Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  293 59151
Er lett med jeg send PM så er jeg med, har bil om det skjer i området rundt oslo å!
▼ ... mange måneder senere ... ▼
Er i Oslo med en kompis nå og lurer på om det er no spennende steder og utforske i Oslo ?
Dra til grønland med tbanen, gå opp til torget få folk til å si "ha en god dag" på sitt eget språk, og se hvor mange språk du finner iløpet av en halvtime.

Det trenger du litt baller til, pluss at det er morsomt.
google not allowed.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Sitat av Ueland Vis innlegg
Har litt interesse for Stortinget stasjon, nesten synd T-banen ikke har visninger tidvis :P

For de nysgjerrige har dere et bilde av orginalstasjonen her:
http://bildr.no/image/530161.jpeg (merk oppgang til Stortorvet)

Så har man og snutunnellen som i følge kilder kan få en god haug med tog parkert i seg.
Vis hele sitatet...

Har en følelse av å ha sett det kartet før, den gang sammenkoblingen mellom øst og vest skjedde. Har også sett tunnellen tegnet inn på et kart - muligens i Aftenposten, den gang den ble bygget.

Men disse inngangene som er tegnet på Stortorvet og like ved i Karl Johan. Er dette nedganger som faktisk er bygget eller kun planlagt? Der hvor stortorget-ringen er tegnet står det jo et pub-hus av noe slag, gjør det ikke? Ølbule/pølsebu...?


Har du kartet i bedre oppløsning eller flere kart over dette?
Sist endret av Mechie; 7. april 2011 kl. 11:43.
▼ ... mange måneder senere ... ▼
Jeg jeg er med!! JEG ER MED!!

Blir gjerne med jeg

Sitat av olaPola Vis innlegg
Dra til grønland med tbanen, gå opp til torget få folk til å si "ha en god dag" på sitt eget språk, og se hvor mange språk du finner iløpet av en halvtime.

Det trenger du litt baller til, pluss at det er morsomt.
google not allowed.
Vis hele sitatet...
Det var iallefall veldig interessant å bruke Grønland kontra Bogstadveien i en obervasjonsoppgave.
▼ ... over en måned senere ... ▼
Nårtid blir neste UE? når snøen er borte? jeg vil GJERNE bli med! kan noen sende meg en PM for en plass vi kan dra?
Very Important Pyrotechnician
Thoryllo's Avatar
Var på UE i Oslo nå igjen for et par dager siden, var en del artig å finne selv om snøen dekker de fleste steder I tillegg fant vi et par steder til som må sjekkes nærmere ut når snøen forsvinner. Bilder blir nok lagt ut senere.
Vi pleier å ha en god del turer rundt om i Oslo, ofte er det bare å slenge seg med, og som oftest finner vi noe kult. Har mange ting som skal undersøkes fremover
I see you...
NAPse's Avatar
Sitat av slashdot Vis innlegg
Det er ikkje en returstrøm på 5kA i dei skinnene. T-banene er ikkje 2.5MW. Dessuten er det irrelevant kor stor strøm som går, all den tid dei skinnene har nøyaktig samme potensiale som deg, og bakken rundt. Det er kun den varme skinna som er farlig å komme i kontakt med. Kjøreskinnene, som korrekt nok er returpath, er totalt ufarlig å komme i kontakt med.
Vis hele sitatet...
Dersom man går på skinnene og har en fot på hver side av en skjøt/glippe/whatever på samme skinne og den ene av de to delene har bedre potensiale til jord/returpath og det er belastning der vil det vel være farlig?


Godt mulig jeg er langt på bertur her nå altså, men jeg syntes dette var litt interesant. Sorry for off-topic.
AndreasS Photography
MrNorUe's Avatar
Sitat av Thoryllo Vis innlegg
Var på UE i Oslo nå igjen for et par dager siden, var en del artig å finne selv om snøen dekker de fleste steder I tillegg fant vi et par steder til som må sjekkes nærmere ut når snøen forsvinner. Bilder blir nok lagt ut senere.
Vi pleier å ha en god del turer rundt om i Oslo, ofte er det bare å slenge seg med, og som oftest finner vi noe kult. Har mange ting som skal undersøkes fremover
Vis hele sitatet...
Hva slags steder fant dere? Underjordisk eller bygninger? Kjedelig med all snøen. Anne bivirkning av snø er fotspor. På siste ue tur jeg var på i snøstorm var det ekstremt tydelig at vi hadde gått fra bilen min og inn i bygget. Snødde sånn delvis igjen etter en stund.
Very Important Pyrotechnician
Thoryllo's Avatar
Sitat av MrNorUe Vis innlegg
Hva slags steder fant dere? Underjordisk eller bygninger? Kjedelig med all snøen. Anne bivirkning av snø er fotspor. På siste ue tur jeg var på i snøstorm var det ekstremt tydelig at vi hadde gått fra bilen min og inn i bygget. Snødde sånn delvis igjen etter en stund.
Vis hele sitatet...
Først på dagen var gatemagasinet =Oslo med på tur da de skal skrive en lengre sak om UE. Vet ikke når saken kommer på trykk, men skal si ifra.
På vei til et større tilfluktsanlegg under en park i Oslo gikk vi forbi en annen bunkerdør som jeg alltid har lurt på hva inneholdte (Hadde kun hørt rykter om det før), og nå sto plutselig døra oppe med lys på. Det viste seg å være en av byens flere skytebaner under bakken. Vi fortalte om det vi drev med (UE) og vi fikk en liten omvisning, lov til å ta en del bilder (se bilde under) + tipset om flere andre steder vi bør sjekke ut.
Like i nærheten fant vi noe som virket veldig lovende til å føre ned til et gammelt vannsystem fra 1800-tallet, men stigen som førte ned i bakken viste seg å bare føre ned til et lite rom som inneholdte flere gamle rør for vann (se bilde under). Skal se nærmere etter når snøen forsvinner, da et av de store vannreservoarene til Oslo fortsatt ligger under bakken der. Stedet inneholder mest sannsynlig ikke noe mer enn et gigantisk tomt rom fra 1800-tallet under bakken, men kult nok det! (Det er snakk om vann, ikke kloakk)
Vi sjekket også ut noen andre steder litt i utkanten av Oslo etter å ha hatt en trivelig prat med politiet, men det stedet var helt stengt igjen dessverre. Var noen hus i nærheten, og det ene sto åpent, men var nærmest helt tomt.

http://farm8.staticflickr.com/7024/6851164455_37519b2fd2.jpg

http://farm8.staticflickr.com/7064/6851163911_4172d98bc5_z.jpg
Tar du med turister Throryllo?
Mangel på UE-intereserte venner!
AndreasS Photography
MrNorUe's Avatar
Sitat av Thoryllo Vis innlegg
Først på dagen var gatemagasinet =Oslo med på tur da de skal skrive en lengre sak om UE. Vet ikke når saken kommer på trykk, men skal si ifra.

Vi sjekket også ut noen andre steder litt i utkanten av Oslo etter å ha hatt en trivelig prat med politiet, men det stedet var helt stengt igjen dessverre. Var noen hus i nærheten, og det ene sto åpent, men var nærmest helt tomt.
Vis hele sitatet...
Gøy med skriverier i =Oslo da. Jeg er så dårlig på publisitet i media. Hver gang noen spør så enten "glemmer" jeg å svare eller så sier jeg at jeg ikke er interessert. Syns det er så mye styr. Ble kontaktet om en hel film dokumentar engang men det bare rant ut i sanden pga min treghet og at det virket som det tok altfor mye av min tid. Burde kanskje vært snillere med filmskapere og journalister.... men føler på samme tid at jeg ikke trenger være det.

Hva sa politiet til godt og hvorfor snakket dere med dem?
Sitat av Thoryllo Vis innlegg
Var på UE i Oslo nå igjen for et par dager siden, var en del artig å finne selv om snøen dekker de fleste steder I tillegg fant vi et par steder til som må sjekkes nærmere ut når snøen forsvinner. Bilder blir nok lagt ut senere.
Vi pleier å ha en god del turer rundt om i Oslo, ofte er det bare å slenge seg med, og som oftest finner vi noe kult. Har mange ting som skal undersøkes fremover
Vis hele sitatet...
Greit jeg kan bli med neste gang? kan du slenge over en PM om info hvor vi kan dra og skype/msn adresse så kan prate litt nermere på det?
Er med på en tur og bare dere får samlet en gjeng
Very Important Pyrotechnician
Thoryllo's Avatar
Nye folk er alltid hyggelig å ha med så lenge de interesserer seg for det og har den rette innstillingen

Sitat av MrNorUe Vis innlegg
Gøy med skriverier i =Oslo da. Jeg er så dårlig på publisitet i media. Hver gang noen spør så enten "glemmer" jeg å svare eller så sier jeg at jeg ikke er interessert. Syns det er så mye styr. Ble kontaktet om en hel film dokumentar engang men det bare rant ut i sanden pga min treghet og at det virket som det tok altfor mye av min tid. Burde kanskje vært snillere med filmskapere og journalister.... men føler på samme tid at jeg ikke trenger være det.

Hva sa politiet til godt og hvorfor snakket dere med dem?
Vis hele sitatet...
Jeg ble også spurt om denne filmdokumentaren og svarte positivt tilbake, men ble ikke noe av her heller, vet ikke om han fortsatte med prosjektet eller hva.

I følge dem var det en ”normal” rutinekontroll, men mest sannsynlig fordi vi hadde oppført oss litt ”mistenksomme” i tillegg til at han sjåføren i bilen jeg satt i begynte å vingle litt da han bøyde seg ned for å fikse på skoene som gnagde. De kom kjørende opp på siden, glodde skikkelig inn i bilen, la seg bak oss igjen og slo på blålys og sirene, men etter litt snakk ønsket de oss god tur videre. Pyromanic og Luci Tristis var med på turen og satt i bilen foran når vi ble stoppet, kan tenke meg de var spente på hvorfor i huleste vi ble stoppet
Sitat av NAPse Vis innlegg
Dersom man går på skinnene og har en fot på hver side av en skjøt/glippe/whatever på samme skinne og den ene av de to delene har bedre potensiale til jord/returpath og det er belastning der vil det vel være farlig?


Godt mulig jeg er langt på bertur her nå altså, men jeg syntes dette var litt interesant. Sorry for off-topic.
Vis hele sitatet...
skal du gå uten sko du da eller?
Sitat av guppy Vis innlegg
skal du gå uten sko du da eller?
Vis hele sitatet...
Vanlige sko er til liten nytte som isolasjon!
Dette virker veldig spennende! fortsatt steder i oslo det er mulig å utforske! Topp!
Bra folkens
Hypnotisk loverboy
Sandoon's Avatar
Ey, jeg er i alle fall med om det skjer noe!
Men er det greit at jeg blir med?
Henger meg på jeg og! Med på ALT av UE!
Bor rett ved oslo! bare å kontakte via pm.

Er forsåvidt 19 år(Gutt)

mvh
hørtes fett ut er med jeg om det skulle passe seg sån bor nå ikke i oslo men er der jevnelig pm om det er iteresse for å ha med en ny itresertt på tur en gang da
Er med jeg også. er en gutt på 26. Bare og sende pm med tid og sted
▼ ... noen uker senere ... ▼
Sitat av Dr.Gruff Vis innlegg
...og da er vi 4! Flere?
Vis hele sitatet...

Jeg er med. Bor i Oslo
Er med om det planleges
Jeg er med!
Skriv meg opp! Har litt erfaring fra før, men er en stund siden, trenger noen å utforske med! )
Jeg blir gjerne med! Fikk nyss om et par nedgangssteder som ble utforska forrige uke, kan hende de fortsatt er tilgjengelige
Oh god not this guy
Shorono's Avatar
Jeg er med, zumqlex joiner sikkert også om jeg får maset litt.
Sist endret av Shorono; 23. mars 2012 kl. 17:30.
Godt mulig jeg også slenger meg på
Sang en sang en gang
Echuz's Avatar
Jeg er også med, men hvor er det vi alle skal i Oslo? Finner ikke noe lenger bak i tråden?
Jeg kunne godt tenkt meg å være med
Begynner og bli noen år siden sist nå :s
blir det noe av eller? reiser nå hvertfall til oslo i påska om allt går etter planen så om det skjer noe i påskeferien pm meg da
Jeg har nettopp flyttet ned til Oslo, og syns dette høres kjempe spennende ut! Hadde det vært mulig å få joine, da jeg med stor sannsynlighet ville gått meg kjempe vill om jeg skulle prøvd meg på dette aleine?
▼ ... over en uke senere ... ▼
Still grounded
32 8
Hvis det er noe som skjer i helgen PM meg vil gjerne være med (Oslo ofc)
▼ ... over en måned senere ... ▼
Jeg bor i oslo, har ingen erfaring, men har nok med guts Hadde satt stor pris på å få være med noen erfarne UE'ere, send meg gjerne en PM. Jeg står parat
Sign me up! bor i oslo
Sang en sang en gang
Echuz's Avatar
Til alle som har lyst til å joine, så trenger man ikke å ha med en "erfaren" kar. Hvis en av dere vet f.eks hvor en av ue rapportene er fra så går det fint an å dra med noen kompiser, eller andre folk som vil på ue å leite etter det stedet.
(Besteforeldre er gjerne en god kilde til fete plasser forresten)
Joiner lett!! Bare å PM'e meg om dere vil ha meg med på UE i Oslo. ELSKER å dra ut på eventyr!
Var under St.Hanshaugen for noen dager siden
▼ ... noen måneder senere ... ▼
er dere fortsatt aktive?

Finnes 4 gruver her! ganske nerme hverandre!
http://kart.gulesider.no/m/aoSaH

Har vært i område der! men ikke i gruvene. Jeg har veldig lyst og gå ditt men er pingle og ha med folk
▼ ... over en uke senere ... ▼
Tror nok mange av de er aktive fortsatt

On-topic: har du noe info om de gruvene?
greit å vite litt før jeg eventuelt kjører bort dit.

du kan da ikke være pingle, skal du holde på med UE xD
De er ikke aktive, det er mange av dem, det er himla langt å gå:-(
Nei jeg har ikke vært der.....enda:-)
Sitat av Pyromannn Vis innlegg
er dere fortsatt aktive?

Finnes 4 gruver her! ganske nerme hverandre!
http://kart.gulesider.no/m/aoSaH

Har vært i område der! men ikke i gruvene. Jeg har veldig lyst og gå ditt men er pingle og ha med folk
Vis hele sitatet...


Jeg var i mange av disse for 20 år siden eller så.
En er minst 500 m innover (en stoll som jeg skritta opp selv og har slått av for kjente). Den har to innganger, men forbindelsen mellom dem krever fjellklatrerutstyr og killer-instinkt (hva med fallende steinblokker....?).

Nærmere Grua er det et område med to lange parallelle gruver, ganske lange, men ikke så mye som 500m (kanskje 2-300 om jeg husker rett). Samt diverse på kryss/tvers, opp ned. Mye farlig her. Var en VG-artikkel for 15-18 år siden om hvor en måtte reddes ut. En stor hall inne i disse (må ikke forveksles med berghall - som betyr tipplass hvor stein tippes ute i det fri...lett å misforstå den betegnelsen).

Jeg brukte håndholdt "1000-meter" lampe med NiCd-batteri, som var vanlig den gangen. Kjekt når du skal lyse innover hundre meter eller mer...
Sist endret av Mechie; 3. september 2012 kl. 22:19.