Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  1 653
Er ei jente som akkurat anskaffet meg et Samsung NX200, og har lite erfaring med både mer avanserte kameraer og fotografering i seg selv. Har lenge ønsket meg et mer avansert kamera, og tenkt mye, men endte til slutt opp med et Samsung NX200.

Er det noen der ute som har tips til bruk av et slikt type kamera, og hvordan man får mest mulig ut av det? Har i samme slengen anskaffet meg en GN20 flash, så om dere har noen tips angående den ville det også være flott
Har NULL peiling på samsung, men tipper det samme gjelder for alle kamerar når man skal lære.

Les manualen hvis du er helt blank på hva kameraet kan gjøre, evt se videoer på youtube

Prøv, prøv og prøv
søk på tutorials på nett, bruk manuelt modus hele tiden, for å lære hvordan de forskjellige lukkertidene og blenderåpningene fungerer, samt. iso
Ta med deg kamera hvor enn du går, og knips i vei.
Når du har lært deg hvordan kameraet fungerer, kan du begynne å tenke på hva slags bilder du liker å ta best, og jobbe deg videre derifra igjen
Sist endret av random36598; 10. februar 2012 kl. 14:35.