i varmtvannet fra springen, så lenge den ikke er kald. Så kan du helle kokende vann gjennom, dette vil løsne det meste. Så tar du en runde med blårensen mens bongen er varm…. Nå ble jeg nysgjerrig på hvordan jeg hadde en tålt et bongtrekk i dag, mange år siden sist.
Anonym bruker
"Takknemlig Brugde"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Vær forsiktig hvis bongen står ute og du skal helle i nytt vann, iskald bong+vann så sprekker den fort. Glemte meg på dette en gang da jeg skulle helle vann i bongen en vinter kveld, bunnen sprakk rett av..
Anonym bruker
"Hatsk Røyskatt"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Bønneteppe Vis innlegg
Du kan varme den i varmtvannet fra springen, så lenge den ikke er kald. Så kan du helle kokende vann gjennom, dette vil løsne det meste. Så tar du en runde med blårensen mens bongen er varm…. Nå ble jeg nysgjerrig på hvordan jeg hadde en tålt et bongtrekk i dag, mange år siden sist.
Vis hele sitatet...
Mener du å varme bongen fra utsiden med varmt vann fra krana? For å gjøre den klar til kokende vann liksom eller tar jeg feil? Kan prøve det først da får ikke kjøpt blårens før om 1 måned eller noe, men da blir ikke bongen røykt av heller så går vel fint å vente.

Og ta en bongtrekk etter flere år er veldig dumt, jeg angret etter bare 1 måned nykter skulle starta med en J først liksom for det ble for mye, også trakk jeg for hardt da lett å begå den feilen
Anonym bruker
"Hatsk Røyskatt"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Vær forsiktig hvis bongen står ute og du skal helle i nytt vann, iskald bong+vann så sprekker den fort. Glemte meg på dette en gang da jeg skulle helle vann i bongen en vinter kveld, bunnen sprakk rett av..
Vis hele sitatet...
Ja samme her å! Det var lenge siden da på en skikkelig møkkete bong, nå har jeg den nye i en sekk gjemt i skapet på rommet så den er ikke kald tenker å bare teipe noen plastposer over hullene så det ikke ryker av lukt når jeg først tar noe varmt oppi der.