Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  2 1254
Hei.
Jeg har en PC-skjerm med HDMI inngang, og en ny TV med HDMI inngang.
Jeg har også en PC og en dekoder.

På TV-en har jeg to HDMI-innganger, og kan velge mellom PC eller dekoder.
På PC-skjermen har jeg en HDMI-inngang og kan kun koble på enten PC eller dekoder.

Jeg ønsker å kunne se TV på PC-skjermen samtidig som den andre, men også kunne velge å bruke PC.

Derfor tenkte jeg på en HDMI-switch, men er ikke sikker på om det går an å snu funksjonaliteten til switchen:

I utgangspunktet skal en HDMI-switch hente signal fra f.eks. en dekoder, så kan du velge hvilken TV du vil se signalet fra.

Men her vil jeg at den skal hente signal fra både dekoderen og PC-en, så jeg kan velge å se enten TV eller PC på PC-skjermen.

...?

Og så fattig som jeg er, tenkte jeg på denne: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=617746
Den ser ut til å ville fungere helt fint. Den har 4 innganger, hvor du plugger i dekoder og PC, og en utgang som sender signalet videre til skjermen.

Men om du mente at du ville se på TV på TV'en og PC-skjermen samtidig, kan jeg desverre ikke hjelpe deg. Kanskje en HDMI-svitsj med 2 utganger ville fungert?
Den første linja i innlegget ditt hjalp meg
Sist endret av KRS93; 9. juni 2011 kl. 15:43.