Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 848
Hei.

Jeg har et skoleprosjekt jeg driver med. Temaet er da reklame, som skal fremføres.
Jeg filmet ferdig idag, og det jeg mangler er å sette de sammen, sette på litt tekst, kanksje litt musikk og noen kule lydeffekter.
Men jeg vet ikke hvilket program jeg skal bruke.
Har prøvd meg på Windows Movie Maker, men den har visst ikke ting jeg skal ha.

Så er det noen som kan anbefale meg et skikkelig program til å redigere filmer med?

Også en annen ting. En av klippene har jeg greid å filme feil, altså den spilles av, men i feil retning (Ble filmet sidelengs, eller hva det kalles.)
Går det ann å få den rotert 45 grader?


Blir ganske takknemlig om noen får hjulpet meg litt
Ville absolutt anbefale deg å bruke Vegas pro. Det funker helt utmerket (og ja, du kan rotere bildet) Det har mange funksjoner som du ikke en gang visste du kom til å få bruk for. Du må bare prøve det ut for å forstå! Du finner det på piratbukta!
Zero!
Limited edition
Moff's Avatar
I mine øyne er de to beste programmene Final Cut (Mac) og Adobe Premiere (CS3 er vel fremdeles det nyeste). Hvis du er vant til Windows Movie Maker, så vil det nok ta litt tid å bli vant med programmene. Hvis du har erfaring med Photoshop så kan Adobe Premiere være å anbefale. Mye av layout og verktøy er likt. Sony Video Vegas ligner ikke på noen andre, og kommer derfor til å ta litt lengre tid å få brukt. Kan i samme åndedrag nevne Pinnacle Studio, som forsåvidt er et "okei" program, men det er mer brukervennlig enn praktisk. Hvis du skal ha noe skikkelig bør du se bort fra det.

Jeg er forresten litt nysgjerrig på hvordan du klarte å filme i en 45-graders vinkel uten å merke det.
CS4 er det nyeste. Da får du vel med Adobe Bridge også, noe som er genialt når det gjelder overføring av ting.
Adobe Premiere er knall.
http://bildr.no/thumb/370583.jpeg
??
Er ikke CS3 og Sony Vegas litt vanskelig å sette seg inn i hvis du ikke har redigert så mye før? Selv bruker jeg Sony Vegas pro. Prøv deg på en Pinnacle, dog at programmet er meget ustabilt..
Sist endret av snja; 19. mars 2009 kl. 20:31. Grunn: Rettskriving
Queen of Blades
Jonta's Avatar
DonorCrew
Vil egentlig ikke tro at det er så vanskelig å venne seg til Premiere om man fra før har brukt WMM..
Pinnacle er ikke ustabilt hvis du har en god nokk pc. Selv kjører jeg dette på en nokså ny bærbar. Noe som fungerer fett
Jeg har hatt problemer med adobe premiere. Grafikken blir litt ødelagt, og når jeg har valgt å redigere filmen i 16:9 format, blir den ikke i 16:9 format når jeg har eksportert den til avi.