Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  52 9017
Nå står det to sivilpurk utenfor døra mi i hver sin bil som har stått der helt siden jeg kom hjem. Jeg bor i et stort blokkområde. Følger politiet etter småkjøpere slik som det, eller kan jeg puste ut og tenke ingen fare?

Jeg tørr ikke å gå ut av døra liksom..

Hvordan opptrår de når de oppdager kriminalitet blandt smårøykere?

*NOIA*
Sist endret av greenfeber; 21. april 2009 kl. 20:49.
Hvor eller hva har du som er ulovlig, da?

Det sitter ikke to sivilsnut utenfør døra di i flere timer pga en femmer, liksom. Dyrker du?
de har ikke rett til og komme inn til deg uten ordre uansett så er vel bare å slappe av og hvis de skal snakke med deg så er det bare å snakke med de og nekte de inngang... tviler på at de har noe spes interesse av deg hvis ikke du dealer eller driver med noe annet snusk
Det var en femmer ja..
Helt sikker på det? Var med en kompis som skulle hente noe piller i dag, og jeg kan jo ha blitt observert med han..
De står her enda, rett utafor blokka mi.. Blir bare så sinnsykt stressa, nesten så jeg kan høre det ringer på..
HELT sikker kan man jo aldri være. Hvor lenge har de stått der? Sitter de i bilen?
Sitat av Bonggass Vis innlegg
HELT sikker kan man jo aldri være. Hvor lenge har de stått der? Sitter de i bilen?
Vis hele sitatet...
De sitter i bilen ja. Flytter litt på seg her og der. Tre eller to timer ca..
Hvordan vet du det er snut?
Sitat av Dani87 Vis innlegg
Hvordan vet du det er snut?
Vis hele sitatet...
Søkte opp bilene på nettet, og fant fort ut at dette var sivilbiler..
ta reg nr å sjekk hvem som eier bilen/bilene, er det privatperson ta navnet og ring han hør hva han egentlgi driver med, også ser du om det er en dem som sitter der ute du prater med, også sir du at du har ringt feil, også sniker du deg ut via en nabo etc, også kjøper kaffe og spandere på dem i bilen også tusler du inn i leiligheten din
Haha.

Har vært morsomt å kødde litt me de ja:P
Hva med å bare gå ned å spørre hva dem driver med, eller om dem trenger hjelp?
Bestille takeout til dem og mens de får maten så stapper du en banan i potta og bailer som faen!
Lukter det hollywood?

Men neida, som sagt tildligere her så har nok ikke noe å frykte. Så lenge det ikke kommer en stor bil stappa med SWAT snut da.
Kan det hende at for mye røyking har gjort deg så noia?
Uten å kalle meg for snut, skulle jeg tru formålet de har er å skape litt paranoia hos deg, hvis du da var med kameraten din for å hente tabs? Hvorfor de gjør det vites ikke, da (som før nevnt) jeg ikke er snut:P Muligens vil de se på din reaksjon på deres nærvær slik at de kan danne seg en oppfatning av din stilling i noe evt, kriminellt Beste du kan gjøre er å legge alt av thc holdige materiale vekk, spasere bort til dem å spørre om de veit hvor du bor, slik at du kan se på deres reaksjon hvis du manner deg opp til akkurat det. Det minste spanere venter seg er å bli oppdaget/konfrontert med at enn vet om deres nærvær... Uansett lykke til, og hold deg på grensa..
Når sivilpurk står utenfor sånn og venter synes jeg du skal se ditt snitt til å gjøre litt bøll .
Lag kaffe eller noe , gå ut og bank på ruta før du høflig spør om de skal ha noe .
Gjerne inviter dem inn på kaffe og kaker, slik at de slipper å sitte ute i bilene sine å fryse .

- DET er noe å le av når du sitter og damper om noen år .
Du bor i en blokk. Har tanken streifet deg at de ikke er ute etter deg, men noen andre i blokken?
Slapp helt av de hadde ikke venta flere timer for en femmer..
Slapp helt av, de tester bare ut hvordan den nye bilen dems klarer seg på tomgang!
noen update? hvordan endte dette?
er vel en mer på politistasjon i trondheim ikveld ;o
venter i spenning. kanskje swatfolkene kom allikevel.
gå ut og stå 20 meter unna og glo som f*** og se hva dem gjør
er jo soleklart hva du må gjøre her, ta ut sim kort fra en gammel mobil, å ring purken å si at det sitter noen menn i noen biler, de har sitti der lenge sier du, da du kjører leveranser fra peppes der, og de har vært der hver gang, forbehold deg anonym så langt som mulig, si at du har obersvert at de har drevet å lokket barn inn i bilen med godteri og slikt, og at du har hørt lyder fra bagasjerommet deres.

Lån deg et kamra og film det når sivil politiet blir hamret om de ikke skjønner at det er sivile politi som sitter der, og purken kommer, blir bra




Eller du kan jo bare ringe falken eller noe liknende å si at det er du som sitter i bilen, og at du må få bilen din taua eller no
Sitat av magnor_mafia Vis innlegg
gå ut og stå 20 meter unna og glo som f*** og se hva dem gjør
Vis hele sitatet...
Har alltid hatt lyst til å late som om jeg holder på med noe suspekt når politiet ser meg, og så late som om jeg blir skikkelig nervøs, for så å løpe som faen. Tror dere de følger etter?
Lite kontroversiell
ticks's Avatar
Sitat av obskøn Vis innlegg
Har alltid hatt lyst til å late som om jeg holder på med noe suspekt når politiet ser meg, og så late som om jeg blir skikkelig nervøs, for så å løpe som faen. Tror dere de følger etter?
Vis hele sitatet...
Kommer jo helt an på hva "noe suspekt" er. Om dere står to personer i et smug og later som dere driver en transaksjon av den ymse typen så tenker jeg nok de ville lagt på fot etter dere.
Sitat av obskøn Vis innlegg
Har alltid hatt lyst til å late som om jeg holder på med noe suspekt når politiet ser meg, og så late som om jeg blir skikkelig nervøs, for så å løpe som faen. Tror dere de følger etter?
Vis hele sitatet...
DONE! Jeg skulle på lan til en kompiss, å måtte bære skjermen bort til ham. På vei bort, kjørte det en politibil forbi. Jeg så dem i øynene å latet som jeg var livrett å "skyldig". Så jeg sprang som faen med skjermen i hendene. Politiet tok en usving å følte etter. De tok tak i meg, å lurte på hvorfor jeg sprang osvosv.
De ble jævlig pissed - altså, prøv det!
Jeg røyka opp bevismaterialet og gikk og la meg. Det var nok ikke meg de var ute etter, men noia tok meg.
Sitat av skogland Vis innlegg
DONE! Jeg skulle på lan til en kompiss, å måtte bære skjermen bort til ham. På vei bort, kjørte det en politibil forbi. Jeg så dem i øynene å latet som jeg var livrett å "skyldig". Så jeg sprang som faen med skjermen i hendene. Politiet tok en usving å følte etter. De tok tak i meg, å lurte på hvorfor jeg sprang osvosv.
De ble jævlig pissed - altså, prøv det!
Vis hele sitatet...

Gjorde ca det samme med en kamerat... Politiet sa de hadde sluppet hundene etter oss om de hadde med seg hunder i bilen...

Sa det sikkert bare for å skremme oss, noe de greide ganske bra forsåvidt.
Skjønner ikke hva du var redd for :P hvis de skulle hatt en razzia hos deg tror jeg ikke de hadde sitti timesvis i bilen utenfor og chillan først akkurat...
Sist endret av Kiwiflip; 24. april 2009 kl. 23:16.
Sitat av Initzuriel Vis innlegg
Gjorde ca det samme med en kamerat... Politiet sa de hadde sluppet hundene etter oss om de hadde med seg hunder i bilen...

Sa det sikkert bare for å skremme oss, noe de greide ganske bra forsåvidt.
Vis hele sitatet...
Dersom snuten hadde satt hunder på meg, og de ikke hadde mer mistanke enn at jeg sprang, så skal jeg love deg at hoder ville rullet etterpå.
Sitat av bobbo Vis innlegg
Dersom snuten hadde satt hunder på meg, og de ikke hadde mer mistanke enn at jeg sprang, så skal jeg love deg at hoder ville rullet etterpå.
Vis hele sitatet...
Et godt tips, enten du er under mistanke for noe eller ikke når politi ser deg. Ikke løp, ihvertfall ikke om du er i en posisjon der du vet du kan bli mistenkt for noe. Gikk over en industriplass for endel år siden, der jeg visste det hadde skjedd noe for en liten time siden. Ser politiet svinge inn, helt klart for å sjekke området. Later som jeg ikke enser de selv om jeg er pinlig klar over dem.

De stopper på siden av meg og spør :"hva gjør du her?" - "På vei hjem" svarer jeg. Visste hva de så etter, men spillte sløv (det var helg) og holdt roen. De gad ikke sjekke meg ut, men kjørte videre. Hadde jeg fått panikk og løpt hadde de sikkert pågrepet, for jeg burde ikke krysset der, selv om det ikke var gjerde eller sperringer.
Hadde heller aldri stukket hvis det var fare for at de da skulle sluppet hunder. De har greit kjevetrykk de schåferne, ikke så tøft å bli skambitt. Selv om du kan prøve å få tatt opp saken din seinere.

Det er noe som heter mistenkelig atferd (løpe) og "fersk gjerning" som de lett kan påberope seg. De tar trossalt beslutninger der og da. Det er ikke alltid det slår heldig ut, de kan også, som alle andre feilbedømme en situasjon. Ihvertfall om folk bare "tøyser" med de og legger opp til det...
Kødde med droger og politi er aldri gøy, selv om du ikke har noe.
De har sett alt for mange amerikanske filmer, med barske politimenn som går i dress på jobben og spiser seriemordere til frokost.

Politiet HAR faktisk lov til å strippe deg naken og sjekke diverse kroppsåpninger. Ikke moro.
For all del, bare løp og la de slippe hundene på dere, selv om dere vet "at dere har retten på deres side". Jeg har drevet med trening av skarp vakthund, og det er ikke alltid like gøy å bli revet over ende av en illsint schæfer.
Sitat av drittunge Vis innlegg
Kødde med droger og politi er aldri gøy, selv om du ikke har noe.
De har sett alt for mange amerikanske filmer, med barske politimenn som går i dress på jobben og spiser seriemordere til frokost.

Politiet HAR faktisk lov til å strippe deg naken og sjekke diverse kroppsåpninger. Ikke moro.
Vis hele sitatet...
nei, de må ha en lege med til å sjekke kroppsåpninger, men de har lov til å ransake deg hvis det er mistanke...
Var så sinnsykt bra det der Skogland skrev om når han skulle på lan til en kompis! Noen flere som har historier=)? Blir fine KP det
Drev mye med det når jeg var mindre. Var ofte purk rundt om kjøpesenteret på sene sommerkvelder der hvor jeg bor. Var ikke få ganger vi "la på flekkings" når majja rundet hjørnet. Like artig hver gang å se purken trø på som besatt etter noen ungdommer. Ble aldri tatt selv, men enkelte ble det. Politiet var ikke spesielt blide!
hehe, kan se det for meg:P sykt bra:P
Litt surt hvis du løper, de roper at du skal stoppe, og du ikke gjør det... da kan det bli litt trøbbel.
Sitat av skogland Vis innlegg
DONE! Jeg skulle på lan til en kompiss, å måtte bære skjermen bort til ham. På vei bort, kjørte det en politibil forbi. Jeg så dem i øynene å latet som jeg var livrett å "skyldig". Så jeg sprang som faen med skjermen i hendene. Politiet tok en usving å følte etter. De tok tak i meg, å lurte på hvorfor jeg sprang osvosv.
De ble jævlig pissed - altså, prøv det!
Vis hele sitatet...
Prøv dette: Du holder masse småpapir i hånda (godteripapir eller lignende) og går rundt i midtbyen, når du ser en snut kaster du godteripapiret bak en busk og løper som faen:P

det skal sies,
når jeg prøvde dette ble jeg tatt i jærn og satt i bilen mens det var stor leteaksjon rundt en busk politiet trodde det lå narkotika under.. merkelig at de trudde det:P etter å ha blitt truet med bøter for forsøpling måtte jeg plukke opp papiret jeg hadde kastet:P
Hahahah, bøter for forsøpling! Det er slikt som skjer når politiet blir desperat og absolutt er bestemt på å bøtelegge deg for *et eller annet* fordi du har irritert de. En kompis av meg veltet motorsykkelen sin utenfor huset sitt (på sin eiendom), og politiet kom tilfeldigvis kjørende forbi og så dette. Kameraten min er av den hissige typen, og ble lettere irritert når politiet spurte om han var edru. Han vr 100% edru, men pga. sitt hissige temperament ble han bøtelagt for både "kjøring" uten hjelm og uaktsom kjøring -- fordi han veltet sykkelen sin.
Jeg mener ikke at det er en god idé å stikke dersom du ser snuten, enten du har gjort noe eller ikke, men dersom jeg sprang etter bussen, og politiet frika og satte hunder på meg, så hadde det nok fått konsekvenser. Er enda værre i andre land der politiet bærer våpen.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Må si at når jeg hører ting som dette, så blir jeg bare mer og mer overbevist om at det er MASSE speed innen politiets spanere! Ingen som sitter i en bil å koker så lenge, snut eller ikke, uten litt makka innabords Har hatt mine noiatimer i bilen jeg også, ingenting som slår det ass, iallefall om man må kjøre en plass, kokt og uten førerkort!
Sitat av obskøn Vis innlegg
Har alltid hatt lyst til å late som om jeg holder på med noe suspekt når politiet ser meg, og så late som om jeg blir skikkelig nervøs, for så å løpe som faen. Tror dere de følger etter?
Vis hele sitatet...
Det kunne jeg tenkt meg og, Tipper at de hadde fulgt etter ja, men hvem vet?
Bilder eller tror jeg ikke på deg
Sto sivilbil utenfor huset mitt for et halvt år tilbake(hvordan vet jeg det? De har stoppa meg med samme bilen før..), jeg gikk ut og spurte om de kunne kjøre meg til skolen, begge ble skikkelig gretten, og han som satt bak rattet skrek nei og lukka igjen vinduet..
Sitat av obskøn Vis innlegg
Har alltid hatt lyst til å late som om jeg holder på med noe suspekt når politiet ser meg, og så late som om jeg blir skikkelig nervøs, for så å løpe som faen. Tror dere de følger etter?
Vis hele sitatet...
Antakelig. Er de i tillegg uniformerte eller på annen måte tilkjennegitt, har de skjellig grunn til å arrestere deg og ta deg med på cella for stripping og en kjedelig natt.
Sitat av xtapolapocetl Vis innlegg
Antakelig. Er de i tillegg uniformerte eller på annen måte tilkjennegitt, har de skjellig grunn til å arrestere deg og ta deg med på cella for stripping og en kjedelig natt.
Vis hele sitatet...
På hvilken måte er det ulovlig å løpe imens politiet ser på deg, uten at de engang har vært i kontakt med deg?
Det er ikke ulovlig, men mistenkelig oppførsel.
Og skal du være morsom med dem, så er de nok jævlig mot deg.