Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 2366
Jeg har kjøpt meg en radiostyrt enhet som bruker Ni-MH-batterier. Jeg har fra før veldig god kjentskap til litium-ionebatterier, og vet (om ikke hvordan man staver det) hvordan man lader dem.

Når det kommer til slike nimh-batterier har jeg ikke peiling. Bruksanvisningen sier at man ikke skal kaste batteriet inn i kjærnen på en atomkraftreaktor, men ikke hvor lenge batteriet skal lades. Er det noen som har peil?

Specs:
Batteriet har 1100mAh og 7.2v
På laderen står det
input: 230v~50hz 100mA
output: 9v -.-.-.- (<-- det tegnet var vanskelig å gjengi) 250mA 2.25VA

Jeg søkte rundt og fikk endel engelske forklaringer, men skjønner ikke bæret. Jeg setter enorm pris på svar fra noen som har peil!
Sett batteriet i med følgende lader
Dynabyte
dynamite's Avatar
Trådstarter
Joa. Takk for den, Sherlock. Spørsmålet er hvor lenge den skal lades? Bør man tømme slike batteri hver gang man bruker dem? Hvordan lader man for å få best mulig effekt? Tar batteriet skade av å lades for kort/for lenge?
Sikkerhetsklarert
Lad batteriet til hver celle har den spenningen det skal ha når det er fullt. 7.2V tilsier vel at det er et batteri på seks celler.
Sist endret av Pjukern; 21. mai 2011 kl. 22:20.